Είναι το «Summit of the Gods» του Netflix το καλύτερο animation του 2021;

Είναι το «Summit of the Gods» του Netflix το καλύτερο animation του 2021; Facebook Twitter
Η ταινία φαίνεται να κερδίζει αρκετούς πόντους τελευταία στον δρόμο για την οσκαρική πεντάδα των animation.
0

ΛΙΓΟ ΤΟ ΑΦΙΛΟΞΕΝΟ ΟΡΕΙΝΟ τοπίο, λίγο η διαρκής παρουσία του κινδύνου, λίγο η σωματική ενέργεια που απαιτείται, δεν απορείς που το extreme sport της ορειβασίας προσφέρεται για ένα πρώτης τάξεως κινηματογραφικό θέαμα.

Ίσως γι’ αυτό η ορειβασία να χρησιμοποιείται στο σινεμά κυρίως ως όχημα για να υπηρετηθεί ένα κινηματογραφικό είδος – η περιπέτεια ή η ταινία καταστροφής, για παράδειγμα.

Ελάχιστες είναι οι παραγωγές που αξιοποίησαν μοτίβα σύμφυτα με το άθλημα, όπως η ισορροπία σε τεντωμένο σχοινί ή η διαρκής απειλή του θανάτου, ώστε να υπερβούν το είδος τους και να λειτουργήσουν σε περισσότερα επίπεδα ανάγνωσης. Κι ακόμα λιγότερες είναι εκείνες που επιχείρησαν να διεισδύσουν στο μυαλό του αλπινιστή, να σκάψουν εκεί μέσα για να εξορύξουν απαντήσεις στο ερώτημα τι τον ωθεί να σκαρφαλώνει σε δύσβατες βουνοκορφές, ρισκάροντας τη ζωή του.

Έχουμε να κάνουμε, επίσης, με μια πολύ καλή πρόταση στο είδος, όπως αυτή προκύπτει μέσα από το καλαίσθητο σκίτσο, από τον συνδυασμό εγχόρδων, πλήκτρων και ηλεκτρονικών ήχων που γεννά ένα λυρικό ηχοτόπιο, από τα κοψοχολιαστικά ορειβατικά set-pieces και από μια ιδιαίτερη αίσθηση του κρύου που απορρέει από τον συνδυασμό ιστορίας, εικόνας και ήχου και θα σε κάνει να αναζητήσεις μια κουβερτούλα παραπάνω κατά τη διάρκεια της προβολής.

Με πηγή έμπνευσης ένα γιαπωνέζικο manga, το γαλλικό animation Τhe Summit of the Gods του Πατρίκ Ιμπέρτ, που ανέβηκε την προηγούμενη εβδομάδα στην πλατφόρμα του Netflix, επιχειρεί να απαντήσει στο ως άνω ερώτημα.

Είναι το Summit of the Gods στο Netflix το καλύτερο animation του 2021; Facebook Twitter
The Summit of the Gods

Το όχημα που χρησιμοποιεί είναι η ιστορία ενός δημοσιογράφου που αναζητά τη χαμένη φωτογραφική μηχανή του Μάλορι, του πρώτου ανθρώπου που σκαρφάλωσε στο Έβερεστ.

Τα ίχνη της μηχανής τον οδηγούν στο κατόπι ενός κάποτε διάσημου αλπινιστή, του Αμπού Γιότζι, τον οποίο καταλήγει να ακολουθεί σε μια τελευταία απόπειρα κατάκτησης της κορυφής του βουνού.

Μέσα από αυτή τη διαδρομή του ήρωα, που κατά κάποιο τρόπο λειτουργεί σαν δικό μας avatar στον κόσμο των αλπινιστών, αλλά και μέσα από το τραυματικό παρελθόν του Αμπού, το φιλμ καταλήγει σε μια απάντηση πάνω στο ερώτημα που μας απασχολεί.

Δεν τη διατυπώνει δογματικά, δεν καμώνεται πως είναι η μοναδική απάντηση, ούτε και πως έχει όλες τις απαντήσεις – κανείς δεν τις έχει, αν και υπάρχουν ταινίες (και άνθρωποι) που ισχυρίζονται το αντίθετο και καλό είναι να τις (και να τους) αποφεύγουμε.

Είναι, όμως, μια απάντηση ικανοποιητική, μια απάντηση κερδισμένη από όσα προηγήθηκαν και, φυσικά, μια απάντηση που δεν αφορά μόνο την ορειβασία – ασφαλώς έχουμε να κάνουμε (και) με αλληγορία.

Είναι το Summit of the Gods στο Netflix το καλύτερο animation του 2021; Facebook Twitter
The Summit of the Gods

Έχουμε να κάνουμε, επίσης, με μια πολύ καλή πρόταση στο είδος, όπως αυτή προκύπτει μέσα από το καλαίσθητο σκίτσο, από το μη σπασμωδικό animation –σύνηθες πρόβλημα ανάλογων «ενήλικων» εγχειρημάτων η σπασμωδικότητα της κίνησης, όταν, βέβαια, δεν συνιστά αισθητική πρόταση–, από τον συνδυασμό εγχόρδων, πλήκτρων και ηλεκτρονικών ήχων που γεννά ένα λυρικό ηχοτοπίο, από τα κοψοχολιαστικά ορειβατικά set-pieces και από μια ιδιαίτερη αίσθηση του κρύου που απορρέει από τον συνδυασμό ιστορίας, εικόνας και ήχου και θα σε κάνει να αναζητήσεις μια κουβερτούλα παραπάνω κατά τη διάρκεια της προβολής.

Η ταινία φαίνεται να κερδίζει αρκετούς πόντους τελευταία στον δρόμο για την οσκαρική πεντάδα των animation. Mια θέση που της αξίζει, καθώς αποτελεί, μαζί με το Where is Anne Frank? του Άρι Φόλμαν, ό,τι καλύτερο έχουμε δει μέχρι στιγμής σε φετινή animated παραγωγή.

Είναι το Summit of the Gods στο Netflix το καλύτερο animation του 2021; Facebook Twitter
The Summit of the Gods
Είναι το Summit of the Gods στο Netflix το καλύτερο animation του 2021; Facebook Twitter
The Summit of the Gods
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«The Power of the Dog»: Μεγάλος καμβάς, μεγάλο σινεμά

Δημήτρης Πολιτάκης / «The Power of the Dog»: Μεγάλος καμβάς, μεγάλο σινεμά

Είτε στη μεγάλη οθόνη είτε στην πλατφόρμα του Netflix δει κανείς τη νέα ταινία της Τζέιν Κάμπιον «Η εξουσία του σκύλου», θα νιώσει ότι βρίσκεται επιτέλους ενώπιον κινηματογράφου μεγάλης κλίμακας που τόσο πολύ λείπει, ανεξαρτήτως του πού μπορεί να προβάλλεται.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ