Έχει βάθος η Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. του σήμερα;

MAIROYLA Facebook Twitter
Η Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. που υποδύεται η Σολωμού είναι ένας διασκεδαστικός μονόλογος χωρίς καμία απόχρωση ή εμβάθυνση. Φωτ.: Έλλη Πουπουλίδου/NDP
0

Το 2009 η Λένα Κιτσοπούλου έγραψε τη Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α., μια κωμικοτραγική θεώρηση της φιλοσοφίας της ζωής, έναν μονόλογο για μια περίεργη τριανταεπτάχρονη γυναίκα που κολυμπάει μέσα σε άλυτα καθημερινά προβλήματα. Η παράσταση ανέβηκε στο Εθνικό Θέατρο και τη σκηνοθέτησε η συγγραφέας, που ήδη είχε εκδώσει την πρώτη της συλλογή διηγημάτων, τις «Νυχτερίδες», και είχε τιμηθεί με το Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Συγγραφέα του περιοδικού «Διαβάζω», μαζί με μια επίσης ιδιαίτερη καλλιτέχνιδα του ελληνικού θεάτρου, τη Μαρία Πρωτόπαππα, που υποδύθηκε τη Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. Η Πρωτόπαππα, ηθοποιός των ημιτονίων, μπήκε στο έργο και έδωσε νόημα στις μαύρες περιοχές του. Με το φανελάκι της, μέσα σε ένα κουζινάκι, έκανε μια αλησμόνητη ερμηνεία. 

Την Κιτσοπούλου τότε τη θεωρούσαν ένα πολυτάλαντο πρόσωπο, μια ιδιαίτερη περίπτωση. Δεν είχε ανεβάσει ακόμα τον «Αθανάσιο Διάκο», δεν την είχε «περιποιηθεί», δημοσιεύοντας μια γυμνή φωτογραφία της, το «Πρώτο Θέμα», δεν είχαν ξεσηκωθεί εναντίον της οι πατριδολάτρες και κάθε λογής συντηρητικοί, τους οποίους προκαλούσε αδιάλειπτα. Αν εξετάσουμε την περίπτωσή της, είναι η μόνη που παραμένει πιστή σε αυτό που θέλει να εκφράσει, έχει διατηρήσει τη μοναδική και ενοχλητική γλώσσα της και έχει ξεσηκώσει θύελλα στο Twitter, ειδικά με αφορμή τους «Σφήκες» στην Επίδαυρο, με τους φανατικούς του ενός στρατοπέδου να οργανώνουν τα δικαστήρια της τέχνης.

Οι υποστηρικτές της την υπερασπίζονται εξίσου φανατικά για τη σκωπτική της διάθεση και το καυστικό χιούμορ με το οποίο σχολιάζει τη συστημική σαπίλα, τις κοιμισμένες άμυνες, τον ρατσισμό, τον φανατισμό, την άκαμπτη πολιτική ορθότητα της εποχής μας.

Η γυναίκα που περιγράφει η Κιτσοπούλου δεν υπάρχει σε αυτή την παράσταση, είναι ένα κομμάτι του παζλ μιας περσόνας που συμπληρώνει τον ρόλο της ως δυνατής λύτριας προβλημάτων της καθημερινής ζωής.

Σήμερα τη Λένα Κιτσοπούλου την αποκαλούν αιρετική και σχεδόν ξεμπερδεύουν αντί να πονοκεφαλιάσουν για να την κατατάξουν κάπου, πράγμα δύσκολο. Δεκαπέντε χρόνια μετά τη Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α., σχεδόν όλα τα έργα της ανεβαίνουν διαρκώς, κάθε χρόνο υπάρχουν δύο ή τρία δικά της στις στήλες των θεαμάτων.

Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. Facebook Twitter
Όσο παρακολουθώ, σκέφτομαι ότι η Μαρία Σολωμού μιλάει ακριβώς όπως στα podcasts, θα μπορούσε να είναι ένα δικό της stand up και να είναι και καλύτερο, γιατί εδώ υπάρχουν σημεία που δεν μπορεί να υποστηρίξει. Φωτ.: Έλλη Πουπουλίδου/NDP

Όταν αποφάσισα να δω τη Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. με τη Μαρία Σολωμού, πήρα τη φίλη μου Α. για να πάμε μαζί. «Αυτό που παίζει γυμνή η Σολωμού;» μου είπε και έψαξα να βρω αν η Σολωμού παίζει και κάπου αλλού γυμνή, γιατί στη Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. δεν υπάρχει κάτι που να δικαιολογεί μια γυμνή εμφάνιση.

Η πιο πρόσφατη αναφορά στη δραστηριότητα της Μαρίας Σολωμού ετούτη την περίοδο ήταν αυτή: «Ξεσπά η Μαρία Σολωμού: "Το να πει κάποιος ότι βγαίνω γυμνή δεν είναι αρνητικό σχόλιο, είναι κακία" και "Δεν με ενδιαφέρει αν κάποιος σχολιάσει ότι βγαίνω γυμνή στο έργο"».

Είναι βέβαια αξιοπερίεργο το ότι κανένας δεν ρώτησε τίποτε άλλο για το έργο, για τη γυναίκα που υποδύεται, ότι πρώτη θέση στα δημοσιεύματα έχει η γυμνή εμφάνιση – μέρος του μάρκετινγκ, το δίχως άλλο, και ένας λόγος να αρχίσει μια συζήτηση χωρίς νόημα. Η οποία, ακόμα και αν η ίδια δεν θέλει, έπαιξε σε όλα τα πρωινάδικα και τα περιοδικά ποικίλης ύλης, δηλαδή όλοι έμαθαν ότι υπάρχει ανάμεσα σε εκατό παραστάσεις που γεμίζουν τα Δευτερότριτα τα θέατρα.

Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. Facebook Twitter
Φωτ.: Έλλη Πουπουλίδου/NDP

Από τη σειρά «Singles» και μετά, σχεδόν εδώ και είκοσι χρόνια, η Σολωμού έχει συγκροτήσει μια περσόνα που είναι πολύ διαφορετική από άλλων ηθοποιών αυτής της γενιάς. Σαν να ακολουθεί πιστά εκείνο τον ρόλο, εμφανίζεται αντισυμβατική, αδιάφορη για τα σχόλια, λίγο μάγκας και λίγο αντράκι, που δεν έχει ανάγκη κανέναν και «τρώει πολύ ξύλο», όπως λέει, αλλά τελικά αδιαφορεί. Στις γυναίκες η Σολωμού είναι συμπαθής, λέει πιο αθυρόστομα, με χιούμορ και αυθάδεια πράγματα που δεν λένε εκείνες και προβάλλει μια «αυθόρμητη ειλικρίνεια», κάτι που ενισχύεται από τα podcasts και τα vidcasts που κάνει «σαν ψυχοθεραπεία» όπως λέει η ίδια, αλλά που φέρνουν κι άλλα οφέλη, διαφημίσεις, sponsoring προϊόντων – εννοείται ότι καλά κάνει, δεν είναι η πρώτη ούτε η μόνη.   

Είδα αρκετά από αυτά προτού δω το τρέιλερ της παράστασης, στο οποίο εμφανίζεται ως μοιραία γυναίκα που μπαίνει σε μια μπανιέρα, φοράει περούκα αλά Μέριλιν και πουσάρει τη σέξι εικόνα της Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α.Σ., που δεν έχει καμία σχέση με το έργο. 

Η διασκευή που έκανε με τη σκηνοθέτιδά της «φέρνει τη Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. στη εποχή μας», όπως δήλωσε η ίδια. Όταν γράφτηκε δεν υπήρχε Instagram ούτε κορωνοϊός και το έργο είχε παιχτεί σε ένα κουζινάκι, ενώ τώρα συμβαίνει σε ένα μπάνιο, με μια μπανιέρα καταμεσής της σκηνής, όπου η Σολωμού γδύνεται, αλλά υπάρχει και μια κουρτίνα που κρύβει, για να μη σηκωθεί κάποιο κινητό και κυκλοφορήσουν από το πουθενά γυμνές φωτογραφίες. 

Φυσικά και θα μπορούσε να μην υπάρχει γυμνό και συζήτηση γύρω από αυτό, αλλά άντε να εξηγήσεις στις κάμερες των εκπομπών αυτού του τύπου την «περίπτωση Κιτσοπούλου», που την αγνοούν εντελώς.

Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. Facebook Twitter
Όταν ξεφεύγει από τη σόκιν αφήγηση που κάνει το κοινό να γελάει, οι συναισθηματικές ποιότητες πατώνουν. Λέει στις γυναίκες που βρίσκονται στο κοινό λέξεις που εκείνες δύσκολα θα ξεστομίσουν. Φωτ.: Έλλη Πουπουλίδου/NDP

Δευτέρα βράδυ το θέατρο έχει γύρω στους 120 θεατές, το κοινό είναι γυναικείο, με ελάχιστες εξαιρέσεις ανδρικής παρουσίας. Η Σολωμού μπαίνει χαρούμενη και μαζεύει μια μπουγάδα με λευκά σέξι εσώρουχα που κρέμεται πάνω από τα κεφάλια των θεατών. Όταν ξεκινάει τον μονόλογο μοιάζει απαράλλαχτα με την περσόνα που ακούς στα podcasts. Όταν ξεφεύγει από τη σόκιν αφήγηση που κάνει το κοινό να γελάει, οι συναισθηματικές ποιότητες πατώνουν. Λέει στις γυναίκες που βρίσκονται στο κοινό λέξεις που εκείνες δύσκολα θα ξεστομίσουν.

Και, φυσικά, το όλο θέαμα, και σκηνοθετικά και υποκριτικά, δεν έχει καμία διαβάθμιση ώστε να σε οδηγήσει στο τελικό μέρος του μονόλογου, στον θάνατο της ηρωίδας. Καμία αλλαγή, έστω ανεπαίσθητα, δεν συμβαίνει και αυτή η παράσταση δεν θα μπορούσε να βοηθήσει να υπάρχουν τέτοιες αποχρώσεις.

Όσο παρακολουθώ, σκέφτομαι ότι η Μαρία Σολωμού μιλάει ακριβώς όπως στα podcasts, θα μπορούσε να είναι ένα δικό της stand up και να είναι και καλύτερο, γιατί εδώ υπάρχουν σημεία που δεν μπορεί να υποστηρίξει. Την υποστηρίζει καλύτερα την εικόνα της και με μεγάλη επιτυχία σε podcast με τίτλο «Είμαι ερωτευμένη με τον κουμπάρο μου», «Όταν μένεις έγκυος από το πρώτο ραντεβού», «Κρυφή σχέση με τον στρέιτ κολλητό μου», «Όταν καταστρέφεις τον γάμο του πρώην σου!», «Μήπως κατά βάθος είναι όλοι bisexual;» «Βρόμικες συζητήσεις για το σεξ!». 

Η Μαρία Πρωτόπαπα μπήκε στο έργο πολύ βαθιά και από τη μαυρίλα του αναδύθηκαν τα παράξενα και αστεία κομμάτια του. Όταν έβριζε, κανένας δεν διανοούνταν να χαχανίσει, γιατί το σεξ και οι σχέσεις είχαν κάτι πολύ σκοτεινό που το κοινό διαισθανόταν. 

Η Μαρία Σολωμού φόρεσε το έργο στην περσόνα της. Η Κιτσοπούλου έγραψε ένα έργο που ήρθε κουτί στο προφίλ που θέλει να εμφανίσει: μια γυναίκα η οποία μιλάει χωρίς ταμπού και με απίθανη ελευθερία για το σεξ και τους άντρες. Υπάρχει όμως κάτι βαθιά ποιητικό που εξαφανίζεται κάτω από αυτή την περσόνα γιατί η Σολωμού έχει ανάγκη να είναι αρεστή, οπότε ό,τι εμβόλιμο βάζει δικό της ελαφραίνει το έργο και τις σκοτεινές ποιότητές του. Καμία αλλαγή δεν υπάρχει στο ύφος, στον τόνο και στο συναίσθημα, σε όσα λέει πριν και μετά τον επί σκηνής θάνατό της.

Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. Facebook Twitter
Καμία αλλαγή δεν υπάρχει στο ύφος και τον τόνο και στο συναίσθημα και σε αυτά που λέει πριν και μετά τον επί σκηνής θάνατό της. Φωτ.: Έλλη Πουπουλίδου/NDP

Επιλέγοντας το έργο της Κιτσοπούλου, όσα λέγονται από σκηνής έχουν την καλλιτεχνική σφραγίδα μιας πολυσυζητημένης δημιουργού και την επικάλυψη της ποιότητας που χρειάζεται. Είναι «αθώα του αίματος», κανένας δεν μπορεί να σχολιάσει τα λόγια ως δικά της, άρα είναι και προστατευμένη. 

Η Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. που υποδύεται η Σολωμού είναι ένας διασκεδαστικός μονόλογος χωρίς καμία απόχρωση ή εμβάθυνση. Γιατί το έργο αυτό είναι στην κόψη, γλιστράει από το γέλιο στην απόγνωση και θέλει μαεστρία και ακροβατική δεξιοτεχνία υποκριτικά για να μη πέσεις στο χάος της μίας ή της άλλης πλευράς.

Η γυναίκα που περιγράφει η Κιτσοπούλου δεν υπάρχει σε αυτή την παράσταση, είναι ένα κομμάτι του παζλ μιας περσόνας που συμπληρώνει τον ρόλο της ως δυνατής λύτριας προβλημάτων της καθημερινής ζωής. Η παράσταση ρίχνει απλώς νερό στον μύλο της διαφήμισης, στην προώθηση μιας ηθοποιού που θα γεμίσει το θέατρο από τις άλλες της δραστηριότητες. Και γιατί όχι; Τουλάχιστον δεν παριστάνει τη σοβαροφανή και δεν κηρύσσει την επανάσταση διαφημίζοντας ένα ενεργειακό ποτό. Θέλει να υπάρχει στο θέατρο και είναι δικαίωμά της, αλλά το έργο δεν υπάρχει.  

Σήμερα, με ένα άλλο κοινό, αυτό μπορεί και να μην ενοχλεί κανέναν. 

ΥΓ.: Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. θα πει Μην Αντιστέκεσαι, Ισοπεδώσου, Ρίξε Ολοκληρωτικό Ύπνο, Λυτρώσου, Αυτοκτόνα. Είναι το θαυματουργό χάπι που παίρνεις μια και τελειώνεις.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Μαρία Σολωμού και ο μέσος Ελληνάρας

Οπτική Γωνία / Η Μαρία Σολωμού και ο μέσος Ελληνάρας

Απόψε, ο μέσος Ελληνάρας θα κοιμηθεί, πιστεύοντας ότι έχει τιμωρήσει τη Μαρία. Μέχρι να κάνει τη σύνδεση ανάμεσα σ' αυτά που είπε η ηθοποιός για τη γυναικεία σεξουαλικότητα, μέχρι τον παιδοβιαστή της διπλανής πόρτας, θα έχει φάει τη μισή του ζωή.
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Merde!»: Μια παράσταση για τα κωμικοτραγικά παρασκήνια του θεάτρου

Θέατρο / «Merde!»: Μια παράσταση για τα κωμικοτραγικά παρασκήνια του θεάτρου

Ο Βασίλης Μαγουλιώτης και ο Γιώργος Κουτλής συνσκηνοθετούν τον Νίκο Καραθάνο και την ομάδα των «Παιχτών» σε ένα νέο έργο με έναν αδηφάγο παραγωγό, έναν «ποιοτικό» σκηνοθέτη, έναν «εμπορικό» ηθοποιό, και τον γολγοθά της προετοιμασίας μιας παράστασης που πρέπει να αφορά τους πάντες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πριονίζοντας τα ποδ(άρ)ια της πατριαρχίας

Θέατρο / Πριονίζοντας τα ποδ(άρ)ια της πατριαρχίας

Πατροκτονίες δεν επιτελούν, πλέον, μόνον οι γιοι αλλά και οι θυγατέρες, όπως διαπιστώνουμε στη μαύρη κωμωδία «Ο τρόμος του κροκόδειλου» που σκηνοθετεί ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ένα τετραήμερο με ψηφιακή και αναλογική τέχνη στη Νέα Υόρκη

Αποστολή στη Νέα Υόρκη / «Ο καλλιτέχνης δεν χρειάζεται να αποδείξει ότι είναι πιο έξυπνος από το AI, αλλά ότι μπορεί να γίνει πιο δημιουργικός»

Η LiFO παρακολούθησε τέσσερα έργα ψηφιακής τέχνης και χορού με τα οποία το Ίδρυμα Ωνάση και η πλατφόρμα Onassis ONX συμμετείχαν στο φημισμένο νεοϋορκέζικο φεστιβάλ «Under the radar».
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
O οdy icons τραγουδάει Λαπαθιώτη σε μια παράσταση του Γιάννη Σκουρλέτη και της bijoux de kant

Θέατρο / «Ο Λαπαθιώτης έφερνε τη νύχτα μέσα στη μέρα, κάτι που σήμερα αποκαλούμε "κουίρ"»

Ο περφόρμερ και δημιουργός της αβανγκάρντ μουσικής οdy icons ερμηνεύει ποιήματα του Ναπολέοντα Λαπαθιώτη μελοποιημένα από τον Χρίστο Θεοδώρου στη νέα παράσταση της bijoux de kant.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σημασία έχει ν’ αγαπάς (και να χορεύεις)

Θέατρο / Σημασία έχει ν’ αγαπάς (και να χορεύεις)

Η Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα «Το Συνέδριο για το Ιράν» του Βιριπάγιεφ, έναν ιδιότυπο αγώνα λόγου που είναι σμιλεμένος σκηνοθετικά με τέτοιον τρόπο, ώστε να μην μοιάζει με ακαδημαϊκή «εισήγηση».
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είναι ρομαντικό το ότι πέθανε τόσο νέα η Σάρα Κέιν, είναι βάναυσο και θλιβερό»

Θέατρο / «Δεν είναι ρομαντικό το ότι πέθανε τόσο νέα η Σάρα Κέιν, είναι βάναυσο και θλιβερό»

Τριάντα χρόνια μετά το εκρηκτικό ντεμπούτο της στη θεατρική σκηνή με το έργο «Blasted», συνάδελφοι και συνεργάτες της σπουδαίας συγγραφέως μιλάνε για την ίδια και το έργο της.
THE LIFO TEAM
Ο γαλήνιος και ανησυχητικός χορός του Χρήστου Παπαδόπουλου

Portraits 2025 / Ο γαλήνιος και ανησυχητικός χορός του Χρήστου Παπαδόπουλου

Εδώ και δέκα χρόνια ο Χρήστος Παπαδόπουλος χορογραφεί εικόνες γαλήνιες ή ανησυχητικές, με το μινιμαλιστικό του λεξιλόγιο να εκφράζει τη δύναμη της ανθρώπινης επαφής, την προσωπική ελευθερία στη συνθήκη της κοινής εμπειρίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζαβαλάς Καρούσος: Η θυελλώδης ζωή του ηθοποιού που είπε πρώτος το περίφημο «στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις»

Πέθανε Σαν Σήμερα / Τζαβαλάς Καρούσος: Ο ηθοποιός που είπε πρώτος το περίφημο «στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις»

Ηθοποιός, μεταφραστής, αγωνιστής της αριστεράς, ο Τζαβαλάς Καρούσος που πέθανε σαν σήμερα το 1969 είχε ως στόχο του τη βελτίωση της ζωής των συνανθρώπων του και τη δικαίωση του καθημερινού τους μόχθου μέσα από τον σοσιαλισμό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Το "δημοφιλής" είναι ό,τι πιο προσβλητικό έχουν πει για μένα»

Portraits 2025 / Η Ελένη Ράντου κάνει το πάρτυ της ζωής της. Και στο τέλος ξεσπά σε λυγμούς.

Με την παράσταση-φαινόμενο «Το πάρτυ της ζωής μου» η Ελένη Ράντου ξετυλίγει με χιούμορ και αφοπλιστική ειλικρίνεια πενήντα χρόνια «τραυμάτων» με φόντο τη μεταπολιτευτική Ελλάδα και αναζητά τους λόγους που αξίζει να ζεις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Portraits 2025 / Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Η χορογράφος και στενή συνεργάτιδα της Ελένης Φουρέιρα, αφού έφτιαξε την πιο viral χορογραφία της χρονιάς για το «Αριστούργημα», αποφάσισε να δοκιμαστεί και στη συναυλία της Άννας Βίσση στο Καλλιμάρμαρο. Και ναι, πήγε καλά αυτό.
ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ
Άκης Δήμου

Θέατρο / «Ζούμε σε καιρούς φλυαρίας· έχουμε ανάγκη τη σιωπή του θεάτρου»

Άφησε τη δικηγορία για το θέατρο, δεν εγκατέλειψε ποτέ τη Θεσσαλονίκη για την Αθήνα. Ο ιδιαίτερα παραγωγικός συγγραφέας Άκης Δήμου μιλά για τη Λούλα Αναγνωστάκη που τον ενέπνευσε, και για μια πόλη όπου η ζωή τελειώνει στην προκυμαία, δίχως να βρίσκει διαφυγή στο λιμάνι της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Θέατρο / Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Ο νεαρός σκηνοθέτης Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος ανεβάζει στην Πειραματική του Εθνικού το «ΜΑ ΓΚΡΑΝ'ΜΑ», μια ευαίσθητη σκηνική σύνθεση, αφιερωμένη στη σιωπηλή ηρωίδα της οικογενειακής ιστορίας μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ