Φθινοπωρινή σονάτα ή ο Πόλεμος των δύο Μπέργκμαν

Φθινοπωρινή σονάτα ή ο Πόλεμος των δύο Μπέργκμαν Facebook Twitter
Οι δύο Μπέργκμαν φίλοι δεν έγιναν ποτέ. Η ατμόσφαιρα μεταξύ τους ήταν σχεδόν εκρηκτική.
0

«Τη στιγμή που σκέφτηκα το σενάριο της "Φθινοπωρινής Σονάτας" είχα ήδη καταλήξει στις δύο γυναίκες πρωταγωνίστριες». Ο Ίνγκμαρ Μπέργκμαν δεν εξήγησε ποτέ γιατί θεώρησε την Ίνγκριντ Μπέργκμαν και τη Λιβ Ούλμαν προϋπόθεση για να φτιάξει την ταινία του.

Στα τέλη της δεκαετίας του '70, αυτοεξόριστος στη Γερμανία λόγω των περιπετειών του με τη σουηδική εφορία, αποφασίζει να γυρίσει ένα δράμα δωματίου που ξεκινά με ένα πρελούδιο του Σοπέν και καταλήγει σε σφαγή. Η Σαρλότ, μια πιανίστα διεθνούς φήμης, με ζωή πέρα από κάθε οικογενειακή δέσμευση, επισκέπτεται έπειτα από χρόνια την κόρη της Εύα (η οποία ζει με τον πάστορα σύζυγό της Βίκτωρα) και αναζητά επιβεβαίωση και συναισθηματική κάλυψη από το ταπεινωμένο κορίτσι.

Όχι, δεν πρόκειται για μια ακόμα αναμέτρηση μάνας και κόρης αλλά για έναν φαύλο κύκλο απόδοσης ευθυνών με τη σφραγίδα και την ψυχαναλυτική ερμηνεία του Μπέργκμαν. Κυρίως, όμως, η «Φθινοπωρινή Σονάτα» υπήρξε η μία και μοναδική συνάντηση των δύο συνονόματων γιγάντων του σκανδιναβικού σινεμά.

Μέχρι να ολοκληρωθούν τα γυρίσματα, οι δύο Μπέργκμαν βρήκαν τον τρόπο να παραδοθούν ο ένας στον άλλον. Η σχέση τους είχε αιχμές, αλλά όχι πια σφοδρές συγκρούσεις, λιγότερες δηλητηριώδεις ατάκες και περισσότερα πειράγματα. Είχαν εξασφαλίσει τον σεβασμό αλλά δεν πέρασαν ποτέ στις διαχύσεις.

Ο Ίνγκμαρ Μπέργκμαν είχε την ευφυΐα να δώσει τον ρόλο της μητέρας σε μια γυναίκα με σπάνια ερμηνευτική στόφα, που κομμάτιαζε φιλοδοξίες και υποχρεώσεις προκειμένου να νιώθει ελεύθερη, που εν τέλει είχε σατανικά πολλά κοινά με την πρωταγωνίστριά του (μην ξεχνάμε ότι η Ίνγκριντ Μπέργκμαν, εγκαταλείποντας τον Αμερικανό σύζυγό της για χάρη του Ρ. Ροσελίνι, έκανε χρόνια να δει την κόρη από τον πρώτο της γάμο).


Αλλά δεν είχε την υπομονή ή την ψυχραιμία να ανεχτεί την αδιαπραγμάτευτη αυτοδιάθεσή της. Οι δύο Μπέργκμαν φίλοι δεν έγιναν ποτέ. Η ατμόσφαιρα μεταξύ τους ήταν σχεδόν εκρηκτική. Η Λιβ Ούλμαν (που υποδύθηκε την κόρη που ζητάει επιβεβαίωση) σε συνεντεύξεις έχει παραδεχτεί ότι καθόταν οκλαδόν και χάζευε τη Σουηδή ηθοποιό με τις ώρες, προσπαθώντας να ακούσει όσα ο Ίνγκμαρ τη ρωτούσε («ο μόνος που τολμούσε να της κάνει ερωτήσεις») αλλά και κρυφοκοιτάζοντας την οργή του: «Απειλούσε διαρκώς ότι θα ακυρώσει την ταινία, αλλά τελικά δεν το έκανε ποτέ» είχε πει.

Φθινοπωρινή σονάτα ή ο Πόλεμος των δύο Μπέργκμαν Facebook Twitter
Ίνγκριντ Μπέργκμαν (Σάρλοτ), Λιβ Ούλμαν (Εύα) και ο Χάλβαρ Μπγιορκ (Βίκτωρ) σε σκηνή από την ταινία. Φωτο: Arne Carlsson © AB Svensk Filmindustri


Η συνεργασία τους αποδείχτηκε εφιαλτική από το πρώτο λεπτό που συναντήθηκαν με το υπόλοιπο καστ για τις αρχικές αναγνώσεις. Στην αυτοβιογραφία του «Ο μαγικός φανός» (εκδόσεις Ποταμός) ο Σουηδός σκηνοθέτης δεν κρύβει πόσο ανυπόφορη του φάνηκε η ανυπάκουη Ίνγκριντ.

«Είχε ήδη προβάρει τα λόγια της μπροστά στον καθρέφτη και είχε αποφασίσει πώς θα ήταν. Ήταν πραγματικό σοκ. Με έπιασε πονοκέφαλος. Η υπεύθυνη διαλόγων έκλαιγε από την απογοήτευσή της. Τόσο πολλά λάθη σε απαγγελία είχαμε να ακούσουμε από τη δεκαετία του '30. Η σταρ είχε κάνει τις δικές της διαγραφές και αρνιόταν να χρησιμοποιήσει άσεμνα λόγια».

 
Επίσης, μνημειώδης παραμένει η διαφωνία τους για το σημείο του σεναρίου που όριζε πόσα χρόνια είχε να δει την κινηματογραφική της κόρη. Εκείνος ήθελε επτά κι εκείνη επέμενε για πέντε, καθώς η επταετία την καθιστούσε κτήνος εξαρχής!


Η «εκτίμηση» και η ανταλλαγή φιλοφρονήσεων ασφαλώς ήταν αμοιβαία. «Μα, γιατί είσαι τόσο βαρετός όταν γράφεις Ίνγκμαρ; Συνήθως είσαι πολύ διασκεδαστικός» του είπε η Ίνγκριντ, διαβάζοντας σκηνές της ταινίας. Όταν, δε, άκουσε ότι το πρελούδιο του Σοπέν, που ακούγεται στη «Φθινοπωρινή Σονάτα», θα το έπαιζαν δύο φορές, ούρλιαξε: «Θεέ και Κύριε! Σοβαρά μιλάς ότι θα παιχτεί αυτό το πράγμα δύο φορές; Μα, είναι τρέλα, το κοινό θα αποκοιμηθεί. Μπορούσες τουλάχιστον να βρεις κάτι πιο όμορφο και μικρότερο σε διάρκεια, αυτό εδώ καταντά ανιαρό, τρελάθηκα στο χασμουρητό».

Φθινοπωρινή σονάτα ή ο Πόλεμος των δύο Μπέργκμαν Facebook Twitter
Η Λιβ Ούλμαν (που υποδύθηκε την κόρη που ζητάει επιβεβαίωση) σε συνεντεύξεις έχει παραδεχτεί ότι καθόταν οκλαδόν και χάζευε τη Σουηδή ηθοποιό με τις ώρες.


Έτσι κυλούσαν οι πρώτες μέρες. Εκείνη με ύφος αστείο και δηκτικό ειρωνευόταν τη φήμη του ως σκηνοθέτη κι εκείνος απαντούσε με γλυκύτητα: «Λυπάμαι τους σκηνοθέτες που δούλεψαν στο παρελθόν μαζί σου».


Αργότερα, βέβαια, προέκυψαν σοβαρότερα ζητήματα. Μεταξύ αυτών η άρνηση της ασφαλιστικής εταιρείας να κάνει συμβόλαιο στην Ίνγκριντ Μπέργκμαν, καθώς είχε ήδη εγχειριστεί για καρκίνο. Μάλιστα, μία εβδομάδα μετά την έναρξη των γυρισμάτων, σε μια εξέταση ρουτίνας, οι γιατροί εντόπισαν περαιτέρω μεταστάσεις στο σώμα της.

«Αντιμετώπιζε την ασθένειά της με θυμό και ανυπομονησία, αλλά το δυνατό της σώμα ήταν καταβεβλημένο, οι αισθήσεις της διαβρώνονταν. Στο στούντιο είχε σιδερένια πειθαρχία. Μόλις τελείωνε με τις αντιρρήσεις της, συμμορφωνόταν κι έβρισκε διεγερτικό το γεγονός ότι αποφάσιζε κάποιος άλλος» θυμάται ο σκηνοθέτης στην αυτοβιογραφία του.

Φθινοπωρινή σονάτα ή ο Πόλεμος των δύο Μπέργκμαν Facebook Twitter
Ο Ίνγκμαρ Μπέργκμαν δίνει οδηγίες στην Λιβ Ούλμαν και την Ίγκριντ Μπέργκμαν κατα τη διάρκεια των γυρισμάτων.

Σε λίγες μέρες αυτό το αριστούργημα του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν ανεβαίνει στο Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας (από τις 26 Ιανουαρίου), σε μετάφραση Ζάννη Ψάλτη και σκηνοθεσία Άρη Τρουπάκη. Tη Σαρλότ, την τόσο επαρκή για τη μουσική και την απολύτως ανεπαρκή για μητέρα, θα ερμηνεύσει η Μπέττυ Αρβανίτη. Την κόρη της Εύα υποδύεται η Δέσποινα Κούρτη και τον Βίκτωρα ο Δημήτρης Ήμελλος.

«Ήθελα πολλά χρόνια να ανεβάσω τη "Φθινοπωρινή Σονάτα" γιατί με ενδιαφέρει ο τρόπος που ο Μπέργκμαν ψάχνει τη γυναικεία ψυχή. Σήμερα νιώθω πόσο οδυνηρό είναι να μπλέκεσαι με κάτι που ακουμπά τα πιο μύχια θέματά σου» λέει η Μ. Αρβανίτη.

«Εγώ αυτήν τη γυναίκα, για να καταφέρω να την ερμηνεύσω, θέλησα να την καταλάβω, όχι να την δικαιολογήσω. Και δεν σας κρύβω ότι υπάρχουν στιγμές που διακρίνω κοινά στοιχεία μεταξύ μας. Δεν νιώθω ότι έχω σχέση με την επιπολαιότητά της αλλά σίγουρα καταλαβαίνω τη σχέση που είχε αναπτύξει με την τέχνη της. Θαυμάζω την αφοσίωσή της και νιώθω τι την κάνει εγωκεντρική. Οι ηθοποιοί, όπως και αρκετοί ακόμα καλλιτέχνες, έχουν ανάγκη να προστατεύσουν τον εαυτό του γιατί είναι το υλικό τους για να κάνουν τέχνη. Όταν, λοιπόν, εσύ είσαι το εργαλείο που θα σε οδηγήσει στη δόξα, τότε θεωρείς ότι είσαι το κέντρο του κόσμου. Η επιτυχία σε λούζει με την ψευδαίσθηση ότι μπορείς να ζεις μόνο μέσω της τέχνης. Γι' αυτό και οι γυναίκες σαν τη Σαρλότ προτιμούν τη φυγή από το να αντιμετωπίσουν την πραγματικότητα. Αυτή η σχέση μάνας και κόρης είναι ολέθρια, ανθρωποφαγική, σχεδόν ερωτική. Όπου υπάρχει διεκδίκηση, υπάρχουν μοτίβα ερωτικής σχέσης».

Φθινοπωρινή σονάτα ή ο Πόλεμος των δύο Μπέργκμαν Facebook Twitter
Tη Σαρλότ, την τόσο επαρκή για τη μουσική και την απολύτως ανεπαρκή για μητέρα, θα ερμηνεύσει η Μπέττυ Αρβανίτη. Την κόρη της Εύα υποδύεται η Δέσποινα Κούρτη και τον Βίκτωρα ο Δημήτρης Ήμελλος.

Η «Φθινοπωρινή Σονάτα» έμελλε να είναι το κύκνειο άσμα της Ίνγκριντ Μπέργκμαν, καθώς λίγα χρόνια μετά πέθανε από καρκίνο. Μέχρι να ολοκληρωθούν τα γυρίσματα, οι δύο Μπέργκμαν βρήκαν τον τρόπο να παραδοθούν ο ένας στον άλλον. Η σχέση τους είχε αιχμές, αλλά όχι πια σφοδρές συγκρούσεις, λιγότερες δηλητηριώδεις ατάκες και περισσότερα πειράγματα. Είχαν εξασφαλίσει τον σεβασμό αλλά δεν πέρασαν ποτέ στις διαχύσεις.


Μέσα σε λίγες σειρές ο Ίνγκμαρ περιγράφει στη βιογραφία του μία από τις τελευταίες, θερμές, δεδομένου του παρελθόντος, συναντήσεις τους. «Ένα απόγευμα βρισκόμασταν παράμερα, πίσω από τα ντεκόρ, και περιμέναμε να ετοιμάσουν τον φωτισμό. Είχε μισοσκόταδο και καθόμασταν σε έναν φθαρμένο δερμάτινο καναπέ, ο καθένας στη δική του άκρη. Η Ίνγκριντ έκανε μια χειρονομία πολύ ασυνήθιστη για μια ηθοποιό: πέρασε το χέρι της πάνω στο πρόσωπό της πολλές φορές. Μετά πήρε μια βαθιά ανάσα και με κοίταξε, δίχως φιλικότητα ή κάποια προσπάθεια επαφής, και είπε: "Ξέρεις ότι ζω σε δανεικό χρόνο"».  

Ιnfo:

Η παράσταση Φθινοπωρινή Σονάτα θα παίζεται στο Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας (Σκηνή Μπέττυ Αρβανίτη) από 26 Ιανουαρίου.

Πρωταγωνιστούν: Μπέττυ Αρβανίτη, Δέσποινα Κούρτη και ο Δημήτρης Ήμελος.

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αγάπη που διαπερνάει το φακό: πώς η Ίνγκριντ Μπέργκμαν άφησε έκθαμβο ολόκληρο τον κόσμο

Γεννήθηκε και Πέθανε Σαν Σήμερα / Αγάπη που διαπερνάει το φακό: πώς η Ίνγκριντ Μπέργκμαν άφησε έκθαμβο ολόκληρο τον κόσμο

Η ομορφιά, η σκανδαλώδης -για την εποχή της- σχέση με τον Ροσελίνι, ο ορμητικός χαρακτήρας της κορυφαίας Σουηδέζας σταρ μέσα από ένα ντοκιμαντέρ.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Μαρία Πρωτόπαππα / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ