8 ηθοποιοί συγκατοικούν κάνοντας πρόβες

8 ηθοποιοί συγκατοικούν κάνοντας πρόβες Facebook Twitter
0

Ένα από τα παγκόσμια αριστουργήματα της κινηματογραφικής τέχνης, την Περσόνα του σουηδού Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, με τη μινιμαλιστική, μοντέρνα και φιλοσοφική ματιά του σπουδαίου σκηνοθέτη πάνω στη γυναικεία φύση -αλλά και την ανθρώπινη ύπαρξη - που δύναται να 'διαβαστεί' και ως μια αλληγορία για την ίδια την Τέχνη, μεταφέρει στο Θέατρο του Νέου Κόσμου από τις 2 Οκτωβρίου, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων μια ομάδα νέων αλλά και πιο έμπειρων συντελεστών.

Η ομάδα γνωρίστηκε στη διάρκεια των σπουδών τους στη Θεσσαλονίκη. Λάτρεις του Μπέργκμαν, έχοντας την ανάγκη ενός ενδιαφέροντος κειμένου, αποφάσισαν να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους, ανεβάζοντας την παράσταση στην Αθήνα. Ετσι 4 από αυτούς "μετανάστευσαν" από τη Θεσσαλονίκη προκειμένου να αρχίσουν πρόβες και προετοιμασίας.

Αποφάσισαν -κυρίως για οικονομικούς λόγους να συγκατοικήσουν στο πιο μεγάλο σπίτι της παρέας.

Πρόβες και καθημερινότητα στο σαλόνι. Θα μπορούσε να είναι ο τίτλος αυτής της ιστορίας συγκατοίκησης.

"Είναι σαν να κάνουμε πάρτι κάθε μέρα" λέει η Ελένη Ευθυμίου, η οποία σκηνοθετεί την παράσταση και φιλοξενεί τους συντελεστές.

"Το σαλόνι έχει μετατραπεί σε σκηνή και εδώ κάνουμε πρόβες, μέχρι να μεταφερθούμε στο θέατρο. Πως μοιάζει αυτό; Μοιάζει σαν το όραμα που έχεις γνικώς για το θέατρο. να ανήκεις σε μια ομάδα που ζει και δουλεύει μαζί, που μοιράζεται κοινούς στόχους. Θα μου άρεσε να υπάρχει μια σταθερή ομάδα.Η πιο προσωπική σχέση έχει και τους κινδύνους της, αλλά είναι κάτι οργανικό, μαθαίνεις το πως είναι να μπαίνει ο ένας στη ζωή του άλλου".

"Το προηγούμενο "πείραμα" που κάναμε ήταν το εξής: Είχα ζητήσει από τις δυο ηθοποιούς της παράστασης να περάσουν στο σπίτι μια μέρα μαζί και η μία να μη μιλά καθόλου. Δυσκολεύτηκαν αρκετά. Η Μαριλού (η ομιλούσα) διάλεξε μάλιστα εκείνη ειδικά τη μέρα, και άρχισε να κάνει ερωτήσεις, ενώ ήξερε ότι δε μπορεί να απαντηθούν. Ηταν πολύ περίεργο και πολύ ενδιαφέρον."

8 ηθοποιοί συγκατοικούν κάνοντας πρόβες Facebook Twitter
8 ηθοποιοί συγκατοικούν κάνοντας πρόβες Facebook Twitter
8 ηθοποιοί συγκατοικούν κάνοντας πρόβες Facebook Twitter
8 ηθοποιοί συγκατοικούν κάνοντας πρόβες Facebook Twitter
8 ηθοποιοί συγκατοικούν κάνοντας πρόβες Facebook Twitter
8 ηθοποιοί συγκατοικούν κάνοντας πρόβες Facebook Twitter
8 ηθοποιοί συγκατοικούν κάνοντας πρόβες Facebook Twitter
8 ηθοποιοί συγκατοικούν κάνοντας πρόβες Facebook Twitter
8 ηθοποιοί συγκατοικούν κάνοντας πρόβες Facebook Twitter
8 ηθοποιοί συγκατοικούν κάνοντας πρόβες Facebook Twitter
8 ηθοποιοί συγκατοικούν κάνοντας πρόβες Facebook Twitter
8 ηθοποιοί συγκατοικούν κάνοντας πρόβες Facebook Twitter
8 ηθοποιοί συγκατοικούν κάνοντας πρόβες Facebook Twitter
8 ηθοποιοί συγκατοικούν κάνοντας πρόβες Facebook Twitter
8 ηθοποιοί συγκατοικούν κάνοντας πρόβες Facebook Twitter

Οι συντελεστές και οι ηθοποιοί της παράστασης:


Μετάφραση - Διασκευή: Αναστασία Τζέλλου
Σκηνοθεσία: Ελένη Ευθυμίου
Δραματουργία: Αναστασία Τζέλλου
Σκηνικά - Κοστούμια - Φωτισμοί: Ζωή Μολυβδά Φαμέλη
Βοηθός σκηνοθέτη - Οργάνωση παραγωγής: Θέμης Θεοχάρογλου
Βοηθός σκηνογράφου : Διδώ Γκόγκου
Φωτογραφίες: Ελισάβετ Αντάπαση
Sound design: Κώστας Βόμβολος

ΗΘΟΠΟΙΟΙ:
Μαριλού Βόμβολου
Κατερίνα Σισίννι
Γιώργος Μακρής
Άννα Γριβάκου
Θέμης Θεοχάρογλου

*****

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ