Γιατί οι 30άρηδες ασχολούνται με τον Χρήστο Βακαλόπουλο;

Γιατί οι 30άρηδες ασχολούνται με τον Χρήστο Βακαλόπουλο; Facebook Twitter
0

Το καλύτερο πράγμα που θα μπορούσε να μας συμβεί, είναι αυτό που μας συμβαίνει κάθε στιγμή, γιατί οτιδήποτε άλλο δεν υπάρχει καν

Χρήστος Βακαλόπουλος

Ο γεννημένος το 1956 Χρήστος Βακαλόπουλος είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες φυσιογνωμίες της ελληνικής μεταπολιτευτικής πεζογραφίας.

Εφυγε πρόωρα από τη ζωή, νικημένος από τον καρκίνο το 1993. Θα σημειώσουμε ως πολύ ενδιαφέρον το ότι ο Βακαλόπουλος είναι ένα πρόσωπο που ανακαλύπτεται και από τις επόμενες γενιές, από παιδιά , που θα μπορούσαν να είναι παιδιά του.

Ετσι το βιβλίο του Οι Πτυχιούχοι , ανεβαίνει για δεύτερη χρονιά στο 104 σε σκηνοθεσία Βάσιας Ατταριάν από τις 26 Σεπτεμβρίου 2013 και για ένα μήνα.
Η ιστορία;
Δύο φίλοι, ο Μάρκος Μπαρδάς κι ο Σήφης Σουρώδης ετοιμάζονται να δώσουν το τελευταίο μάθημα για το πτυχίο. Έρωτες, μουσικές, σκέψεις, απίθανες στιχομυθίες, προδοσίες και ελπίδες εναλλάσονται σε ένα απίθανο γαϊτανάκι που τα άγχη και οι ανησυχίες των πτυχιούχων αναμετρώνται με τη χαρά και την αισιοδοξία τους. Ο χρόνος μοιάζει άλλοτε με κινηματογραφικό φλας μπακ κι άλλοτε διαστέλλεται σαν στιγμή από ραδιοφωνική εκπομπή.
Συναντήσαμε τους συντελεστές της παράστασης: Τη Βάσια Ατταριάν η οποία σκηνοθετεί και τους τρεις ηθοποιούς, την Κατερίνα Μαυρογεώργη, τον Παναγιώτη Κατσώλη και τον Σεραφείμ Ράδη.

"Οταν διάβασα τοn Χρήστο Βακαλόπουλο ήμουν σtο γυμνάσιο και με είχε σοκάρει αυτός ο τρόπος γραφής, δεν είχα ξαναδιαβάσει τέτοιο ιβλίο, δεν υπήρχε τέτοιο ανάλογο βιβλίο στη βιβλιοθήκη μας", λέει η 24χρονη Βάσια Ατταριάν

"Η δεκαετία αυτή μου δημιουργεί μια εμμονή, η οποία μάλλον προκύπτει από το σπίτι μου, από τον τρόπο που μεγάλωσα. Εχω την αίσθηση ότι για να καταλάβουμε πρέπει να γυρίσουμε πίσω. Ο Χρήστος Βακαλόπουλος το εξηγεί αυτό."

"Ο τρόπος γραφής του σου υπαγορεύει να αφεθείς στο κείμενο, επειδή όλα σημαίνουν κάτι. Τι μας αφορά; Η μελαγχολία του, το ότι ήταν ένας άνθρωπος χωρίς ψευδαισθήσεις σαν προφήτης. Και πολιτικά μας αφορά, επειδή ήταν ένας προσγειωμένος, αλλά με ιδανικά άνθρωπος. Η διορατικότητά του με σοκάρει. Αλλά δεν είναι μια ωμή γραφή είναι σχεδόν ποιητική. Κάνει φιλοσοφικές συνδέσεις και στα πιο απλά που περιγράφει," λέει η Κατερίνα Μαυρογεώργη .

"Στους πτυχιούχους δείχνει να έχει αντίληψη της ζωής. Για εμάς αυτά συνδέονται με τη γειτονιά, τα καλοκαίρια στο χωριό, τα φοιτητικά χρόνια. Ζούμε με ταχύτητες που δε μας επιτρέπουν να σταματήσουμε και να κοιτάξουμε τι έχει αξία και τι όχι. Εχει καταλήξει σε αξίες, έχει βρει τις συνδέσεις με τη γειτονιά με τον κόσμο", λέει ο Σεραφείμ Ράδης

Ο Χρήστος Βακαλόπουλος μέσα από τα κείμενά του και όποιες εκπομπές του άκους μου έδωσε το έναυσμα να αναθεωρήσω τι είναι σημαντικό για μένα και τι όχι. Να ξανασκεφτώ και να αναπολήσω την παιδική μου ηλικία και τα φοιτητικά μου χρόνια. Και τώρα «το μελλον απλώνεται μπροστά μας σαν χαράδρα.», λέει ο Παναγιώτης Κατσώλης.

Πριν ξεκινήσουν για την πρόβα τους, μας άφησε ο καθένας ένα σημείωμα με σκόρπιες λέξεις, για το πως φαντάζονται και τι σημαίνει γι αυτούς, ο κόσμος του Χρήστου Βακαλόπουλου. Αντιγράφουμε τα πολύ ενδιαφέροντα σημειώματά τους:

"Σινεμά, πραγματικότητα, δεκαετία του 80, η δικιά μου δεκαετία, Εξάρχεια, Φλοράλ, ο Οβελίξ κέρδισε τον Αστερίξ, Πάτμος, υπάρχει μόνο ένα νησί, σινεμά, η Ελλάδα όπως ήταν και όπως παραμένει, πολλά πτυχία και μετά τι;
Η παιδική ηλικία είναι το τέρμα. Η Ελλάδα στην οποία θάθελα να ζήσω, η Ευρώπη που δε θέλω να ζω. «Το καλύτερο πράγμα που θα μπορούσε να μας συμβεί, συμβαίνει ακριβώς αυτή τη στιγμή, γιατί οτιδήποτε άλλο δεν υπάρχει καν. Το καλοκαίρι θα τελειώσει σε απόλυτη σύγχυση με τη γραμμή του ορίζοντος».
Βάσια Ατταριάν 24

"Βακαλόπουλος μέσω Ατταριάν. Μου δίνει το μυθιστόρημα για να το διαβάσω. Οι πτυχιούχοι. Το διαβάζω. Ναι. Τον γνωρίζω. Σιγά-σιγά. Μαζί. Ολοι μαζί. Στην αρχή με το Στέργιο. Μετά με τον Θύμιο. Τέλος, Σεραφείμ, Βάσια, Κατερίνα. Σταθερές. Μπεστ σέλερ. Η γραμμή του ορίζοντος. Νέες Αθηναϊκές ιστορίες, Σαββόπουλος, Παπάζογλου, Πορτοκάλογλου, Βουλιαγμένη, Αγγελόπουλος, Κασσαβέτης, Δαμιανός, Παρακαλώ γυναίκες μην κλαίτε, On – air, Πάτμος, οι γυναίκες υπάρχουν για ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα, η μαμά του".
Παναγιώτης Κατσώλης 31.

"Σινεμά, ραδιόφωνο, βιβλία, πολλά τσιγάρα, ποτά, διάβασμα, γυναίκες, φίλοι, Αθήνα, Αθήνα, Αθήνα. Και η μαγική αίσθηση ότι μόλις γνώρισες κάποιον που τον ήξερες χρόνια και τώρα θα καθήσει για έναν καφέ που θα κρατήσει πέντε λεπτά ή πέντε χρόνια".
Κατερίνα Μαυρογεώργη 31

*****

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Θέατρο / Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Πώς διαβάζουμε σήμερα τον «Γυάλινο Κόσμο» του Τενεσί Oυίλιαμς; Στην παράσταση του Θεάτρου Τέχνης ο Antonio Latella προσφέρει μια «άλλη» Λόρα που ορθώνει το ανάστημά της ενάντια στο κυρίαρχο αφήγημα περί επαγγελματικής ανέλιξης, πλουτισμού και γαμήλιας ευτυχίας.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ