Η ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΗΘΗΚΕ περισσότερο σε πλατφόρμες streaming μέσα στο 2023 δεν ήταν μια κλασική cult σειρά υψηλής κριτικής αποδοχής. Ήταν το Suits, το γυαλιστερό νομικό δράμα που απέκτησε δεύτερη ζωή στο Netflix. Το τελευταίο επεισόδιο της σειράς του δικτύου USA προβλήθηκε το φθινόπωρο του 2019, έγινε όμως η τηλεοπτική έκπληξη του 2023, καθώς βρέθηκε στην κορυφή του streaming καταλόγου της εταιρείας Nielsen για 12 συνεχόμενες εβδομάδες (κάτι που αποτελεί ρεκόρ) και ολοκλήρωσε τη χρονιά συμπληρώνοντας 57,7 δισεκατομμύρια λεπτά μεταδόσεων – ξεπερνώντας έτσι τον πολύ υψηλό πήχη που είχε θέσει το The Office το 2020.
Τα τελευταία χρόνια έχουν παρατηρηθεί ραγδαίες αυξήσεις στην τηλεθέαση σειρών όπως το The Office, το Friends και το Girls, καθώς οι παλαιότεροι θεατές επέστρεφαν στις αγαπημένες τους σειρές και οι νεότερες γενιές τις έκαναν δικές τους. Το φαινόμενο όμως να ανεβαίνει θεαματικά στην κορυφή της λίστας μια μεσαία και χωρίς περγαμηνές σειρά όπως το Suits, είναι πρωτοφανές.
Αυτές οι σειρές δεν ανήκουν στην κατηγορία των λεγόμενων “comfort watches” όπως το Friends ή το The Office, ούτε σ’ εκείνη των ψαγμένων και “edgy” σειρών που ελκύουν υποτίθεται τους νεότερους θεατές. Αυτή τους όμως η ιδιότητα – το γεγονός ότι δεν είναι ‘cool’ ή ‘hip’ ή ‘προχωρημένες’ – φαίνεται να είναι μέρος της γοητείας τους.
Γιατί το Suits; Γιατί τώρα; Υπάρχουν κάποιες απλές εξηγήσεις, όπως ότι η σειρά προβάλλεται στο Netflix. Επίσης, μια σειρά 134 επεισοδίων έχει ένα εγγενές πλεονέκτημα σε σχέση με τις υψηλότερου κύρους αλλά πολύ μικρότερης συνολικής διάρκειας παραγωγές, όταν μιλάμε για το άθροισμα του χρόνου προβολής. Παραδοσιακά άλλωστε, τέτοιου είδους ‘procedurals’ όπου κάθε επεισόδιο χτίζεται γύρω από την επίλυση μιας υπόθεσης κάθε εβδομάδα, είναι οι πιο δημοφιλείς σειρές στην τηλεόραση: το Top 10 του 2023 περιλαμβάνει επίσης τα NCIS, FBI, Blue Bloods, Chicago Fire και Fire Country. Είναι επίσης βέβαιο ότι κάποια ώθηση στο Suits έδωσε η συμμετοχή της μετέπειτα Δούκισσας του Σάσεξ. Ενώ όμως το κοινό που συντηρεί τέτοιες σειρές είναι συνήθως κάποιας ηλικίας, το Suits, όπως δείχνει ακόμη και μια πρόχειρη περιήγηση στο TikTok, έχει βρει μια εκπληκτικά ισχυρή βάση οπαδών μεταξύ της γενιάς Z.
Αυτές οι σειρές δεν ανήκουν στην κατηγορία των λεγόμενων “comfort watches” όπως το Friends ή το The Office, ούτε σ’ εκείνη των ψαγμένων και “edgy” σειρών που ελκύουν υποτίθεται τους νεότερους θεατές. Αυτή τους όμως η ιδιότητα – το γεγονός ότι δεν είναι ‘cool’ ή ‘hip’ ή ‘προχωρημένες’ – φαίνεται να είναι μέρος της γοητείας τους. Σε αντίθεση με την λεγόμενη ‘Peak TV’ και τις παραγωγές υψηλού κύρους, αυτές οι σειρές δεν είναι αφηγηματικά ή ηθικά πολύπλοκες. Είναι έντονα φωτισμένες και με ζωηρά χρώματα, χωρίς την εμμονή που διακρίνει κάποιες σειρές να κάνουν τα πλάνα τόσο σκοτεινά που μόλις και μετά βίας μπορείς να διακρίνεις τι γίνεται. Πρόκειται απλώς για εξαιρετικά ελκυστικούς ανθρώπους που κάνουν εξαιρετικά καλά τη δουλειά τους και μετά ξεδίνουν κάνοντας εξαιρετικά ελκυστικό σεξ. Με άλλα λόγια, πρόκειται απλώς για «τηλεόραση». Στη βιασύνη τους να αναδομήσουν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούσε η τηλεόραση επί δεκαετίες, οι υπεύθυνοι του streaming παρέβλεψαν ένα βασικό μέρος της γοητείας της: εκείνο το είδος των δεσμού που μπορούν να δημιουργήσουν με μια σειρά οι θεατές μόνο όταν την παρακολουθούν για χρόνια.
Με στοιχεία από το Slate