ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Μηδένισε και ξεκίνα από την αρχή. Μπορείς;

Μηδένισε και ξεκίνα από την αρχή. Μπορείς; Facebook Twitter
0

Ολα ξεκίνησαν το καλοκαίρι του 2012. Η Μαριάννα Καβαλλιεράτου λαμβάνει μέρος στο περίφημο Open House του Watermill (περίφημο κέντρο πειραματισμού του Μπομπ Γουίλσον) κι εκεί γεννιούνται οι πρώτες ιδέες για το "recalculate".

Μηδένισε και ξεκίνα από την αρχή. Μπορείς; Facebook Twitter

Εκείνη η πρώτη πειραματική ιδέα έχει πλέον πάρει "διαστάσεις" κανονικής παράστασης και σε λίγες μέρες (το Σάββατο) κάνει πρεμιέρα στην Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών.

Ζητήσαμε από την Μαριάννα Καβαλλιεράτου να θυμηθεί όλη τη διαδρομή: από την πρώτη σκέψη μέχρι την υλοποίηση.

Μηδένισε και ξεκίνα από την αρχή. Μπορείς; Facebook Twitter

"Το "recalculate" ξεκίνησε από μια πρόταση του Ρόμπερτ Ουίλσον για ένα work-in-progress (έργο εν εξελίξει) που παρουσιάστηκε στο Watermill τo 2012. Είναι κάτι που συνηθίζεται εκεί. Αυτός είναι ο σκοπός της συνεύρεσης τόσων καλλιτεχνών. Ο καθένας από τη δική του τέχνη πειραματίζεται και μέσα σε 12 ημέρες παρουσιάζει την performance, την θεατρική ή χορευτική του παράσταση. Είναι στην κυριολεξία αυτό που αποκαλούμε gorilla project καθώς όλα συμβαίνουν σε χρόνο ρεκόρ. Ασφαλώς και δεν πρόκειται για κανονικές παραστάσεις. Είναι απλώς ιδέες που γεννιούνται εκεί και κατατίθενται σε μια μικρή κοινωνία καλλιτεχνών. Είναι ενδεχομένως ο βασικός άξονας μιας παράστασης που μένει να εξελιχθεί".

Μηδένισε και ξεκίνα από την αρχή. Μπορείς; Facebook Twitter

Tο "recalculate", είναι το τρίτο έργο της ομάδας klokworks. Τέσσερις χορευτές (τρεις γυναίκες κι ένας άνδρας), χωρίς κανέναν συγκεκριμένο ρόλο, αναζητούν την πορεία τους, την οποία αλλάζουν διαρκώς καθώς η δράση τους δημιουργεί νέους προορισμούς και τους δείχνει νέους δρόμους.

Τι σημαίνει, όμως, για την ίδια recalculate;

"Σημαίνει ότι μηδενίζω και ξεκινάω και πάλι από την αρχή. Παρόλο που εγώ συνήθως παίρνω πάντα την ίδια λάθος διαδρομή. Η παράσταη δεν είναι τόσο συγκεκριμένη εννοιολογικά. Ο καθένας πιστεύω θα δώσει τις δικές του εξηγήσεις. Είμαι μια χορογραφία με πολύ συγκεκριμένη φόρμα αλλά πολύ ανοιχτή στην ερμηνεία".

Μηδένισε και ξεκίνα από την αρχή. Μπορείς; Facebook Twitter

Η Μαριάννα Καβαλλιεράτου συνεργάζεται τα τελευταία 20 χρόνια με τον διάσημο αβαν-γκάρντ σκηνοθέτη Ρόμπερτ Γουίλσον. Ποιο είναι το μεγαλύτερο κέρδος της από την εμπειρία του Watermill;

"Εκεί δεν πας για να κάνεις μαθήματα με τον Γουίλσον. Πηγαίνεις για τις ευρύτερες συνεργασίες. Για τις δημιουργίες που γεννιούνται από τις συναντήσεις με καλλιτέχνες από όλον τον κόσμο. Για τις γνωριμίες με ανθρώπους από διαφορετικές τέχνες, χώρες και κουλτούρες. Η έννοια της συνεργασίας που εδώ στην Ελλάδα μας λείπει, εκεί απογειώνεται".

Μηδένισε και ξεκίνα από την αρχή. Μπορείς; Facebook Twitter

Εχει παρόλα αυτά χαράξει ως χορεύτρια και χορογράφος τη δική της πορεία. Της αρέσει να εξερευνά την κινητική σύνθεση και τη γεωμετρία των σωμάτων στο χώρο. Την ενδιαφέρουν η φόρμα, η δομή και η δράση, η λιτότητα και η αφαίρεση. «Δεν είναι απαραίτητο να προσπαθούμε πάντα να τα καταλάβουμε όλα από την πρώτη στιγμή. Κι επίσης προσπαθούμε να αναλύσουμε τα πάντα. Ομως, την Τέχνη πρέπει να την απολαμβάνουμε. Και να χαιρόμαστε που όταν συμβαίνει είμαστε εκεί. Κρίμα που χάνουμε την ουσία ψάχνοντας για εξηγήσεις. Και μένα καμιά φορά μου είναι αδιανόητο να καταλάβω τι είχε στο μυαλό του ο Φράνσις Μπέικον αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι μου αρέσει λιγότερο».

Μηδένισε και ξεκίνα από την αρχή. Μπορείς; Facebook Twitter

-Aρα η τέχνη δεν πρέπει να "εξηγεί" τίποτα;

"Η τέχνη είναι το συναίσθημα που μας προκαλεί και όχι αυτό που μας εξηγεί. Καθένας έχει δικαίωμα να κάνει πράγματα που δεν αρέσουν στο κοινό αλλά παραμένουν αξιόλογα. Επίσης ο χρόνος στην τέχνη είναι πολύ χρήσιμος. Πολλά πράγματα τα προδίδεις αν τα απορρίψεις από την πρώτη στιγμή. Δώστε χρόνο σε αυτά που κάτι σας προκαλούν".

Μηδένισε και ξεκίνα από την αρχή. Μπορείς; Facebook Twitter

-Εσείς επιστρέφετε σε παλιές σας δημιουργίες με διάθεση να αναθεωρήσετε;

"Βεβαίως. Πολύ συχνά, όμως, περνάω φάσεις απόρριψης. Κοιτάω πάντα πίσω για να καταλάβω την εξέλιξη, για να εντοπίσω λάθη, για να ξέρω πού βρισκόμουν στην αρχή και που έφτασα μετά. Ακόμα και να μην θέλεις να δεις το παρελθόν κι αυτό κάτι σημαίνει. Η επιστροφή στα παλιά μοιάζει λίγο με το κοίταγμα στον καθρέπτη. Ξεκινάω πάντα την διαδικασία με τρόμο και στο τέλος καταλήγω σκασμένη στα γέλια".

Μηδένισε και ξεκίνα από την αρχή. Μπορείς; Facebook Twitter

Φωτογραφίες: Αλέξανδρος Ακρίβος

Info:

Ιδέα: Μαριάννα Καβαλλιεράτου, Φωτεινή Τιμοθέου
Χορογραφία: Μαριάννα Καβαλλιεράτου, klokworks
Μουσική: Dom Bouffard
Σχεδιασμός φωτισμών: Ελευθερία Ντεκώ
Video art: Alessandro Giacalone
Κοστούμια, κατασκευές: Craig Green
Χορεύουν: Meg Harper, Καλλιόπη Σίμου, Θανάσης Ακοκκαλίδης, Μαριάννα Καβαλλιεράτου

19-21 Οκτωβρίου 2013
21:00 Μικρή Σκηνή

Η παράσταση είναι αφιερωμένη στη Sue Jane Stoker.

Μηδένισε και ξεκίνα από την αρχή. Μπορείς; Facebook Twitter
Μηδένισε και ξεκίνα από την αρχή. Μπορείς; Facebook Twitter

*****

Θέατρο
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ