Ιφιγένεια η εν Αυλίδι: Το τέλος της αθωότητας

Ιφιγένεια η εν Αυλίδι: Το τέλος της αθωότητας Facebook Twitter
Έχει αλλαγές που θα ξαφνιάσουν κάποιον που ξέρει το κείμενο. Ωστόσο αυτό δεν θα έπρεπε να ενδιαφέρει τόσο πολύ. Ο θεατής πρέπει να έρθει καλή τη πίστη και να απολαύσει την παράσταση. Φωτ.: Εβίτα Σκουρλέτη/LIFO
0

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΘΗ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΔΟΥ ο ρόλος της Ιφιγένειας στην τραγωδία του Ευριπίδη, Ιφιγένεια η εν Αυλίδι, δεν είναι κάτι καινούργιο. Είναι η δεύτερη φορά που καλείται να τον ερμηνεύσει, και μάλιστα στην ίδια μετάφραση, του Παντελή Μπουκάλα – η πρώτη ήταν το 2019, στο ΚΘΒΕ. Φέτος έχει τη μεγάλη τύχη να συμμετέχει στην πολυαναμενόμενη παράσταση του σημαντικού Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν, μαζί με άλλους εξαιρετικούς Έλληνες ηθοποιούς. Όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα σε αυτή την παράσταση, καθώς δεν ανοίγει μόνο τα φετινά Επιδαύρια αλλά είναι και παγκόσμια πρεμιέρα για τον Κουλιάμπιν, που έρχεται πρώτη του φορά στο αργολικό θέατρο.

Η έμπειρη ηθοποιός δεν αντιμετωπίζει με δέος την εμφάνισή της στην Επίδαυρο. Ένα από τα πρώτα πράγματα που μου λέει στη σύντομη συνάντησή μας εν μέσω εντατικών προβών είναι ότι αν κάτι την αγχώνει είναι ακριβώς το γεγονός ότι η παράστασή τους είναι πολυαναμενόμενη. «Όμως, επειδή ο Τιμοφέι είναι ένας εξαιρετικά ευγενής, ακομπλεξάριστος και φοβερά συναισθητικός άνθρωπος, μου έχει αφαιρέσει την αγωνία. Έχει μπει αυτός στο κέντρο της παράστασης. Δεν αισθάνομαι ότι είμαι εγώ το κέντρο της, που ούτως ή άλλως ποτέ κανένας δεν είναι το κέντρο οποιαδήποτε παράστασης. Όταν ένας σκηνοθέτης σε φροντίζει ψυχικά τόσο πολύ, δηλαδή δεν πετάει τα ψυχικά του απόβλητα πάνω σου, τότε συμβαίνει κάτι μαγικό. Η ομάδα γίνεται ένα, φεύγει το βάρος και το άγχος από πάνω σου γιατί συμμετέχεις σε κάτι ομαδικό. Αυτό για μένα ήταν πολύ ωραίο δώρο».

Στην περίπτωση του Κουλιάμπιν, η οπτική είναι πολύ συγκεκριμένη και έχει αλλάξει το κείμενο. Δεν υπάρχει ο Χορός των κοριτσιών, οπότε μιλάμε για ένα εντελώς άλλο κείμενο, όπου η Ιφιγένεια δεν είναι ένας ρόλος αυθύπαρκτος, υπάρχει σε σχέση με ένα περιβάλλον που το ορίζει.

Αλλά γιατί είναι πολυαναμενόμενη η παράσταση; Ένας λόγος φυσικά είναι γιατί ό,τι δικό του έχουμε δει μέχρι τώρα στην Αθήνα (Τρεις αδελφές, Στη μοναξιά των κάμπων με βαμβάκι) είχε καθηλωτική δύναμη και τρομερή ποιητικότητα. Αυτό που ξέρουμε μέχρι στιγμής σχετικά με την προσέγγισή του στο έργο του Ευριπίδη είναι ότι έχει αφαιρέσει τον Χορό και ότι του έχει δώσει σύγχρονη όψη, θίγοντας ενδεχομένως πολιτικά γεγονότα της εποχής μας. Όπως διαβεβαιώνουν οι ηθοποιοί, έχει διαβάσει σε βάθος το κείμενο και το έχει φωτίσει με το δικό του βλέμμα. Ρωτάω την Ανθή Ευστρατιάδου αν οι αλλαγές που έχει κάνει θα ενοχλήσουν. Εξηγεί: «Έχει αλλαγές που θα ξαφνιάσουν κάποιον που ξέρει το κείμενο. Ωστόσο αυτό δεν θα έπρεπε να ενδιαφέρει τόσο πολύ. Ο θεατής πρέπει να έρθει καλή τη πίστη και να απολαύσει την παράσταση. Ο Τιμοφέι διαβάζει το έργο με έναν δικό του τρόπο κι ενώ υπάρχουν σκηνές ανάμεσα σε σκηνές που υπονοούνται στο κείμενο, δεν παρεκκλίνει από τη γραμμή του Ευριπίδη».

Ιφιγένεια η εν Αυλίδι: Το τέλος της αθωότητας Facebook Twitter
Οι ηθοποιοί της παράστασης. Φωτ.: Alex Kat

Ωστόσο, έχοντας παίξει παλιότερα σε μια πιο ακαδημαϊκή εκδοχή αναρωτιέμαι, σε ποιον βαθμό η προηγούμενη εμπειρία της είχε επηρεάσει την άποψή της για τον ρόλο της. «Στην αρχαία τραγωδία υπάρχουν πολλά μυθολογικά στοιχεία, δηλαδή θεολογικά, κι αυτό, αν το δεις θεατρολογικά, δημιουργεί πολλά επίπεδα. Οπότε, το πιο σημαντικό, είναι η οπτική κάθε σκηνοθέτη, τι θέλει να πει. Στην περίπτωση του Κουλιάμπιν, η οπτική είναι πολύ συγκεκριμένη και έχει αλλάξει το κείμενο. Δεν υπάρχει ο Χορός των κοριτσιών, οπότε μιλάμε για ένα εντελώς άλλο κείμενο, όπου η Ιφιγένεια δεν είναι ένας ρόλος αυθύπαρκτος, υπάρχει σε σχέση με ένα περιβάλλον που το ορίζει. Ωστόσο το γενικότερο σύμπαν το ορίζει η οπτική του σκηνοθέτη. Έχω επαφή με το κείμενο και ξέρω τη διαδρομή του, η οποία χρωματίζεται πολύ διαφορετικά από την εκάστοτε σκηνοθεσία».

Όπως διαπιστώσαμε κατά την πρώτη επαφή που είχαμε με την παράσταση στην πρώτη της ανάγνωση, και δεδομένου ότι στην θέση της Άρτεμης μπαίνει μια πολιτειακή ηγεσία, πρόκειται να δούμε μια καθαρά πολιτική παράσταση. Μου λέει: «Έχει πολιτικές προεκτάσεις, αλλά συγχρόνως είναι μια βαθιά ανθρώπινη παράσταση. Βλέποντάς την δεν θα πεις ότι είναι στρατευμένη αλλά μια παράσταση σχέσεων. Απλώς αυτές οι σχέσεις υπάρχουν και διαμορφώνονται υπό το ενδεχόμενο έναρξης ενός αναπόφευκτου πολέμου. Οπότε, αν αφαιρέσει κανείς τα μυθολογικά κομμάτια, τη σχέση της Άρτεμης με τον άνεμο και τον Αγαμέμνονα, πρέπει να βρεις μια άλλη συνθήκη που να απαιτεί τη δολοφονία ενός νέου παιδιού. Δεν λέω τη θυσία, γιατί ως έννοια η θυσία έχει πάντα κάτι το ηρωικό, και στη συγκεκριμένη περίπτωση υπάρχουν κι άλλοι παράμετροι. Εννοείται ότι είναι ηρωική η απόφαση που παίρνει η Ιφιγένεια, αν και, όπως ξέρουμε, είναι αναπόδραστος ο θάνατός της. Αυτή επιλέγει τον τρόπο».

Σκεπτόμενοι λογικά, θα λέγαμε ότι η λύση θα ήταν να πάψει ο Αγαμέμνονας να θέλει να επιβληθεί στους υπόλοιπους Έλληνες αρχηγούς. Δεν το κάνει όμως. Από τη στιγμή που ο Αγαμέμνονας δεν τολμάει να αλλάξει γνώμη, ακολουθεί ένα προδιαγεγραμμένο τέλος. Και, απ’ ό,τι φαίνεται, σε αυτή την παράσταση αναδεικνύεται σε μεγάλο βαθμό η απόλυτη δέσμευσή του στην πολιτική και στρατιωτική ηγεσία. Η δράση δημιουργεί συνεχώς νήματα που δεσμεύουν όλους τους ήρωες, σαν να μην υπάρχει καμία διέξοδος. «Αν είσαι εγκλωβισμένος σε ένα σύστημα, όπως προσπαθεί να δείξει ο Τιμοφέι στην παράσταση, δεν μπορείς να ξεφύγεις, όπως και κανένας από τους ήρωες που βλέπουμε», συμπληρώνει η ηθοποιός.

Ιφιγένεια η εν Αυλίδι: Το τέλος της αθωότητας Facebook Twitter
Η Ανθή Ευστρατιάδου δεν παίζει μια ανήλικη Ιφιγένεια, ένα αθώο παιδί, αλλά μια νέα γυναίκα που πάει να παντρευτεί γιατί της το ζητάει ο πατέρας της. Φωτ.: Εβίτα Σκουρλέτη/LIFO

Η Ανθή Ευστρατιάδου δεν παίζει μια ανήλικη Ιφιγένεια, ένα αθώο παιδί, αλλά μια νέα γυναίκα που πάει να παντρευτεί γιατί της το ζητάει ο πατέρας της. Σε μια περισσότερο συμβατική παράσταση θα τη χαρακτήριζε μια αθωότητα. Τι θα δούμε εδώ; Μου εξηγεί: «Ακόμα και στη δική μας εκδοχή το γεγονός ότι δεν γνωρίζει ποιος ακριβώς είναι ο πατέρας της ή ποια ακριβώς είναι η μητέρα της, εννοώ την εξουσιομανή και πολεμοχαρή πλευρά τους, την κάνει αθώα. Άρα, στην πραγματικότητα δεν τους γνωρίζει. Ούτε γνωρίζει όλο αυτό που πρόκειται να της συμβεί ή σχεδιάζεται και την εμπεριέχει. Πηγαίνει σε έναν γάμο  που και η ίδια επιθυμεί. Όμως το κομμάτι της αθωότητας, έχει να κάνει –και είναι πολύ σημαντικό αυτό– με το πώς βλέπει τους γονείς της, επομένως και τον κόσμο· γιατί οι γονείς είναι ο κόσμος. Αυτό συμβαίνει σε όλους τους ανθρώπους. Σε διαφορετικές χρονικές στιγμές κάποια στιγμή οι γονείς μας αποκαλύπτονται στα μάτια μας με τρόπο που δεν είχε γίνει όταν ήμασταν παιδιά. Αυτό συμβαίνει στην Ιφιγένεια και όπως σπάει το κέλυφος της οικογένειας, σπάει και του κόσμου της, γιατί αυτά ταυτίζονται κάποια στιγμή στην παράσταση. Η αλήθεια γίνεται ψέμα, καταλαβαίνει σε τι κόσμο ζει. Και αυτός ο κόσμος είναι ένας κόσμος ψεύτικος και φαύλος».

Πώς αντιδράει η δική της Ιφιγένεια; Πιστεύει ότι οφείλει να θυσιαστεί για χάρη της πατρίδας της; «Σίγουρα η μεταστροφή της δεν έχει να κάνει μόνο με τα ηρωικά και αγνά στοιχεία μιας αθώας παιδίσκης η οποία θα αναλάβει αυτή την ευθύνη και ειλικρινώς την ενδιαφέρει να βοηθήσει την πατρίδα της. Δεν είναι αυτή η δική μας εκδοχή, γιατί η ηρωίδα καταλαβαίνει πια ότι βρίσκεται σε έναν κόσμο ψεύτικο, δεν υπάρχει ούτε ένας άνθρωπος που να μιλάει ειλικρινά. Μένει μόνη και απροστάτευτη απέναντι σε ένα ολόκληρο σύστημα».

Ιφιγένεια η εν Αυλίδι: Το τέλος της αθωότητας Facebook Twitter
Φωτ.: Εβίτα Σκουρλέτη/LIFO

Μα γιατί απροστάτευτη; Υπάρχει και η μάνα που την υπερασπίζεται, η Κλυταιμνήστρα. «Στο αρχικό κείμενο μπορεί η Κλυταιμνήστρα να υπερασπίζεται την Ιφιγένεια, να παρακαλεί τον Αγαμέμνονα να τη σώσει, αλλά στη δική μας παράσταση δεν είναι τόσο καθαρή αυτή η σχέση ακριβώς επειδή αν κάποιος διαβάσει πολύ ψύχραιμα το έργο, συνειδητοποιεί ότι είχε κι άλλες επιλογές, θα μπορούσε να κάνει κι άλλα πράγματα, αν δεν ήθελε να πεθάνει το παιδί – αλλά δεν τα κάνει. Βγαίνουν στη φόρα κι άλλα ενδιαφέροντα, κατά τη γνώμη μου, στοιχεία, ότι μπορεί ένας γονιός να προτιμάει εν τέλει να ζήσει αυτός και όχι το παιδί του. Δηλαδή, αν μπει το δίλημμα ποιος από τους δύο πρέπει να ζήσει, η ίδια ή το παιδί, μπορεί να επιλέξει το πρώτο. Κι αυτό είναι πολύ σκληρό».  

Δείτε εδώ περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ