5 ερωτήσεις στον Τσάρλι Κάουφμαν, δημιουργό της "Anomalisa"

5 ερωτήσεις στον Τσάρλι Κάουφμαν, δημιουργό της "Anomalisa" Facebook Twitter
Τσάρλι Κάουφμαν. Φωτ.: Amanda Deem
0

— Πρέπει να έχετε μια αδυναμία στις λέξεις με ελληνική ρίζα: πρώτα η Συνεκδοχή, τώρα η Ανώμαλη. Φαίνεται πως δεν μπορείτε να αντισταθείτε στο ελληνικό λεξιλόγιο.
Τώρα που το λέτε, αντιλαμβάνομαι πως πρόκειται για λέξεις που προέρχονται από τα ελληνικά. Δεν είχα ιδέα, δεν το έκανα ηθελημένα. Αλλά είναι καλές λέξεις. Έχετε πλούσια ιστορία, οπωσδήποτε...

— Είστε αυθεντικά πεσιμιστής;
Επειδή δεν άκουσα καλά, είπατε γενικά (generally) ή αυθεντικά (genuinely);

— Αυθεντικά.
Τα πράγματα είναι δύσκολα, η επικοινωνία είναι δύσκολη, οι σχέσεις είναι δύσκολες. Και δεν είμαι σίγουρος αν είμαι απαισιόδοξος, αλλά είναι κάτι που βλέπω στον κόσμο έξω από μένα, με την υποκειμενική μου ματιά. Αλλά τελικά, αφού εγώ το βλέπω έτσι, έτσι πρέπει να είμαι εγώ. Ο κόσμος είναι ένα πολύπλοκο και τρομακτικά θλιβερό μέρος. Αυτή είναι η αλήθεια.

— Και το χιούμορ;
Ευτυχώς που υπάρχει κι αυτό. Είναι ο τρόπος επιβίωσης.

Ουσιαστικά, το έργο γράφτηκε για τρεις ηθοποιούς, όπου ένας από αυτούς θα υποδυόταν 50 χαρακτήρες, και η ιδέα αυτή, η μεταφορά ή παρομοίωση αν θέλετε, με ενδιέφερε πολύ. Εξελίχθηκε στο πώς νομίζω ότι οι άνθρωποι δεν βλέπουν ο ένας τον άλλο...

— Όλο το σενάριο της Anomalisa ξεκίνησε από το σύνδρομο Φρεγκόλι; Το διαβάσατε κάπου, σας το είπαν;
Όντως, από εκεί ξεκίνησε η ιδέα. Διάβασα για αυτό το ψυχωτικό σύνδρομο, όπου ο ασθενής αντιλαμβάνεται όλον τον κόσμο ως ένα και μοναδικό πρόσωπο. Ουσιαστικά, το έργο γράφτηκε για τρεις ηθοποιούς, όπου ένας από αυτούς θα υποδυόταν 50 χαρακτήρες, και η ιδέα αυτή, η μεταφορά ή παρομοίωση αν θέλετε, με ενδιέφερε πολύ. Εξελίχθηκε στο πώς νομίζω ότι οι άνθρωποι δεν βλέπουν ο ένας τον άλλο, πώς προβάλλουν την ιδέα που έχουν για αυτόν που βρίσκεται απέναντι τους, πώς μεταφράζουν τη δουλειά ή τα χαρακτηριστικά τους ανάλογα με το τι περιμένουν από τον καθένα.

— Σκεφτήκατε σε κάποιο στάδιο της ανάπτυξης της ιδέας σας να γυρίσετε την ταινία με διαφορετικό τρόπο και όχι με stop motion animation, ας πούμε με αληθινούς ηθοποιούς; Και σε ποιό ποσοστό είναι ψηφιακό το φιλμ;

Από την πρώτη στιγμή, θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε τις κούκλες, με έναν τρόπο που να φαίνεται πως είναι puppets, ακόμη και οι ραφές τους να είναι ορατές, έτσι ώστε ο θεατής να θυμάται πως οι ήρωες είναι κατασκευασμένοι κι όχι αληθινοί. Δεν θα υπήρχε η ίδια ατμόσφαιρα με live action, ούτε η επιθυμητή απόσταση από τον ρεαλισμό. Οι κούκλες κινούνται με το χέρι, όλα είναι αναλογικά, χειροκίνητα, εκτός από τις ψηφιακές κάμερες που αποτύπωσαν την εικόνα τους. Δε γινόταν αλλιώς.

Anomalisa

 
Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ