Η νύχτα στα σφαγεία

Η νύχτα στα σφαγεία Facebook Twitter
0

Τα Δημοτικά σφαγεία στην Πειραιώς είναι ένα παράξενο μέρος. Σα να μπαίνεις σε ένα εξοχικό κεντράκι του 50. Εδώ παίζεται η Στέλλα-Travel των Bijoux de Kant.
Πήγαμε μια νύχτα με ζέστη και είχε δροσιά. Ηταν μια παράσταση που σε πήγαινε πίσω και σε έφερνε απότομα μπροστά, στο τώρα με μια γυναίκα, τη Στέλλα, να μιλάει ένα κείμενο που σου φέρνει ανατριχίλα στην καρδιά του καλοκαιριού.

Αυτό το κείμενο το έγραψε η Γλυκερία Μπασδέκη. Βγάζει φωτιές και σε παγώνει, αδυνατείς να μη το προσέξεις. Η Γλυκερία είναι αληθινά ποιήτρια. Είναι ένα κορίτσι ντροπαλό που σου παραδίδει τα εντόσθιά της με τον πιο απλό γλυκό και ωμό τρόπο και σε αφήνει άφωνο.
Ο,τι δικό της διαβάζω, το ξαναδιαβάζω μέσα στην τρέλλα της ημέρας, σαν φάρμακο. Εδώ στη Lifo έχει ένα μπλογκ το Crying Game, το καλύτερό μου. Κάθε φορά που το διαβάζω λέω "τι ωραία που γράφει η Γλυκερία". Μερικές φορές της το λέω και στο facebook, αλλά όχι αρκετές. Κάποια μέρα θα τη γνωρίσω από κοντά. Της ζήτησα από το κείμενό της "Στέλλα-Travel" να μου στείλει ένα κομμάτι που αγαπά. Μου το έστειλε σε πέντε λεπτά. Γιατί έτσι είναι η Γλυκερία. Θα ήθελα να τη γνωρίσετε κι εσείς. Το αίτημα φιλίας που της έκανα ένα πρωινό του χειμώνα είναι από τα πιο ειλικρινή της ζωής μου.

ΣΤΕΛΛΑ TRAVEL-η γη της απαγγελίας
ANΤΩΝΗΣ/
...η Στέλλα,εντάξει, μου άρεσε....πολύ ωραία γυναίκα-αλλά μέχρι εκεί..τι να την παντρευτώ πήγαινα;..δεν πάμε καλά..ούτε να την πηδήξω,ούτε καύλες,ούτε ανάγκες είχα... Θεά,ξεθεά και τι;..μια βόλτα παρακάτω χίλιες Στέλλες...και νεότερες...τι νεότερες,του Γυμνασίου,του Δημοτικού πες,μαθήτριες με την τσάντα...τσάντα κανονική,του σχολείου,όχι τη μουρλοτσάντα της άλλης ...αυτό κυρίως..όχι μουρλές...μου την έπεσε κανονικά η δεσποινίς ...καυλωμένος δεν μπήκα και καυλωμένος βγήκα...μου σηκώθηκε,αμαρτία δεν παίρνω...εγώ αλήθειες λέω κι αλήθειες πληρώνω,μου σηκώθηκε Θεέ μου,κάψε με γιατί μου σηκώθηκε........
(σταματά,παίρνει ανάσες,σηκώνεται απ' την καρέκλα)
.....δε μ' αρέσει εδώ,δε μ' αρέσει εδώ ,δεν ξέρω τι είναι εδώ..σαν στρατός και σαν τρελλάδικο είναι, μουρμουρητά και κλάμματα...δεν ξέρω που μ' έβαλαν..στην πτέρυγα με τα μωρά με ρίξανε ,τέτοια κλάμματα,μωρουδίστικα,ουά ουά ουά,μα μά,μα μά,μα μά επίτηδες ,να τρελλαίνεσαι και να μη θυμάσαι....όλα τα θυμάμαι εγώ...τίποτε δεν καταφέρνουν οι κερατάδες εδώ μέσα...όλο το Μητέρα να φέρουν εμένα δε θα με τρελλάνουν..όλα τα θυμάμαι..... ουά ουά ουά,μα μά,μα μά,μα μά..σκάστε ρε μούλικα,το μουνί της μάνας που σας πέταξε ,σκάστε,πεθάνατε,πεθαμένα σκατομωρά είστε,δεν έχει μανούλες εδώ,το σκασμό σας βγάλτε,δεν έχει βόλτες με το καρότσι,δε θα μεγαλώσετε βλαμμένα,ούτε σχολείο,ούτε γκόμενες,ούτε καύλες..εκεί ουά ουά,μα μά,μα μά-πεθαμένα σκατόπαιδα,σας θάψανε,λυώσατε,έκανε άλλα παιδιά η μανούλα,πηδιέται με το μπαμπά η μανούλα και χύνει..σας ξέχασε η μανούλα βλαμμένα ,ουά ουά,ουά ουά ...σκάστεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεε


ΜΑΡΙΕΤΤΑ/
... περνούσαν μυροφόρες,επιτάφιοι....τρεις ώρες στο παγκάκι, στη Μητρόπολη μπροστά,στον κόσμο.....φιλιά , φιλιά,όλο φιλιά,έτρεχαν σάλια,είπα θα πεθάνω,εκεί πνιγμένη θα με βρουν μέσα στα σάλια... από τη Λάρισα ερχόταν,Λαρισαίος, στο τεταρτάκι με τη μηχανή,πετούσε,αεροπόρος,στρατηγός..... δυο χρόνια Bόλος-Λάρισα,Λάρισα-Βόλος, σχολείο,αγγλικά δεν πάτησα..... ήθελα να πεθάνω ,να με θάψει...μ' έστησε Πασχαλιάτικα με τη λαμπάδα, περίμενα,περίμενα....σα να πλημμύρισαν τα πόδια μου,ανέβαιναν νερά,δεν ήρθε,θα πνιγόμουν, ως το λαιμό ανέβηκαν....δεν ήρθε,για πέντε χρόνια τον περίμενα.....τώρα Μαρούσι ,στον Παράδεισο.. γυναίκα , γάτος...πιο πολύ τον γάτο αγαπάει..τα μαθαίνω,ρωτάω και μαθαίνω..να με θέλει ήθελα,δεν ήθελε..καθόλου όμως,εγώ πολύ,ψοφούσα,στα πατώματα...να βγαίνω απ' την πόρτα,όχι απ' το παράθυρο του'λεγα,δεν απαντούσε,έφυγε,δεν ήρθε....στα δέκα χρόνια και δεν έρχεται...πονούσα,σπάραξα...πονάω, κούτσαινε λίγο,το δεξί,σαν τον αρχάγγελο, σαν εκατόνταρχος,ο πιο ωραίος,όλα μου τα τραγούδια για το δεξί που έσερνε,για το κουτσό τα λέω ακόμα........να τον πονέσω θέλω,να πονέσει,να πλαντάξει,να χτυπιέται....να του το φαρμακώσω το γατί ........να ζήσει αυτός και να του φαρμακώσω το γατί.....

ΣΤΕΛΛΑ/

...να κι η Μαριέττα μας το ξέρει,σ' αγαπούσα...κι εγώ σ' αγαπούσα..αλλά,αλλά...κανένας πριν δε μου'γραψε ποιήματα,μπούρδες ξεμπούρδες κάθησες και τα'γραψες,κανείς δεν μ' έβαλε να του λέω πώς μεγάλωσα,πού μεγάλωσα,ποιος με ρώτησε για το Βόλο βρε;..κανείς,κανείς!!κανείς δεν τα'σκασε για μικρόφωνο,κανείς νοίκι,κοινόχρηστα,τα σκατά μου μέσα...κανείς γαμώ την τρέλλα μου δε μου'φερνε σερβιέττες και ντεπόν και κολοβιταμίνες να στυλωθώ....κανείς δεν πέθανε για πάρτη μου.......αλλά,αλλά...δε σ' αγαπάω πια,δε σε θέλω,έτσι,μην το ψάχνεις,τελείωσε,τελειώνουν αυτά,δεν είναι για χόρταση...πεθαίνουν οι άνθρωποι,συνέχεια πεθαίνουν....και να σου πω κάτι που δεν το ξέρει κανείς;...θ' αγαπήσω κι άλλον μετά από σένα,έτοιμο τον έχω,έρχεται,τον μυρίζω,είμαι σκύλα σ' αυτά,υγραίνεται η μύτη μου...θα τον αγαπήσω όσο δε με παίρνει..και θα τον αφήσω κι αυτόν Αλεκάκι...ο κακός χαμός θα γίνει..μπλέξιμο χοντρό σου λέω..θα το σκάσω πάλι Αλέκο...θα το σκάσω..σε παρηγορώ τώρα,ε; πες,πες...σε παρηγορώ,ε;...

Φωτο: Πάνος Μιχαήλ

*****

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ