Άγνωστες εικόνες του Σαββόπουλου: «Είμαι ένας Έλλην που παίζει ροκ»

άγνωστες εικόνες του Σαββόπουλου: «Είμαι ένας Έλλην που παίζει ροκ» Facebook Twitter
Διονύσης Σαββόπουλος (περιοδικό ΦΑΝΤΑΖΙΟ, 1971)
5

ΤΟ ΠΟΣΟ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ και ανεξάντλητη υπήρξε η παρέμβαση του Διονύση Σαββόπουλου σ’ αυτό που ονομάζουμε «ελληνικό ροκ», στα τέλη του ’60 και τις αρχές του ’70, είναι κάτι που έχει αναλυθεί πολλές φορές στο παρελθόν και δεν υφίσταται κανένας απολύτως λόγος, ώστε να ειπωθεί κάτι παραπάνω.

Θα γίνω, εννοώ, εντελώς κουραστικός, αν αρχίσω να λέω και να ξαναλέω τι σήμαινε το «Περιβόλι του Τρελλού» (10/1969) και ιδίως τι σήμαινε ο «Μπάλλος» (3/1971) και το «Βρώμικο Ψωμί» (12/1972) –κυρίως αυτά τα δύο LP– για την ταυτοποίηση του rock με ελληνικό περιεχόμενο, που ήταν και το ζητούμενο δηλαδή.

Το ροκ για τον Διονύση Σαββόπουλο εκτός από το fun ήταν και κάτι άλλο, που έλειπε από τα περισσότερα γκρουπ και τους καλλιτέχνες της εποχής. Η επικοινωνία με τη ντόπια παράδοση και το ελληνικό στοιχείο, μέσα από ένα σύγχρονο-καίριο τρόπο (και κυρίως λόγο).

Ελληνικό ροκ, λοιπόν, με φορέα νοημάτων τη γλώσσα μας και με ηχητική πλατφόρμα γεμάτη από τα ποικίλα ελληνικά στοιχεία, ανακατεμένα με όλα εκείνα που έρχονταν από το εξωτερικό. Κάπως έτσι στην τραγουδοποιία του Σαββόπουλου τα τέσσερα βασικά συστατικά του ολοκληρωμένου άσματος, ο στίχος, η μουσική, η ερμηνεία και η ενορχήστρωση (μαζί, τούτη, με τους υπόλοιπους μουσικούς) δούλεψαν με παραγωγικό τρόπο, δημιουργώντας ένα άμεσο «μέτρο σύγκρισης». Ένα αναλλοίωτο και εν πολλοίς αξεπέραστο πρότυπο. 

Η πιο αποφασιστική κουβέντα που έχει πει ο ίδιος ο Σαββόπουλος για τον εαυτό του εν σχέσει με το ροκ είναι εκείνη η προμετωπίδα της συνέντευξής του στον Μιχαήλ Μήτρα, που δημοσιεύτηκε στον τόμο «Χρονικό 1972», του Καλλιτεχνικού Πνευματικού Κέντρου ΩΡΑ. «Είμαι ένας Έλλην που παίζει ροκ».

´Αγνωστες εικόνες του Σαββόπουλου: «Είμαι ένας Έλλην που παίζει ροκ» Facebook Twitter
Ένα εφήμερο γκρουπ (πριν το «Περιβόλι του Τρελλού»). Από αριστερά (όρθιοι): Βασίλης Ντάλλας, Διονύσης Σαββόπουλος, Γιώργος Ρωμανός. (Καθιστοί): Νίκος Τσιλογιάννης, Άρης Τασούλης («Ο Σαββόπουλος στην Λύρα», 1997)

Τίποτα πιο λιτό, πιο σαφές και πιο αποκαλυπτικό. Στην ίδια συνέντευξη (31/8/1972) ο Σαββόπουλος λέει κι άλλα (περί το ροκ) εξίσου ενδιαφέροντα…

«Εγώ, όπως προσπάθησα να πω και λίγο πριν, πιστεύω πως Έλληνας δεν είναι ο κάτοικος ενός συγκεκριμένου γεωγραφικού χώρου. Είμαι ένας Έλλην, ο οποίος παίζει ροκ. Ροκ, διότι νοιώθω ροκ – όπως λέμε ‘νοιώθω χτυπημένος’. Το ροκ δεν είναι τόσο φόρμα όσο είναι μάλλον ένα αλφαβητάρι ή είναι μια φόρμα ατελής –ευτυχώς– της οποίας οι ρωγμές επιτρέπουν να φαίνεται η από μέσα αιμορραγία».

Μπορεί να ήσουν ροκ χωρίς να… αιμορραγείς; Είναι ένα ερώτημα αυτό, που θα μπορούσε να είχε απευθυνθεί σε όλους τους «ήρωες» της εποχής...

«Αυτό σήμερα που λέγεται ‘ελληνικό ροκ’ μοιάζει πολύ μ’ εκείνο που τότε λεγόταν ‘νέο κύμα’, από την άποψη ότι είναι εξ ίσου ελαφρό. Η μόνη τους διαφορά είναι ότι το ‘ελληνικό ροκ’ έχει λιγότερο ‘μανατζεριλίκι’ απ’ ότι είχε το ‘νέο κύμα’. Γενικά έχει πιο αδύναμες δημόσιες σχέσεις από εκείνο. Βέβαια διαθέτει ένα μεγαλύτερο λαϊκό έρεισμα το σημερινό πράγμα. Παρ’ όλα αυτά, τα παιδιά που παίζουνε ροκ στον τόπο μας, στην πλειοψηφία τους παίζουνε ροκ από ευχαρίστηση, κι όταν παίζουμε μια μουσική από ευχαρίστηση το μοναδικό αποτέλεσμα είναι να μην ευχαριστιόμαστε ούτε εμείς που παίζουμε, αλλά ούτε κι εκείνοι που μας ακούνε. Υπάρχει η εντύπωση πως το κάθε πράγμα ανήκει σ’ εκείνον που το θέλει περισσότερο, κι έτσι ένας νέος που παίζει σήμερα στην Ελλάδα ροκ πιστεύει πως για να παίξει ροκ, αρκεί να το γουστάρει πολύ. Δεν είναι αρκετό. Ο μόνος τρόπος για να αποχτήσουμε ένα πράγμα είναι όχι να το θέλουμε πάρα πολύ, αλλά να αποφασίσουμε να παραδοθούμε εμείς σ’ αυτό, έτσι που να μας θέλει εκείνο. Δηλαδή να χτιστούμε εμείς ζωντανοί εκεί μέσα».

´Αγνωστες εικόνες του Σαββόπουλου: «Είμαι ένας Έλλην που παίζει ροκ» Facebook Twitter
Η γνωστή φωτογραφία του Άλκη Σαχίνη από το οπισθόφυλλο του LP «Το Περιβόλι του Τρελλού». Από αριστερά: Άρης Τασούλης, Βασίλης Ντάλλας, Διονύσης Σαββόπουλος

Το ροκ για τον Διονύση Σαββόπουλο εκτός από το fun ήταν και κάτι άλλο, που έλειπε από τα περισσότερα γκρουπ και τους καλλιτέχνες της εποχής. Η επικοινωνία με τη ντόπια παράδοση και το ελληνικό στοιχείο, μέσα από ένα σύγχρονο-καίριο τρόπο (και κυρίως λόγο).

Σχεδόν δέκα χρόνια αργότερα (περιοδικό «Σχολιαστής» #6, 9/1983) ο Σαββόπουλος θα πει κάτι ακόμη για το ροκ, εξ ίσου ή και περισσότερο σημαντικό…

«Το ροκ υπήρξε η μόνη πραγματική αντιπολίτευση στη Δύση. Απέναντι στο μουσικό ορθολογισμό της Δύσης. Εκεί που το τραγούδι φτιάχνεται πλέον με κομπιούτερ και κλισέ παραγωγών, βγήκαν αυτά τα υπέροχα τσογλάνια και φτιάξαν αυτή την αναγέννηση, το ροκ. Αλλά τέτοια σπουδαία πράγματα δεν είναι εύκολο να συνεχίσουν, παρά μόνο όταν κατά τη γνώμη μου συναντηθούν με μια μεγάλη διαχρονική παράδοση που να μπορεί να τα υποδεχθεί και να τα καταστήσει δυνατά, ακόμα και πέραν της νεανικότητάς τους. Αλλά τέτοια παράδοση δεν νομίζω ότι υπάρχει στη Δύση.

Ψάχνουν τώρα οι βετεράνοι του ροκ, όσοι επέζησαν από τα ναρκωτικά ή τον τρόμο του κοινού. Αλλά τι μπορούν να βρουν; Πηγαίνει ο Dylan στον προτεσταντισμό. Αλλά τι να του δώσει ο προτεσταντισμός; Μόνο νόμους και εντολές σε στυλ ‘άμα κάνεις το καλό θα αμειφθείς, άμα κάνεις το κακό θα τιμωρηθείς’.

Διότι αυτό είναι ο προτεσταντισμός, μια νομολατρεία, ένα τελειωμένο κείμενο, που δεν μπορεί να μας δει, παρά μόνο ως όργανά του. Νιώθω ότι είναι διαφορετικά τα πράγματα σε μας.(…)».

´Αγνωστες εικόνες του Σαββόπουλου: «Είμαι ένας Έλλην που παίζει ροκ» Facebook Twitter
Η πλήρης ιστορική φωτογραφία του Σαχίνη, που για κάποιο λόγο μπήκε «μισή» στο οπισθόφυλλο του άλμπουμ «Το Περιβόλι του Τρελλού» (κόπηκαν οι δύο ακρινοί). Από αριστερά: Τάκης Ανδρούτσος, Άρης Τασούλης, Βασίλης Ντάλλας, Διονύσης Σαββόπουλος, Νίκος Τσιλογιάννης
´Αγνωστες εικόνες του Σαββόπουλου: «Είμαι ένας Έλλην που παίζει ροκ» Facebook Twitter
Γιώργος Κοντογιώργος (διευθυντής ορχήστρας στο «Περιβόλι του Τρελλού»), Διονύσης Σαββόπουλος (φωτογραφία του Άλκη Σαχίνη)
´Αγνωστες εικόνες του Σαββόπουλου: «Είμαι ένας Έλλην που παίζει ροκ» Facebook Twitter
Γαλλικό 45άρι με το «Ντιρλαντά» και τη «Συννεφούλα» (και τη ζωγραφιά του Στέργιου Δελιαλή στο εξώφυλλο)
´Αγνωστες εικόνες του Σαββόπουλου: «Είμαι ένας Έλλην που παίζει ροκ» Facebook Twitter
Γιουγκοσλαβικό 45άρι με το «Ντιρλαντά» και τη «Συννεφούλα»
´Αγνωστες εικόνες του Σαββόπουλου: «Είμαι ένας Έλλην που παίζει ροκ» Facebook Twitter
Λεπτομέρεια από το γιουγκοσλαβικό 45άρι «Dirlada/ Sinefoula (Mali oblak)»
´Αγνωστες εικόνες του Σαββόπουλου: «Είμαι ένας Έλλην που παίζει ροκ» Facebook Twitter
Αναγγελία συναυλίας στο Παλαί Ντε Σπορ της Θεσσαλονίκης (εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ της 6/8/1970)
´Αγνωστες εικόνες του Σαββόπουλου: «Είμαι ένας Έλλην που παίζει ροκ» Facebook Twitter
Ο Διονύσης Σαββόπουλος στο Παλαί Ντε Σπορ με ποντιακή λύρα
´Αγνωστες εικόνες του Σαββόπουλου: «Είμαι ένας Έλλην που παίζει ροκ» Facebook Twitter
Rodeo, περίοδος 1970-71, τα μαλλιά έχουν πλέον μακρύνει. Από αριστερά (πίσω): Βασίλης Ντάλλας, Διονύσης Σαββόπουλος, Johnny Lambizzi, Σπύρος Καζιάνης. Από αριστερά (μπροστά): Νίκος Μουρίκης, Μαρίζα Κωχ. Προσέξτε το σπιρτόκουτο με το «πουλί» της χούντας στ’ αριστερά… («Ο Σαββόπουλος στην Λύρα», 1997)
´Αγνωστες εικόνες του Σαββόπουλου: «Είμαι ένας Έλλην που παίζει ροκ» Facebook Twitter
Rodeo, περίοδος 1970-71. Όρθιοι: Νίκος Μουρίκης, Βασίλης Ντάλλας. Καθιστοί: Διονύσης Σαββόπουλος, Μαρίζα Κωχ (περιοδικό ΕΠΙΚΑΙΡΑ, 1972)
´Αγνωστες εικόνες του Σαββόπουλου: «Είμαι ένας Έλλην που παίζει ροκ» Facebook Twitter
Λεζάντα από το περιοδικό ΦΑΝΤΑΖΙΟ, που αφορά στον «Μπάλλο» (1971)
´Αγνωστες εικόνες του Σαββόπουλου: «Είμαι ένας Έλλην που παίζει ροκ» Facebook Twitter
Μπουρμπούλια. Από αριστερά: Σπύρος Καζιάνης, Νίκος Τσιλογιάννης, Διονύσης Σαββόπουλος, Βασίλης Ντάλλας (περιοδικό ΦΑΝΤΑΖΙΟ, 1971)
´Αγνωστες εικόνες του Σαββόπουλου: «Είμαι ένας Έλλην που παίζει ροκ» Facebook Twitter
Διονύσης Σαββόπουλος (περιοδικό ΦΑΝΤΑΖΙΟ, 1971)
´Αγνωστες εικόνες του Σαββόπουλου: «Είμαι ένας Έλλην που παίζει ροκ» Facebook Twitter
Διονύσης Σαββόπουλος, Βασίλης Ντάλλας (περιοδικό ΦΑΝΤΑΖΙΟ, 1971)
´Αγνωστες εικόνες του Σαββόπουλου: «Είμαι ένας Έλλην που παίζει ροκ» Facebook Twitter
Κείμενο από το ΦΑΝΤΑΖΙΟ. Στο κάτω μέρος το όνομα της φωτογράφου, που τράβηξε τις ωραίες έγχρωμες πόζες. Είναι η Ευσταθία Ναυπλιώτου (1971)
´Αγνωστες εικόνες του Σαββόπουλου: «Είμαι ένας Έλλην που παίζει ροκ» Facebook Twitter
Μπουρμπούλια. (Από αριστερά): Βασίλης Ντάλλας, Johnny Lambizzi, Σπύρος Καζιάνης, Νίκος Τσιλογιάννης («Ο Σαββόπουλος στην Λύρα», 1997)
´Αγνωστες εικόνες του Σαββόπουλου: «Είμαι ένας Έλλην που παίζει ροκ» Facebook Twitter
Μπουρμπούλια. (Όρθιοι από αριστερά): Νίκος Τσιλογιάννης, Σπύρος Καζιάνης, Βασίλης Ντάλλας. (Μπροστά): Διονύσης Σαββόπουλος (περιοδικό ΦΑΝΤΑΖΙΟ, 1971)
´Αγνωστες εικόνες του Σαββόπουλου: «Είμαι ένας Έλλην που παίζει ροκ» Facebook Twitter
«Μπάλλος», το εξώφυλλο της κασέτας με τον πίνακα του Αλέξη Ακριθάκη
´Αγνωστες εικόνες του Σαββόπουλου: «Είμαι ένας Έλλην που παίζει ροκ» Facebook Twitter
Σπάνια πόζα. Ο Διονύσης Σαββόπουλος με ηλεκτρική κιθάρα το φθινόπωρο του 1972 (περιοδικό ΣΗΜΑ, 1975)
´Αγνωστες εικόνες του Σαββόπουλου: «Είμαι ένας Έλλην που παίζει ροκ» Facebook Twitter
Φιγούρα του Ευγένιου Σπαθάρη (από την αφίσα που συνόδευε το LP «10 Χρόνια Κομμάτια»)
´Αγνωστες εικόνες του Σαββόπουλου: «Είμαι ένας Έλλην που παίζει ροκ» Facebook Twitter
Κύτταρο 1972. Από αριστερά: Γιώργος Γαβαλάς, Διονύσης Σαββόπουλος, Ευγένιος Σπαθάρης, Νίκος Τσιλογιάννης, Στέλλα Γαδέδη, Θεολόγος Στρατηγός (μάλλον)
´Αγνωστες εικόνες του Σαββόπουλου: «Είμαι ένας Έλλην που παίζει ροκ» Facebook Twitter
Κύτταρο 1972. Διονύσης Σαββόπουλος, Λάκης Παπαστάθης (με την κινηματογραφική μηχανή)
´Αγνωστες εικόνες του Σαββόπουλου: «Είμαι ένας Έλλην που παίζει ροκ» Facebook Twitter
Από αριστερά: Τάσος Φαληρέας, Διονύσης Σαββόπουλος, Σωτηρία Μπέλλου
´Αγνωστες εικόνες του Σαββόπουλου: «Είμαι ένας Έλλην που παίζει ροκ» Facebook Twitter
Ποιος είναι ο Διονύσης Σαββόπουλος; (περιοδικό ΦΑΝΤΑΖΙΟ, 1975)

Τραγούδι… αφιερωμένο «στον ΣΤΕΛΙΟ ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗ που γύρεψε μια ταπεινή θέση στο πάθος»… 

Δημοσθένους λέξις

Μουσική
5

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η δεκαετία του '60, όπως την έζησα. Από τον Διονύση Σαββόπουλο

Μουσική / Η δεκαετία του '60, όπως την έζησα. Από τον Διονύση Σαββόπουλο

Ήταν η δεκαετία που επέτρεψε στους ανθρώπους να ονειρευτούν. Ο Διονύσης Σαββόπουλος περιγράφει, ειδικά για τη LIFO, το κλίμα της παραφοράς (κρασί, τριαντάφυλλα και επανάσταση) και σε αντιδιαστολή τη στεναχώρια της Ελλάδας που ασφυκτιούσε, πυρακτωμένη, ανάμεσα στο μυστρί του Πατακού και το συρτάκι του Δαλιανίδη.
AΠΟ ΤΟΝ M.HULOT ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗ
ΔΕΥΤΕΡΑ 17Διονύσης Σαββόπουλος - Γιώργος Μεράντζας: Ρεμπέτικο, κλαρίνο, Dylan, το τραγούδι στη δικτατορία

Τέχνες και Αντίσταση σε σκοτεινούς καιρούς / Διονύσης Σαββόπουλος - Γιώργος Μεράντζας: Ρεμπέτικο, κλαρίνο, Dylan, το τραγούδι στη δικτατορία

Ο Διονύσης Σαββόπουλος και ο Γιώργος Μεράντζας αφηγούνται στην Κωνσταντίνα Βούλγαρη ιστορίες για το τραγούδι στα χρόνια της Δικτατορίας σε ένα επεισόδιο με πολλή μουσική αλλά και συγκινητικά κομμάτια από παλιές συνεντεύξεις σπουδαίων καλλιτεχνών που δεν ζουν πια.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θρίλερ με τον θάνατο του Λίαμ Πέιν των One Direction στην Αργεντινή

Διεθνή / Θρίλερ με τον θάνατο του Λίαμ Πέιν των One Direction στην Αργεντινή

«Έχει ένα μπαλκόνι και φοβόμαστε ότι μπορεί να κάνει κάτι για να θέσει σε κίνδυνο τη ζωή του» είπε ο διευθυντής του ξενοδοχείου που τηλεφώνησε στην αστυνομία - Οι μαρτυρίες για περίεργη συμπεριφορά
LIFO NEWSROOM
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Ενοχοποιητικά στοιχεία: Tραπ μουσική και βία

Μουσική / Tραπ μουσική και βία: Μπερδεύοντας τον στίχο με την πραγματικότητα

Με ρητορικές και νομικίστικες μανούβρες που αρνούνται την καλλιτεχνική της φύση, το κατηγορητήριο κατά της τραπ μετατρέπει ένα μουσικό είδος σε ενοχοποιητικό στοιχείο.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ & ΛΑΜΠΡΟΣ ΦΑΤΣΗΣ
Αφέλεια ή ελπίδα; Το ισραηλο-παλαιστινιακό συγκρότημα που προκαλεί έντονες αντιδράσεις

Μουσική / Αφέλεια ή ελπίδα; Το ισραηλο-παλαιστινιακό συγκρότημα που προκαλεί έντονες αντιδράσεις

Το boyband με την ονομασία as1one που αποτελείται από τέσσερις Ισραηλινούς και δύο Παλαιστίνιους σχηματίστηκε λίγο πριν από την 7η Οκτωβρίου και παρά τις επικρίσεις που έχει δεχτεί, τα μέλη του επιμένουν ότι έχουν επιλέξει τον σωστό δρόμο.
THE LIFO TEAM
«Ο θάνατός τους θα είναι η ανάστασή μας»: Μια έκδοση με τους προκλητικούς στίχους της Κρίστα Παπίστα

Βιβλίο / «Ο θάνατός τους θα είναι η ανάστασή μας»: Μια έκδοση με τους προκλητικούς στίχους της Κρίστα Παπίστα

Μια από τις πιο κουίρ και τολμηρές φωνές στην ελληνική μουσική κυκλοφόρησε ένα πρωτότυπο βιβλίο από τις εκδόσεις του βιβλιοπωλείο Arsenale που βρίσκεται στην Ανάφη.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Έτσι βγαίνουμε τώρα

Urban Culture / Έτσι βγαίνουμε τώρα

Άφθονη τέχνη για όλους, μεγάλα και niche πάρτι, ελληνικά και technο: Η Αθήνα έχει γίνει μια πόλη που μπορεί να προκαλέσει FOMO ακόμα και σ’ εκείνους που αρνούνται ότι το παθαίνουν.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ, M.HULOT, ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ, ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Τελικά, φταίει η τραπ για την αύξηση της βίας των ανηλίκων;

Radio Lifo / Τελικά, φταίει η τραπ για την αύξηση της βίας των ανηλίκων;

Δημιουργεί πρότυπα η τραπ μουσική; Έχει κάνει -έστω παραδόξως- κάτι καλό στην ελληνική κοινωνία; Πόσο επικίνδυνο είναι να ακούμε σήμερα έναν πολιτικό να ζητά την ποινικοποίηση ενός μουσικού είδους; Ο Τάσος Μπρεκουλάκης και η Βάνα Κράβαρη συζητούν για το αν και κατά πόσο η τραπ ευθύνεται για την αύξηση της βίας των ανηλίκων.
THE LIFO TEAM
CHECK Βέρντι

Σαν Σήμερα / Βίβα Βέρντι: Ο μεγάλος συνθέτης που κάποιοι του είπαν ότι θα γινόταν μια μετριότητα

Στις 10  Οκτωβρίου 1813 γεννήθηκε ο Τζουζέπε Φορτουνίνο Φραντσέσκο Βέρντι, ένας από τους πιο διάσημους και αγαπητούς συνθέτες όπερας στην Ιταλία και στον κόσμο.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
«Πώς έφτασα να γεράσω τόσο; Από τύχη υποθέτω»: Η Ντέμπι Χάρι στο κατώφλι των 80

Μουσική / «Πώς έφτασα να γεράσω τόσο; Από τύχη υποθέτω»: Η Ντέμπι Χάρι στο κατώφλι των 80

Από την υπόγεια Νέα Υόρκη της δεκαετίας του ’70 μέχρι την τωρινή καμπάνια της Gucci και την τσάντα με το όνομά της, η τραγουδίστρια των Blondie παραμένει αντισυμβατική και ακαταμάχητη.
THE LIFO TEAM
Οι δυο Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ

Όπερα / Οι δυο βραβευμένες Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ ανεβαίνουν σε περίοδο πολέμου

Λίγο πριν σηκωθεί η αυλαία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τις δύο εμβληματικές όπερες του Γκλουκ, ο σημαντικός Ρώσος σκηνοθέτης εξηγεί τις σύγχρονες παραμέτρους της θυσίας της αρχαίας τραγικής ηρωίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπελαφόν: «Έχω όρεξη να ξαναγίνει lyrical το παιχνίδι» ή Μπελαφόν: «Το "Multiverse" είναι οι διάφορες πτυχές του εαυτού μου» ή Ο Μπελαφόν μάς ανοίγει τις πύλες για το Multiverse 

Μουσική / Μπελαφόν: «Οι μισοί ράπερ στην Ελλάδα δεν ξέρουν ακριβώς τι πολίτευμα έχουμε»

Με αφορμή την κυκλοφορία του νέου του δίσκου με τίτλο «Multiverse», ο Μπελαφόν ξεδιπλώνει αποκλειστικά κάθε πτυχή του πολυσύμπαντος γύρω από τον ίδιο, το ραπ αλλά και τα κόμικς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ

σχόλια

4 σχόλια
Δεν ξερω αν ο Σαββοπουλος εκανε ροκ, δεν νομιζω καν οτι τον ενδιαφαιρει. Αυτο ομως που εκανε ηταν απο τα πιο μεγαλα που εγιναν στην ελληνικη μουσικη. "Κι οποιος δεν καταλαβαινει δεν ξερει που πατα και που πηγαινει..." τραγουδαει ο βαρδος. Και δεν το παιζει τιποτα. ΕΙΝΑΙ!
ε, απλά δεν έχεις διαβάσει και ακούσει αρκετά.αλλιώς θα έβλεπες άπειρους να το παίζουν ειδήμονες έξω και να ψάχνονται για το τι είναι ροκ και τι δεν είναι, από μουσικούς (π.χ. πως έβλεπαν οι προγκ τους ροκάδες, το πανκ το προγκ, οι νιου γουέηβ ότι προηγήθηκε κλπ), έως τους γραφιάδες, το Roling Stone, το Creem, το NME, κλπ.