ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΑΡΓΟΤΕΡΑ 67’ με την Έλενα Μαυρίδου και τον Δημήτρη Λάλο Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/ LifO

Έλενα Μαυρίδου - Δημήτρης Λάλος: Μαζί στο θέατρο και στη ζωή

0

Όλα τα βλέμματα στο μικρό καφέ στα Πετράλωνα είναι στραμμένα στο ζευγάρι που φτάνει με μηχανή στο ραντεβού μας. Ο Δημήτρης Λάλος και η Έλενα Μαυρίδου μοιάζουν να νιώθουν πολύ άνετα με τον κόσμο που τους αναγνωρίζει.

Κάποιοι πλησιάζουν τον Μαθιό, τον ήρωα της σειράς του Alpha στην οποία πρωταγωνιστεί. Μετά τον «Σκοτεινό Δρόμο», όπου υποδύθηκε έναν αστυνομικό, στον «Σασμό» υποδύεται έναν δολοφόνο. Η Έλενα πρωταγωνιστεί στη μίνι σειρά του ANT1+ «Σώσε με» ως αστυνομικός ‒ λένε γελώντας ότι το καλοκαίρι το πέρασαν κάνοντας μαθήματα σκοποβολής.

Η βραβευμένη το 2008 με τα βραβεία Κουν και Μελίνα Μερκούρη ηθοποιός είναι η μόνη της γενιάς της που πέρασε περισσότερο από μία δεκαετία περιοδεύοντας, σαν σε μπουλούκι, σε κάθε άκρη της χώρας με την ομάδα Χώρος και παρουσιάζοντας την αλησμόνητη «Γκόλφω», πριν αποφασίσουν να κάνουν θεατρική τους έδρα την Αθήνα.

Υποψήφια για το βραβείο σκηνοθεσίας της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών πριν από λίγους μήνες για την παράσταση «Λάμπρος», εμπνευσμένη από το ποίημα του Διονύσιου Σολωμού, νιώθει υπερήφανη που αξιολογήθηκε και συμπεριλήφθηκε σε μια λίστα με άξιους συναδέλφους της, κάτι που επιβεβαιώνει την προσπάθεια που γίνεται στο θέατρο του Βοτανικού με επιμονή και έρευνα. «Για πολλά χρόνια δούλεψα ως ηθοποιός φορώντας μάσκες, δεν ήξεραν το πρόσωπό μου», λέει.

Τα ίδια χρονιά ο Δημήτρης ήταν «κλεισμένος» στο θέατρο Επί Κολωνώ, σε μια ομάδα που έκανε τη δική της διαδρομή σταθερά στη βάση της, ασχολούμενος, εκτός από την υποκριτική, με κατασκευές και μαθήματα σχετικά με το θέατρο συνολικά. «Ήξερα την Έλενα ως όνομα, αλλά δεν ήξερα το πρόσωπό της», λέει γελώντας.

Η πορεία τους υπήρξε διαφορετική. Ηθοποιοί και οι δύο, που όμως δούλεψαν με διαφορετικό τρόπο και με εντελώς διαφορετικούς σκηνοθέτες, εκείνη σε περιοδείες και εκείνος σταθερά σε ένα θέατρο. Ωστόσο η διαδικασία του «κάνω θέατρο» και «μαθαίνω μέσα σε ένα θέατρο από διαφορετικά πόστα», το ενδιαφέρον για το θέατρο στο σύνολό του είναι ένας συνδετικός κρίκος που τους ενώνει μέχρι σήμερα κι αυτό, όπως λένε, είναι δύσκολο να διατηρηθεί στο πέρασμα του χρόνου.

«Είμαστε εργάτες του θεάτρου και αυτό δεν μπορεί κανείς να μας το πάρει», λέει ο Δημήτρης, «δεν κουνιέται αυτό πράγμα όταν το έχεις χτίσει τούβλο-τούβλο. Αυτό με κάνει να νιώθω πραγματικά εντάξει και ηθικά, το ότι δεν μου χαρίστηκε από κάποιον».

Ο Δημήτρης και η Έλενα γνωρίστηκαν το 2015 στον «Ορέστη». «Ήξερα τον Δημήτρη που δούλευε στο επί Κολωνώ και έτρεφα βαθιά εκτίμηση για εκείνον, για την αφοσίωση όλων στο θέατρο, θαύμαζα τη δουλειά του», λέει η Έλενα.

Μετά την εκτίμηση και τον θαυμασμό του ενός προς τον άλλο ήρθε ο έρωτας και η δημιουργία της οικογένειάς τους με τη γέννηση της Νικολέτας. Η περιπέτεια της νοσηλείας της Έλενας στο νοσοκομείο Αλεξάνδρα όταν γέννησε την κόρη της, μια αληθινή μάχη για τη ζωή της που έδωσε με γενναιότητα, αποτυπώθηκε στην παράσταση «Πτέρυγα» που είναι αφιερωμένη στον αγώνα που κάνουν οι γυναίκες για να γίνουν μητέρες ‒ ένας ύμνος στη ζωή, στον κενό χώρο μεταξύ της γέννησης και του θανάτου.

67’ με την Έλενα Μαυρίδου και τον Δημήτρη Λάλο Facebook Twitter
«Εμείς, που δουλεύουμε με τόσο διαφορετικές μεθοδολογίες, παρακολουθούμε ο ένας τα μαθήματα του άλλου και αυτό έχει αξία», λέει η Έλενα. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/ LiFO

Καθένας τους έστησε τον δικό του θεατρικό χώρο, τον Χώρο η Έλενα και το Tempus Verum εν Αθήναις ο Δημήτρης, περίπου την ίδια εποχή. «Είμαστε ζευγάρι στη ζωή, οικογένεια, και το ότι δουλεύουμε στο θέατρο και οι δύο είναι κάτι που δεν μας δεσμεύει καθόλου. Γνωριστήκαμε σε μεγαλύτερη ηλικία, όπου πλέον δεν ήταν η μέγιστη ανάγκη μας να συμπορευτούμε καλλιτεχνικά αλλά να μπορούμε να μοιραστούμε την εμπειρία.

Λειτουργούμε επικουρικά, παίρνουμε ο ένας τη γνώμη του άλλου, τη βοήθειά του σε ουσιαστικά θέματα και σε πρακτικά, κι αυτό συμβαίνει με μια αίσθηση ελευθερίας και ενώ η πορεία μας δεν είναι αλληλένδετη, εξού και το ότι από τότε που γνωριστήκαμε, στον “Ορέστη”, δεν έχουμε ξαναπαίξει μαζί. Τώρα ήρθε η ώρα, το έφερε η επιλογή μας αλλά και η συγκυρία», λέει ο Δημήτρης.

Όταν τους ρωτάω πόσο δύσκολο είναι να κρατήσεις σήμερα έναν θεατρικό χώρο, μου απαντούν με μια φωνή «πολύ». «Κάθε σου βήμα, κάθε σου κίνηση μπορεί να σου κοστίσει τα πάντα», λέει ο Δημήτρης που πιστεύει πως όταν δεν μπορείς να κάνεις το μικρό βήμα πρέπει να περνάς στο μεγάλο. «Μέσα στην κρίση αποφάσισα να κάνω κάτι μεγάλο, το μικρό δεν μπορεί να σε στηρίξει ποτέ πραγματικά. To Tempus Verum, όταν το άνοιξα, ήταν μια βουτιά από την ταράτσα, αλλά όταν κάνεις μια τέτοια τρέλα εμφανίζονται πολλοί άνθρωποι που θα σε κρατήσουν».

Λίγο νωρίτερα η ομάδα Χώρος είχε αρχίσει στην Αθήνα την έρευνα για ένα «φτωχό θέατρο», συμπεριλαμβάνοντας στο πρόγραμμά της ετήσια εργαστήρια, συνδυάζοντας την υποκριτική και την εκπαίδευση, κάτι που ενδιαφέρει απόλυτα την Έλενα.

«Η διαρκής εργασία, η υποκριτική με μάσκα, το σωματικό θέατρο, η εκπαίδευση σε μεθοδολογίες που βελτιώνουν την υποκριτική σου γενικότερα σε φέρνουν διαρκώς σε επαφή με νέους και πολύ ταλαντούχους ανθρώπους που ίσως δεν είχες τη δυνατότητα να συναντήσεις σε μια παράσταση και να αναγνωρίσεις τη δυναμική τους.

Η εκπαίδευση των ηθοποιών με απασχολεί πολύ, είναι χρονοβόρα η διαδικασία και πολύ σημαντικό να μπαίνει ο ηθοποιός απενοχοποιημένος σε αυτή. Βήμα-βήμα παρακολουθούμε αν θα πετύχει αυτό στην παράσταση, παίρνοντας ρίσκα. Οι επιχορηγήσεις με βοήθησαν πολύ, μου έδωσαν μια ανάσα. Εκτός από αυτές που χρηματοδοτούμε εμείς, μπόρεσα να κάνω δουλειές πειραματικές που θέλουν χρόνο», λέει η Έλενα.

67’ με την Έλενα Μαυρίδου και τον Δημήτρη Λάλο Facebook Twitter
«Χαμογελάω όταν μου λένε ότι παίζω καλά στον “Σασμό”. Παίζεις στην τηλεόραση και νομίζουν ότι σκόνταψες και σου συνέβη ή ότι το κατάφερες με την προσωπική σου γοητεία», λέει ο Δημήτρης.

Ένας από τους λόγους που ο Δημήτρης αποφάσισε να κάνει δικό του θέατρο, το οποίο χρηματοδοτεί παίζοντας σε ταινίες, ή στην τηλεόραση, ή κάνοντας σεμινάρια για επαγγελματίες του θεάτρου αποκλειστικά, ήταν το υλικό που έβλεπε ότι υπήρχε γύρω του όταν έκανε τους κύκλους μαθημάτων στο Bios.

Σύντομα, η μικρή ακαδημία μέσα στο Τempus Verum, στην οποία διδάσκουν πολλοί συνάδελφοί του, θα επεκταθεί με μια μικρή ακαδημία κινηματογράφου, όπου επαγγελματίες θα εκπαιδεύονται στην τεχνική του κινηματογράφου.

«Χαμογελάω όταν μου λένε ότι παίζω καλά στον “Σασμό”. Παίζεις στην τηλεόραση και νομίζουν ότι σκόνταψες και σου συνέβη ή ότι το κατάφερες με την προσωπική σου γοητεία, ωστόσο με το σινεμά ασχολούμαι από το 2003», λέει ο Δημήτρης, συμπληρώνοντας ότι τα προηγούμενα χρόνια είχε θυσιάσει την ιδιότητα του ηθοποιού.

Από τότε που απέκτησε χώρο δικό του σταμάτησε να παίζει στο θέατρο, για να αφοσιωθεί στη λειτουργία του και να κάνει μέσα σε κατάλληλες συνθήκες τις παραγωγές που διάλεγε, αλλά, όπως και η Έλενα, αισιοδοξεί, αφού κατάφεραν να βγουν νικητές από την οικονομική κρίση και την πανδημία.

Αυτόν τον χειμώνα θα χρηματοδοτήσει τη νέα δουλειά της Γεωργίας Μαυραγάνη που θα ανέβει στην αρχή της σεζόν και παράλληλα αποφάσισε να επιστρέψει στην υποκριτική, που του έχει λείψει πολύ, και να δουλέψει μαζί με την Έλενα, που τον σκηνοθετεί στην «Άλκηστη» του Ευριπίδη. Θα την ανεβάσουν στον Χώρο.

 «Η συνεργασία αυτή ήρθε αβίαστα, δεν είπαμε “πάμε να κάνουμε αρχαίο δράμα”. Την “Άλκηστη” μου την πρότεινε η Σύλβια Λιούλιου στις Παραβάσεις του ΚΠΙΣΝ. Μου κίνησε το ενδιαφέρον γιατί αναρωτιόμουν αν είναι σατυρικό δράμα ή τραγωδία και αρχικά κάναμε κάτι μικρό, σαν δοκιμή. Ξεκίνησε χωρίς μεγάλα σχέδια και προσδοκίες για κάτι μεγάλο. Ήταν η εποχή που δούλευα τον “Λάμπρο” με επιδιασκόπια, χάρτινες φιγούρες μιας ναΐφ αισθητικής, ερευνώντας πώς αυτά τα στοιχεία μπορούν να έχουν θεατρική και όχι εικαστική αξία για το κοινό.

Ήθελα να δουλέψω με τον ίδιο τρόπο τις “Βάκχες” και ήρθε και η “Άλκηστη”. Έτσι ήθελα να μπω στον Ευριπίδη και αυτό συνέβη εύκολα και οργανικά μετά τον “Λάμπρο”, γιατί η παράσταση πάτησε σε υλικά που είχαν άμεση συγγένεια με αυτόν σε επίπεδο σκηνοθετικής προσέγγισης.

Μου αρέσει να σκέφτομαι ότι ο Ευριπίδης άρχισε αυτό το έργο σαν αστείο. Γελάς με το γεγονός ότι θέλουν όλοι τόσο πολύ να ζήσουν, είναι ένας θρήνος και μια γιορτή συγχρόνως για τη ζωή το πόσο γενναιόδωρα δίνει μια γυναίκα που αγαπά τη ζωή της».

67’ με την Έλενα Μαυρίδου και τον Δημήτρη Λάλο Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/ LiFO

Ο Δημήτρης συνεχίζει: «Αυτό που μου αποκαλύφθηκε με τον Άδμητο, έναν ήρωα πολύ κόντρα στον δικό μου τρόπο σκέψης, είναι τι σημαίνει να πεθαίνει για σένα ο αγαπημένος σου άνθρωπος και ποια χαρά σού δίνει το ότι δεν πεθαίνεις εσύ. Φεύγει η γυναίκα του κι εκείνος ζει, λέει σε όλους “γιατί δεν πεθαίνετε για μένα;”.

τευχος738
Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οπότε σε αυτή την παράσταση θέλουμε να εξερευνήσουμε το έργο με χιούμορ και τραγικότητα, λειτουργώντας με τον μυστικισμό και το βάθος, απλά υλικά με τα οποία δουλεύει η Έλενα. Ως ηθοποιός βιώνω έναν συνδυασμό του παραδοσιακού με το σύγχρονο».

Μιλώντας για την τηλεόραση, δεν παραλείπουν να μου πουν ότι φέρνει στο θέατρο κόσμο που δεν θα έμπαινε διαφορετικά σε αυτό. «Δεν μου αρέσουν οι ταμπέλες. Στην τηλεόραση παίζουν ηθοποιοί που έχουν ιδρώσει στο θέατρο, αλλά ως τότε δεν τους ήξερε κανένας», λέει η Έλενα.

«Θέατρο κάνεις με τη δυναμική και τις διαφορετικές ταχύτητες που φέρνουν σε έναν χώρο παλιοί και νέοι ηθοποιοί και δεν έχει σημασία το αν κάνουν τηλεόραση αλλά το να είναι εκεί, ενεργοί, και να φέρνουν την εμπειρία τους από κάθε μέσο στο οποίο δουλεύουν.

«Εμείς είμαστε εργάτες του θεάτρου και αυτό δεν μπορεί κανείς να μας το πάρει», λέει ο Δημήτρης, «δεν κουνιέται αυτό πράγμα, όταν το έχεις χτίσει τούβλο τούβλο. Αυτό με κάνει να νιώθω πραγματικά εντάξει και ηθικά, το ότι δεν μου χαρίστηκε από κάποιον. Γι’ αυτό δουλεύουμε, για να χτίσουμε σε βάθος χρόνου, να έχει η δουλειά μας διαχρονική αξία».

«Άλκηστις» του Ευριπίδη
Μετάφραση: Κωνσταντίνος Χρηστομάνος
Σύλληψη – σκηνοθεσία: Έλενα Μαυρίδου
Ερμηνεύουν: Έλενα Μαυρίδου, Δημήτρης Λάλος, Σωτήρης Τσακομίδης, Δήμητρα Κούζα, Γιώργος Τριανταφυλλίδης, Στέργιος Κοντακιώτης
Θέατρο Χώρος
Πρεμιέρα: 1/10

Ο Δημήτρης Λάλος πρωταγωνιστεί στον «Σασμό» (δεύτερος κύκλος από τις 19/9 στον Alpha) και η Έλενα Μαυρίδου στη νέα μίνι σειρά «Σώσε με» (σύντομα στο ANT1+).

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Αντίνοος Αλμπάνης ταξιδεύει μέσα στο μαγικό και εφιαλτικό, σκοτεινό κόσμο του Νιζίνσκι

Θέατρο / Ο Αντίνοος Αλμπάνης ταξιδεύει μέσα στον μαγικό και εφιαλτικό, σκοτεινό κόσμο του Νιζίνσκι

Μια παράσταση για τον μεγαλύτερο χορευτή όλων των εποχών, τον Βατσλάβ Νιζίνσκι, μέσα από τις εξομολογήσεις του στο ψυχιατρείο όπου νοσηλεύθηκε επί σειρά ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μικρά Όμορφα Άλογα: Η Γιώτα Αργυροπούλου γίνεται «Αλίκη» και μας βάζει στη ζωή της

Οθόνες / Μικρά Όμορφα Άλογα: Η Γιώτα Αργυροπούλου γίνεται «Αλίκη» και μας βάζει στη ζωή της

Η Γιώτα Αργυροπούλου μας έβαλε στο «πετσί» της πρωταγωνίστριας, της δυναμικής και ματαιωμένης Αλίκης, για την οποία θέλουμε να μάθουμε τις αλήθειες και τα μυστικά της και να ξεμπλέξουμε τον παράξενο ιστό της σχέσης της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ