O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
0

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/ LIFO


Όπως μάλλον ήταν φυσικό, στα πλαίσια του καλοκαιρινού μας αφιερώματος στους ελάχιστους πια εναπομείναντες θερινούς κινηματογράφους της Θεσσαλονίκης ανακαλύψαμε ότι οι πραγματικά συναρπαστικές ιστορίες που τους συνοδεύουν είναι αυτές των ιδιοκτητών τους.


Η πιο ρομαντική και κινηματογραφική εξ αυτών είναι αδιαμφισβήτητα η ιστορία του κύριου Κοσμά Ζαφερίου, ενός από τους πάλαι ποτέ μεγαλύτερους διανομείς κινηματογραφικών ταινιών της Βορείου Ελλάδος – σε συνεργασία πάντα με τον κουνιάδο του, Γαβριήλ Ράππο του Σινέ Ναταλί- και ιδιοκτήτη δεκάδων χειμερινών και θερινών κινηματογράφων της Θεσσαλονίκης, από την δεκαετία του '70 κι έπειτα.

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/ LIFO


Σήμερα, ο κύριος Κοσμάς και η οικογένεια του βρίσκονται πίσω από το ταμείο του χειμερινού "Κολοσσαίον" και του θερινού "Σινέ Ελληνίς", ο οποίος προσφέρει και την εντυπωσιακότερη θέα απ' όλους, με τον φωτισμένο Πύργο του ΟΤΕ να ορθώνεται σαν ειδικό εφέ πίσω ακριβώς από την οθόνη.


Εκεί τον συναντήσαμε, μην έχοντας αρχικά ιδέα ότι ο κύριος Κοσμάς ζει και δουλεύει μέσα στους κινηματογράφους εδώ και περισσότερα από 60 χρόνια.


O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
“Όλα ξεκίνησαν με πρωταγωνιστή τον 9χρονο Κοσμά, μία αυτοσχέδια κινηματογρ. μηχανή από ένα κουτί χαλβά, καμιά εικοσαριά πιτσιρίκια στο πατρικό του,κι έναν έξαλλο πατέρα. Βρισκόμαστε στην Θεσσαλονίκη των αρχών της δεκαετίας του '50, και το σκηνικό δεν θα μπορούσε να μοιάζει περισσότερο με ταινία του Wes Anderson.” - φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/ LIFO

"Σινεμά ο Παράδεισος"

Όλα ξεκίνησαν με πρωταγωνιστή τον 9χρονο κύριο Κοσμά, μία αυτοσχέδια (από τα χεράκια του) κινηματογραφική μηχανή φτιαγμένη από ένα τσίγκινο κουτί χαλβά, καμιά εικοσαριά πιτσιρίκια στριμωγμένα στο παιδικό του δωμάτιο, κι έναν έξαλλο πατέρα.

Βρισκόμαστε στην Θεσσαλονίκη των αρχών της δεκαετίας του '50, και το σκηνικό δεν θα μπορούσε να μοιάζει περισσότερο με ταινία του Wes Anderson.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Ο Κοσμάς Ζαφειρίου γεννιέται το 1942 στα Σίμαντρα της Χαλκιδικής, και από μικρό παιδί καλλιεργεί μία πρωτοφανή λατρεία για τον κινηματογράφο.

Λίγα χρόνια αργότερα η οικογένεια του μετακομίζει στην Θεσσαλονίκη, και ο μικρός Κοσμάς έχει πλέον την ευκαιρία να ξημεροβραδιάζεται στους κινηματογράφους της πόλης, μαθαίνοντας από εννιά χρονών την δουλειά του μηχανικού προβολής.

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
Στα ξακουστά 'Διονύσια' όπου δούλευε σαν μηχανικός κινηματογράφου από παιδί. Μέσα δεκαετίας '60 - Από το αρχείο του Κοσμά Ζαφειρίου

"Μόνος μου ξεκίνησα να το κάνω αυτό, να πηγαίνω δηλαδή στους κινηματογράφους για να μάθω την δουλειά. Η οικογένεια μου δεν είχε καμία σχέση με τον χώρο.

Είχα μεγάλη, γνήσια, αγάπη για το σινεμά, κι ακόμα μεγαλύτερο μεράκι.

Εκεί λοιπόν, όταν δεν με κοιτούσαν οι μηχανικοί, έκοβα ένα μέτρο ταινία από ένα φιλμ, ένα μέτρο από ένα άλλο, τα ένωνα και έφτιαχνα μια πομπίνα, ένα κολάζ ας πούμε ταινιών."

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
“ Όταν δεν με κοιτούσαν οι μηχανικοί έκοβα ένα μέτρο ταινία από ένα φιλμ, ένα μέτρο από ένα άλλο, τα ένωνα και έφτιαχνα μια πομπίνα, ένα κολάζ ας πούμε ταινιών την οποία έπαιζα με μία αυτοσχέδια μηχανή στον τοίχο του σπιτιού μου" - φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

"Παρατηρούσα πώς δουλεύει η μηχανή, και με ένα κουτί από χαλβά και μία λάμπα κατόρθωσα και έφτιαξα μία αυτοσχέδια μηχανή προβολής.

Εκεί έπαιζα τις πομπίνες αυτές. Μαζεύονταν τα παιδιά από την γειτονιά και γινότανε χαμός. Έπεφτε μετά και το απαραίτητο ξύλο από τον πατέρα μου, αλλά εγώ εκεί. Δεν μπορούσα να σταματήσω.

Μια ζωή όπως το έργο 'Σινεμά ο Παράδεισος', θα το ξέρεις φαντάζομαι.

Ακόμα και τώρα, όποτε την βλέπω αυτή την ταινία κλαίω"

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO
O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

Οι πρώτοι κινηματογράφοι, και τα χρόνια των μεγάλων επιτυχιών

Τα χρόνια περνάνε και μέχρι το 1962, οπότε και πήγε φαντάρος, ο κύριος Κοσμάς δουλεύει σταθερά ως μηχανικός προβολής στα ξακουστά "Διονύσια", και στον κινηματογράφο "Εγνατία".

Στον στρατό αναλαμβάνει τον ρόλο του εκπαιδευτή κινηματογραφικών μηχανών στην Γεωγραφική Στρατιωτική Υπηρεσία, και τελειώνοντας αποκτά και το δίπλωμα μηχανικού κινηματογράφου.

Ως μηχανικός δουλεύει μέχρι και το 1966.

Στο μεταξύ έχει παντρευτεί την κυρία Θωμαή, και με τα λεφτά της πρώτης υποτροφίας του φοιτητή τότε αδερφού της -και μετέπειτα συνεργάτη του για δεκαετίες- Γαβριήλ Ράππου, ανοίγουν την πρώτη δική τους επιχείρηση.

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
O κινηματογράφος "Διονύσια", επί της Αγίας Σοφίας, σο ύψος της Τσιμισκή (1926 - 1973)

 

Το θερινό σινεμά "Ποσειδών", για να ακολουθήσει λίγο αργότερα το "Αύρα" στην Χαριλάου και σταδιακά η εκμετάλλευση δεκάδων άλλων αιθουσών τους οποίους επιμένει να μου κατονομάσει "για την ιστορία" 'όπως λέει.

Έχουμε και λέμε, λοιπόν.

Πρώτο ήταν ο 'Ποσειδών', έπειτα η 'Άυρα', ακολουθούν τα' Όσκαρ' στην Παπαναστασίου, 'Αρτζεντίνα', 'Ναταλί', 'Αμυράλ', 'Σινέ Κλειώ', το 'Εγνατία' – πίσω από την Αγία Σοφία, που λειτουργεί σήμερα σαν θέατρο, το 'Ράδιο Σίτι', ο 'Έσπερος', το 'Μακεδονικόν', το 'Σινέ Άντα' στους Αμπελοκήπους, τα 'Μαξίμ' (Κρήτης και Παπακυριαζή), το 'Rex' στην Μπότσαρη, 'Ριβολί', 'Αθήναιον', 'Αλκυονίς' στην Καλλιδοπούλου, 'Ζέφυρος' στην ΧΑΝΘ, 'Ιντεάλ' στην Αγίου Δημητρίου, 'Αχίλλειον', την παλιά 'Αλέκα' επί της Λαγκαδά, που από σινεμά ταινιών πορνό μετατράπηκε από τους Ράππο – Ζαφειρίου στα πολυτελέστατα 'Τιτάνια', και πολλά πολλά άλλα...

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
Οι δύο συνεργάτες ανοίγουν Γραφείο Διανομής Κινηματογραφικών Ταινιών, καταφέρνοντας να εξασφαλίσουν την αποκλειστική διανομή των περισσότερων ελληνικών ταινιών στη Βόρεια Ελλάδα. - φωτ.: Γιώρος Πλανάκης/LIFO

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
Στην εταιρεία τους υπάγονταν και τα κινηματογραφικά δικαιώματα των… “5Β” (Βουγιουκλάκη, Βουτσάς, Βασιλειάδου, Βέγγος, Βλαχοπούλου) που απέφεραν μεγάλα κέρδη - φωτ.:Γιώργος Πλανάκης/LIFO

Οι δύο συνεργάτες έχουν στο μεταξύ ανοίξει και Γραφείο Διανομής Κινηματογραφικών Ταινιών, καταφέρνοντας να εξασφαλίσουν μεγάλες επιτυχίες για ολόκληρη την Βόρειο Ελλάδα, συνεργαζόμενοι κυρίως με την Σπέντζος Φιλμς.

"Δεν ξέρω πώς να το εξηγήσω, αλλά νομίζω ότι είχα πάντα ένα προαίσθημα για τις ταινίες που θα έκαναν επιτυχία. Παραδείγματα πολλά. Ας πούμε το "Μπορώ και χωρίς τα γυαλιά μου" με τον Ρόμπιν Γουίλιαμς, μια κωμωδία βασισμένη σε σόκιν ανέκδοτα του περιοδικού Playboy, που δεν είχε πάει και πολύ καλά στην Αθήνα.

Την αγοράζουμε, φτιάχνω εγώ ένα δικό μου τρέιλερ όπου μαζεύω όλα τα σόκιν μαζί, και ξεκινάμε να την προβάλλουμε σε τέσσερις κινηματογράφους, με αποτέλεσμα να κόβουμε 1000 εισιτήρια ημερησίως."

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
Σινέ Ελληνίς - φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

"Το ίδιο είχε γίνει και με την "Ιστορία της Ο".

Με το που την βλέπω στην Αθήνα πηγαίνω κατευθείαν και την αγοράζω από τους Καραγιάννη-Καρατζόπουλο. Την βάζουμε στο Ράδιο Σίτι, και σε τρεις μέρες κόβουμε 15.000 εισιτήρια, με τον κόσμο να κάνει ουρές."

Ένα τελευταίο που θυμάμαι ήταν το "Yuppi Du" με τον Αντριάνο Τσελεντάνο, που είχε κι αυτό πατώσει στην Αθήνα. Το παίρνουμε, αλλάζω τον τίτλο σε "Μπατίρης Εραστής", και η ταινία απογειώνεται.

Μια πρόσφατη σχετικά μεγάλη επιτυχία ήταν και η θεατρική μουσική παράσταση "Σαν Ηφαίστειο που ξυπνά" με την Άλκηστις Πρωτοψάλτη, στο Ράδιο Σίτι"

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO(προς αποφυγή παρεξηγήσεων, η τανία Sin City θα ξεκινήσει να προβάλλεται τον Αύγουστο)

Η έλευση των multiplex αλλάζει δραματικά τον κινηματογραφικό χάρτη της Θεσσαλονίκης

Φτάνουμε, αισίως, στην εποχή των μεγάλων αναβαθμίσεων στις αίθουσες της πόλης, λίγο πριν την αρχή της νέας χιλιετίας.


"Είχαν βγει κάποια χρήματα μέχρι τότε, τα οποία αποφασίσαμε να επενδύσουμε σε ανακαινίσεις.

Το "Τιτάνια" επί της Λαγκαδά γίνεται ένας υπερπολυτελής κινηματογράφος, ο Έσπερος το ίδιο.

Φέρνουμε καθίσματα deluxe, εισάγουμε πρώτοι τις δύο αίθουσες, βάζουμε ενδοδαπέδια θέρμανση, καλλιτεχνικά γύψινα στις οροφές...

Και τότε ακριβώς ανοίγουν τα πρώτα πολυσινεμά και μας κόβουνε τα πόδια.

Δεν προλάβαμε καν να κάνουμε απόσβεση", μου εξηγεί.

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
“Είχαν βγει κάποια χρήματα τα οποία αποφασίσαμε να επενδύσουμε σε μεγάλες ανακαινίσεις και να κάνουμε τις αίθουσες καινούριες. Και τότε ακριβώς ανοίγουν τα πρώτα πολυσινεμά και μας κόβουνε τα πόδια. Δεν προλάβαμε καν να κάνουμε απόσβεση" - φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO


"Δεν ήταν ότι δεν ξέραμε ότι πρόκειται να ανοίξουν μεγάλοι κινηματογράφοι, αλλά τότε θυμάμαι έλεγα "Τι ζημιά να μας κάνει εμάς ένα κινηματογράφος στη μέση του πουθενά, πέρα μακριά στον Φοίνικα".

Δεν πήγαινε το μυαλό μας σ' αυτό που επακολούθησε, δεν το περιμέναμε."


O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
"Δεν ήταν ότι δεν ξέραμε ότι πρόκειται να ανοίξουν μεγάλοι κινηματογράφοι, αλλά τότε θυμάμαι έλεγα "Τι ζημιά να μας κάνει εμάς ένα κινηματογράφος στη μέση του πουθενά, πέρα μακριά στον Φοίνικα".Δεν πήγαινε το μυαλό μας σ' αυτό που επακολούθησε" φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO


"Στην αρχή οι πολυκινηματογράφοι έκαναν τον κόσμο να γυρίσει στο σινεμά.

Ο κινηματογράφος έγινε ξανά μόδα, και για λίγο επωφεληθήκαμε κι εμείς. Την πρώτη χρονιά ανεβήκαμε σε εισιτήρια, αλλά αμέσως μετά άρχισε η κατηφόρα με τα εισιτήρια να πέφτουν κάτω από το μισό του συνηθισμένου.
Έπειτα άνοιξαν και τα Odeon και το κέντρο "ρήμαξε".

Αργά η γρήγορα έκλεισαν όλες οι μικρές αίθουσες και βγήκαμε από το παιχνίδι."


"Τελοσπάντων, δεν έχω παράπονο.

Ζήσαμε χρόνια μεγάλης δόξας, αλλά και τώρα είναι καλά. Εδώ και οκτώ χρόνια δουλεύουμε το χειμώνα το Κολοσσαίον, στην Όλγας, και από το 1994 τα καλοκαίρια περνάνε στο Ελληνίς."

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
H παλιά μηχανή προβολής, αντίκα πλέον, που βρίσκεται στο Ελληνίς. Από φέτος όλοι οι κινηματογράφοι υποχρεούνται να παίζουν τα καινούρια μηχανήματα ψηφιακής προβολής - φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

20 χρόνια Σινέ Ελληνίς

"Το θερινό σινεμά δίνει άλλη αίσθηση. Είσαι κάτω από τα αστέρια, ελεύθερος, και ο κόσμος το βλέπει περισσότερο σαν διασκέδαση. Αρκεί να είναι καλός ο καιρός", μου λέει δείχνοντας μου τις καρέκλες που στεγνώνουν από την τελευταία πρόσφατη καταιγίδα.


Σύμφωνα με τον κύριο Ζαφειρίου, το καλοκαίρι ο κόσμος προτιμάει ταινίες περισσότερο κοινωνικές, και όχι τόσο δράσης και περιπέτειες, ("αυτά είναι για τα άλλα, τα Village κι αυτά"), ενώ οι μεγαλύτερες εισπρακτικές επιτυχίες που είχε το Ελληνίς τα τελευταία χρόνια ήταν το "Γάμος αλά Ελληνικά" (2002) και το "Mamma Mia!"(2008) που έσπασαν ταμεία, αλλά και το "Άδωξοι Μπάσταρδη" (2009), του Κουέντιν Ταραντίνο.

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
"Το θερινό σινεμά δίνει άλλη αίσθηση. Είσαι κάτω από τα αστέρια, ελεύθερος, και ο κόσμος το βλέπει περισσότερο σαν διασκέδαση. Αρκεί να είναι καλός ο καιρός" - φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/ LIFO


Φεύγοντας, τον ρωτώ τι του άφησε η εμπειρία τόσων δεκαετιών μέσα στους κινηματογράφους.


"Ποια εμπειρία; Εμένα ο κινηματογράφος είναι η ζωή μου ολόκληρη. Η ζωή μου.

Είναι αρρώστια. Ακόμα και μέσα από το νοσοκομείο, εγχειρισμένος, είμαι στο τηλέφωνα, στην αγωνία για την καινούρια ταινία. Σπίτι δεν μπορώ να κάτσω με τίποτα. Αρρωσταίνω.

Μου είπαν οι γιατροί τις προάλλες, "θα κάτσεις μέσα τρεις εβδομάδες". Ε, πάνω από μία εβδομάδα δεν άντεξα, ήρθα πάλι!", μου εξηγεί.


"Πάντως να ξέρεις, είναι γλυκιά αυτή η δουλειά", μου λέει φεύγοντας."Η χαρά σου είναι να βλέπεις τον κόσμο να χαίρεται και να ενθουσιάζεται με μία ταινία που διάλεξες. Περάσαμε πολύ ωραία χρόνια. Χαρούμενα χρόνια."

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
"Είναι γλυκιά αυτή η δουλειά, και περάσαμε πολύ ωραία χρόνια. Χαρούμενα χρόνια.", μου εξηγεί δείχνοντας μου τις φωτογραφίες από τους αστέρες του ελληνικού κινηματογράφου με τους οποίους συνεργαζόταν.- φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
“Ο κινηματογράφος είναι ολόκληρη η ζωή μου. Είναι αρρώστια. Ακόμα και μέσα από το νοσοκομείο, εγχειρισμένος, είμαι στο τηλέφωνα για την καινούρια ταινία. Σπίτι δεν μπορώ να κάτσω με τίποτα. Μου είπαν οι γιατροί τις προάλλες, "θα κάτσεις μέσα τρεις εβδομάδες". Δεν άντεξα πάνω από μία εβδομάδα” - φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO


ΤΕΛΟΣ!

 

Ο Κοσμάς Ζαφειρίου μοιράζεται μαζί μας το φωτογραφικό του αρχείο

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
18 χρονών, υπάλληλος ακόμα στους τοπικούς κινηματογράφους (1960) - Φωτογραφικό αρχείο Κοσμά Ζαφειρίου
O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
Όταν παιζοταν ο "Ελαφοκυνηγός", στον κινηματογράφο Εγνατία (1979) - Φωτογραφικό αρχείο Κοσμά Ζαφειρίου
O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
Με την Μπέτυ Λιβανού, στο Ράδιο Σίτυ (83-84) - Φωτογραφικό αρχείο Κοσμά Ζαφειρίου
O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
Γαβριήλ Ράππος και Κοσμάς Ζαφειρίου (1981) - Φωτογραφικό αρχείο Κοσμά Ζαφειρίου
O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
Στην γιορτή του γραφείου διανομής ταινιών Ζαφειρίου - Ράππος, για την εξασφάλιση των δικαιωμάτων της καινούριας ταινίας του Θανάση Βέγγου (1980) - Φωτογραφικό αρχείο Κοσμά Ζαφειρίου
O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
Με την Αλίκη Βιουγιουκλάκη και τον Αλέκο Σακελλάριο την δεκαετία του 1960 - Φωτογραφικό αρχείο Κοσμά Ζαφειρίου
O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
Στο Ράδιο Σίτυ με τον Διευθυντή Εκμετάλευσης Ταινιών του Σπέντζου, Κων/νο Γούναρη (1983) - Φωτογραφικό αρχείο Κοσμά Ζαφειρίου
O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
Σπέντζος, Βουτσάς, Ζαφειρίου (1980) - Φωτογραφικό αρχείο Κοσμά Ζαφειρίου

_________________________

Σινέ Ελληνίς

Λ. Στρατού - ΔΕΘ, Πλατεία Χ.Α.Ν.Θ. δίπλα στο Βελλίδειο

Τηλ.: 2310 292304

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είδαμε το «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ και είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Οθόνες / To «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Αλλά δυστυχώς δεν θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες, επειδή οι υπεύθυνοι του στούντιο θεωρούν ότι το ενήλικο σινεμά αυτού του τύπου ανήκει στις streaming πλατφόρμες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM