Το ημερολόγιο της γιαγιάς μου έγινε παράσταση

Το ημερολόγιο της γιαγιάς μου έγινε παράσταση Facebook Twitter
0

Η Κατερίνα Μαυρογεώργη, κρατούσε στα χέρια της για πολλά χρόνια το ημερολόγιο της γιαγιάς της.

«Μια μέρα πριν από λίγα χρόνια, ήρθε η μητέρα μου και μου το έδωσε. Το διάβασα και στο πίσω μέρος του μυαλού μου ήθελα κάτι να κάνω. Και έφτασε η ώρα».

Κατερίνα Μαυρογεώργη

Το παλιό τετράδιο έγινε μουσικοθεατρική παράσταση.

Ανέβηκε στο θέατρο Skrow και παίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη, με κείμενα από τη ζωή της γιαγιάς Κατερίνας Σφακιανάκη, από τις καταγραφές της και τραγούδια που αγαπούσε η ίδια αλλά και η συνονόματη εγγονή της, τα οποία ερμηνεύει η Γεωργία Γεωργόνη, μαζί με την Κατερίνα Μαυρογεώργη και τον Φώτη Καραμπά.

Πλανάται μουσικά ανάμεσα στο 30 και 70 μέσα από μια αληθινή ιστορία αγάπης. "Μόνον Ωραία", ο τίτλος της πράστασης.

είναι μικρές πολύ για να μπορούν να με καταλάβουν

Το πρωί με ξυπνάς με φιλιά

Απόσπασμα από το ημερολόγιο:

Περίπατο το δειλινό στον Λυκαβηττό
Μεγάλη αγάπη και, παιδική,εκείνος
Στρατιώτης.

Πάλι θα τον αποχωριστώ, θα φύγομε
Με την μαμά μου. Και όταν
Απολυθεί θα παίζουμε πάλι
Για πάντα

Έγινε ο Γάμος μας με μεγαλοπρέπεια
Όμορφη σαν την Αυγή
Και οι δυο μας.

9 Μαρτίου.

Τι γίνεται μέσα μου.
Ας είναι όμως μόνο για μένα. Όλοι ας με βλέπουν ευτυχισμένη μητέρα.


Dream a little dream of me

«Αποφάσισα να κάνω κάτι, τώρα," μας λέει η Κατερίνα, "επειδή η δική μου γενιά, εμείς, τα έχουμε όλα, έχουμε μάθει να ζούμε με πολλά και στην πρώτη δυσκολία χάνουμε το έδαφος κάτω από τα πόδια μας. Η γιαγιά μου, η οικογένειά της δε είχαν τίποτα. Ζούσαν με ελάχιστα, με τα απαραίτητα. »

Η γιαγιά Κατερίνα Σφακιανάκη


Η γιαγιά της Κατερίνας , η Κατερίνα Σφακιανάκη, γεννήθηκε στη Σμύρνη και οι ρίζες της χάνονται στη Μικρασία και την Κρήτη.

Έφτασε στην Ελλάδα προσφυγοπούλα, παιδί και στα 13 της χάνει τον πατέρα της.
Η οικογένεια, η μάνα, τη σταματά από το σχολείο και φροντίζει να την παντρέψει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, για να μη μείνει απροστάτευτη.

Τον μελλοντικό της σύζυγο τον γνωρίζει από μια φωτογραφία.


Fool on the Hill

Όταν συναντιούνται, ερωτεύονται αληθινά. Εκείνη ήταν 16 και εκείνος 22. Από την πρώτη ημέρα της γνωριμίας τους, το 1938, αρχίζει να κρατά ημερολόγιο, το οποίο έκλεισε οριστικά με το θάνατό του, το 1978. Έζησαν μαζί 40 χρόνια και έκαναν έξι παιδιά.

Στράτευση. άραγε θα φύγη και η δική μου αγάπη

"Η γιαγιά μου ήθελε να σπουδάσει και αυτός ήταν ένας καϋμός που τον διατυπώνει και στα γραπτά της. Ηταν μια έλλειψή της. Αλλά έγραφε συστηματικά, ένας άνθρωπος που ήταν στην ουσία αγράμματος, που πήγε μόνο τρία χρόνια στο σχολείο , δηλαδή, είχε τελειώσει μόνο την τρίτη Δημοτικού. Παρόλα αυτά, έγραψε ένα ημερολόγιο, σαν ποίημα, με πολύ ελλειπτικό λόγο.

Δε γράφει κάθε μέρα και δεν απευθύνει κάπου αυτά που σκέφτεται, στην ουσία απευθύνεται στον εαυτό της. Μόνο προς το τέλος, όταν ο παππούς μου ήταν πια πολύ άρρωστος, του γράφει ένα συγκλονιστικό γράμμα, τον αποχαιρετά με έναν τρόπο σπαρακτικό".


M' αρέσει να σε κάνω να ζηλεύεις

"Η γιαγιά που γνώρισα εγώ δεν είχε καμία σχέση με τη γιαγιά που γνώρισα τώρα στα ημερολόγιά της. Είχε βαύνει, ήταν σε πολύ μεγάλη ηλικία και είχε αλλάξει. Αυτό που δεν είχε αλλάξει ήταν η μεγάλη φλόγα και η ενέργεια, που είχε. Ηταν ένα συγκροτημένο άτομο που σου έδινε δημιουργική δύναμη".


The great pretender


Το μεγάλο μυστικό μου


My Way

*****

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Αντικείμενα»: Μια παράσταση για τη υπόθεση των αδερφών Παπέν

Θέατρο / Μια παράσταση για τις εξουσιαστικές σχέσεις και ένα φρικτό έγκλημα

Στην παράσταση «Αντικείμενα», ο Γιάννης Αποσκίτης, ο Γιώργος Κατσής και ο Πάνος Παπαδόπουλος αφηγούνται με ένα δικό τους πρωτότυπο έργο μια ιστορία που κρύβεται στην υπόθεση των αδερφών Παπέν, αλλά δεν έχει ακόμα γραφτεί.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ