Έχει βάθος η Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. του σήμερα;

MAIROYLA Facebook Twitter
Η Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. που υποδύεται η Σολωμού είναι ένας διασκεδαστικός μονόλογος χωρίς καμία απόχρωση ή εμβάθυνση. Φωτ.: Έλλη Πουπουλίδου/NDP
0

Το 2009 η Λένα Κιτσοπούλου έγραψε τη Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α., μια κωμικοτραγική θεώρηση της φιλοσοφίας της ζωής, έναν μονόλογο για μια περίεργη τριανταεπτάχρονη γυναίκα που κολυμπάει μέσα σε άλυτα καθημερινά προβλήματα. Η παράσταση ανέβηκε στο Εθνικό Θέατρο και τη σκηνοθέτησε η συγγραφέας, που ήδη είχε εκδώσει την πρώτη της συλλογή διηγημάτων, τις «Νυχτερίδες», και είχε τιμηθεί με το Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Συγγραφέα του περιοδικού «Διαβάζω», μαζί με μια επίσης ιδιαίτερη καλλιτέχνιδα του ελληνικού θεάτρου, τη Μαρία Πρωτόπαππα, που υποδύθηκε τη Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. Η Πρωτόπαππα, ηθοποιός των ημιτονίων, μπήκε στο έργο και έδωσε νόημα στις μαύρες περιοχές του. Με το φανελάκι της, μέσα σε ένα κουζινάκι, έκανε μια αλησμόνητη ερμηνεία. 

Την Κιτσοπούλου τότε τη θεωρούσαν ένα πολυτάλαντο πρόσωπο, μια ιδιαίτερη περίπτωση. Δεν είχε ανεβάσει ακόμα τον «Αθανάσιο Διάκο», δεν την είχε «περιποιηθεί», δημοσιεύοντας μια γυμνή φωτογραφία της, το «Πρώτο Θέμα», δεν είχαν ξεσηκωθεί εναντίον της οι πατριδολάτρες και κάθε λογής συντηρητικοί, τους οποίους προκαλούσε αδιάλειπτα. Αν εξετάσουμε την περίπτωσή της, είναι η μόνη που παραμένει πιστή σε αυτό που θέλει να εκφράσει, έχει διατηρήσει τη μοναδική και ενοχλητική γλώσσα της και έχει ξεσηκώσει θύελλα στο Twitter, ειδικά με αφορμή τους «Σφήκες» στην Επίδαυρο, με τους φανατικούς του ενός στρατοπέδου να οργανώνουν τα δικαστήρια της τέχνης.

Οι υποστηρικτές της την υπερασπίζονται εξίσου φανατικά για τη σκωπτική της διάθεση και το καυστικό χιούμορ με το οποίο σχολιάζει τη συστημική σαπίλα, τις κοιμισμένες άμυνες, τον ρατσισμό, τον φανατισμό, την άκαμπτη πολιτική ορθότητα της εποχής μας.

Η γυναίκα που περιγράφει η Κιτσοπούλου δεν υπάρχει σε αυτή την παράσταση, είναι ένα κομμάτι του παζλ μιας περσόνας που συμπληρώνει τον ρόλο της ως δυνατής λύτριας προβλημάτων της καθημερινής ζωής.

Σήμερα τη Λένα Κιτσοπούλου την αποκαλούν αιρετική και σχεδόν ξεμπερδεύουν αντί να πονοκεφαλιάσουν για να την κατατάξουν κάπου, πράγμα δύσκολο. Δεκαπέντε χρόνια μετά τη Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α., σχεδόν όλα τα έργα της ανεβαίνουν διαρκώς, κάθε χρόνο υπάρχουν δύο ή τρία δικά της στις στήλες των θεαμάτων.

Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. Facebook Twitter
Όσο παρακολουθώ, σκέφτομαι ότι η Μαρία Σολωμού μιλάει ακριβώς όπως στα podcasts, θα μπορούσε να είναι ένα δικό της stand up και να είναι και καλύτερο, γιατί εδώ υπάρχουν σημεία που δεν μπορεί να υποστηρίξει. Φωτ.: Έλλη Πουπουλίδου/NDP

Όταν αποφάσισα να δω τη Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. με τη Μαρία Σολωμού, πήρα τη φίλη μου Α. για να πάμε μαζί. «Αυτό που παίζει γυμνή η Σολωμού;» μου είπε και έψαξα να βρω αν η Σολωμού παίζει και κάπου αλλού γυμνή, γιατί στη Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. δεν υπάρχει κάτι που να δικαιολογεί μια γυμνή εμφάνιση.

Η πιο πρόσφατη αναφορά στη δραστηριότητα της Μαρίας Σολωμού ετούτη την περίοδο ήταν αυτή: «Ξεσπά η Μαρία Σολωμού: "Το να πει κάποιος ότι βγαίνω γυμνή δεν είναι αρνητικό σχόλιο, είναι κακία" και "Δεν με ενδιαφέρει αν κάποιος σχολιάσει ότι βγαίνω γυμνή στο έργο"».

Είναι βέβαια αξιοπερίεργο το ότι κανένας δεν ρώτησε τίποτε άλλο για το έργο, για τη γυναίκα που υποδύεται, ότι πρώτη θέση στα δημοσιεύματα έχει η γυμνή εμφάνιση – μέρος του μάρκετινγκ, το δίχως άλλο, και ένας λόγος να αρχίσει μια συζήτηση χωρίς νόημα. Η οποία, ακόμα και αν η ίδια δεν θέλει, έπαιξε σε όλα τα πρωινάδικα και τα περιοδικά ποικίλης ύλης, δηλαδή όλοι έμαθαν ότι υπάρχει ανάμεσα σε εκατό παραστάσεις που γεμίζουν τα Δευτερότριτα τα θέατρα.

Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. Facebook Twitter
Φωτ.: Έλλη Πουπουλίδου/NDP

Από τη σειρά «Singles» και μετά, σχεδόν εδώ και είκοσι χρόνια, η Σολωμού έχει συγκροτήσει μια περσόνα που είναι πολύ διαφορετική από άλλων ηθοποιών αυτής της γενιάς. Σαν να ακολουθεί πιστά εκείνο τον ρόλο, εμφανίζεται αντισυμβατική, αδιάφορη για τα σχόλια, λίγο μάγκας και λίγο αντράκι, που δεν έχει ανάγκη κανέναν και «τρώει πολύ ξύλο», όπως λέει, αλλά τελικά αδιαφορεί. Στις γυναίκες η Σολωμού είναι συμπαθής, λέει πιο αθυρόστομα, με χιούμορ και αυθάδεια πράγματα που δεν λένε εκείνες και προβάλλει μια «αυθόρμητη ειλικρίνεια», κάτι που ενισχύεται από τα podcasts και τα vidcasts που κάνει «σαν ψυχοθεραπεία» όπως λέει η ίδια, αλλά που φέρνουν κι άλλα οφέλη, διαφημίσεις, sponsoring προϊόντων – εννοείται ότι καλά κάνει, δεν είναι η πρώτη ούτε η μόνη.   

Είδα αρκετά από αυτά προτού δω το τρέιλερ της παράστασης, στο οποίο εμφανίζεται ως μοιραία γυναίκα που μπαίνει σε μια μπανιέρα, φοράει περούκα αλά Μέριλιν και πουσάρει τη σέξι εικόνα της Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α.Σ., που δεν έχει καμία σχέση με το έργο. 

Η διασκευή που έκανε με τη σκηνοθέτιδά της «φέρνει τη Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. στη εποχή μας», όπως δήλωσε η ίδια. Όταν γράφτηκε δεν υπήρχε Instagram ούτε κορωνοϊός και το έργο είχε παιχτεί σε ένα κουζινάκι, ενώ τώρα συμβαίνει σε ένα μπάνιο, με μια μπανιέρα καταμεσής της σκηνής, όπου η Σολωμού γδύνεται, αλλά υπάρχει και μια κουρτίνα που κρύβει, για να μη σηκωθεί κάποιο κινητό και κυκλοφορήσουν από το πουθενά γυμνές φωτογραφίες. 

Φυσικά και θα μπορούσε να μην υπάρχει γυμνό και συζήτηση γύρω από αυτό, αλλά άντε να εξηγήσεις στις κάμερες των εκπομπών αυτού του τύπου την «περίπτωση Κιτσοπούλου», που την αγνοούν εντελώς.

Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. Facebook Twitter
Όταν ξεφεύγει από τη σόκιν αφήγηση που κάνει το κοινό να γελάει, οι συναισθηματικές ποιότητες πατώνουν. Λέει στις γυναίκες που βρίσκονται στο κοινό λέξεις που εκείνες δύσκολα θα ξεστομίσουν. Φωτ.: Έλλη Πουπουλίδου/NDP

Δευτέρα βράδυ το θέατρο έχει γύρω στους 120 θεατές, το κοινό είναι γυναικείο, με ελάχιστες εξαιρέσεις ανδρικής παρουσίας. Η Σολωμού μπαίνει χαρούμενη και μαζεύει μια μπουγάδα με λευκά σέξι εσώρουχα που κρέμεται πάνω από τα κεφάλια των θεατών. Όταν ξεκινάει τον μονόλογο μοιάζει απαράλλαχτα με την περσόνα που ακούς στα podcasts. Όταν ξεφεύγει από τη σόκιν αφήγηση που κάνει το κοινό να γελάει, οι συναισθηματικές ποιότητες πατώνουν. Λέει στις γυναίκες που βρίσκονται στο κοινό λέξεις που εκείνες δύσκολα θα ξεστομίσουν.

Και, φυσικά, το όλο θέαμα, και σκηνοθετικά και υποκριτικά, δεν έχει καμία διαβάθμιση ώστε να σε οδηγήσει στο τελικό μέρος του μονόλογου, στον θάνατο της ηρωίδας. Καμία αλλαγή, έστω ανεπαίσθητα, δεν συμβαίνει και αυτή η παράσταση δεν θα μπορούσε να βοηθήσει να υπάρχουν τέτοιες αποχρώσεις.

Όσο παρακολουθώ, σκέφτομαι ότι η Μαρία Σολωμού μιλάει ακριβώς όπως στα podcasts, θα μπορούσε να είναι ένα δικό της stand up και να είναι και καλύτερο, γιατί εδώ υπάρχουν σημεία που δεν μπορεί να υποστηρίξει. Την υποστηρίζει καλύτερα την εικόνα της και με μεγάλη επιτυχία σε podcast με τίτλο «Είμαι ερωτευμένη με τον κουμπάρο μου», «Όταν μένεις έγκυος από το πρώτο ραντεβού», «Κρυφή σχέση με τον στρέιτ κολλητό μου», «Όταν καταστρέφεις τον γάμο του πρώην σου!», «Μήπως κατά βάθος είναι όλοι bisexual;» «Βρόμικες συζητήσεις για το σεξ!». 

Η Μαρία Πρωτόπαπα μπήκε στο έργο πολύ βαθιά και από τη μαυρίλα του αναδύθηκαν τα παράξενα και αστεία κομμάτια του. Όταν έβριζε, κανένας δεν διανοούνταν να χαχανίσει, γιατί το σεξ και οι σχέσεις είχαν κάτι πολύ σκοτεινό που το κοινό διαισθανόταν. 

Η Μαρία Σολωμού φόρεσε το έργο στην περσόνα της. Η Κιτσοπούλου έγραψε ένα έργο που ήρθε κουτί στο προφίλ που θέλει να εμφανίσει: μια γυναίκα η οποία μιλάει χωρίς ταμπού και με απίθανη ελευθερία για το σεξ και τους άντρες. Υπάρχει όμως κάτι βαθιά ποιητικό που εξαφανίζεται κάτω από αυτή την περσόνα γιατί η Σολωμού έχει ανάγκη να είναι αρεστή, οπότε ό,τι εμβόλιμο βάζει δικό της ελαφραίνει το έργο και τις σκοτεινές ποιότητές του. Καμία αλλαγή δεν υπάρχει στο ύφος, στον τόνο και στο συναίσθημα, σε όσα λέει πριν και μετά τον επί σκηνής θάνατό της.

Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. Facebook Twitter
Καμία αλλαγή δεν υπάρχει στο ύφος και τον τόνο και στο συναίσθημα και σε αυτά που λέει πριν και μετά τον επί σκηνής θάνατό της. Φωτ.: Έλλη Πουπουλίδου/NDP

Επιλέγοντας το έργο της Κιτσοπούλου, όσα λέγονται από σκηνής έχουν την καλλιτεχνική σφραγίδα μιας πολυσυζητημένης δημιουργού και την επικάλυψη της ποιότητας που χρειάζεται. Είναι «αθώα του αίματος», κανένας δεν μπορεί να σχολιάσει τα λόγια ως δικά της, άρα είναι και προστατευμένη. 

Η Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. που υποδύεται η Σολωμού είναι ένας διασκεδαστικός μονόλογος χωρίς καμία απόχρωση ή εμβάθυνση. Γιατί το έργο αυτό είναι στην κόψη, γλιστράει από το γέλιο στην απόγνωση και θέλει μαεστρία και ακροβατική δεξιοτεχνία υποκριτικά για να μη πέσεις στο χάος της μίας ή της άλλης πλευράς.

Η γυναίκα που περιγράφει η Κιτσοπούλου δεν υπάρχει σε αυτή την παράσταση, είναι ένα κομμάτι του παζλ μιας περσόνας που συμπληρώνει τον ρόλο της ως δυνατής λύτριας προβλημάτων της καθημερινής ζωής. Η παράσταση ρίχνει απλώς νερό στον μύλο της διαφήμισης, στην προώθηση μιας ηθοποιού που θα γεμίσει το θέατρο από τις άλλες της δραστηριότητες. Και γιατί όχι; Τουλάχιστον δεν παριστάνει τη σοβαροφανή και δεν κηρύσσει την επανάσταση διαφημίζοντας ένα ενεργειακό ποτό. Θέλει να υπάρχει στο θέατρο και είναι δικαίωμά της, αλλά το έργο δεν υπάρχει.  

Σήμερα, με ένα άλλο κοινό, αυτό μπορεί και να μην ενοχλεί κανέναν. 

ΥΓ.: Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. θα πει Μην Αντιστέκεσαι, Ισοπεδώσου, Ρίξε Ολοκληρωτικό Ύπνο, Λυτρώσου, Αυτοκτόνα. Είναι το θαυματουργό χάπι που παίρνεις μια και τελειώνεις.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Μαρία Σολωμού και ο μέσος Ελληνάρας

Οπτική Γωνία / Η Μαρία Σολωμού και ο μέσος Ελληνάρας

Απόψε, ο μέσος Ελληνάρας θα κοιμηθεί, πιστεύοντας ότι έχει τιμωρήσει τη Μαρία. Μέχρι να κάνει τη σύνδεση ανάμεσα σ' αυτά που είπε η ηθοποιός για τη γυναικεία σεξουαλικότητα, μέχρι τον παιδοβιαστή της διπλανής πόρτας, θα έχει φάει τη μισή του ζωή.
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ