Η Violet Luise έχει δημιουργήσει το δικό της θέατρο, το θέατρο-μοντάζ

Η Violet Luise έχει δημιουργήσει το δικό της θέατρο, το θέατρο-μοντάζ Facebook Twitter
Η παράσταση είναι το αποτέλεσμα ενός δημιουργικού μοντάζ
0
Η Violet Luise έχει δημιουργήσει το δικό της θέατρο, το θέατρο-μοντάζ Facebook Twitter
«Τώρα κάνω αυτό και πάει καλά. Στο μέλλον μπορεί να κάνω κάτι τελείως διαφορετικό. Το θέατρο από μόνο του σε πάει σε νέα μονοπάτια αρκεί να είσαι ανοιχτός και να δουλεύεις»

Πριν τις τελικές πρόβες στο ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, η Violet Luise έκανε πρόβες για την παράσταση "Θέατρα" του Olyvier Py στο σπίτι της στην Καστέλλα. Μαζί με τον Παναγιώτη Γαρμπή είχαν μετατρέψει το σαλόνι σε θεατρική σκηνή και μέρα με την μέρα έχτιζαν την παράσταση. Εκεί συναντήσαμε την Violet Luise ανάμεσα σε προτζέκτορες και κονσόλες, ένα λευκό πανί για τις προβολές, έναν mac book, λούπερ και ενισχυτές κιθάρας, εκεί όπου έχει καταφέρει να δημιουργήσει το δικό της μοναδικό θέατρο που το ονομάζει θέατρο-μοντάζ ή αλλιώς το φτωχό θέατρο. «Οι χώροι και το περιβάλλον του έργου αποδίδονται σχεδόν κινηματογραφικά. Φαντάσου από κάτι μικροσκοπικά πλαστικά δεντράκια δημιουργούμε ένα ολόκληρο δάσος», λέει με ενθουσιασμό η Violet Luise ενώ ανοίγει τον προτζέκτορα για να μας δείξει κάποιες σκηνές από την παράσταση. «Βρίσκουμε τρόπους για να μπορούμε σε καιρό κρίσης να μην έχουμε μεγάλο κόστος παραγωγής αλλά και να μην χάνουμε σε ποιότητα και επαγγελματισμό. Χρειάζεται ένας υποτυπώδης εξοπλισμός και γνώσεις για να χειρίζεσαι multimedia. Βοηθάνε πολύ. Μπορεί να αντικαταστήσουν ακόμη και την σκηνογραφία. Το φτωχό θέατρο σού δημιουργεί λύσεις από μόνο. Με πολύ έρευνα και δουλειά αναγκάζεσαι να μπεις σε μία διαδικασία για να λύσεις προβλήματα χωρίς χρήματα και τελικά το καταφέρνεις. Το κείμενο του Olyvier Py κανονικά απαιτεί μεγάλο κόστος αλλά καταφέραμε χρησιμοποιώντας live κάμερα και προηχογραφημένους ήχους να κάνουμε μία σύνθεση», λέει.

Η ιδιαιτερότητα της παράστασης «Θέατρα» βρίσκεται στο γεγονός ότι όλοι οι χειρισμοί των οπτικοακουστικών μέσων γίνονται live κατά την διάρκεια της παράστασης από τους δύο performers. Αυτό απαιτεί απίστευτη ακρίβεια και βαθιά τεχνογνωσία και είναι από τις ελάχιστες ομάδες αν όχι η μόνη που χρησιμοποιεί αυτόν τον τρόπο

Η Violet Luise έχει δημιουργήσει το δικό της θέατρο, το θέατρο-μοντάζ Facebook Twitter

Ο Olyvie Py, είναι μία πολυσχιδής προσωπικότητα σκηνοθέτης, ηθοποιός και συγγραφέας, μισός Αλγερινός και μισός Γάλλος. Τα «Θέατρα» είναι ένα αυτοβιογραφικό έργο στο οποίο φαίνεται έντονα η διπλή υπόσταση του συγγραφέα. Μιλάει για το πώς η Δύση εισπράττει την πολιτική που ακολούθησε ως προς την Ανατολή τόσα χρόνια. Καλεί τους ανθρώπους να πάρουν μία θέση, αν θα ανήκουν σε αυτούς που εξουσιάζουν ή που εξουσιάζονται, στους βασανιστές ή στους βασανιζόμενους. «Υπάρχουν αναφορές στον πόλεμο με την Αλγερία και θεωρώ ότι είναι πάρα πολύ επίκαιρα αυτά που λέει για την βία. Η βία ξεκινάει από την οικογένεια και προχωράει σε επίπεδο κοινωνιών και πόλεων», λέει η Violet. «Ο Py καταλήγει στο ότι η μόνη λύση είναι η δημιουργία και συγκεκριμένα η δημιουργία μέσα από το θέατρο. Επειδή όταν είσαι στην σκηνή παίζεις έναν ρόλο αποφορτίζεις την βία που έχεις έτσι και αλλιώς μέσα σου και επέρχεται η κάθαρση» συνεχίζει.

«Πόσο βίαιη πόλη πιστεύεις ότι είναι η Αθήνα;», την ρωτάω. «Η Αθήνα όπως κάθε αστικό κέντρο έχει βία. Αλλά νομίζω ότι ως λαός έχουμε ένα βαθύ ανθρωπιστικό στοιχείο. Αυτό φαίνεται και από τον τρόπο που έχουμε περιθάλψει τους πρόσφυγες για παράδειγμα. Ένας φτωχός μικρός λαός δείχνει μεγάλη γενναιοψυχία και γενναιοδωρία. Παρά την ανέχεια και την φτώχεια πιστεύω ότι είμαστε σε πολύ καλύτερη κατάσταση από τα κράτη τα οποία θεωρούνται πιο πολιτισμένα και πιο ισχυρά οικονομικά. Έχουμε καταφέρει να κρατήσουμε κάποιες αξίες και κάποια ιδανικά και να τα προσφέρουμε σε ανθρώπους που είναι σε πιο δυσμενείς συνθήκες από εμάς. Αυτό κάπως απαλύνει τα πράγματα», λέει η Luise. «Aν υποθέσουμε ότι αύριο δεν θα έχουμε ούτε ένα ευρώ ή ότι θα είμαστε εκτός ευρώ θα έχουμε πάντα ένα φυσικό περιβάλλον. O ήλιος, το κλίμα, η έννοια της οικογένειας που κρατάει και βλέπεις ότι σε δύσκολες καταστάσεις ερχόμαστε πιο κοντά. Έχει έρθει η εποχή που πρέπει να επιλέξουμε ποιους θα κρατήσουμε κοντά μας αυτούς που θα μπορούν να μας στηρίξουν και να μας βοηθήσουν να δούμε τι πραγματικά είμαστε».

Η Violet Luise έχει δημιουργήσει το δικό της θέατρο, το θέατρο-μοντάζ Facebook Twitter

Η ιδιαιτερότητα της παράστασης «Θέατρα» βρίσκεται στο γεγονός ότι όλοι οι χειρισμοί των οπτικοακουστικών μέσων γίνονται live κατά την διάρκεια της παράστασης από τους δύο performers. Αυτό απαιτεί απίστευτη ακρίβεια και βαθιά τεχνογνωσία και είναι από τις ελάχιστες ομάδες αν όχι η μόνη που χρησιμοποιεί αυτόν τον τρόπο. «Θέλουμε να κρατήσουμε την ενέργεια που βγάζει το ότι αυτό γίνεται live. Αν γίνει κάποιο λάθος με ψυχραιμία το διορθώνουμε. Το ότι μπορείς και ελέγχεις το περιβάλλον είναι το πιο γοητευτικό πράγμα. H real-time performance μάς οδήγησε σε νέα μονοπάτια και προσπαθούμε κάθε φορά να εφευρίσκουμε νέους τρόπους για να εξυπηρετήσουμε την σύνθεση», λέει η Violet ενώ μας παίζει μία προβολή από την παράσταση: Ένα πάμφθηνο λαστιχένιο κουκλάκι που μετατρέπεται σε εντυπωσιακό σκηνικό και παράγει νοήματα. «Αυτή είναι και η οπτική μας στα πράγματα δεν κάνουμε ούτε performance ούτε αμιγώς θέατρο είναι ένας συνδυασμός, μία σύνθεση διαφορετικών στοιχείων σαν μια σύνθεση που όλα τα στοιχεία αποτελούν κομμάτι μιας μεγαλύτερης σύνθεσης. Η παράσταση είναι το αποτέλεσμα ενός δημιουργικού μοντάζ».

H Violet Luise έχει σπουδάσει κλασική μουσική και αργότερα ασχολήθηκε με την υποκριτική. Η προηγούμενη της παράσταση για την ζωή της Delia Derbyshire, πρωτοπόρο της ηλεκτρονικής μουσικής και του ήχου, η οποία μέσα από την έρευνα και τον πειραματισμό άνοιξε το δρόμο σε μεταγενέστερους μουσικούς της ηλεκτρονικής μουσικής, ήταν μία από τις πιο πρωτότυπες παράστασης του 2014. Η δημιουργία παραστάσεων με την χρήση οπτικοακουστικών μέσων ήρθε φυσικά και μέσα απο τον πειραματισμό. «Ξεκινάς από κάπου και μέσα από τις δοκιμές καταλήγεις σε κάτι καινούριο», λέει. «Τα σύγχρονα μέσα μπορούν να σου δώσουν άπειρες δυνατότητες και να σε πάνε νέους δρόμους. Μπορεί να είναι ένας υπολογιστής μπορεί να είναι δύο μικρόφωνα, ή κάποιο μαγνητόφωνο, ένα λούπερ μια κάμερα. Πρέπει να έχεις τον αυθορμητισμό του performer και ταυτόχρονα τον έλεγχο ενός ανθρώπου που χειρίζεται ένα σύστημα. Είναι δύο αντιθετικές τάσεις και πρέπει να γίνεται έτσι ώστε να μην καπακώσει το ένα το άλλο», λέει.

Η Violet Luise επεκτείνει συνέχεια τα όρια της δημιουργικής διαδικασίας δημιουργεί πρωτότυπα θέαματα και δεν επαναπαύεται σε αυτό. «Τώρα κάνω αυτό και πάει καλά. Στο μέλλον μπορεί να κάνω κάτι τελείως διαφορετικό. Το θέατρο από μόνο του σε πάει σε νέα μονοπάτια αρκεί να είσαι ανοιχτός και να δουλεύεις».

info:

«Θέατρα», μία παράσταση βασισμένη στο έργο του Olyvier Py, κάθε Δευτέρα και Τρίτη μέχρι τις 29/12 στο υπόγειο του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206. Την Τρίτη 15/12 η είσοδος είναι ελεύθερη, τις υπόλοιπες μέρες η είσοδος είναι 10 (κανονικό), 8 (φοιτητικό), 5 (ανέργων) ευρώ.

 

Η Violet Luise έχει δημιουργήσει το δικό της θέατρο, το θέατρο-μοντάζ Facebook Twitter
Η Violet Luise έχει δημιουργήσει το δικό της θέατρο, το θέατρο-μοντάζ Facebook Twitter
Η Violet Luise έχει δημιουργήσει το δικό της θέατρο, το θέατρο-μοντάζ Facebook Twitter
Η Violet Luise έχει δημιουργήσει το δικό της θέατρο, το θέατρο-μοντάζ Facebook Twitter
Η Violet Luise έχει δημιουργήσει το δικό της θέατρο, το θέατρο-μοντάζ Facebook Twitter

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Δεν είναι ρομαντικό το ότι πέθανε τόσο νέα η Σάρα Κέιν, είναι βάναυσο και θλιβερό»

Θέατρο / «Δεν είναι ρομαντικό το ότι πέθανε τόσο νέα η Σάρα Κέιν, είναι βάναυσο και θλιβερό»

Τριάντα χρόνια μετά το εκρηκτικό ντεμπούτο της στη θεατρική σκηνή με το έργο «Blasted», συνάδελφοι και συνεργάτες της σπουδαίας συγγραφέως μιλάνε για την ίδια και το έργο της.
THE LIFO TEAM
Ο γαλήνιος και ανησυχητικός χορός του Χρήστου Παπαδόπουλου

Portraits 2025 / Ο γαλήνιος και ανησυχητικός χορός του Χρήστου Παπαδόπουλου

Εδώ και δέκα χρόνια ο Χρήστος Παπαδόπουλος χορογραφεί εικόνες γαλήνιες ή ανησυχητικές, με το μινιμαλιστικό του λεξιλόγιο να εκφράζει τη δύναμη της ανθρώπινης επαφής, την προσωπική ελευθερία στη συνθήκη της κοινής εμπειρίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζαβαλάς Καρούσος: Η θυελλώδης ζωή του ηθοποιού που είπε πρώτος το περίφημο «στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις»

Πέθανε Σαν Σήμερα / Τζαβαλάς Καρούσος: Ο ηθοποιός που είπε πρώτος το περίφημο «στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις»

Ηθοποιός, μεταφραστής, αγωνιστής της αριστεράς, ο Τζαβαλάς Καρούσος που πέθανε σαν σήμερα το 1969 είχε ως στόχο του τη βελτίωση της ζωής των συνανθρώπων του και τη δικαίωση του καθημερινού τους μόχθου μέσα από τον σοσιαλισμό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Το "δημοφιλής" είναι ό,τι πιο προσβλητικό έχουν πει για μένα»

Portraits 2025 / Η Ελένη Ράντου κάνει το πάρτυ της ζωής της. Και στο τέλος ξεσπά σε λυγμούς.

Με την παράσταση-φαινόμενο «Το πάρτυ της ζωής μου» η Ελένη Ράντου ξετυλίγει με χιούμορ και αφοπλιστική ειλικρίνεια πενήντα χρόνια «τραυμάτων» με φόντο τη μεταπολιτευτική Ελλάδα και αναζητά τους λόγους που αξίζει να ζεις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Portraits 2025 / Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Η χορογράφος και στενή συνεργάτιδα της Ελένης Φουρέιρα, αφού έφτιαξε την πιο viral χορογραφία της χρονιάς για το «Αριστούργημα», αποφάσισε να δοκιμαστεί και στη συναυλία της Άννας Βίσση στο Καλλιμάρμαρο. Και ναι, πήγε καλά αυτό.
ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ
Άκης Δήμου

Θέατρο / «Ζούμε σε καιρούς φλυαρίας· έχουμε ανάγκη τη σιωπή του θεάτρου»

Άφησε τη δικηγορία για το θέατρο, δεν εγκατέλειψε ποτέ τη Θεσσαλονίκη για την Αθήνα. Ο ιδιαίτερα παραγωγικός συγγραφέας Άκης Δήμου μιλά για τη Λούλα Αναγνωστάκη που τον ενέπνευσε, και για μια πόλη όπου η ζωή τελειώνει στην προκυμαία, δίχως να βρίσκει διαφυγή στο λιμάνι της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Θέατρο / Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Ο νεαρός σκηνοθέτης Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος ανεβάζει στην Πειραματική του Εθνικού το «ΜΑ ΓΚΡΑΝ'ΜΑ», μια ευαίσθητη σκηνική σύνθεση, αφιερωμένη στη σιωπηλή ηρωίδα της οικογενειακής ιστορίας μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ματαρόα στον ορίζοντα»: Φέρνοντας ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Θέατρο / «Ματαρόα στον ορίζοντα»: Ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Στην πολυεπίπεδη νέα παραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, λόγος, μουσική και σκηνική δράση συνυπάρχουν ισάξια και συνεισφέρουν από κοινού στην αφήγηση των επίδοξων ταξιδιωτών ενός ουτοπικού πλοίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το video art στο ελληνικό θέατρο

Θέατρο / Video art στο ελληνικό θέατρο: Έχει αντικαταστήσει τη σκηνογραφία;

Λειτουργεί το βίντεο ανταγωνιστικά με τη σκηνογραφία και τη σκηνική δράση ή αποτελεί προέκταση του εθισμού μας στην οθόνη των κινητών μας; Οι γιγαντοοθόνες είναι θεμιτές στην Επίδαυρο ή καταργούν τον λόγο και τον ηθοποιό; Πώς φτάσαμε από τη video art στα stage LED screens; Τρεις video artists, τρεις σκηνοθέτες και ένας σκηνογράφος καταθέτουν τις εμπειρίες τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ