«Η γυναίκα με τη λεοπάρδαλη»: Κάρι Γκραντ και Κάθριν Χέπμπορν σε τρελά κέφια

Η γυναίκα με τη λεοπάρδαλη: Κάρι Γκράντ και Κάθριν Χέπμπορν σε τρελά κέφια Facebook Twitter
Aν πρέπει με τα χίλια ζόρια να μείνει μόνο μία ερμηνεία της Κάθριν Χέπμπορν στην κάψουλα του χρόνου, αυτή είναι η μία και χαρακτηριστικότερη, κι ας πέρασε ντούκου από το κοινό και τελείως απαρατήρητη από τα Όσκαρ, που εν γένει της φέρθηκαν γενναιόδωρα.
0

Μια κωμωδία για το σεξ και τα χρήματα με πρωταγωνιστές ένα άγριο ζώο με το υποκοριστικό «μωρό», έναν αφηρημένο παλαιοντολόγο και μια κακομαθημένη κληρονόμο που κυνηγούν ένα ευμέγεθες κόκαλο (τη στύση, με άλλα λόγια) πετάει την ευπρέπεια στα σκουπίδια και γλεντάει τα ταξικά σχήματα για χάρη της απόλαυσης και της στιγμής.

Κι όμως, η Γυναίκα με τη λεοπάρδαλη απέτυχε εμπορικά στην εποχή της και ίσως ακόμη κάποιοι να τη βλέπουν ως προπολεμικό απολειφάδι, αδυνατώντας ίσως να αναγνωρίσουν την ευστροφία των καταιγιστικών διπλών νοημάτων και την ανόθευτη δύναμη της σκηνοθεσίας.

Ο Χάουαρντ Χοκς, μαέστρος του γκανγκστερικού, λακωνικού, γρήγορου διαλόγου και πιο κοντινός συγγενής απ’ ό,τι κάποιος θα φανταζόταν στο screwball ιδίωμα, εκεί όπου η αγάπη δηλώνεται ψευδεπίγραφα και οι καταστάσεις αγγίζουν και συχνά ξεπερνούν τον παραλογισμό για να ξεδιαλύνει το μπέρδεμα των φύλων και των τάξεων, παρέλαβε δυο ηθοποιούς που είχαν δείξει πως μπορούν να παίξουν καλά και έκρυβαν μια πιο ανατρεπτική διάθεση από τα σενάρια που τους είχαν ήδη προσφερθεί.

H «Γυναίκα με τη λεοπάρδαλη» απέτυχε εμπορικά στην εποχή της και ίσως ακόμη κάποιοι να τη βλέπουν ως προπολεμικό απολειφάδι, αδυνατώντας ίσως να αναγνωρίσουν την ευστροφία των καταιγιστικών διπλών νοημάτων και την ανόθευτη δύναμη της σκηνοθεσίας.

Ο Κάρι Γκραντ ως Χάξλεϊ φασκιώνει το μπόι και τον αέρα του σκωπτικού τζέντλεμαν μέσα στο σκονισμένο κοστούμι του επιστήμονα που ψάχνει ένα εκατομμύριο δολάρια για την ανακατασκευή του πολύτιμου βροντόσαυρού του ‒ ένα έργο ζωής που τον απασχολεί νυχθημερόν και τον καθιστά αντικοινωνικό και ευγενικά μισάνθρωπο. Ετοιμάζεται να παντρευτεί τη miss Swallow (τη δεσποινίδα Καταπίνει δηλαδή…), αλλά με το που ρίχνει το βλέμμα της πάνω του η Σούζαν Βανς τον θέλει με κάθε κόστος.

Η γυναίκα με τη λεοπάρδαλη Facebook Twitter
Ο Κάρι Γκραντ ως Χάξλεϊ φασκιώνει το μπόι και τον αέρα του σκωπτικού τζέντλεμαν μέσα στο σκονισμένο κοστούμι του επιστήμονα που ψάχνει ένα εκατομμύριο δολάρια για την ανακατασκευή του πολύτιμου βροντόσαυρού του.

Η Κάθριν Χέπμπορν είχε ήδη ένα Όσκαρ για το μεσοβέζικο μελό Morning Glory και είχε ήδη διασταυρωθεί με τον Γκραντ στο Sylvia Scarlet, μια δραματική κομεντί μεταμφιέσεων του έμπιστού της Τζορτζ Κιούκορ. Αν και το ξεχασμένο φιλμ δεν λειτούργησε, με τον συμπρωταγωνιστή τα βρήκαν μια χαρά και ξανασυναντήθηκαν ευτυχισμένα άλλες δύο φορές την επόμενη διετία, στο λαμπερό και μελαγχολικό Holiday καθώς και στο υπέρκομψο, εμβληματικό Philadelphia Story, και πάλι του Κιούκορ.

Ωστόσο, στο Bringing up baby η τρέλα τους απογειώνεται σε δυσθεώρητα ύψη. Για πρώτη φορά βλέπουμε αυτό που η Χέπμπορν υποσχόταν από το ξεκίνημα της καριέρας της, δηλαδή να διαδώσει το ελεύθερο πνεύμα της και να αφήσει αχαλίνωτη την πιο άγρια πλευρά της. Κι αν σε πολλά από τα επόμενα βήματά της, ανεξάρτητα από την εισπρακτική επιτυχία ή την ουσιαστική ανταπόκρισή τους, στο τέλος συνθηκολογούσε με ένα συμβατικότερο ζευγάρωμα, εδώ εξαπολύει μια θηριώδη κούκλα στο πανί και δεν σταματά αν δεν επιβάλλει τη φύση της, ακόμα κι αν τα κάνει μαντάρα.

Είναι σαν να γνωρίζει από πριν πως θα προκαλέσει χάος και, επειδή γεννήθηκε στα λεφτά και μεγάλωσε στα πούπουλα, η αίσθηση της ατιμωρησίας τής στερεί την αιδώ και το φρένο του κινδύνου ‒ αν πρέπει με τα χίλια ζόρια να μείνει μόνο μία ερμηνεία της Κάθριν Χέπμπορν στην κάψουλα του χρόνου, αυτή είναι η μία και χαρακτηριστικότερη, κι ας πέρασε ντούκου από το κοινό και τελείως απαρατήρητη από τα Όσκαρ, που εν γένει της φέρθηκαν γενναιόδωρα.

Η γυναίκα με τη λεοπάρδαλη Facebook Twitter
Ο Γκραντ και η Χέπμπορν συνέχισαν ακάθεκτοι και απτόητοι μετά το Bringing up baby, θολώνοντας συνεχώς τα νερά έτσι ώστε δεν ήξερες κατά πόσο έπαιζαν έναν καινούργιο χαρακτήρα κάθε φορά ή προέβαλλαν σε παραλλαγές την ελκυστική, αρχοντική προσωπικότητά τους.

Το χάος του Χοκς δεν είναι, φυσικά, ούτε στιγμή τυχαίο. Το σκηνικό είναι βασικά νυχτερινό, πρωτοφανές για ένα είδος που εκτυλίσσεται κυρίως τη μέρα και στα φανερά, και η φύση, με τον συμβολισμό της, παρεισφρέει στα αστικά σαλόνια ή στο μουσείο, και τα αναστατώνει.

Το ματς του γκολφ είναι ίσως μία από τις πιο ζυγοσταθμισμένες διακοπτόμενες σεκάνς κωμωδίας όλων των εποχών και η συνεισφορά της βετεράνου Μέι Ρόμπσον, της κυρίας που θέλει να προσφέρει μια μικρή περιουσία, αλλά μοιάζει πιο τρελή και από μαγιάτικο λαγό είναι σημαντική σε μια ανταλλαγή μεταξύ δύο χαρισματικών ηθοποιών σε ένα είδος που τους ανακαλεί συνεχώς στην αταξία και τους προτρέπει να γίνουν πολύ ρεζίλι για να πετύχουν τον στόχο τους.

Κι ενώ η Βανς φαίνεται από την αρχή πως ταυτίζεται με την pet λεοπάρδαλή της για να σπείρει την αναρχία που μόνο οι αδελφοί Μαρξ έχουν καταφέρει έκτοτε, και πολλοί προσπάθησαν στη συνέχεια να επαναλάβουν (για παράδειγμα η Στράιζαντ με τον Ο Νιλ στο What’s up Doc, του Πίτερ Μπονγκτάνοβιτς, ο οποίος ήταν λάτρης του Χοκς και σοβαρός μελετητής της δεκαετίας του '30, ούτως ή άλλως), το κρυφό χαρτί της ταινίας είναι ο βικτοριανά κουμπωμένος Χάξλεϊ του Γκραντ, ένας σέξι άνδρας που θέλγεται από το ζωώδες κάλεσμα της όμορφης επισκέπτριας στο καταπιεσμένο σύμπαν του και το υποψιάζεται στις ήρεμες στιγμές, αλλά αυτές είναι τόσο λίγες μπροστά στον συνωστισμό της δράσης, που δεν προλαβαίνει να σταθεί και να καταλάβει και σωματικά τι του συμβαίνει.

Η γυναίκα με τη λεοπάρδαλη Facebook Twitter
Tο κρυφό χαρτί της ταινίας είναι ο βικτοριανά κουμπωμένος Χάξλεϊ του Γκραντ.

Ο Γκραντ και η Χέπμπορν συνέχισαν ακάθεκτοι και απτόητοι μετά το Bringing up baby, θολώνοντας συνεχώς τα νερά έτσι ώστε δεν ήξερες κατά πόσο έπαιζαν έναν καινούργιο χαρακτήρα κάθε φορά ή προέβαλλαν σε παραλλαγές την ελκυστική, αρχοντική προσωπικότητά τους.

Ωστόσο ήταν διαφορετικές περιπτώσεις. Ο Βρετανός ηθοποιός περίμενε τον «δημιουργό» του και τον βρήκε στο πρόσωπο του Χίτσκοκ. Η Χέπμπορν εμπιστευόταν τους σκηνοθέτες (εκτός από τον Μάνκιεβιτς, που τον έφτυσε), αλλά ένα φωτογενές αντανακλαστικό της πάντα αντιστεκόταν.

Ο δε Χοκς δεν δίστασε μπροστά σε κανένα είδος, είτε γουέστερν, είτε κοινωνικό, είτε δράμα, είτε μιούζικαλ, είτε κωμωδίες, τελειοποιώντας αυτό που άρχισε στο Bringing up baby με το His girl Friday. Ο ιστορικός Λέναρντ Μάτλιν πολύ σωστά τον χαρακτήρισε ως τον σημαντικότερο Αμερικανό σκηνοθέτη που κανείς δεν θυμάται το όνομά του.

Η «Γυναίκα με τη λεοπάρδαλη» επιστρέφει στα θερινά σινεμά από τις 6 Ιουλίου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κάθριν Χέμπορν: Η σταρ των μεγάλων αντιφάσεων

Σαν Σήμερα / Κάθριν Χέπμπορν: Η σταρ των μεγάλων αντιφάσεων

Είκοσι χρόνια μετά τον θάνατό της στις 29 Ιουνίου του 2003 σε ηλικία 96 ετών, η Κάθριν Χέπμπορν παραμένει η εμβληματικότερη κινηματογραφική μορφή αυταπάρνησης και αδιαφορίας για το ασύλληπτης διάρκειας status της, υπονοώντας πως ήταν καταδικασμένη να γίνει, και να πεθάνει, σταρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Οθόνες / Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Ξεκίνησε ως εφηβικό είδωλο στα ’80s, πρωταγωνίστησε σε δύο εμβληματικές ταινίες του Κόπολα και έχτισε την καριέρα του επιλέγοντας ταινίες με γνώμονα τα ενδιαφέροντά του. Στα 60 του έχει συνδεθεί με μερικές από τις πιο αγαπημένες καλτ ταινίες διεθνώς, δηλώνει ζωγράφος και διατηρεί σημαντική συλλογή τέχνης. Έρχεται στη Θεσσαλονίκη για να παραλάβει έναν τιμητικό Χρυσό Αλέξανδρο. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οθόνες / Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οι κατηγορίες εναντίον του Φράνκο για σεξουαλική κακοποίηση έβαλαν στον γύψο όχι μόνο την καριέρα του στο Χόλιγουντ αλλά και τη στενή φιλία του με τον επί εικοσαετίας κολλητό και συνεργάτη του.
THE LIFO TEAM
15 highlights του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Οθόνες / 15 highlights του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Πάμελα Άντερσον, Αριάν Λαμπέντ, Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη, σινεφίλ τέρατα και όλη η νέα ελληνική κινηματογραφική παραγωγή της χρονιάς στην 65η διοργάνωση που για δέκα μέρες (31/10-10/11) θα μεταμορφώσει τη Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Teri Garr (1944-2024): Το χιούμορ τής έσωσε τη ζωή

Απώλειες / Teri Garr (1944-2024): Το χιούμορ τής έσωσε τη ζωή

Αστεία και ανθρώπινη, η αξιαγάπητη, υπερταλαντούχα Τέρι Γκαρ, που απολαύσαμε στο «Young Frankenstein» και το «Τούτσι» και αγαπήσαμε από τις εμφανίσεις της στο βραδινό talk show του Ντέιβιντ Λέτερμαν, ήταν μια από τις πιο λαμπερές σουμπρέτες του αμερικανικού σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ