Η «Τραγωδία του βασιλιά Ριχάρδου Γ'» αντικατοπτρίζει το σκοτάδι της εποχής μας

Η «Τραγωδία του βασιλιά Ριχάρδου Γ'» αντικατοπτρίζει το σκοτάδι της εποχής μας Facebook Twitter
Ο Ριχάρδος συζεί με το κακό, ωστόσο το κακό αυτό ξεφεύγει από τα στενά όρια του εαυτού του και απλώνεται σε όλο το σύμπαν που τον περιβάλλει. Είμαστε σε ένα περιβάλλον δολοφόνων, είτε επιβεβαιωμένων είτε εν δυνάμει. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Μια επιβλητική τετραγωνική σκηνή στην κορυφή μιας σκάλας, που περιβάλλεται από λευκή κουρτίνα. Η σκηνογραφία της παράστασης απλούστατη, η δράση εκτυλίσσεται εντός και εκτός του πλαισίου που οριοθετεί η κουρτίνα και οι εναλλαγές των σκηνικών υλικών γίνονται γρήγορα. Όλη η διανομή φορά βαριές, μαύρες, σκουρόχρωμες ελισαβετιανές φορεσιές και έχει (βαμμένα ή φυσικά) ginger μαλλιά. 

Ο Ριχάρδος του Γιώργου Χριστοδούλου μόνο δύσμορφος δεν είναι. Ο όμορφος ηθοποιός τον ενσαρκώνει υιοθετώντας μια ελαφριά λόρδωση και έναν πεταχτό βηματισμό. Η προσέγγιση αυτή, όπως εξηγεί ο σκηνοθέτης της Ορχήστρας των Μικρών Πραγμάτων Χρήστος Θεοδωρίδης, επιχειρεί να αποκαταστήσει μια «αδικία» αιώνων, που έχει καταστήσει τον μυθικό βασιλιά της Αγγλίας ως «τέρας» εμφάνισης, απληστίας, εξουσιολατρείας και ανηθικότητας στη συνείδηση όλων. 

Είναι εντυπωσιακό πόσο αντιλαμβανόμαστε το έργο του Σαίξπηρ ως ιστορικό και πόσο μακριά βρίσκεται από την αλήθεια αυτό. Στην πραγματικότητα ο Ριχάρδος δεν έχει κάνει τίποτα από αυτά που το έργο του καταλογίζει και δεν είχε ούτε καν αυτό το παρουσιαστικό. Στην ουσία αποτελεί την πιο παρεξηγημένη προσωπικότητα της αγγλικής ιστορίας.

Ο Ριχάρδος λοιπόν ήταν μάλλον των εξιλαστήριο θύμα που φορτώθηκε στις πονεμένες πλάτες του το έρεβος μιας ολόκληρης εποχής. Και η «Τραγωδία του βασιλιά Ριχάρδου Γ'», η φιλόδοξη, τρίωρη παράσταση της θεατρικής ομάδας που έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών για να ολοκληρώσει, μετά τον «Άμλετ» και τη «Σφαγή των Παρισίων», την ενασχόλησή τους με τα ελισαβετιανά κείμενα, εν είδει άτυπης τριλογίας, θέλει να πει πολλά για τη δική μας εποχή, όπως σημειώνει στη σύντομη συζήτησή μας κατά τη διάρκεια ενός γενικού περάσματος ο σκηνοθέτης:

— Με την επιλογή της ιστορίας του Ριχάρδου Γ' αποδεικνύετε για ακόμα μια φορά την αγάπη σας ως ομάδας στην ελισαβετιανή δραματουργία. Γιατί ωστόσο επιλέξατε να παρουσιάσετε το συγκεκριμένο έργο του Σαίξπηρ στο κοινό του Φεστιβάλ Αθηνών και γιατί στη δεδομένη χρονική συγκυρία;

Ο Ριχάρδος είναι αποτέλεσμα μελέτης όλων των ιστορικών δραμάτων του Σαίξπηρ τα τελευταία δύο χρόνια. Όσο πιο βαθιά έμπαινα σ' αυτή την έρευνα τόσο πιο πολύ συνειδητοποιούσα τη θέση που έχει αυτό το έργο στη δραματουργία του Σαίξπηρ και τόσο πιο πολύ μου φωτίζονταν τα νοήματα του. Ο Ριχάρδος συζεί με το κακό, ωστόσο το κακό αυτό ξεφεύγει από τα στενά όρια του εαυτού του και απλώνεται σε όλο το σύμπαν που τον περιβάλλει. Είμαστε σε ένα περιβάλλον δολοφόνων, είτε επιβεβαιωμένων είτε εν δυνάμει. Όλοι κουβαλάνε ένα παρελθόν αίματος και επιλέγουν τον Ριχάρδο να συνεχίσει το αίμα στο παρόν. Κι αυτός τελειοποιεί τον μηχανισμό για να τους καταδείξει τι είναι αυτοί.

Αυτό που ζω τώρα στην Ελλάδα αλλά και γενικότερα στον κόσμο είναι αυτή η τρομακτική αποκάλυψη του «κακού» που πια απροκάλυπτα φαίνεται στον καθένα. Διαχέεται και πολλαπλασιάζεται στιγμιαία σαν ιός. Πόσο εύκολα πια μπορούμε κυριολεκτικά να σκοτώσουμε. Και πόσο εύκολα μπορούμε να γίνουμε απαθείς θεατές και χειροκροτητές αυτού του φόνου. Αν υπάρχει ένα χαρακτηριστικό της εποχής είναι η ευκολία με την οποία λέμε ναι στο σκοτάδι.

— Η παράσταση διακρίνεται από ομοιομορφία ως προς τις αισθητικές επιλογές: μαύρες ή σκούρες μπλε φορεσιές και ginger μαλλιά σε όλη τη διανομή. Γιατί καταλήξατε σε αυτή την κατεύθυνση και τι προσδίδει στην παράσταση αυτού του είδους η ομοιομορφία;

Οδηγηθήκαμε σ' αυτή την ομοιομορφία γιατί το σύμπαν αυτό έχει κοινά χαρακτηριστικά. Έχει βγει από την ίδια μήτρα. Είμαστε όλοι φτιαγμένοι από το ίδιο υλικό και παρόλ' αυτά αποφασίζουμε να βαφτίσουμε κάποιον διαφορετικό. Και να ρίξουμε όλο μας το μίσος πάνω του. Γιατί αν δεν έχουμε αυτό τον διαφορετικό θα αναγκαστούμε να δούμε μέσα μας. Και ποιος έχει χρόνο γι' αυτό τώρα;

Η «Τραγωδία του βασιλιά Ριχάρδου Γ'» αντικατοπτρίζει το σκοτάδι της εποχής μας Facebook Twitter
Φωτογραφία από τις πρόβες της παράστασης. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

— Η προσωπικότητα του Ριχάρδου Γ' έχει μείνει στην ιστορία ως η προσωποποίηση της ασχήμιας, εσωτερικής και εξωτερικής. Εσείς, με την επιλογή του Γιώργου Χριστοδούλου, φαίνεται να απομακρύνεστε από το εξωτερικό κομμάτι και τις γκροτέσκ εικόνες και να εστιάζετε περισσότερο στην ανάδειξη μιας τραυματισμένης ψυχοσύνθεσης. Ισχύει αυτή η διαπίστωση ως προς την πρόθεσή σας;

Ο Ριχάρδος έχει μείνει λανθασμένα στην ιστορία έτσι, ως αποτέλεσμα της προπαγάνδας που έστησε ο μετέπειτα βασιλιάς Ερρίκος Τυδώρ για να ενδυναμώσει το δικαίωμά του στον θρόνο. Είναι εντυπωσιακό πόσο αντιλαμβανόμαστε το έργο του Σαίξπηρ ως ιστορικό και πόσο μακριά βρίσκεται από την αλήθεια αυτό. Στην πραγματικότητα ο Ριχάρδος δεν έχει κάνει τίποτα από αυτά που το έργο του καταλογίζει και δεν είχε ούτε καν αυτό το παρουσιαστικό. Στην ουσία αποτελεί την πιο παρεξηγημένη προσωπικότητα της αγγλικής ιστορίας. Το μόνο κοινό που έχει με το έργο είναι ότι, όπως ο Ριχάρδος του έργου συγκεντρώνει πάνω του όλο το μίσος των υπολοίπων, έτσι και ο ίδιος ο Ριχάρδος δέχτηκε όλο το μίσος των ιστοριογράφων της εποχής.

Ισχύει η επιλογή που λες. Όταν είμαστε όλοι ίδιοι, γιατί στα μάτια μας κάποιος είναι καμπούρης και δύσμορφος; Κι αφού εμείς λέμε ότι είναι έτσι, πρέπει να ισχύει, έτσι δεν είναι; Η επιλογή του Γιώργου έγινε ακριβώς με αυτό το σκεπτικό και βέβαια με τη σκέψη κιόλας ότι ο Γιώργος συγκεκριμένα είναι ικανότατος στο να βουτήξει στο φως και το σκοτάδι αυτού του ανθρώπου χωρίς να τον περιορίζει τίποτα.

— Μπορείτε να κάνετε έναν σύντομο απολογισμό των 10 ετών της πορείας της Ορχήστρας των Μικρών Πραγμάτων; Πόσο σημαντική είναι για εσάς, προσωπικά και καλλιτεχνικά, η δουλειά στο πλαίσιο μιας θεατρικής ομάδας;

Απολογισμό της πορείας μας σίγουρα δεν είμαι ικανός να κάνω. Ξέρω μόνο ότι όταν κάτι μας «τρώει» δεν μπορούμε παρά να βγούμε και να το πούμε. Η κοινή σκέψη και οι κοινές αναζητήσεις που έχω με την Ξένια Θεμελή, με την οποία είμαστε ο πυρήνας της ομάδας, μας έχουν οδηγήσει στο να προσελκύσουμε στενούς συνεργάτες που μιλάνε την ίδια γλώσσα με εμάς. Όσο πιο συγκεκριμένο γίνεται αυτό που ζητάμε τόσο πιο επιτακτική γίνεται αυτή η ανάγκη. Δεν μπορώ παρά να δουλέψω με ανθρώπους που με ξέρουν και τους ξέρω. Και αυτή η γνωριμία στο τέλος της ημέρας φέρνει αυτή την απλή συνεννόηση με τα μάτια. Και αυτό με ικανοποιεί βαθιά.

Η «Τραγωδία του βασιλιά Ριχάρδου Γ'» αντικατοπτρίζει το σκοτάδι της εποχής μας Facebook Twitter
Στην πραγματικότητα ο Ριχάρδος δεν έχει κάνει τίποτα από αυτά που το έργο του καταλογίζει και δεν είχε ούτε καν αυτό το παρουσιαστικό. Στην ουσία αποτελεί την πιο παρεξηγημένη προσωπικότητα της αγγλικής ιστορίας. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Η «Τραγωδία του βασιλιά Ριχάρδου Γ'» αντικατοπτρίζει το σκοτάδι της εποχής μας Facebook Twitter
Φωτογραφία από τις πρόβες της παράστασης. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Η «Τραγωδία του βασιλιά Ριχάρδου Γ'» αντικατοπτρίζει το σκοτάδι της εποχής μας Facebook Twitter
Φωτογραφία από τις πρόβες της παράστασης. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Η «Τραγωδία του βασιλιά Ριχάρδου Γ'» αντικατοπτρίζει το σκοτάδι της εποχής μας Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Info

Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων - Χρήστος Θεοδωρίδης

Η τραγωδία του βασιλιά Ριχάρδου Γ' του Ουίλιαμ Σαίξπηρ

Πειραιώς 260 (Δ)

13/6 - 14/6, 21:00

Διάρκεια: 3 ώρες

Μετάφραση - Δραματουργία: Ιζαμπέλα Κωνσταντινίδου

Σκηνοθεσία - Δραματουργία: Χρήστος Θεοδωρίδης

Χορογραφία: Ξένια Θεμελή

Σκηνικά - Κοστούμια: Τίνα Τζόκα

Μουσική: Βασίλης Ντοκάκης

Ανάλυση κειμένου - Ιστορική έρευνα: Παύλος Σούλης

Σχεδιασμός φωτισμού: Τάσος Παλαιορούτας

Βοηθός σκηνοθέτη: Χαρά Τζόκα

Βοηθός χορογράφου: Νικολέτα Κουτίτσα

Γραφίστας: Νώντας Παπουτσής

Φωτογράφος: Αναστασία Γιαννάκη

Οργάνωση - εκτέλεση παραγωγής: Άννα Τιαγκουνίδου

Παίζουν: Τζωρτζίνα Δαλιάνη, Ξένια Θεμελή, Γιώργος Κισσανδράκης, Νίκος Λεκάκης, Λεωνίδας Αργυρόπουλος, Άλκης Μπακογιάννης, Κατερίνα Πατσιάνη, Τατιάνα-Άννα Πίττα, Βασίλης Σαφός, Γιώργος Χριστοδούλου, Λουκάς Κυριαζής, Γιάννης Σίμος

 

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Όλες οι παραστάσεις ελληνικού θεάτρου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών

Θέατρο / Όλες οι παραστάσεις ελληνικού θεάτρου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών

Γι' ακόμα μια χρονιά, το Φεστιβάλ Αθηνών μας συστήνει τις δουλειές νέων, ως επί το πλείστον, Ελλήνων δημιουργών που καταπιάνονται με φιλόδοξα εγχειρήματα της σύγχρονης ελληνικής ή ευρωπαϊκής δραματουργίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
«Ηλέκτρα / Ορέστης» του Ευριπίδη: η Comédie-Française για πρώτη φορά στην Επίδαυρο

Θέατρο / «Ηλέκτρα / Ορέστης» του Ευριπίδη: η Comédie-Française για πρώτη φορά στην Επίδαυρο

Αίμα, λάσπη, βία: Ο κορυφαίος Βέλγος σκηνοθέτης Ίβο βαν Χόβε συνεργάζεται με τον κορυφαίο γαλλικό θεατρικό οργανισμό σε ένα συναρπαστικό δίπτυχο των τραγωδιών του Ευριπίδη.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Αυτόχειρες Παρθένοι»: Το εμβληματικό μυθιστόρημα του Τζέφρυ Ευγενίδη ξαναζεί στο Φεστιβάλ Αθηνών

Θέατρο / «Αυτόχειρες Παρθένοι»: Το εμβληματικό μυθιστόρημα του Τζέφρυ Ευγενίδη ξαναζεί στο Φεστιβάλ Αθηνών

Η Susanne Kennedy, μία από μία από τις σημαντικότερες παρουσίες του γερμανικού θεάτρου, διασκευάζει το αξέχαστο ντεμπούτο του Αμερικανού συγγραφέα σε μια από τις πιο αναμενόμενες παραστάσεις του φετινού φεστιβάλ
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«infini» (άπειρο) του Boris Charmatz: Τι θα συνέβαινε αν οι χορευτές σταματούσαν να μετρούν;

Σύγχρονος Χορός / «infini» (άπειρο) του Boris Charmatz: Τι θα συνέβαινε αν οι χορευτές σταματούσαν να μετρούν;

Μετά το υπέροχο «enfant» που παρουσιάστηκε στο περσινό Φεστιβάλ Αθηνών, ο ταλαντούχος Γάλλος χορογράφος και η ομάδα του παρουσιάζουν σε παγκόσμια πρεμιέρα στην Αθήνα το νέο τους έργο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ