Οι 10 καλύτερες επαναλήψεις της θεατρικής σεζόν

Οι 10 καλύτερες επαναλήψεις της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter
0

 

Οι 10 καλύτερες επαναλήψεις της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter

 

 Δεκαήμερο

Μέσα από εκατό νουβέλες που γράφτηκαν από το 1349 έως το 1351 και συνθέτουν το Δεκαήμερο ο Βοκάκιος αποκαλύπτει ολοκληρωμένο τον ποιητικό του κόσμο, γεμάτο έρωτα, ευφυΐα και ουμανισμό.
Η μεταφορά του Νίκου Καραθάνου, που σκηνοθέτησε και διασκεύασε το κείμενο σε συνεργασία με τη Λένα Κιτσοπούλου, επιστρέφει στις 10 Οκτωβρίου στη Νέα Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου.


Διαβάστε τις εντυπώσεις της Αργυρώς Μποζώνη και του Χρήστου Παρίδη από την περσινή παράσταση, καθώς και τη συνέντευξη του Καραθάνου στην Τίνα Μανδηλαρά για τη στήλη «Αθηναίοι».

Εθνικό Θέατρο (Νέα Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος»), Αγ. Κωνσταντίνου 22-24, 210 5288173

4.48 Ψύχωση

Οι 10 καλύτερες επαναλήψεις της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter

Το τελευταίο έργο της Σάρα Κέιν μεταφέρθηκε την περσινή σεζόν από την Άντζελα Μπρούσκου στο υπόγειο του BIOS και επιστρέφει από τις 2 Οκτωβρίου για 8 μόνο παραστάσεις. Το έργο αναφέρεται στη συγκεκριμένη ώρα πριν από την ανατολή. Ένας χρόνος καταγεγραμμένος ως μία στιγμή ακραίας διαύγειας – οι πρωινές ώρες κατά τις οποίες στατιστικά διαπράττεται ένας μεγάλος αριθμός αυτοκτονιών. Τρεις ηθοποιοί βρίσκονται επί σκηνής καθώς και η μουσικός Nalyssa Green που παίζει και τραγουδάει ζωντανά στην παράσταση.

Η Ματίνα Καλτάκη έγραψε κριτική για την παράσταση, η Αργυρώ Μποζώνη ανέλυσε τη μανία με τη Σάρα Κέιν που έχει κατακλύσει τις αθηναϊκές σκηνές, η Παρθενόπη Μπουζούρη μίλησε στον M. Hulot για τη στήλη «Λεπτά» με αφορμή τη συμμετοχή της και η Nalyssa Green στη Μαρίνα Πετρίδου για το grekamag.gr.

Bios, Πειραιώς 84, Γκάζι, 210 3425335

Mέχρι 12/10, Πέμ.-Κυρ. 8.30 μ.μ.

Εισ.: € 10.

 

 

Μεφίστο

Οι 10 καλύτερες επαναλήψεις της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter

Ο Νίκος Μαστοράκης ανέβασε τον περασμένο Μάιο στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά το κλασικό έργο των Αριάν Μνουσκίν και Κλάους Μαν. Η παράσταση επαναλαμβάνεται στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου από τις 26 Σεπτεμβρίου.

Το μυθιστόρημα του Μαν, που γράφτηκε στο Άμστερνταμ το 1936, είναι εμπνευσμένο από τον μύθο του Φάουστ. Η Μνουσκίν το διασκεύασε για το θέατρο, κάνοντάς το γνωστό στο ευρύ κοινό. Η άνοδος του Χίτλερ στην εξουσία δοκιμάζει τις αντοχές, την ιδεολογία και την ηθική όλων των ηρώων μέσα στη δίνη καταιγιστικών ιστορικών εξελίξεων.

Διαβάστε τη συνέντευξη που έδωσε ο Μαστοράκης στον Χρήστο Παρίδη για τη στήλη «Αθηναίοι».

Εθνικό Θέατρο (Κεντρική Σκηνή), Αγ. Κωνσταντίνου 22-24, 210 5288170

Κυρ. 7.30 μ.μ. Τετ.-Σάβ. 8 μ.μ.

Εισ.: € 20, 15, 10. Κάθε Πέμ. € 13.

 

 

Εγώ ο Θουκυδίδης, ένας Αθηναίος

Οι 10 καλύτερες επαναλήψεις της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter

Ύστερα από τρεις παρατάσεις, το έργο της Άννας Κοκκίνου έκλεισε πέρσι μια επιτυχημένη σεζόν για το Θέατρο Σφενδόνη κι επιστρέφει σε αυτό από τις 3 Οκτωβρίου.

Ένα τολμηρό εγχείρημα που αποδίδει σκηνικά κάτι μέχρι πρότινος αδιανόητο: την Ιστορία του Θουκυδίδη. Η Κοκκίνου συνθέτει από το κλασικό ελληνικό κείμενο μια πυκνή αφήγηση μεγάλης και υποδόριας έντασης, που με φόντο τον Πελοποννησιακό Πόλεμο ουσιαστικά μιλά για τον ελληνικό χαρακτήρα και τη φύση των ανθρώπων.

Ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος έγραψε σε editorial του κάποιους συνειρμούς με αφορμή την παράσταση, ο Σπύρος Στάβερης τη φωτογράφισε, ενώ η Αργυρώ Μποζώνη μίλησε με την Άννα Κοκκίνου και μετέφερε τις εντυπώσεις της από αυτό που παρακολούθησε.

Θέατρο Σφενδόνη, Μακρή 4, Μακρυγιάννη 215 5158968

Παρ., Σάβ. 8 μ.μ. Κυρ. 7 μ.μ.

Εισ.: € 15, 10.

Από 4/10 

 

Ραμόνα travel / η γη της καλοσύνης

Οι 10 καλύτερες επαναλήψεις της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter

Η Γλυκερία Μπασδέκη γράφει, ο Γιάννης Σκουρλέτης σκηνοθετεί και η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη πρωταγωνιστεί στην παράσταση της bijoux de kant που άνοιξε το τελευταίο Φεστιβάλ Αθηνών.

Ένα κορίτσι της επαρχίας του ελληνικού Βορρά, η Ραμόνα, ταξιδεύει στα Βαλκάνια των μύθων, των θρύλων, των ηρωικών στιγμών και των θρησκευτικών εμμονών. Τραγουδά την ιστορία του τόπου της, κουβαλώντας, όμως, σαν άλλη Μπλανς Ντιμπουά, το φορτίο των ματαιωμένων προσδοκιών της. Στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων, από 1 Οκτωβρίου.

Η Γλυκερία Μπασδέκη έγραψε μερικές γραμμές για το έργο και η Λένα Δροσάκη μίλησε στον Αλέξανδρο Διακοσάββα και στο grekamag.gr με αφορμή τη συμμετοχή της στην παράσταση.

 

Οδού Κυκλάδων, Κυκλάδων 11 & Κεφαλληνίας, Κυψέλη, 210 8217877

Mέχρι 2/11, Κυρ. 7 μ.μ. Τετ.-Σάβ. 9 μ.μ.

Εισ.: € 18, 12, 10, 5.

 

 

Δυτική Αποβάθρα

Οι 10 καλύτερες επαναλήψεις της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter

Η ιδέα για τη Δυτική Αποβάθρα γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη, στις όχθες του ποταμού Χάντσον, όπου υπήρχε ένα μεγάλο, έρημο υπόστεγο που ανήκε στις παλιές αποβάθρες. Εκεί ο Μπερνάρ-Μαρί Κολτές οραματίστηκε έναν τόπο-πέρασμα όμοιο με σταυροδρόμι, ένα μετά-μοντέρνο γκέτο μύησης ή απώλειας για κάθε καρυδιάς καρύδι που ξεβράζεται δίπλα στο ποτάμι.

Η μεταφορά του Γάλλου σκηνοθέτη Ludovic Lagarde στο έργο του καταραμένου ποιητή του γαλλικού θεάτρου επιστρέφει στη σκηνή «Νίκος Κούρκουλος» του Εθνικού μέχρι τις 5 Οκτωβρίου.

Εθνικό Θέατρο (Νέα Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος»), Αγ. Κωνσταντίνου 22-24, 210 5288173

Mέχρι 5/10, Κυρ. 7.30 μ.μ. Τετ.-Σάβ. 9 μ.μ.

Εισ.: € 15, 10. Τετ. (απογ.), Πέμ. € 13.

Ο Μουνής

Οι 10 καλύτερες επαναλήψεις της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter

Μια ιστορία ακραία και απόκοσμα βίαιη σε ένα χωριό της ελληνικής επαρχίας κάπου την δεκαετία της «Αλλαγής». Όλοι ξέρουν, αλλά όλοι σιωπούν. Και όλα λύνονται με πολύ ξύλο πίσω από κλειστές πόρτες ή χορεύοντας ένα λεβέντικο τσάμικο στην κεντρική πλατεία του χωριού.

Η ομάδα 4frontal και ο σκηνοθέτης Παντελής Δεντάκης μετέφεραν το διήγημα της Λένας Κιτσοπούλου στη σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου κι έπειτα από την περσινή επιτυχία η παράσταση επαναλαμβάνεται από τις 11 Οκτωβρίου.

Διαβάστε τη συνέντευξη που έδωσε ο Δεντάκης στην Αργυρώ Μποζώνη.

Θέατρο του Νέου Κόσμου (Κάτω Χώρος), Αντισθένους 7 & Θαρύπου, 210 9212900

Μέχρι 2/11, Σάβ. 7 μ.μ. Κυρ. 9.30 μ.μ.
 

Ε_φυγα

Οι 10 καλύτερες επαναλήψεις της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter

Το Συνεργείο στο Μεταξουργείο θα μεταμορφωθεί και πάλι από τις 2 Οκτωβρίου σε μια πενταώροφη κατοικία με πολλά μικρά δωμάτια όπου θα ζήσουν άνθρωποι που έφτασαν στην Αθήνα από μακριά.

Μια πρωτότυπη παράσταση-περιήγηση στο σπίτι του καθένα από αυτούς. Νέοι άνθρωποι από το Αφγανιστάν, το Πακιστάν, το Μπαγκλαντές, φυγάδες που εξομολογούνται την προσωπική τους ιστορία και μας ξεναγούν στην προσωπική τους μνήμη και στο παρελθόν τους.

Η Αργυρώ Μποζώνη παρουσίασε πριν από μερικούς μήνες την παράσταση και μίλησε με τη δημιουργό της.

Συνεργείο, Κολωνού 31, Μεταξουργείο, 698 1802544

Πέμ.-Παρ. 2, 3, 9, 10, 16, 17/10 & Τετ.-Πέμ.-Παρ. 22, 23, 24, 29, 30, 31/10 & 5, 6, 7/11, 9.30 μ.μ.

Είσοδος ελεύθερη με σειρά προτεραιότητας κατόπιν τηλεφωνικής κράτησης.

Καταστρούπολη

Οι 10 καλύτερες επαναλήψεις της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter

Στη Μικρή Πόρτα, ο Μανώλης Μαυροματάκης, ως σκηνοθέτης, και η Ξένια Καλογεροπούλου σε έναν γοητευτικά παράδοξο ρόλο παρουσιάζουν, ύστερα από το Φεστιβάλ Αθηνών, το έργο του Φίλιπ Ρίντλεϊ.

Η συγκινητική ιστορία μιας παρέας παιδιών που, με την καθοδήγηση μιας γριάς μάγισσας, αποφασίζουν να φτιάξουν τον κόσμο από την αρχή θα κάνει πρεμιέρα στις 4 Οκτωβρίου.

Πόρτα, Μεσογείων 59, Αμπελόκηποι, 210 7711333

Μέχρι 22/11, Σάβ. 6 μ.μ. Δευτ. 9.15 μ.μ.

Εισ.: € 10.

 

 

Προσοχή! Ο πρίγκιπας λερώνει

Οι 10 καλύτερες επαναλήψεις της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter

Είκοσι χρόνια μετά την πρώτη τους συνεργασία, ο Νίκος Κυπουργός και ο Θωμάς Μοσχόπουλος συναντήθηκαν την περσινή σεζόν στην όπερα «Προσοχή! Ο πρίγκιπας λερώνει» που ανέβασε η Εθνική Λυρική Σκηνή.

Η ιστορία βασίζεται στο διάσημο παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, ενώ το θέαμα που αφορά εξίσου τα παιδιά και το ενήλικο κοινό επιστρέφει στο Θέατρο Ολύμπια από τις 7 Νοεμβρίου.

Διαβάστε τις εντυπώσεις της Αργυρώς Μποζώνη από την περσινή παράσταση.

Θέατρο Ολύμπια, Ακαδημίας 59-61, 210 3662100

7, 22/10, 24, 30/1/2015, 8 μ.μ.

11, 12, 16, 18, 19, 20, 21, 23/11, 21, 23, 24/12, 14, 15, 16, 18, 20, 21, 22, 23, 25, 27, 28, 29/1/2015, 1, 3, 8, 15, 17, 18, 19, 20/2/2015, 5, 6, 8/3/2015, 11 π.μ.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι δυο Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ

Όπερα / Οι δυο βραβευμένες Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ ανεβαίνουν σε περίοδο πολέμου

Λίγο πριν σηκωθεί η αυλαία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τις δύο εμβληματικές όπερες του Γκλουκ, ο σημαντικός Ρώσος σκηνοθέτης εξηγεί τις σύγχρονες παραμέτρους της θυσίας της αρχαίας τραγικής ηρωίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ήμουν το νο. 7 από τους 100 άντρες που χώρισε η Γουλιώτη στη Στέγη

Θέατρο / Ήμουν το νο. 7 από τους 100 άντρες που χώρισε η Γουλιώτη στη Στέγη

Περίπου στις 17:30 το απόγευμα του Σαββάτου τόλμησα να ανέβω στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση για να συμμετάσχω σε έναν αδιανόητο 24ωρο θεατρικό μαραθώνιο, πλάι στο θηρίο υποκριτικής που ονομάζεται Στεφανία Γουλιώτη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Στο Σώμα της

Θέατρο / Ένα έργο στο Εθνικό Θέατρο για την περίοδο, την εμμηνόπαυση, την κλειτορίδα και τον γυναικείο αυνανισμό

Μαζί με άλλες 22 γυναίκες, η Ελένη Ευθυμίου, η Σοφία Ευτυχιάδου και η Νεφέλη Μαϊστράλη ανεβάζουν ένα έργο για ζητήματα που θεωρητικά μπορούν να συζητηθούν ανοιχτά, αλλά στην πραγματικότητα όχι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σπύρος Παπαδόπουλος: «Δεν μου αρέσει να φαίνομαι, κι ας κατέληξα να παίζω μπροστά σε κόσμο»

Θέατρο / Σπύρος Παπαδόπουλος: «Δεν μου αρέσει να φαίνομαι, κι ας κατέληξα να παίζω μπροστά σε κόσμο»

Παρά τις προσπάθειές του να το αποφύγει, μια σειρά από συμπτώσεις τον οδήγησε στο θέατρο. Οι «Απαράδεκτοι» δεν συνεχίστηκαν λόγω δικής του απόφασης, το «Στην υγειά μας, ρε παιδιά» σταμάτησε όταν κουράστηκε ψυχολογικά. Ο δημοφιλής κωμικός ηθοποιός είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Οι θρυλικοί Trocks στην Αθήνα για την επέτειο των 50 χρόνων της ομάδας τους

Χορός / Trocks: Η θρυλική και διαφορετική ομάδα μπαλέτου έρχεται στην Αθήνα

Άντρες χορευτές ντυμένοι με τουτού και πουέντ ερμηνεύουν μεγάλα κλασικά αλλά και μοντέρνα μπαλέτα, παρωδώντας τις πολύπλοκες χορογραφίες και τις παραξενιές των μπαλαρίνων της παλιάς, αλλά και της νέας, εποχής.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιώργος Καραμίχος: Αν δεν εκφράζουμε τα συναισθήματά μας, αρρωσταίνουμε 

Θέατρο / Γιώργος Καραμίχος: «Αν δεν εκφράζουμε τα συναισθήματά μας, αρρωσταίνουμε»

Στο θέατρο υποδύεται έναν συγγραφέα που επιστρέφει στον τόπο του για να δηλώσει ανοιχτά την ταυτότητά του στην οικογένειά του. Θα αλλάξει η ζωή και η πορεία των ανθρώπων που αγαπά;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Alvin Ailey: Ο συναρπαστικός καλλιτέχνης που άλλαξε για πάντα τον σύγχρονο χορό

Χορός / Alvin Ailey: Ο συναρπαστικός καλλιτέχνης που άλλαξε για πάντα τον σύγχρονο χορό

Η ζωή, το έργο και η κληρονομιά του Alvin Ailey, του πρώτου μαύρου χορογράφου σύγχρονου χορού, παρουσιάζονται στην πρώτη μεγάλης κλίμακας μουσειακή έκθεση προς τιμήν του στο Whitney Museum of American Art.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ