Ένα έργο στο Εθνικό Θέατρο για την περίοδο, την εμμηνόπαυση, την κλειτορίδα και τον γυναικείο αυνανισμό

Στο Σώμα της Facebook Twitter
Η επιλογή να δουλέψουν μόνο γυναίκες σε αυτή την παράσταση ήταν εξίσου συνειδητή με την επιλογή του θέματος. Φωτ.: Εβίτα Σκουρλέτη/LIFO
0

ΜΙΑ ΝΕΑ ΓΥΝΑΙΚΑ κυκλοφορεί χωρίς σουτιέν στη Γ’ Σεπτεμβρίου. «Έτσι που κυκλοφορείς, θα το φας το κεφάλι σου», της φωνάζουν.

Αθήνα, 2024, η μία πλευρά.

Σε μια άλλη πλευρά της σύγχρονης πραγματικότητας οι γυναίκες διεκδικούν, έχουν δικαίωμα στην αυτοδιάθεση του σώματός τους, μπορούν να αποφασίσουν αν θέλουν να γίνουν μητέρες. Όλα αυτά συμβαίνουν σε έναν κόσμο που ασχολείται με το γυναικείο σώμα με κάθε τρόπο, αδιάλειπτα, εδώ και αιώνες· με τη γυμνότητα, τη μητρότητα, την έκτρωση, το βάρος, τις ρυτίδες, τις ραγάδες, τα σημάδια, το στήθος, τα οπίσθια. Όλα αυτά συμβαίνουν στον ίδιο κόσμο που έχει επιλέξει να σιωπά και να θεωρεί ταμπού συζητήσεις που αφορούν το γυναικείο σώμα και τις λιγότερο «ευχάριστες» περιοχές του.

Το σώμα είναι το όχημα της αναζήτησης της γυναικείας ομορφιάς και παράλληλα όχημα εξουσίας και καταπίεσης, βασανισμού και αποθέωσης. Το Σώμα της, το πολυφωνικό έργο που έγραψαν η Ελένη Ευθυμίου, η Σοφία Ευτυχιάδου και η Νεφέλη Μαϊστράλη, θα κάνει πρεμιέρα στο Εθνικό Θέατρο στις 13 Νοεμβρίου. Μεταφέρει στη σκηνή αφηγήσεις για τα θαύματα, τις χαρές, τις κατακτήσεις αλλά και τις καταπιέσεις που έχει υποστεί το γυναικείο σώμα μέσα στο πέρασμα του χρόνου.

Είκοσι πέντε γυναίκες παίρνουν μέρος σε αυτό το εγχείρημα, απαρτίζοντας μια δημιουργική ομάδα που αναλαμβάνει να μιλήσει μέσα από το πρίσμα του σώματος για ένα θέμα που αφορά όλα τα φύλα.

Το γυναικείο σώμα ακόμα και σήμερα σημαίνει συναγερμό, βρίθει στερεοτύπων, γι’ αυτό το εγχείρημα δεν ήταν καθόλου εύκολο. Γυναίκες που γνωρίζονται μεταξύ τους και έχουν δουλέψει μαζί ανακάλυψαν ότι γνωρίζουν λιγότερα απ’ όσα φαντάζονταν η μία για την άλλη.

Απέναντί μου είναι οι δημιουργοί του έργου, τρεις γυναίκες με διαφορετική εμπειρία, σε άλλη ηλικία και οικογενειακή κατάσταση. Η Νεφέλη είναι 36 ετών, παντρεμένη χωρίς παιδιά, η Ελένη είναι 38 ετών, μητέρα τριών παιδιών που μόλις βγήκε από την περίοδο της λοχείας και θηλάζει, και η Σοφία, στο κατώφλι των πενήντα ετών, είναι μητέρα ενός παιδιού από τον πρώτο της γάμο και παντρεμένη δεύτερη φορά.

Όταν τις ρωτώ τι είναι αυτό που δεν τους αρέσει στο σώμα τους, καθεμιά μου μιλά για μια διαφορετική φάση. «Ανακάλυψα πρόσφατα ότι έχω πέτρα στη χολή κι έτσι κάνω εξαντλητική δίαιτα. Χάνω τα παραπάνω κιλά της εγκυμοσύνης, αλλά χάνω και πολύ χρόνο επειδή ασχολούμαι με τη διατροφή μου», λέει η Ελένη. «Σκέφτομαι πώς όταν αγχώνομαι το στομάχι μου ζητάει τροφή. Πάντα ήθελα να είμαι πιο αδύνατη, όταν ήμουν μικρότερη ήθελα να είναι η μύτη μου πιο μικρή, τα χείλια μου πιο φουσκωτά, τα μήλα πιο έντονα, μεγάλωσα με αυτές τις ιδέες. Τελικά, συνειδητά έχω αποφασίσει να μην αφιερώνω τόσο χρόνο στην εμφάνισή μου, γιατί δεν μου φτάνει ώστε να κάνω άλλα πράγματα, που με ενδιαφέρουν περισσότερο».

Μπορεί σήμερα το βάρος της Νεφέλης να είναι κανονικό, με μικρές αυξομειώσεις, αλλά έχει περάσει από είχε διατροφική διαταραχή κατά περιόδους και ο δρόμος της συμφιλίωσης με το σώμα ήταν μακρύς. «Ήμουν παχύσαρκη ως έφηβη, έχασα στη συνέχεια 30 κιλά μόνη μου, ήμουν σε μόνιμη κατάσταση αγωνίας με το σώμα μου, με δίαιτες και αυξομειώσεις μέχρι να ισορροπήσω και να ηρεμήσω. Αυτό για μένα είναι σημαντικό γιατί είμαι ηθοποιός και το σώμα είναι το εργαλείο μου. Παίζεις με το κορμί σου σε άλλες πίστες, αναμετριέσαι με άλλους όρους, όχι με το αν είμαι λεπτή ή έχω παραπάνω κιλά, αυτό με αφορά λιγότερο, αλλά με το αν είσαι συμφιλιωμένη με την κατάστασή σου. Τα άλλα, ότι θα ήθελα να έχω πιο λεπτούς αστραγάλους π.χ., τα βλέπω με χιούμορ», εξηγεί.

Στο Σώμα της Facebook Twitter
Νεφέλη Μαϊστράλη: «Αυτό θέλουμε, να φύγουμε από την περιαυτολογία και το “έλα, αυτό ξέρουμε”, γιατί στην πραγματικότητα ούτε το ξέρουμε το θέμα του σώματος ούτε το συζητάμε ανοιχτά». Φωτ.: Εβίτα Σκουρλέτη/LIFO

Η Σοφία αισθάνεται ότι βρίσκεται στην αρχή μιας μεγάλης αλλαγής που της δημιουργεί υπερένταση. Ένα θέμα με τα γόνατά της φανέρωσε πόσο πιο αργή είναι η επούλωση λόγω των ορμονικών αλλαγών που έχουν ξεκινήσει να συμβαίνουν στο σώμα της στο κατώφλι της εμμηνόπαυσης και σκέφτεται διαρκώς την εξωτερική πίεση που δέχεται μια γυναίκα σε αυτή την ηλικία.

Η ιδέα να γραφτεί αυτό το έργο δεν προέκυψε καθόλου τυχαία: η Ελένη είχε μόλις μείνει έγκυος στο τρίτο της παιδί και μέσα στο άγχος και στον πανικό εκείνης της περιόδου σκέφτηκε ότι ήθελε να μιλήσει γι’ αυτό που βίωνε. Πάντα την ενδιέφερε η oμαδικότητα και με τη Σοφία αποφάσισαν να ανοίξουν το θέμα του σώματος σε γυναικείες καταστάσεις, σε φάσεις, μεταμορφώσεις και βιώματα που συμβαίνουν συνεχώς και είναι καθοριστικά για τη ζωή των γυναικών. Συνάντησαν τη Νεφέλη και άρχισαν να εξερευνούν τις θεματικές, την εγκυμοσύνη, την εμμηνόπαυση, την πρώτη φορά, την έκτρωση, την έννοια της ομορφιάς, το κομμάτι της εικόνας, και καταστάσεις λιγότερο ορατές που εμπεριέχουν το στοιχείο της βίας, την κακοποίηση, τον βιασμό, το κομμάτι που σχετίζεται με την κοινωνία και εγγράφεται στο γυναικείο σώμα και στις κρυφές και φανερές μεταβολές του.

«Θεωρητικά, μπορούμε να μιλήσουμε πολύ ανοιχτά, στην πραγματικότητα όχι», λέει η Νεφέλη. «Το ενδιαφέρον είναι να ανοίξει μια συζήτηση πέρα από τον δικό μας στενό καλλιτεχνικό κύκλο και να μπορέσουν άνθρωποι που δεν θα είχαν ποτέ πρόσβαση σε τέτοιες συζητήσεις να δουν στο θέατρο ή να βιώσουν αυτήν τη θεματική. Αυτό θέλουμε, να φύγουμε από την περιαυτολογία και το “έλα, αυτό ξέρουμε”, γιατί στην πραγματικότητα ούτε το ξέρουμε το θέμα του σώματος ούτε το συζητάμε ανοιχτά».

Το γυναικείο σώμα ακόμα και σήμερα σημαίνει συναγερμό, βρίθει στερεοτύπων, γι’ αυτό το εγχείρημα δεν ήταν καθόλου εύκολο. Γυναίκες που γνωρίζονται μεταξύ τους και έχουν δουλέψει μαζί ανακάλυψαν ότι γνωρίζουν λιγότερα απ’ όσα φαντάζονταν η μία για την άλλη. «Υπάρχουν πράγματα που ούτε εμείς γνωρίζουμε, έχουμε άγνοια, και στην πορεία έπρεπε να εξηγήσουμε πολλά που έχουν παρερμηνευθεί αλλά και να μη μιλήσουμε συγκρουσιακά για τα δυο φύλα», λέει η Σοφία. «Κάνουμε μια παράσταση για να εξερευνήσουμε κι εμείς το τι είναι γυναικείο σώμα και φύλο, τι σημαίνει και κοινωνικοπολιτικά. Ο θίασος αυτών των τόσο διαφορετικών γυναικών συγκροτήθηκε με βάση αυτά τα κριτήρια: διαφορετικές εμπειρίες, προσεγγίσεις, σωματότυποι».

Στο Σώμα της Facebook Twitter
Σοφία Ευτυχιάδου: «Το γυναικείο σώμα έχει υποστεί άπειρα μικρά και μεγάλα βασανιστήρια για να γίνει επιθυμητό». Φωτ.: Εβίτα Σκουρλέτη/LIFO

«Είναι εντυπωσιακό», λέει η Ελένη, «πόσο γρήγορα αυτές οι δώδεκα ηθοποιοί έγιναν ομάδα. Από τη δεύτερη πρόβα έγινε μια συγκλονιστική συζήτηση, μας ένωσε το θέμα, γιατί έχουμε ανάγκη να μιλήσουμε, και συνειδητοποιήσαμε πόσο λίγο μιλάμε γι’ αυτό. Είδαμε πόσο μια ειλικρινής συζήτηση απελευθερώνει τις γυναίκες και τις κάνει να συνδέονται και να μοιράζονται πράγματα για τον εαυτό τους. Μπήκαμε πολύ βαθιά και αποκαλυπτικά στη συζήτηση».

Πόσο χιλιοειπωμένα είναι όλα αυτά για το γυναικείο σώμα;

«Αυτή είναι μια καλλιτεχνική αγωνία. Δεν θα υποκριθούμε ότι δεν υπάρχει», συνεχίζει η Ελένη, «ωστόσο η ειλικρινής απάντηση είναι πως θα είναι χιλιοειπωμένα, αλλά πρέπει να ειπωθούν εκατομμύρια φορές».

Μου παραθέτουν μια λίστα από στερεότυπα και ταμπού που όσες φορές και να συζητηθούν εξακολουθούν να παραμένουν σε μια γωνιά ή στο σκοτάδι, σαν βρόμικα μυστικά. «Θα μπορούσε να γραφτεί ένα δοκίμιο περί της ομολογίας του γυναικείου αυνανισμού», εξηγεί η Νεφέλη, «που είναι αυτονόητος για τους εφήβους και εκτός συζήτησης για τα συνομήλικά τους κορίτσια. Ή για τον μύθο ότι μόνο τα αγόρια ερεθίζονται όταν είναι μικρά· αν το πεις για τα κορίτσια ακούγεται πορνό».

«Αν σκεφτούμε πότε χαρτογραφήθηκε η κλειτορίδα, το τι συνέβαινε μέχρι τότε δεν μπορούμε να το φανταστούμε, ούτε τι συμβαίνει με τις κλειτοριδεκτομές ακόμα και σήμερα», λέει η Σοφία.

«Για μένα το πιο σοβαρό στερεότυπο σε σχέση με το γυναικείο σώμα», λέει η Ελένη, «είναι η επιταγή και όχι η επιλογή να κάνεις παιδί, ότι κάθε γυναίκα πρέπει να μείνει έγκυος, το να κάνεις έκτρωση είναι ταμπού. Ότι μέχρι κάποια ηλικία σε ρωτούν αν θα κάνεις παιδί και μετά, αν μετάνιωσες που δεν έκανες».

Στο Σώμα της Facebook Twitter
Ελένη Ευθυμίου: «Για μένα το πιο σοβαρό στερεότυπο σε σχέση με το γυναικείο σώμα είναι η επιταγή και όχι η επιλογή να κάνεις παιδί». Φωτ.: Εβίτα Σκουρλέτη/LIFO

Η επιλογή να δουλέψουν μόνο γυναίκες σε αυτή την παράσταση ήταν εξίσου συνειδητή με την επιλογή του θέματος. Όταν τις ρωτάω αν περιμένουν επικρίσεις, απαντούν καταφατικά, αλλά βρίσκουν πιο σημαντικό να μπορούν, ως γυναίκες, να μιλάνε ελεύθερα, πιο ανοιχτά, να βάζουν νεοφυή στοιχεία στη συζήτηση χωρίς ταμπού, σε μια κοινωνία στην οποία ο σεξισμός δίνει σκληρή μάχη για να επιβάλει τα πρότυπά του και ο νεοσυντηρητισμός κάνει τις γυναίκες φοβισμένες και άτολμες.

828
Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

«Θέλαμε και κάτι άλλο», λέει η Ελένη, «να δημιουργηθεί ένα πλαίσιο μέσα στο οποίο οι γυναίκες ηθοποιοί να μπορούν να χαρούν, να απολαύσουν, να ανοιχτούν μέσα στη δουλειά τους, κάτι που δεν είναι δεδομένο ούτε αυτονόητο. Το σπονδυλωτό κείμενο με τις 15 σκηνές εμπλουτίζεται καθημερινά με τις σημειώσεις από τις ψηφίδες που προσθέτουν οι ηθοποιοί. Η ιστορίες θα ακουστούν σε έναν σκηνικό χώρο που μοιάζει με χαμάμ που είναι παραδοσιακά εξομολογητήριο, όπου οι γυναίκες μπορούν να μιλήσουν όπως θέλουν. Εκεί τα στυλιζαρισμένα και περιορισμένα σώματα θα αποδομηθούν, θα απελευθερωθούν και θα αναγεννηθούν προς έναν νέο προορισμό.

«Το γυναικείο σώμα έχει υποστεί άπειρα μικρά και μεγάλα βασανιστήρια για να γίνει επιθυμητό», λέει η Σοφία, «από τη βιομηχανία της μόδας, της ομορφιάς, από την Εκκλησία, τις κάθε λογής κουλτούρες. Υπάρχουν μέρη του κόσμου που θεωρούν μίασμα την περίοδο και τα σωματικά υγρά, ενώ οι γυναίκες σε παγκόσμιο επίπεδο υποβάλλονται στη δοκιμασία του “συνδρόμου απροσδιόριστης ηλικίας” και από τα 15 υποβάλλονται σε ένα σωρό πλαστικές επεμβάσεις για να διατηρήσουν την όψη της νεότητας, κάτι που τις αποπροσανατολίζει, απομακρύνοντάς τες από την ανακάλυψη του εαυτού, του σώματος και των λειτουργιών του, και τις μεταμορφώνει σε κάτι μη πραγματικό, χωρίς ψεγάδι, χωρίς το ίχνος του χρόνου και της αληθινής ζωής. Το να μιλήσουμε για το γυναικείο σώμα είναι σαν να μιλάμε για τη θάλασσα που αλλάζει σχήματα και όψεις και έχει έναν βυθό που πάντα μπορείς να εξερευνήσεις. Αυτό θα θέλαμε να έχει αυτή η παράσταση».

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ελένη Ευθυμίου: «Δύσκολα θα έρθει ένας ανάπηρος ηθοποιός σε ακρόαση να διεκδικήσει έναν ρόλο, μη γελιόμαστε»

Θέατρο / Ελένη Ευθυμίου: «Δύσκολα θα έρθει ένας ανάπηρος ηθοποιός να διεκδικήσει έναν ρόλο, μη γελιόμαστε»

Σκηνοθέτις, περφόρμερ και τραγουδίστρια, ενεργό μέλος των Εν δυνάμει, μιας ομάδας νέων καλλιτεχνών με και χωρίς αναπηρία, η Ελένη Ευθυμίου φέρνει το #MeToo στο Εθνικό Θεάτρου με το έργο «Φουέντε Οβεχούνα».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι παραστάσεις του φθινοπώρου

Fall Preview 2024 / 15 παραστάσεις που έρχονται το φθινόπωρο

Η θεατρική σεζόν 2024-25 χαρακτηρίζεται κυρίως από τις επαναλήψεις της περσινής χρονιάς. Με μια πρώτη ματιά, τα έργα του κλασικού ρεπερτορίου καταλαμβάνουν σημαντική θέση, ενώ δεν λείπουν και οι αναγνώσεις σύγχρονων έργων που έχουν αγαπηθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε στο Εθνικό Θέατρο την περίοδο 2024-25

Πολιτισμός / 17 νέες παραγωγές και 2 επαναλήψεις: Οι παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου για τη σεζόν 2024-25

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιάννης Μόσχος παρουσίασε το νέο πρόγραμμα, ανακοινώνοντας παράλληλα πως δεν θα διεκδικήσει δεύτερη θητεία στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ