Στην Esplanade de la Cité, στις Βρυξέλλες, ο Ρομέο Καστελούτσι, εξακολουθεί για άλλη μια φορά να σοκάρει και να εκπλήσσει με τη θεατρική γραφή του και στήνει τη δράση της νέας του site-specific παράστασης Buster που είναι και η πρώτη του δουλειά στο δημόσιο χώρο. Όλοι συζητούν ότι πρόκειται για την πιο καθηλωτική παράσταση του Kunstenfestivaldesarts που γίνεται κάθε Μάιο στις Βρυξέλλες, για τον ρεαλισμό της, το σχόλιο πάνω στο βίαιο παρόν αλλά και τον τόπο που έχει επιλεγεί να παρουσιαστεί, έξω από την Ομοσπονδιακή Αστυνομική Διεύθυνση και μεταξύ των καθεδρικών ναών στο κέντρο της πόλης St Michael and St Gudula.
Η παράσταση του Καστελούτσι κάνει κατάληψη στον δημόσιο χώρο και έχει να κάνει με την αστυνομία. Καθώς διαδραματίζεται μπροστά στα κτίρια της αστυνομίας η μίμηση δε θα μπορούσε να είναι πιο πιστή, έντονη και πειστική. Επανεγγράφει τις ενέργειες των αστυνομικών στην επιφάνεια της πόλης και κάνει κάθε κίνηση και πράξη τους να αντικατοπτρίζεται όσο το δυνατόν πιο έντονα.
Δημιουργεί μια ισχυρή αλληλεπικάλυψη, δημιουργεί μια θεατρική οφθαλμαπάτη για το αληθινό και τη μίμηση που μας αποπροσανατολίζει, όπως είναι ο στόχος του.
Κάποιος περαστικός, βλέποντας τους ηθοποιούς του μπορεί απλά να σκεφτεί ότι πρόκειται για δεκάδες ένστολους που απλώς διασχίζουν την πλατεία ή κατευθύνονται προς τα γραφεία τους ή μόλις βγήκαν από το αστυνομικό τμήμα.
Σχεδιασμένο για το φεστιβάλ, το Buster με την πόλη σαν φόντο είναι ένας προβληματισμός σχετικά με το νόμο, τη βία και την κωμωδία, σχετικά με το ρόλο των ηθοποιών που προσδίδουν στο σώμα τους δράσεις δάνειες, που δεν είναι δικές τους, από επαγγέλματα άλλων.
Το νέο έργο του Romeo Castellucci, όπως γράφει το πρόγραμμα του φεστιβάλ βασίζεται σε εννέα αρχές.
«01. Η δράση απαιτεί τη συμμετοχή περίπου σαράντα ανδρών. 02. Δεν είναι ηθοποιοί, αλλά πρωταγωνιστές της σκηνής. 03. Δεν υπάρχουν πρόβες. 04. Σε κάθε έναν δίνεται μια στολή αστυνομικού και ένα ζευγάρι αόρατων ακουστικών. 05. Κάθε ένας από αυτούς λαμβάνει, σε πραγματικό χρόνο, συγκεκριμένες μεμονωμένες εντολές. 06. Κάθε αστυνομικός πρέπει να εκπληρώσει την οδηγία που έλαβε. 07. Δεν ζητείται αυτοσχεδιασμός από τους αστυνομικούς. 08. Ο αστυνομικός και ο ηθοποιός είναι το ίδιο πράγμα. 09. Η δράση πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια της νύχτας, στο κέντρο της πόλης των Βρυξελλών ».
Σχεδιασμένο για το φεστιβάλ, το Buster με την πόλη σαν φόντο είναι ένας προβληματισμός σχετικά με το νόμο, τη βία και την κωμωδία, σχετικά με το ρόλο των ηθοποιών που προσδίδουν στο σώμα τους δράσεις δάνειες, που δεν είναι δικές τους, από επαγγέλματα άλλων.
Ο Ρομέο Καστελλούτσι γεννήθηκε το 1960 στην Τσεζένα (Ιταλία). Σπούδασε ζωγραφική και σκηνογραφία στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Μπολόνιας. Το 1981, σε συνεργασία με την αδελφή του Κλάουντια Καστελλούτσι, την Κιάρα Γκουίντι και τον Πάολο Γκουίντι, ιδρύει τη Socìetas Raffaello Sanzio. Μαζί δημιουργούν ένα θέατρο που φιλοδοξεί να προτείνει μία νέα, πρωτόγνωρη σκηνική γραφή ενάντια στις συμβατικές μορφές τέχνης, αμφισβητώντας την πρωτοκαθεδρία του θεατρικού κειμένου και δίνοντας έμφαση στο εικαστικό στοιχείο.
Στις παραστάσεις του, που έχουν παρουσιαστεί σε περισσότερες από 50 χώρες, είναι ταυτόχρονα δραματουργός, σκηνοθέτης, σκηνογράφος, ενδυματολόγος και σχεδιαστής φωτισμού και ήχου. Έχει συγγράψει πλήθος θεωρητικών κειμένων για την τέχνη του θεάτρου.
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 26.5.2021