Ο Άμλετ του Κορσουνόβας έρχεται

Ο Άμλετ του Κορσουνόβας έρχεται Facebook Twitter
Ο Άμλετ του είναι μια «αυτοπροσωπογραφία» που ο Κορσουνόβας σκόπιμα άφησε ημιτελή. Φωτό: D.Matvejev
0

«Το να πει κανείς πόσο επίκαιρος είναι ο Άμλετ σήμερα μοιάζει κοινότοπο και απλοϊκό, από τη στιγμή που αυτό το έργο μπορεί και μιλάει για τα ζητήματα που απασχολούν κάθε εποχή. Όμως υπάρχει μια θεμελιακή συγγένεια ανάμεσα στον Άμλετ και στους νέους του 21ου αι. Όλες οι απαντήσεις για το τι συμβαίνει στη ζωή τους βρίσκονται στο όχι πολύ μακρινό παρελθόν. Η κατανόηση της σημερινής πραγματικότητας είναι απολύτως εξαρτημένη από τα γεγονότα και τη σκέψη του 20ού αι. Μοιάζει σαν ο 21ος αιώνας να αρνείται να αρχίσει» έχει πει σε παλαιότερη συνέντευξή του ο Λιθουανός σκηνοθέτης Οσκάρας Κορσουνόβας (γεν. 1969) για τον Άμλετ που πρωτοπαρουσίασε το 2008.


Έκτοτε, έχει παρουσιαστεί στα πιο σημαντικά φεστιβάλ ως μια εξαιρετική ερμηνεία του σαιξπηρικού αριστουργήματος. Ο Άμλετ του Κορσουνόβας είναι μια καταβύθιση στις σκοτεινές πτυχές του εαυτού, εκεί όπου τίποτα δεν είναι σαφές και σίγουρο. Ο ήρωας εδώ δεν είναι απλώς ένα δραματικό πρόσωπο αλλά ένα πρόσωπο πολύ κοντινό στον σκηνοθέτη, που μιλάει για τον ίδιο και τη γενιά του, χωρίς να φτάνει επί της ουσίας στο «να ζει κανείς ή να μη ζει;», γιατί πρώτα πρέπει να απαντήσει αν πραγματικά ζει, αν είναι, και τι μπορεί αυτό να σημαίνει. Ο Άμλετ του είναι μια «αυτοπροσωπογραφία» που ο Κορσουνόβας σκόπιμα άφησε ημιτελή.


Έτυχε να δω μικρό μέρος της παράστασης, ως work in progress, στη Θεσσαλονίκη τον Απρίλιο του 2008, ενταγμένο στο πρόγραμμα του 12th Europe Theatre Prize, και η εντύπωση που μου άφησε ήταν ότι όταν θα ολοκληρωνόταν θα ήταν μια αξέχαστη εμπειρία. Ανυπομονώ να τη δω.

Ο Άμλετ του Κορσουνόβας έρχεται Facebook Twitter
Φωτό: D.Matvejev
Ο Άμλετ του Κορσουνόβας έρχεται Facebook Twitter
Φωτό: D.Matvejev

Ιnfo:

Οσκάρας Κορσουνόβας - Άμλετ

Πειραιώς 260, Κτίριο Δ
25-26 Ιουνίου 21:00

 

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην έντυπη έκδοση της LIFO.

0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος Κοτσιφάκης

Χορός / Γιώργος Κοτσιφάκης: «Θέλω και στη ζωή να κάνω όσα συμβαίνουν στη σκηνή»

Του είπαν «δεν θα γίνει χορευτής με τίποτα» – σήμερα θεωρείται από τους καλύτερους χορευτές της Ευρώπης. Ξεκίνησε την καριέρα του συμμετέχοντας στο «2» του Δημήτρη Παπαϊωάννου, και σήμερα κάνει διεθνή περιοδεία με το «My fierce ignorant step».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο takis ξεκίνησε από το Κιάτο και έφτασε στα κορυφαία θέατρα του κόσμου

Θέατρο / Ο takis ξεκίνησε από το Κιάτο και έφτασε στα κορυφαία θέατρα του κόσμου

Έχει υπογράψει μερικά από τα πιο τολμηρά ανεβάσματα των τελευταίων ετών. Έφτασε στην πεντάδα υποψηφιοτήτων των Διεθνών Βραβείων Όπερας 2025. Ποιος είναι ο ταλαντούχος Έλληνας σκηνογράφος και ενδυματολόγος;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Βιβλίο / Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Ο σπουδαίος σκηνογράφος συγκέντρωσε την πολύτιμη σαραντάχρονη εμπειρία του σε ένα δίτομο λεξικό για τη σκηνογραφία, αναδεικνύοντάς την ως αυτόνομη τέχνη και καταγράφοντας την εξέλιξή της στο ελληνικό θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Θέατρο / Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Με το βραβείο Χορν στις αποσκευές του αλλά και την ερμηνεία του στο ρόλο του Πολυνείκη στον Οιδίποδα του Ρόμπερτ Άικ, ο νεαρός ηθοποιός βρίσκεται ήδη «στον καλό δρόμο». Βραβεία, σημαντικοί ρόλοι, το θέατρο σήμερα. Πώς τα βλέπει όλα αυτά;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

Θέατρο / Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

25 χρόνια πριν, συμμετείχε στην παράσταση «Καθαροί πια» που σκηνοθέτησε ο Λευτέρης Βογιατζής. Σήμερα επιστρέφει στο σκληρό έργο της Σάρα Κέιν, έχοντας διαγράψει μια πορεία γεμάτη πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τι τον κρατά ακόμα στο θέατρο; Πώς άλλαξε η δουλειά του; Τι θυμάται από τους παλιούς δασκάλους; Πώς ερωτεύτηκε ξανά το θέατρο; Ο σπουδαίος ηθοποιός μιλά για όλα στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ