Η παράνοια του Πλούτου και το αέναο κυνήγι του χρήματος

Η παράνοια του Πλούτου και το αέναο κυνήγι του χρήματος Facebook Twitter
Φωτ.: Όλγα Δέικου/LIFO
0

Πρώτη εικόνα, ένα παροπλισμένο εργοστάσιο σαν αυτά που συναντάς στην Πειραιώς, υπερμεγέθη οικοδομήματα που ρημάζουν. Η βαριά σιδερένια πύλη, όπως και όλο το κτίριο, σε γκρίζα χρώματα. Πάνω από την κεντρική είσοδο μια διαλυμένη ταμπέλα με τρία γράμματα: «Α Η Α». Λείπουν τα σύμφωνα Θ και Ν για να συμπληρώσουν το όνομα «Αθήνα». Η πόλη σε παρακμή. Βρισκόμαστε στο 388 π.Χ., οπότε ο Αριστοφάνης έγραψε την κωμωδία Πλούτος για να σατιρίσει τους συμπολίτες του, οι οποίοι, μετά τον καταστροφικό Πελοποννησιακό Πόλεμο και τη δεινή οικονομική θέση στην οποία βρέθηκαν, δεν έδειξαν να πήραν το μάθημά τους· σήμερα, μετά τη σοβαρή κρίση μιας δεκαετίας, δεν έχουμε βάλει μυαλό και εξακολουθούμε να κυνηγάμε το χρήμα σαν θεό. Έχει καμιά σημασία; Έχει αλλάξει κάτι από τότε μέχρι σήμερα στη στάση των ανθρώπων σε σχέση με το κυνήγι του πλούτου και κυρίως την επιδίωξη του εύκολου πλουτισμού; 

Ο μόνιμος συνεργάτης του σκηνοθέτη Γιάννη Κακλέα από τα πρώτα κόμικς στο Παγοποιείο και στον Τεχνοχώρο μέχρι σήμερα, ο σκηνογράφος Μανόλης Παντελιδάκης, υπογράφει ένα σκηνικό που παραπέμπει ακριβώς στην εποχή των πρώτων θεατρικών τους επιτυχιών με τα «βιομηχανικά τοπία», τους ριγμένους τοίχους, τη μούχλα και τη σκουριά. Πριν αρχίσει η πρόβα, Σάββατο βράδυ στο Θέατρο Δάσους στην περιοχή Χίλια Δέντρα λίγο έξω από τη Θεσσαλονίκη, με θέα την πόλη και τον Θερμαϊκό, πιάνουμε την κουβέντα και μου εξηγεί: «Ένα παλιό εργοστάσιο αποτελεί αιτία πλούτου και ταυτόχρονα φτώχειας. Γιατί αν κλείσει, όπως έκλεισαν τόσα τις προηγούμενες δεκαετίες στην Αθήνα, όλη η γειτονιά παρακμάζει. Αυτό είναι και το έργο του Αριστοφάνη, τι θα διαλέξει μια κοινωνία σε κρίση: τον νεοπλουτισμό ή την εργασία. Η Πενία, που εμφανίζεται στο έργο, είναι οπαδός της εργασίας και του μόχθου. Προσπαθεί να εξηγήσει τι θα συμβεί αν μείνουν τα χωράφια χωρίς καλλιεργητές και τα εργοστάσια χωρίς εργάτες». Παρατηρώ διάσπαρτα άσπρα αντικείμενα μέσα στο γκρίζο φόντο. «Είναι αναφορά στα λευκά έπιπλα που είχαμε θαμμένα μέσα σε μπετόν στα δεύτερα κόμικς που κάναμε στον Τεχνοχώρο, κι επειδή φέτος χάσαμε την Ιφιγένεια Αστεριάδη, που ήταν βασικό στέλεχος της ομάδας, είναι ένα homage σε εκείνην». 

Ο Αριστοφάνης μπορεί να πιάσει με ευρύτητα ένα θέμα, είναι ένας συγγραφέας που κάνει ταυτόχρονα πολιτικό, τελετουργικό και σατιρικό θέατρο, και κοινωνική κριτική.

Η παράσταση ξεκινάει με έναν οργισμένο ράπερ, τον Τελευταίο Καλεσμένο, ένα νέο παιδί που ραπάρει με σκληρούς στίχους, καταγγέλλοντας το κοινωνικό σύστημα. Στην ακριβώς επόμενη σκηνή μια παρέα ρέμπελων σκέφτεται πώς να περάσει καλά χωρίς να δουλέψει. Ανάμεσά τους ο γιος του Χρεμύλου, ο Καρίωνας, για τον οποίο αγωνιά και για χάρη του πάει μέχρι το Μαντείο των Δελφών ώστε να μάθει ποιον δρόμο να ακολουθήσει: τον έντιμο, που όμως θα τον καταδικάσει στη φτώχεια, ή της διαφθοράς, που θα του προσφέρει μια άνετη και πλούσια ζωή; Ο θεός τον συμβουλεύει μόλις βγει από το μαντείο να ακολουθήσει τον πρώτο άνθρωπο που θα βρει μπροστά του και να τον πάρει σπίτι του. Βρίσκει έναν τυφλό και κάνει ό,τι πρόσταξε ο θεός. Σύντομα θα μάθει ότι είναι ο θεός Πλούτος. 

Η παράνοια του Πλούτου και το αέναο κυνήγι του χρήματος Facebook Twitter
Ο μόνιμος συνεργάτης του σκηνοθέτη Γιάννη Κακλέα, ο σκηνογράφος Μανόλης Παντελιδάκης, υπογράφει ένα σκηνικό που παραπέμπει ακριβώς στην εποχή των πρώτων θεατρικών τους επιτυχιών με τα «βιομηχανικά τοπία», τους ριγμένους τοίχους, τη μούχλα και τη σκουριά. Φωτ.: Όλγα Δέικου/LIFO

Ο Κακλέας, ο οποίος υπογράφει εκτός από τη μετάφραση και την ελεύθερη απόδοση του κειμένου, έχει κάνει δύο καίριες αλλαγές. Η μία, όπως μου εξήγησε λίγες ώρες αργότερα μετά την πρόβα, είναι ότι κατάργησε τον ρόλο του δούλου του Χρεμύλου, θεωρώντας ότι έτσι η συνθήκη γίνεται πιο σύγχρονη. Η άλλη μεγάλη αλλαγή αφορά το τρίτο μέρος, όπου περνάει και την άποψή του συνολικά. Καθώς έχει ανεβάσει επανειλημμένως Αριστοφάνη τα προηγούμενα χρόνια, αναρωτιέμαι γιατί πρώτη φορά και γιατί τώρα τον Πλούτο, και μάλιστα σε μια μεταφορά στην οποία παίρνει τόσες ελευθερίες.

Μου απαντάει: «Μέσα στην κρίση θα μιλούσα για την αναγκαιότητα της ποίησης, για τη σχέση άντρα - γυναίκα που είναι εφιαλτική λόγω των κακοποιήσεων. Τώρα που πέρασε η κρίση και πιστεύουμε ότι βαδίζουμε σε πιο υγιή μονοπάτια, κάνω αυτό που πιστεύω ότι έκανε ο Αριστοφάνης: χτυπάω ένα καμπανάκι, σαν να λέω “αυτό θα ξανασυμβεί έτσι όπως υπάρχουμε”. Ο Αριστοφάνης μπορεί να πιάσει με ευρύτητα ένα θέμα, είναι ένας συγγραφέας που κάνει ταυτόχρονα πολιτικό, τελετουργικό και σατιρικό θέατρο, και κοινωνική κριτική. Μου πάει πολύ να δουλεύω σε κείμενά του. Θέτει ένα πολύ σημαντικό ερώτημα χωρίς να δίνει καμία απολύτως απάντηση: αν έβρεχε χρυσάφι, θα ήμασταν ευτυχισμένοι; Η δημοκρατία και οι θεσμοί θα λειτουργούσαν καλύτερα; Οι άνθρωποι θα είχαν περισσότερη ευδαιμονία και αλληλεγγύη μεταξύ τους; Στον αγώνα μεταξύ της Πενίας και του Χρεμύλου τίθενται όλα τα ερωτήματα: λιτός και ασκητικός βίος ή ευημερία, εύκολη ζωή, πλουτισμός, επίδειξη, ματαιοδοξία; Προς τα πού γέρνει η ζυγαριά; Φυσικά, χάρη στη μαεστρία του, ο  Αριστοφάνης το κάνει αριστοτεχνικά: προς στον λαοπλάνο, τον δημαγωγό, αυτόν που λέει “δεν με νοιάζει τι γίνεται παρακάτω, σημασία έχει ό,τι θέλω τώρα. Δεν με ενδιαφέρει ο πλανήτης, οι πάγοι που λιώνουν, με ενδιαφέρει να ζήσω καλά με βίλες και κότερα και να το δείχνω”. Αυτό είναι πολύ σημαντικό στοιχείο, που με γοήτευσε στο έργο αυτό. Δεν είναι ένα από τα σπουδαία έργα του, κατά την άποψη μου, θέτει όμως ερωτήματα τα οποία είναι πολύ σύγχρονα, κοινωνικά τουλάχιστον. Και σε αυτή την προσπάθεια που κάνουμε παρουσιάζω όλες τις πτυχές αυτού του φαινομένου: από τον επιθετικό ράπερ, τον μετωπικό Χρεμύλο και τη γειτονιά που ζητάει να πλουτίσει μέχρι τον ουτοπικό Αριστοφάνη που τα λέει όλα για το δημόσιο συμφέρον. Ελπίζω όλα αυτά ο θεατής να τα λάβει υπόψη του και να πάρει τις δικές του αποφάσεις». 

Η παράνοια του Πλούτου και το αέναο κυνήγι του χρήματος Facebook Twitter
Φωτ.: Όλγα Δέικου/LIFO
Η παράνοια του Πλούτου και το αέναο κυνήγι του χρήματος Facebook Twitter
Ο Γιάννης Κακλέας. Φωτ.: Όλγα Δέικου/LIFO

Ο Χρεμύλος είναι ο παλιός κόσμος, η παλιά Ελλάδα, ο έντιμος νοικοκυραίος μιας αθώας εποχής. Γι’ αυτόν τον ρόλο καθόλου τυχαία ο Κακλέας επέλεξε έναν μεσήλικα ηθοποιό, τον Μάνο Βακούση. Μας εξηγεί σχετικά: «Είναι η παλιά σκέψη. Είναι οι μπαμπάδες μας που ονειρεύτηκαν μέσα από τη δουλειά. Είμαι ένας άνθρωπος που αγαπάει την εργασία. Έχω επηρεαστεί πολύ από τον Επιτάφιο του Περικλέους που λέει κάτι πάρα πολύ απλό: τα χρήματα δεν τα έχουμε για κομπορρημοσύνη αλλά δεν είναι και άθλιο να είσαι φτωχός. Βέβαια, είναι αθλιότερο αν δεν χρησιμοποιείς την εργασία σου για να κάνεις καλύτερη τη ζωή σου. Αυτό είναι για μένα ένα μότο ζωής. Προέρχομαι από την εργατική τάξη και ξέρω ότι η εργασία δεν είναι μόνο ένας τρόπος να βγάζεις λεφτά αλλά και ένας τρόπος να φιλοσοφείς, να σκέφτεσαι, να υπάρχεις. Ο άμετρος πλουτισμός το καταργεί αυτό, καταργεί την εργασία. Ως εκ τούτου, καταρρέει ένα ολόκληρο σύστημα σκέψης. Αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο Αριστοφάνης κάνει σάτιρα, δεν είναι Μπρεχτ. Όλα αυτά τα υπονομεύει. Γελάει με τη βλακεία μας, με την ανοησία μας». 

820
Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ

Στον περίφημο αγώνα μεταξύ του Χρεμύλου και της Πενίας, στην εκδοχή του Κακλέα εμφανίζονται τέσσερις Πενίες αντί μία. Μου εξηγεί σχετικά με αυτή την επιλογή του: «Δεν ήθελα να προσωποποιηθεί ο χαρακτήρας που είναι από τους πιο δύσκολους στο έργο αυτό. Η Πενία συνήθως παρουσιάζεται ως καρακάξα, ως κωμική καρικατούρα, μια στρίγκλα που σου λέει ότι πρέπει να παραμείνεις φτωχός. Επειδή η άποψη του έργου είναι η άποψη της Πενίας, ήθελα να είναι τέσσερις προσωπικότητες μη ρεαλιστικές. Στον αγώνα εμφανίζονται διάφορες απόψεις, άλλη μιλάει για το κλίμα, άλλη για την ψυχολογία του ανθρώπου και άλλη για την αισθητική. Θεώρησα πιο ενδιαφέρον να εμφανιστούν σαν πολλαπλά κάτοπτρα, σαν μεταφυσικές προσωπικότητες. Βέβαια, ουσιαστικά παραμένει μία». 

Η παράνοια του Πλούτου και το αέναο κυνήγι του χρήματος Facebook Twitter
Φωτ.: Όλγα Δέικου/LIFO

Ωστόσο δραματουργικό ενδιαφέρον μοιάζει να έχει και η πολυφωνία της μουσικής της παράστασης. Γιατί μπορεί το γενικό πρόσταγμα να το έχει ο Βάιος Πράπας (ο μουσικός της τεράστιας επιτυχίας του Τυχαίου θανάτου ενός αναρχικού) με την κιθάρα του επί σκηνής αλλά κάνουν την εμφάνισή τους και κάποιοι ιδιαίτερα δημοφιλείς καλλιτέχνες, οι οποίοι θα βρίσκονται στην πρεμιέρα της Επιδαύρου. Ο αγώνας διανθίζεται με δύο τραγούδια: το ένα εκπροσωπεί τη θέση του Χρεμύλου και είναι το «Εντάξει Κική» που θα ερμηνεύσουν οι Χατζηφραγκέτα και το δεύτερο, που το ερμηνεύει με τον δικό της τρόπο η Nalyssa Green, είναι το θρυλικό «Χρήμα» του Αττίκ, που εκφράζει τη θέση της Πενίας και απαριθμεί τους τρόπους με τους οποίους καταστρέφει όλες τις κοινωνικές αξίες. Ενδιαφέρον έχει το τρίτο μέρος όπου όλοι γίνονται πλούσιοι και ματαιόδοξοι αλά Καρντάσιαν, ντύνονται στα χρυσά, το γκρίζο του σκηνικού καλύπτεται από μια πολύχρωμη εικόνα που παραπέμπει στο Μετρόπολις του Λανγκ και το ραπ της αρχής μετατρέπεται σε τραπ, την πιο χυδαία, κατά πολλούς, εκδοχή έκφρασης των νέων μουσικά. 

Ο Κακλέας μού λέει ότι πρόκειται για μια προσωπική του επέμβαση στο κείμενο. «Η αλλαγή που κάνω είναι ότι δείχνω πως οι άνθρωποι δεν πλουτίζουν μόνο αλλά παρανοούν. Κάνουν όλα αυτά τα εξωφρενικά, δίνουν 850.000 ευρώ για ψεύτικα δόντια ή για μια Μαζεράτι, φλεξάρουν. Συμβαίνουν απίστευτα γεγονότα μέσω των οποίων η εγχώρια αλλά και η διεθνής πλουτοκρατία επιδεικνύει τον πλούτο της. Όπως λέει και μια ηρωίδα: “Tι να τα κάνεις τα μύρια αν δεν τα δείξεις, να ξέρουν όλοι ότι τα έχεις;”. Αλλά από πίσω κρύβεται κάτι πολύ πιο επικίνδυνο, το ερώτημα για το τέλος της ουτοπίας και τη διαχείριση του χρήματος». Είναι πολύ μεγάλο θέμα, φαντάζομαι ότι θα το θίξει η κ. Ευθυμίου, η γνωστή καθηγήτρια Ιστορίας, που θα εμφανιστεί στο κομμάτι της Παράβασης. Όπως μου δήλωσε: «Μου φάνηκε ενδιαφέρουσα πρόκληση το να μιλήσω, έστω και σύντομα, για ένα θέμα που με ενδιαφέρει και υπηρετώ από χρόνια, αυτό της ανισότητας της κατανομής τού πλούτου στην πορεία της ανθρώπινης ιστορίας, στο πλαίσιο μιας θεατρικής παράστασης που πραγματεύεται αυτό ακριβώς. Είναι ευκαιρία, εξάλλου, να ζήσω την εμπειρία της ζωής των ηθοποιών και των συντελεστών μιας θεατρικής παράστασης, έστω και αν εγώ μιλώ σε αυτήν ως ιστορικός και δεν έχω ρόλο ηθοποιού». Κι όμως, στην αφίσα εμφανίζεται σχεδόν σαν πρωταγωνίστρια! 

Η παράνοια του Πλούτου και το αέναο κυνήγι του χρήματος Facebook Twitter
Φωτ.: Όλγα Δέικου/LIFO
Η παράνοια του Πλούτου και το αέναο κυνήγι του χρήματος Facebook Twitter
Φωτ.: Όλγα Δέικου/LIFO
Η παράνοια του Πλούτου και το αέναο κυνήγι του χρήματος Facebook Twitter
Φωτ.: Όλγα Δέικου/LIFO
Η παράνοια του Πλούτου και το αέναο κυνήγι του χρήματος Facebook Twitter
Φωτ.: Όλγα Δέικου/LIFO
Η παράνοια του Πλούτου και το αέναο κυνήγι του χρήματος Facebook Twitter
Φωτ.: Όλγα Δέικου/LIFO

Πρεμιέρα: Θέατρο Δάσους (Θεσσαλονίκη), Τετάρτη 3 & Πέμπτη 4/7
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου: Παρασκευή 19 & Σάββατο 20/7

Δείτε εδώ περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ