L'amour Ouf: Μία από τις χειρότερες ταινίες που έχουμε δει ποτέ στο διαγωνιστικό των Καννών

L'Amour Ouf Facebook Twitter
O Φρανσουά Σιβίλ πρωταγωνιστεί δίπλα στην Αντέλ Εξαρχόπουλος.
0

ΤO L'AMOUR OUF δεν είναι μία από τις χειρότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ. Αν τη βλέπαμε αλλού, ίσως και να τη βρίσκαμε οριακά χαριτωμένη. Και σίγουρα δεν φταίει ο Λελούς που βρίσκεται στις Κάννες, αλλά ο εκλέκτορας Τιερί Φρεμό που επιλέγει και, φυσικά, φροντίζει να κρατά ισορροπίες όχι μόνο ανάμεσα σε πρόσωπα αλλά και σε εταιρείες παραγωγής, γαλλόφωνες συμπαραγωγές και τον στρατηγικό ρόλο της χώρας στη διανομή και στην εξαγώγιμη εικόνα της.

Ως διοργανώτρια χώρα, η Γαλλία διατηρεί το προνόμιο να καταλαμβάνει 4 τουλάχιστον θέσεις στο επίσημο διαγωνιστικό πρόγραμμα. Εκτός από τις δύο γυναίκες που την πρώτη εβδομάδα κάλυψαν την «υποχρέωση», ακολουθούν ο Χαζαναβίσιους και ο Λελούς, γνωστοί και μη εξαιρετέοι, ειδικά ο πρώτος, με Όσκαρ και Σεζάρ, και περισσότερο ως ηθοποιός ο δεύτερος, που πριν από μερικά χρόνια έκανε ένα συμπαθέστατο ντεμπούτο πίσω από τις κάμερες με το Le Grand Bain, που στα ελληνικά είχε μεταφραστεί γλαφυρά με τον τίτλο Κολύμπα ή αλλιώς βυθίσου.

Ως «Αγάπα (με αν τολμάς) ή αλλιώς βυθίσου» θα μπορούσε άνετα και πιασάρικα να βγει στις αίθουσες αυτό το σπαραξικάρδιο και ταυτόχρονα βίαιο ρομάντσο μεταξύ του ευέξαπτου Κλοτάρ με το βαρύ χέρι που δεν σηκώνει κουβέντα και της καμαρωτής Ζακλίν που δεν αφήνει κουβέντα να πέσει κάτω. Είναι σχεδόν επικό σε φιλοδοξία και διάρκεια (κοντά 3 ώρες) και μοιράζει τον χρόνο του ανάμεσα στα '80s, με τον έφηβο ταραξία και την πανέξυπνη ορφανή να ερωτεύονται με την υπόκρουση των hits της εποχής, και κάπου στα '00s, που έχει κοπεί η μαγκιά και στους δυο περήφανους εραστές, αφού εκείνη μπήκε σε έναν ανούσιο γάμο, κι αυτός στη φυλακή. 

O Ζιλ και ο Τρελός του έρωτας δεν έχουν να φοβούνται κάτι το τρομερά συναρπαστικό, όπως μια βράβευση ή τις αποδοκιμασίες, παρά μόνο τη λήθη και το ουφ της ανακούφισης με τους τίτλους τέλους.

Το στόρι της εφηβείας, αν και συνηθισμένης εξέλιξης, κάθεται καλύτερα και ακούγεται πειστικότερα ως ένα είδος endless love με ρεαλισμό και λίγη μαγεία εποχής να τον διακόπτει για να μη παραβαρύνει το θέμα. Στη νεότερη εξέλιξη των ηρώων, ο σταρ du moment στη χώρα, Φρανσουά Σιβίλ, παίρνει τη σκυτάλη δίπλα στην Αντέλ Εξαρχόπουλος, η οποία έχει παντρευτεί τον Βενσάν Λακόστ και έχει δυο εξαιρετικές σκηνές, η μία στον τηλεφωνικό θάλαμο και η άλλη όταν ξεσπά μπροστά στον στοργικό πατέρα (Αλέν Σαμπά).

L'Amour Ouf Facebook Twitter
Το Amour Ouf, που είναι αργκό αναγραμματισμός του fou, μιλάει για ένα ακόμα δύσκολο και τρακαρισμένο love story με ξεσηκωμένη διάθεση και μαζί με μια ξεπατικωμένη αισθητική. 

Αν την ταινία την είχε σκηνοθετήσει οποιοσδήποτε Αμερικανός, όχι μόνο στις Κάννες δεν θα είχε ταξιδέψει αλλά δεν θα την είχε δει κανείς μας πουθενά. Επειδή το καθαρά αμερικανικό καρδιοχτύπι του φιλμ έχει αναπαραχθεί με γαλλικούς κινηματογραφικούς μορφασμούς, υπάρχει μια παραπάνω περιέργεια για το ποσοστό και την αυθεντικότητα. Πρωτοτυπία δεν υπάρχει απολύτως καμία, ευφυΐα πού και πού, μαζί με ικανότητα στην αφήγηση (για παράδειγμα, δεν μας ζαλίζει με ημερομηνίες πίσω μπρος, ο χρόνος κυλάει μια χαρά, όπως και το έργο, αν και δεν είναι εκεί τελικά το ζητούμενο), αλλά το Amour Ouf, που είναι αργκό αναγραμματισμός του fou, μιλάει για ένα ακόμα δύσκολο και τρακαρισμένο love story με ξεσηκωμένη διάθεση, μαζί με μια ξεπατικωμένη αισθητική. 

Πριν από περίπου εξήντα χρόνια, ένας άλλος, γνωστότερος Λελούς, ο Κλοντ, είχε κερδίσει τον Χρυσό Φοίνικα με το Ένας άνδρας, μια γυναίκα, ένα ρομάντσο νέας γραφής με τη «σαμπανταμπαντά» μουσική του Φρανσίς Λε και τα ατελείωτα βλέμματα που αντάλλασσαν ο Τρεντινιάν και η Ανούκ Εμέ. Ο Κλοντ είναι σήμερα 86 ετών, μάλλον κατέχει το ρεκόρ του νεότερου ever νικητή Φοίνικα στα 28 του χρόνια και γρήγορα κατάφερε να ξεπεράσει το τρομερό κράξιμο της απίστευτα εμπορικής ταινίας του, που κατηγορήθηκε ως μια δήθεν άσκηση περί του τίποτε, μια μοδάτη εκμετάλλευση ψευτοσινεφίλ κλισέ και, εν πάση περιπτώσει, μια πλάνη της επιτροπής που τη βράβευσε ως κορυφαία, που ωστόσο συνεχίστηκε και στα Όσκαρ, αφού εκεί κέρδισε ως καλύτερη ξενόγλωσση ταινία και καλύτερο σενάριο (!). Αντίθετα, ο Ζιλ και ο Τρελός του έρωτας δεν έχουν να φοβούνται κάτι το τρομερά συναρπαστικό, όπως μια βράβευση ή τις αποδοκιμασίες, παρά μόνο τη λήθη και το ουφ της ανακούφισης με τους τίτλους τέλους.

Οθόνες
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τζία Ζάνγκε, ο εθνολόγος της κινεζικής συνείδησης

Ανταπόκριση / Τζία Ζάνγκε, ο Κινέζος εθνολόγος του σινεμά

Με το «Caught by the Tides», ο κορυφαίος σκηνοθέτης της Κίνας καταγράφει τις συντριπτικές αλλαγές στη χώρα μέσα από τον ποιητικό φακό του. Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος τον συνάντησε στις Κάννες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Γιατί δεν μου άρεσε το «Megalopolis» του Κόπολα»

The Review / «Γιατί δεν μου άρεσε το Megalopolis του Κόπολα»

Πόσα λεπτά χειροκροτούσαν όρθιοι οι θεατές και γιατί δεν έχει απολύτως καμία σημασία; Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Τάσος Μελεμενίδης συζητούν για τη φιλόδοξη νέα ταινία του Φράνσις Φορντ Κόπολα που έκανε την πρεμιέρα της στις Κάννες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ