Η μυσταγωγική εμπειρία των «Τρωάδων» με φόντο το δελφικό τοπίο έρχεται στο ψηφιακό κανάλι της Στέγης

Η μυσταγωγική εμπειρία των «Τρωάδων» με φόντο το δελφικό τοπίο έρχεται στο ψηφιακό κανάλι της Στέγης Facebook Twitter
Οι «Τρωάδες» του Ευριπίδη είναι η ίδια παράσταση που είχε ανεβάσει πέρσι ο σκηνοθέτης στην Πάφο, προσαρμοσμένη στον μικρό χώρο του αρχαίου θεάτρου, απογευματινή, με φυσικό φως, όπως ακριβώς ήταν και οι αρχαίες παραστάσεις. Πριν από τη δύση του ήλιου, με τον κίνδυνο η εντυπωσιακή θέα στο βάθος να σου αποσπάσει την προσοχή. Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος
0

Δεν είναι τυχαίο που αποκαλούσαν τους Δελφούς «ομφαλό της Γης». Το δελφικό τοπίο, όταν αρχίσει να πέφτει ο ήλιος και οι κορυφές των βουνών γύρω από τον αρχαιολογικό χώρο βάφονται πορτοκαλί, είναι μαγευτικό και το χάος που συναντάει το μάτι σου από το αρχαίο θέατρο, την οροσειρά στο βάθος και την κοιλάδα, όπου στην αρχαιότητα κυλούσαν οι ποταμοί Πλειστός και Ύλαιθος (σήμερα είναι χείμαρροι), κάνει το σκηνικό μοναδικό.

Πραγματικά μοναδικό, πολύ πιο μυστικιστικό από της Επιδαύρου, που σου δίνει την αίσθηση ότι σε συνδέει πιο μεγαλοπρεπώς με το μεγαλείο της φύσης. Η σκιά που πέφτει από τις 6 το απόγευμα στα καθίσματα του θεάτρου, μαζί με το αεράκι που φέρνουν τα ρεύματα των βουνών, παρόλο το λιοπύρι, δείχνει πόσο σοφά μελετημένοι ήταν οι χώροι που επέλεγαν οι Αρχαίοι για να χτίσουν τους ναούς και τα θέατρά τους (το Αρχαίο Θέατρο των Δελφών είναι χτισμένο εντός του ιερού του Πύθιου Απόλλωνα).

Οι «Τρωάδες» του Τερζόπουλου ήταν μια σπουδαία παράσταση, από την αρχή μέχρι το τέλος, παγκόσμια και πολυεθνική, με ηθοποιούς από την Ελλάδα, τη Συρία και τρεις διχοτομημένες πόλεις, Λευκωσία, Ιερουσαλήμ και Μόσταρ της Βοσνίας, και τη Δέσποινα Μπεμπεδέλη στον ρόλο της Εκάβης ανατριχιαστική στο μεγαλύτερο μέρος του έργου.

Και οι Δελφοί, εκτός από ιερός τόπος, ήταν και αξιοθέατο και πολλά χρόνια μετά την παρακμή του μαντείου οι άνθρωποι έρχονταν να θαυμάσουν τα πλούσια καλλιτεχνήματα του χώρου, παρόλο που ο Σύλλας είχε μεταφέρει ένα σωρό από τα πολύτιμα μεταλλικά αναθήματα στη Ρώμη. Κυρίως, όμως, έρχονταν για την ομορφιά του τοπίου που όσες φθορές και να έχει υποστεί είναι το ίδιο εντυπωσιακό, μετά από χιλιάδες χρόνια.

Αυτές τις σκέψεις έκανα αναπόφευκτα όσο παρατηρούσα τον αρχαιολογικό χώρο από το κάθισμα του θεάτρου, περιμένοντας να αρχίσουν οι «Τρωάδες», μια παράσταση πολυαναμενόμενη, η πρώτη που ανεβαίνει στο Αρχαίο Θέατρο των Δελφών από το 1930, τότε που ο ποιητής Άγγελος Σικελιανός με τη σύζυγό του Εύα Πάλμερ προσπάθησαν να αναβιώσουν την δελφική ιδέα, παρουσιάζοντας δύο παραστάσεις αρχαίου δράματος (1927 και 1930) μετά από παύση 2.000 χρόνων.

Το Σάββατο το βράδυ, σε ένα μερικώς συντηρημένο θέατρο –γι' αυτό και μερικώς γεμάτο (τα έργα συντήρησης και αποκατάστασης συνεχίζονται)‒ οι λίγοι τυχεροί που καταφέραμε να παρευρεθούμε παρακολουθήσαμε ένα κυριολεκτικά «μεγάλο έργο», το οποίο στα χέρια του ιδιοφυούς σκηνοθέτη έγινε μια συγκλονιστική παράσταση.

Ο Θόδωρος Τερζόπουλος, που φέτος τιμήθηκε για την προσφορά του στο θέατρο σε ένα τετραήμερο συμπόσιο-αφιέρωμα στο Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών (όπου έχει υπάρξει καλλιτεχνικός διευθυντής) με τον γενικό τίτλο «Η Επιστροφή του Διονύσου» και τη στήριξη της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, έφτιαξε μια παράσταση έντονα φορτισμένη με συναισθήματα από την αρχή μέχρι το τέλος, συγκινητική, αλλά και με στιγμές απολαυστικές και με ανακουφιστικό χιούμορ, όπως η συνάντηση της Ελένης με τον Μενέλαο.

Η μυσταγωγική εμπειρία των «Τρωάδων» με φόντο το δελφικό τοπίο έρχεται στο ψηφιακό κανάλι της Στέγης Facebook Twitter
Οι «Τρωάδες» του Τερζόπουλου ήταν μια σπουδαία παράσταση, από την αρχή μέχρι το τέλος. Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος

Οι «Τρωάδες» του Ευριπίδη είναι η ίδια παράσταση που είχε ανεβάσει πέρσι ο σκηνοθέτης στην Πάφο στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης, προσαρμοσμένη στον μικρό χώρο του αρχαίου θεάτρου, απογευματινή, με φυσικό φως, όπως ακριβώς ήταν και οι αρχαίες παραστάσεις. Πριν από τη δύση του ήλιου και όχι νύχτα, με τον κίνδυνο η εντυπωσιακή θέα στο βάθος να σου αποσπάσει την προσοχή, όπως και οι ήχοι του περιβάλλοντος, που είναι πολύ περισσότεροι την ημέρα.


Οι «Τρωάδες» του Τερζόπουλου ήταν μια σπουδαία παράσταση, από την αρχή μέχρι το τέλος, παγκόσμια και πολυεθνική, με ηθοποιούς από την Ελλάδα, τη Συρία και τρεις διχοτομημένες πόλεις, Λευκωσία, Ιερουσαλήμ και Μόσταρ της Βοσνίας, και τη Δέσποινα Μπεμπεδέλη στον ρόλο της Εκάβης ανατριχιαστική στο μεγαλύτερο μέρος του έργου.

Στην τραγωδία του Ευριπίδη παρακολουθούμε την τύχη των γυναικών της Τροίας μετά την πτώση της πόλης, με τους άντρες (παιδιά και συζύγους) νεκρούς κι εκείνες έτοιμες να αναχωρήσουν με τα πλοία των Ελλήνων ως σκλάβες. Ο κήρυκας Ταλθύβιος ανακοινώνει τη φρικτή τους μοίρα: η Εκάβη κληρώθηκε να πάει σκλάβα στον μισητό της Οδυσσέα, η Κασσάνδρα, η κόρη της, προορίζεται για παλλακίδα του νικητή Αγαμέμνονα, η νύφη της, η Ανδρομάχη (η γυναίκα του Έκτορα), θα ανήκει στον γιο του Αχιλλέα, Νεοπτόλεμο. Η Πολυξένη, η άλλη της κόρη, θυσιάστηκε πάνω στον τάφο του Αχιλλέα. Το πιο φρικτό νέο είναι ότι η μοναδική ελπίδα να επιβιώσει το γένος τους, ο μικρός Αστυάνακτας, ο γιος του Έκτορα και της Ανδρομάχης, έχει καταδικαστεί από τους Έλληνες σε θάνατο, να τον πετάξουν από τα τείχη της Τροίας, πριν αναχωρήσουν με τα πλοία για την πατρίδα τους.


Ο θρήνος και ο ανείπωτος πόνος είναι ένα χαρακτηριστικό της τραγωδίας που αυξομειώνεται διαδοχικά, μέχρι την τελευταία σκηνή που η ίδια η γιαγιά θάβει με τιμές τον λατρεμένο εγγονό της, με όσα μέσα και κουράγιο της έχουν απομείνει, πριν την λυπηθούν οι θεοί και την μεταμορφώσουν σε σκύλο.

Η μυσταγωγική εμπειρία των «Τρωάδων» με φόντο το δελφικό τοπίο έρχεται στο ψηφιακό κανάλι της Στέγης Facebook Twitter
Η Μπεμπεδέλη είναι πολύ μεγάλη ηθοποιός και η Εκάβη της η καλύτερη που έχω δει ποτέ. Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος


Το σκηνοθετικό εύρημα με τον κορυφαίο του Χορού των Τρωάδων, τον Erdogan Kavaz, να υποδέχεται τους θεατές στο κέντρο της σκηνής, μέσα στην αλά Κουνέλλης σκηνική εγκατάσταση από αρβύλες μεταναστών, τοποθετημένες σε ομόκεντρους κύκλους, ήταν εντυπωσιακό. Για περισσότερο από 15 λεπτά έβγαζε ακατάληπτες κραυγές και «εισπνεόμενες» φράσεις που όσο περνούσε η ώρα δυνάμωναν σε ένταση ασφυκτικά, μέχρι να γίνουν ένας σπαρακτικός θρήνος στα τουρκικά.

Στη συνέχεια, ο Χορός άρχισε να διαβάζει σε διάφορες γλώσσες ονόματα αγνοουμένων, μέχρι που η Εκάβη πήρε το πρώτο μήνυμα από τον κήρυκα. Οι πέντε ηθοποιοί που ερμήνευσαν διαδοχικά τον ρόλο της Κασσάνδρας ήταν καθηλωτικές, παρόλο που μόνο η Εβελίνα Αραπίδη μιλούσε ελληνικά, κι έτσι καταλάβαινες τον λόγο της. Η Βόσνια Ajla Hamzic, η Ισραηλινή Hadar Barabash, η Κροάτισσα Sara Ipsa και η Σύρια Evelyn Asouant έδωσαν ρεσιτάλ ερμηνείας μέσα από διαφορετικές γλώσσες που δεν ήταν απαραίτητο να καταλαβαίνεις γιατί η απόγνωση και ο θρήνος εκφράζονταν μέσα από τις έντονες κινήσεις του σώματος.


Οι αντίλαλος των γύρω βουνών, που έδινε στις φωνές των ηθοποιών ένα αρχέγονο εφέ, ήταν από τις καθηλωτικές στιγμές του έργου, όπως και το αίμα που ανάβλυζε από το στόμα της Ανδρομάχης, οι σχηματισμοί με τον σταυρό και οι στάσεις του σώματος του κορυφαίου πάνω στο βάθρο, το γέλιο που γίνεται κλάμα, η διαδοχή γενικά, που ήταν πολύ έντονη σε όλη τη διάρκεια της παράστασης.

Η μυσταγωγική εμπειρία των «Τρωάδων» με φόντο το δελφικό τοπίο έρχεται στο ψηφιακό κανάλι της Στέγης Facebook Twitter
Ο θρήνος και ο ανείπωτος πόνος είναι ένα χαρακτηριστικό της τραγωδίας που αυξομειώνεται διαδοχικά, μέχρι την τελευταία σκηνή. Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος


Η Μπεμπεδέλη είναι πολύ μεγάλη ηθοποιός και η Εκάβη της η καλύτερη που έχω δει ποτέ.


Φεύγοντας από το έργο μετά την αποθέωση των ηθοποιών και του σκηνοθέτη στο τέλος και περνώντας μπροστά από τα ερειπωμένα αφιερώματα των αρχαίων πιστών στον Απόλλωνα, θυμήθηκα μια ιστορία που περιγράφει ο Παυσανίας στα «Φωκικά» (6, 7, 8), για ένα από τα έργα του μεγάλου Αργείου γλύπτη Αγελάδα, μαθητή του Φειδία. Ένα από τα έργα του (κανένα από τα οποία δεν διασώθηκε, δυστυχώς) ήταν ένα αναθηματικό δώρο στους Δελφούς από τις αρχές του 5ου αιώνα π.Χ., άλλη μια πολυπρόσωπη σύνθεση που παρίστανε γυναίκες και άλογα, την οποία αφιέρωσαν οι πολίτες του Τάραντα στους Δελφούς. Γράφει, λοιπόν, ο Φειδίας:

«Τα χάλκινα άλογα και τις αιχμάλωτες γυναίκες, έργα του Αργείου Αγελάδα, τα αφιέρωσαν οι Ταραντίνιοι για τη νίκη τους κατά των Μεσαπίων, που είναι βάρβαροι και γειτονεύουν με τη χώρα των Ταραντίνων. Οι Λακεδαιμόνιοι αποίκισαν τον Τάραντα και ιδρυτής του είναι ο Σπαρτιάτης Φάλανθος. Όταν έστειλαν τον Φάλανθο για να ιδρύσει αποικία, έφτασε χρησμός από τους Δελφούς. Όταν βρέξει κάτω από την αίθρα [αίθριο καιρό], τότε η χώρα θα αποκτήσει πόλη.

Η μυσταγωγική εμπειρία των «Τρωάδων» με φόντο το δελφικό τοπίο έρχεται στο ψηφιακό κανάλι της Στέγης Facebook Twitter
Οι πέντε ηθοποιοί που ερμήνευσαν διαδοχικά τον ρόλο της Κασσάνδρας ήταν καθηλωτικές. Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος


Χωρίς να εξετάσει αμέσως τη μαντεία και χωρίς να την αναγγείλει σε κάποιον εξηγητή, αποβιβάστηκε με πλοία στην Ιταλία. Όταν όμως, αν και νίκησε τους βαρβάρους, δεν μπορούσε ούτε να καταλάβει καμία πόλη ούτε να επικρατήσει σε κάποια περιοχή της χώρας, θυμήθηκε τον χρησμό και νόμισε πως ο θεός του προφήτεψε κάτι αδύνατο γιατί δεν μπορεί να έχει βροχή σε καθαρή και αίθρια ατμόσφαιρα. Η σύζυγός του, που τον είχε ακολουθήσει, ανάμεσα στις άλλες περιποιήσεις που του πρόσφερε όταν τον έβλεπε απελπισμένο, είχε ακουμπήσει το κεφάλι του άντρα της στα γόνατά της και του αφαιρούσε τις ψείρες. Και εξαιτίας της τρυφερότητας δάκρυσε, καθώς έβλεπε ότι οι προσπάθειες του άντρα της δεν απέδιδαν.


Κι ενώ έχυνε περισσότερα δάκρυα, επειδή έβρεχε το κεφάλι του Φαλάνθου, εκείνος κατάλαβε το νόημα του χρησμού, επειδή η σύζυγός του ονομαζόταν Αίθρα. Έτσι, όταν νύχτωσε, κυρίεψε τον Τάραντα από τους βαρβάρους, που ήταν η μεγαλύτερη και πλουσιότερη παραθαλάσσια πόλη. Λένε ότι ο ήρωας Τάρας ήταν γιος του Ποσειδώνα και μιας ντόπιας νύμφης και ότι απ' αυτόν ονομάστηκαν η πόλη και ο ποταμός, γιατί ο ποταμός, όπως και η πόλη, έχει το όνομα Τάρας».

Θεόδωρος Τερζόπουλος, «Τρωάδες» του Ευριπίδη

Live premiere: Κυριακή 26 Απριλίου στις 21:00

Διαθέσιμο έως 6 Μαΐου 2020 στις 21:00

Με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους

Ψηφιακό κανάλι Ιδρύματος Ωνάση

Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θόδωρος Τερζόπουλος: Να ξανασκεφτούμε την ασημαντότητα και τις ελλείψεις μας

Ποιο είναι το μέλλον του θεάτρου; / Θόδωρος Τερζόπουλος: Να ξανασκεφτούμε την ασημαντότητα και τις ελλείψεις μας

Πού οδεύει το θέατρο, ως επάγγελμα, ως θέαμα, ως μέσο κοινωνικοποίησης και ως περιεχόμενο; Επιχειρούμε να ανοίξουμε τη μεγάλη συζήτηση ζητώντας μια πρώτη προσέγγιση από σημαντικούς Έλληνες σκηνοθέτες. Σήμερα μας μιλά ο Θόδωρος Τερζόπουλος.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Θόδωρος Τερζόπουλος: «Οι παραστατικές τέχνες πλάθονται μέσα από τα όνειρα, τις εμμονές και τις φαντασιώσεις»

Θέατρο / Θόδωρος Τερζόπουλος: «Οι παραστατικές τέχνες πλάθονται μέσα από τα όνειρα, τις εμμονές και τις φαντασιώσεις»

Οι παραστάσεις του έχουν ανέβει παντού, η μέθοδός του διδάσκεται σε πανεπιστήμια όλου του κόσμου και τώρα ο διεθνής σκηνοθέτης μας τιμάται με ένα μεγάλο αφιέρωμα στο έργο του στο Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο των Δελφών
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Merde!»: Μια παράσταση για τα κωμικοτραγικά παρασκήνια του θεάτρου

Θέατρο / «Merde!»: Μια παράσταση για τα κωμικοτραγικά παρασκήνια του θεάτρου

Ο Βασίλης Μαγουλιώτης και ο Γιώργος Κουτλής συνσκηνοθετούν τον Νίκο Καραθάνο και την ομάδα των «Παιχτών» σε ένα νέο έργο με έναν αδηφάγο παραγωγό, έναν «ποιοτικό» σκηνοθέτη, έναν «εμπορικό» ηθοποιό, και τον γολγοθά της προετοιμασίας μιας παράστασης που πρέπει να αφορά τους πάντες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πριονίζοντας τα ποδ(άρ)ια της πατριαρχίας

Θέατρο / Πριονίζοντας τα ποδ(άρ)ια της πατριαρχίας

Πατροκτονίες δεν επιτελούν, πλέον, μόνον οι γιοι αλλά και οι θυγατέρες, όπως διαπιστώνουμε στη μαύρη κωμωδία «Ο τρόμος του κροκόδειλου» που σκηνοθετεί ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ένα τετραήμερο με ψηφιακή και αναλογική τέχνη στη Νέα Υόρκη

Αποστολή στη Νέα Υόρκη / «Ο καλλιτέχνης δεν χρειάζεται να αποδείξει ότι είναι πιο έξυπνος από το AI, αλλά ότι μπορεί να γίνει πιο δημιουργικός»

Η LiFO παρακολούθησε τέσσερα έργα ψηφιακής τέχνης και χορού με τα οποία το Ίδρυμα Ωνάση και η πλατφόρμα Onassis ONX συμμετείχαν στο φημισμένο νεοϋορκέζικο φεστιβάλ «Under the radar».
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
O οdy icons τραγουδάει Λαπαθιώτη σε μια παράσταση του Γιάννη Σκουρλέτη και της bijoux de kant

Θέατρο / «Ο Λαπαθιώτης έφερνε τη νύχτα μέσα στη μέρα, κάτι που σήμερα αποκαλούμε "κουίρ"»

Ο περφόρμερ και δημιουργός της αβανγκάρντ μουσικής οdy icons ερμηνεύει ποιήματα του Ναπολέοντα Λαπαθιώτη μελοποιημένα από τον Χρίστο Θεοδώρου στη νέα παράσταση της bijoux de kant.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σημασία έχει ν’ αγαπάς (και να χορεύεις)

Θέατρο / Σημασία έχει ν’ αγαπάς (και να χορεύεις)

Η Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα «Το Συνέδριο για το Ιράν» του Βιριπάγιεφ, έναν ιδιότυπο αγώνα λόγου που είναι σμιλεμένος σκηνοθετικά με τέτοιον τρόπο, ώστε να μην μοιάζει με ακαδημαϊκή «εισήγηση».
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είναι ρομαντικό το ότι πέθανε τόσο νέα η Σάρα Κέιν, είναι βάναυσο και θλιβερό»

Θέατρο / «Δεν είναι ρομαντικό το ότι πέθανε τόσο νέα η Σάρα Κέιν, είναι βάναυσο και θλιβερό»

Τριάντα χρόνια μετά το εκρηκτικό ντεμπούτο της στη θεατρική σκηνή με το έργο «Blasted», συνάδελφοι και συνεργάτες της σπουδαίας συγγραφέως μιλάνε για την ίδια και το έργο της.
THE LIFO TEAM
Ο γαλήνιος και ανησυχητικός χορός του Χρήστου Παπαδόπουλου

Portraits 2025 / Ο γαλήνιος και ανησυχητικός χορός του Χρήστου Παπαδόπουλου

Εδώ και δέκα χρόνια ο Χρήστος Παπαδόπουλος χορογραφεί εικόνες γαλήνιες ή ανησυχητικές, με το μινιμαλιστικό του λεξιλόγιο να εκφράζει τη δύναμη της ανθρώπινης επαφής, την προσωπική ελευθερία στη συνθήκη της κοινής εμπειρίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζαβαλάς Καρούσος: Η θυελλώδης ζωή του ηθοποιού που είπε πρώτος το περίφημο «στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις»

Πέθανε Σαν Σήμερα / Τζαβαλάς Καρούσος: Ο ηθοποιός που είπε πρώτος το περίφημο «στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις»

Ηθοποιός, μεταφραστής, αγωνιστής της αριστεράς, ο Τζαβαλάς Καρούσος που πέθανε σαν σήμερα το 1969 είχε ως στόχο του τη βελτίωση της ζωής των συνανθρώπων του και τη δικαίωση του καθημερινού τους μόχθου μέσα από τον σοσιαλισμό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Το "δημοφιλής" είναι ό,τι πιο προσβλητικό έχουν πει για μένα»

Portraits 2025 / Η Ελένη Ράντου κάνει το πάρτυ της ζωής της. Και στο τέλος ξεσπά σε λυγμούς.

Με την παράσταση-φαινόμενο «Το πάρτυ της ζωής μου» η Ελένη Ράντου ξετυλίγει με χιούμορ και αφοπλιστική ειλικρίνεια πενήντα χρόνια «τραυμάτων» με φόντο τη μεταπολιτευτική Ελλάδα και αναζητά τους λόγους που αξίζει να ζεις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Portraits 2025 / Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Η χορογράφος και στενή συνεργάτιδα της Ελένης Φουρέιρα, αφού έφτιαξε την πιο viral χορογραφία της χρονιάς για το «Αριστούργημα», αποφάσισε να δοκιμαστεί και στη συναυλία της Άννας Βίσση στο Καλλιμάρμαρο. Και ναι, πήγε καλά αυτό.
ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ
Άκης Δήμου

Θέατρο / «Ζούμε σε καιρούς φλυαρίας· έχουμε ανάγκη τη σιωπή του θεάτρου»

Άφησε τη δικηγορία για το θέατρο, δεν εγκατέλειψε ποτέ τη Θεσσαλονίκη για την Αθήνα. Ο ιδιαίτερα παραγωγικός συγγραφέας Άκης Δήμου μιλά για τη Λούλα Αναγνωστάκη που τον ενέπνευσε, και για μια πόλη όπου η ζωή τελειώνει στην προκυμαία, δίχως να βρίσκει διαφυγή στο λιμάνι της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Θέατρο / Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Ο νεαρός σκηνοθέτης Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος ανεβάζει στην Πειραματική του Εθνικού το «ΜΑ ΓΚΡΑΝ'ΜΑ», μια ευαίσθητη σκηνική σύνθεση, αφιερωμένη στη σιωπηλή ηρωίδα της οικογενειακής ιστορίας μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ