Ο Θωμάς Μοσχόπουλος βραβεύτηκε / so proud of you!

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος βραβεύτηκε / so proud of you! Facebook Twitter
0

Το ότι έχουμε αδυναμία να παρακολουθούμε τη δραστηριότητα των Ελλήνων καλλιτεχνών στο εξωτερικό, το έχετε καταλάβει. O Θωμάς Μοσχόπουλος πέρσι το καλοκαίρι σκηνοθέτησε στον Καναδά, την "Ηλέκτρα" του Σοφοκλή στο Stratford Shakespeare festival of Ontario, για λογαριασμό του μεγαλύτερου θεάτρου κλασικού ρεπερτορίου στη Βόρεια Αμερική.

Ηλέκτρα/ σκηνοθεσία: Θωμάς Μοσχόπουλος

Ένα χρόνο αργότερα έρχεται η βράβευσή του. Αισθάνομαι υπερήφανη για τον Θωμά. Είναι ένας σκηνοθέτης που εργάζεται με προσήλωση και ακρίβεια, ένας πολύ καλός χαρακτήρας και συνεργάτης. Σας παραθέτω το κειμενάκι που επιχειρηματολογούσε σχετικά με τη διάκριση:

"Ο Θωμάς Μοσχόπουλος ήταν από την αρχή φαβορί, ακόμα και σε αυτούς που δεν τους αρέσουν τα ελληνικά έργα. Υπήρχε τόσο έξυπνη νεωτερικότητα, τόσο μεγάλη διορατικότητα στους μυθικούς χαρακτήρες που είχαν αναζωογονηθεί με συναρπαστικό τρόπο, που όχι μόνο δεν υπονόμευε, αντίθετα ανέδειξε απολύτως το κείμενο. Έκανε μια συναρπαστική σύνθεση του χορού, των ηθοποιών, του σκηνικού χώρου."

Ιδού και μία από τις περσινές διθυραμβικές κριτικές από τη National Post:

"Δεν υπάρχει λόγος να φοβάστε τους Δαναούς, αν τα δώρα τους είναι τέτοια, σαν την παράσταση του Θωμά Μοσχόπουλου και του θιάσου στο Στράτφορντ. Είναι η καλύτερη παράσταση αρχαίας τραγωδίας που έχω δει ποτέ."

Σε ένα διάλειμμα της προετοιμασίας για τις "Τραχίνιες", που κάνουν πρεμιέρα τον Αύγουστο στην Επίδαυρο, μας μίλησε για την καταπληκτική συνεργασία του με τους Καναδούς ηθοποιούς, τον επαγγελματισμό και την ακρίβεια που τον εντυπωσίασαν. Ακολουθεί και άλλη πρόσκληση από εκεί. Αλλά δε θα τα πούμε όλα σήμερα...

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κατιάνα Μπαλανίκα

Οι Αθηναίοι / Κατιάνα Μπαλανίκα: «Μέσα μου είμαι κουτάβι, γι’ αυτό και με πάταγαν όλοι»

Η ηθοποιός που αγαπήθηκε για τους κωμικούς της ρόλους έκανε μόνο δράμα στη σχολή. Θα ήθελε να ξαναπαίξει στην τηλεόραση αλλά βλέπει πως δεν θυμούνται τη γενιά της πια. Είναι ευγνώμων για τη ζωή της και την αφηγείται στη LiFO - γιατί είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιδρυμα Ωνάση: Cavafy Summer School 2024

Θέατρο / H σχέση του καβαφικού λόγου με τη σύγχρονη ποπ κουλτούρα

H πρόσληψη του έργου και της ζωής του ποιητή ως θέατρο και περφόρμανς, η εκμετάλλευση των στίχων του στον χώρο της διαφήμισης, του θεάματος και της πολιτικής. Όλα όσα συζητήθηκαν στο Διεθνές Θερινό Σχολείο Καβάφη 2024.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένα σπάνιο οπτικό και ηχητικό ντοκουμέντο με τη σπουδαία Ελένη Παπαδάκη

Θέατρο / Μια χαμένη μπομπίνα έρχεται στο φως και μαζί της η φωνή της Ελένης Παπαδάκη

To αρχείο της, που ήταν παραπεταμένο σε μια αποθήκη, και μια μπομπίνα με ανέκδοτο υλικό έρχονται στο φως για να προσθέσουν μερικές ψηφίδες στην καλλιτεχνική διαδρομή της θρυλικής ηθοποιού. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μάριο Μπανούσι

Οι Αθηναίοι / Μάριο Μπανούσι: «Αν δεν εκτεθείς στη ζωή, δεν έχει νόημα»

Ο νεαρός σκηνοθέτης, που έχει ήδη μετρήσει διαδοχικά sold out, άρχισε να βλέπει θέατρο όταν μπήκε στη δραματική σχολή. Του αρέσει η ανθρώπινη αμηχανία, η σιωπή και η ησυχία τον γοήτευαν πάντα. Αν και δεν τα πάει καλά με τα λόγια, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Οι παραστάσεις του φθινοπώρου

Fall Preview 2024 / 15 παραστάσεις που έρχονται το φθινόπωρο

Η θεατρική σεζόν 2024-25 χαρακτηρίζεται κυρίως από τις επαναλήψεις της περσινής χρονιάς. Με μια πρώτη ματιά, τα έργα του κλασικού ρεπερτορίου καταλαμβάνουν σημαντική θέση, ενώ δεν λείπουν και οι αναγνώσεις σύγχρονων έργων που έχουν αγαπηθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι σημαίνει ένα sold-out στην Επίδαυρο;

Θέατρο / Τι σημαίνει ένα sold-out στην Επίδαυρο;

Τι είναι αυτό που προσελκύει τους θεατές και προκαλεί τόσο μεγάλο ενδιαφέρον στο κοινό; Μήπως η μαζική προσέλευση πολλές φορές υπονομεύει την παράσταση; Το sold-out στην Επίδαυρο είναι συχνά αμφιλεγόμενο. Πολλοί το περιφρονούν, αλλά όλοι το επιθυμούν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βίκυ Μαραγκοπούλου

Θέατρο / Η Βίκυ Μαραγκοπούλου έκανε το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας case study

Η θρυλική καλλιτεχνική διευθύντρια ανέλαβε να στήσει και να τρέξει το Διεθνές Φεστιβάλ σε μια πόλη και μια χώρα χωρίς προηγούμενη παράδοση στον σύγχρονο χορό. Με τη δουλειά της έδωσε φόρα στους Έλληνες χορογράφους στο διεθνές πεδίο και σήμερα, στην πρώτη αυτοβιογραφική της συνέντευξη, αφηγείται μια πλούσια διαδρομή στον κόσμο της τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αντώνης Αντύπας (1941-2024): «Το ουσιαστικό θέατρο έχει, για μένα, μια ταπεινότητα»

Απώλειες / Αντώνης Αντύπας (1941-2024): «Το ουσιαστικό θέατρο έχει, για μένα, μια ταπεινότητα»

Ο θεατρικός σκηνοθέτης που πέθανε σήμερα σε ηλικία 83 ετών είχε μιλήσει στη LiFO με αφορμή το έργο του Ευγένιου Ο’Νιλ «Πόθοι κάτω από τις λεύκες» που σκηνοθέτησε το 2017 για το Εθνικό Θέατρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΟΥΛΓΕΡΙΔΗΣ