All that jazz: Το magnum opus του Μπομπ Φόσι

All that jazz/Η παράσταση αρχίζει ***** Facebook Twitter
Πρόζα, μιούζικαλ, φαντασία και επώδυνα εξομολογητικό δράμα, το Η παράσταση αρχίζει είναι μια εκτυφλωτική αυτοπροσωπογραφία κινούμενων εικόνων και ταυτόχρονα ένα από τα πιο σκοτεινά παραμύθια για την αμετανόητη αναλγησία.
0

Η σειρά του 2019 «Fosse/Verdon» με τον Σαμ Ρόκγουελ και τη Μισέλ Γουίλιαμς αντίστοιχα στους ρόλους του ασύγκριτου σκηνοθέτη και πρωτοποριακού χορογράφου και της ηθοποιού, χορεύτριας, συζύγου και αιώνιας μούσας και αρωγού του χρειάστηκε 8 επεισόδια για να ξεδιπλώσει την καρμική, εκρηκτική, τρυφερή, βαθιά, αυτοκαταστροφική και κακοποιητική σχέση αλληλεξάρτησης που διήρκεσε δεκαετίες, με δορυφόρους όσους και όσες έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην κοινή ζωή τους.

Στο All that jazz, φράση-κλειδί από το Chicago και το πολύβουο χάος που συνοψίζεται μέσα σε τρεις εμφατικές λέξεις, ο Μπομπ Φόσι αποφεύγει συστηματικά την ανιαρή παγίδα του βιογραφικού δράματος για να υπογράψει σε δυο ώρες τη ζωή και την τέχνη του, και μαζί με αυτά τον θάνατό του, όπως σχεδόν τον βίωσε στην πραγματικότητα, καταρρέοντας από το στρες και τις ουσίες που κατανάλωνε μανιακά αμέσως μετά τον θρίαμβό του στα Όσκαρ για το Καμπαρέ και τα Emmy για το Liza with a Z, μεταξύ του μοντάζ του Λένι ο Βρομόστομος και του περιπετειώδους ανεβάσματος του θεατρικού Chicago.

Η συναρπαστική εμπειρία του All that jazz είναι οι ατέλειές του, και τρέφεται από αυτές σαν τον Φόσι που πυροδοτούνταν από τα ξαφνικά του τινάγματα στο κενό και τις υπερβολές για να φτιάξει κάτι καινούργιο, όπως αυτό το magnum opus, και σίγουρα το πιο αντιπροσωπευτικό έργο μιας καριέρας που έμελλε να τελειώσει όχι πολύ μετά.

Εκτός όλων των άλλων, η ισορροπία μεταξύ του Φόσι και της Βέρντον, ιστορικά και ηθικά επιβεβλημένη, έστω και αναδρομικά, με βάση τη συμβολή μιας γυναίκας που κινδύνευε να χαθεί στη σκιά μιας ιδιοφυΐας, είναι η μεγάλη διαφορά μεταξύ της μίνι σειράς και της βαρέως αυτοβιογραφικής ταινίας του 1979, όπου ο δράστης βασιλεύει ανενόχλητος και ο Φόσι, ως σκηνοθέτης και σεναριογράφος, εκφράζει τη συμπεριφορά, τις σκέψεις και τον ψυχισμό του με απερίστροφη εγωπάθεια μέσω του πρωταγωνιστή Τζο Γκίντεον, του alter ego του που βρίσκεται στη δίνη μιας ατελείωτης προετοιμασίας και της σφοδρής σύγκρουσης της αχαλίνωτης δημιουργικότητας με τη σωματική αποσύνθεση.

All that jazz/Η παράσταση αρχίζει ***** Facebook Twitter
Η ερωμένη Αν Ράινκινγκ παίζει τον εαυτό της.

Πρόζα, μιούζικαλ, φαντασία και επώδυνα εξομολογητικό δράμα, το Η παράσταση αρχίζει, όπως είχε πρωτοπαιχτεί στις ελληνικές αίθουσες, είναι μια εκτυφλωτική αυτοπροσωπογραφία κινούμενων εικόνων και ταυτόχρονα ένα από τα πιο σκοτεινά παραμύθια για την αμετανόητη αναλγησία, με μουσικοχορευτικά κρεσέντι να μπερδεύονται με βιντεοκλιπίστικες δραματικές βινιέτες, όπως οι περίπου πραγματικοί χαρακτήρες ανακατεύονται με αληθινά πρόσωπα – η ερωμένη Αν Ράινκινγκ παίζει τον εαυτό της.

Η συναρπαστική εμπειρία του All that jazz είναι οι ατέλειές του, και τρέφεται από αυτές σαν τον Φόσι που πυροδοτούνταν από τα ξαφνικά του τινάγματα στο κενό και τις υπερβολές για να φτιάξει κάτι καινούργιο, όπως αυτό το magnum opus, και σίγουρα το πιο αντιπροσωπευτικό έργο μιας καριέρας που έμελλε να τελειώσει όχι πολύ μετά. Με την Τζέσικα Λανγκ ως τον πιο όμορφο Θάνατο που έχει απεικονιστεί στο πανί, η Παράσταση του Φόσι κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Καννών εξ ημισείας με το Ταμπούρλο του Φόλκερ Σλέντορφ και 4 (τεχνικά) Όσκαρ από τα 9 για τα οποία είχε προταθεί το 1980. 

Η ταινία «All that jazz» κυκλοφορεί σε επανέκδοση την Πέμπτη 11 Ιουλίου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ