Anora: Η ρεαλιστική «Pretty Woman» του Σον Μπέικερ

ANORA Facebook Twitter
Το ταλέντο της Μάντισον και το γούστο του Μπέικερ διατηρούν υψηλό το ενδιαφέρον και την ευαισθησία που κρύβεται πίσω από τον παραλογισμό.
0

H ΑΝΟΡΑ ΤΟΥ ΤΙΤΛΟΥ είναι μια συνοδός που προτιμά το υποκοριστικό Άνι για να απομακρυνθεί όσο μπορεί περισσότερο από τις ουζμπεκικές ρίζες της γιαγιάς που τη μεγάλωσε.

Σεξεργάτρια σε strip club στο Μανχάταν, μένει με την αδελφή της στο ταπεινό Μπράιτον Μπιτς, διεκδικεί δυναμικά τα χρήματα και τα δικαιώματά της, τη λέει στο αφεντικό και τις ενοχλητικές συναδέλφους της και ξεχωρίζει τις καλόκαρδες, και πέφτει στην περίπτωση ενός 20χρονου Ρώσου γόνου ολιγαρχών, που τη γουστάρει, τη νοικιάζει για μια εβδομάδα με πάρτι και σεξ, και πάνω στην τρέλα τους, της προτείνει γάμο στο ξεφάντωμά τους στο Λας Βέγκας.

Μετά από εύλογη αν και σύντομη παύση δισταγμού εκείνη δέχεται, ο Ιβάν δεν το λέει στους γονείς του που σιχαίνεται, όπως ισχυρίζεται, εκείνοι το μαθαίνουν, βάζουν τα πρωτοπαλίκαρα από την Αρμενία, που προφανώς δεν φυλάνε σωστά τον μικρό, να ακυρώσουν το γάμο, και όταν η κατάσταση δεν πάει κατ’ ευχήν, αποφασίζουν να πετάξουν από τη Μόσχα στην Αμερική για να τακτοποιήσουν ακόμη μια απερίσκεπτη ζαβολιά του κακομαθημένου κανακάρη.

Η Ανόρα γίνεται μια ακόμη συναρπαστική, ευάλωτη και winning ηρωίδα στην πινακοθήκη του, και η εκπληκτική Μάικι Μάντισον, γνωστή από το τηλεοπτικό Better Things και τον μικρό της ρόλο στο Κάποτε στο Χόλιγουντ του Ταραντίνο, αιχμαλωτίζει με την ωμή ενέργεια και την ικανότητά της να αλλάζει ταχύτητες, εγκλωβισμένη στο σύμπλεγμα ταξικής και κοινωνικής κατωτερότητας που αναγκαστικά τη διακατέχει.

Ο Σον Μπέικερ φτιάχνει ταινίες για συγκεκριμένο περιβάλλον, επενδύοντας με αφοσίωση και λεπτομέρεια στους χαρακτήρες που το κατοικούν, λες και εκείνοι βρίσκονταν πάντα εκεί, αγνοώντας πως υπάρχει σκηνοθέτης που τους κατευθύνει.

Anora Facebook Twitter
Από αριστερά: οι Vache Tovmasyan, Mark Eydelshteyn, Sean Baker, Mikey Madison, Jurij Borisov και Karren Karagulian στο photocall της ταινίας «Anora». Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image

Η Ανόρα γίνεται μια ακόμη συναρπαστική, ευάλωτη και winning ηρωίδα στην πινακοθήκη του, και η εκπληκτική Μάικι Μάντισον, γνωστή από το τηλεοπτικό Better Things και τον μικρό της ρόλο στο Κάποτε στο Χόλιγουντ του Ταραντίνο, αιχμαλωτίζει με την ωμή ενέργεια και την ικανότητά της να αλλάζει ταχύτητες, εγκλωβισμένη στο σύμπλεγμα ταξικής και κοινωνικής κατωτερότητας που αναγκαστικά τη διακατέχει, μέχρι το υπέροχο φινάλε στο αυτοκίνητο, με τον αγαπημένο που δεν διανοήθηκε πως μπορεί να βρει.

Αν η Disney, διά της τότε θυγατρικής της Touchstone Pictures, είχε τολμήσει να γυρίσει το Pretty Woman πιο ρεαλιστικά και λιγότερο «φανταστικά», σύμφωνα με το αρχικό σενάριο που απορρίφθηκε με συνοπτικές και αυθαίρετες διαδικασίες studio επιβολής, δεν θα αποκτούσε ποτέ την υγιή εικόνα που έφτασε να εμπνέει κοριτσίστικα όνειρα (δεν έχουν ιδέα για το αρχαιότερο επάγγελμα, αν ρωτήσετε), σίγουρα δεν θα έκανε την αστρονομική εμπορική επιτυχία που γνώρισε, και τελικά δεν θα μάθουμε ποτέ ποια θα ήταν η συνέχεια στην καριέρα της Τζούλια Ρόμπερτς με έναν ρόλο σαφώς πιο ανόθευτο και αντιπαθή.

Αντιστρέφοντας τις ηλικίες, η Άνι πιάνει την καλή με τον νεαρότερο Ιβάν, εν γνώσει της εκμεταλλεύεται την παρορμητική ανωριμότητά του (κάνει τούμπες όταν τη βλέπει, παίζει βινετοπαιχνίδια στα ενδιάμεσα), κρύβει τα όποια αισθήματα τρέφει πίσω από το όνειρο της απόδρασης από την αδιέξοδη ανέχεια, και ορμά σαν ταύρος σε υαλοπωλείο όταν απειλούν να της χαλάσουν το παραμύθι οι μπράβοι, κλωτσώντας και ουρλιάζοντας σαν να βλέπει ένα ζωντανό εφιάλτη, και με άφαντο το έτερον ήμισυ, σαν τον μπέμπη που τρέμει μπροστά στην προοπτική να πάει τσακωτός πίσω στο γκουλάγκ και να πρέπει να τον εξευτελίσει η δράκαινα μάνα του.

Από τη μέση κι έπειτα, το Anora εξελίσσεται σε τρελή κωμωδία, κάτι ανάμεσα σε Safdies και screwball του Μπογκντάνοβιτς και των παλιότερων μετρ του είδους που ειδικεύονταν σε αδιέξοδες σχέσεις πάμπλουτων με φτωχές, κάπως ασυμμάζευτη σε έκταση, που φαντάζομαι πως ο Μπέικερ το επιδιώκει για να προσθέσει αρρυθμία στο άναρχο χάος που προκαλείται από αλυσιδωτές αντιδράσεις. Το ταλέντο της Μάντισον και το γούστο του Μπέικερ διατηρούν υψηλό το ενδιαφέρον και την ευαισθησία που κρύβεται πίσω από τον παραλογισμό.

Οθόνες
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ