Σφοδρή απογοήτευση: Κριτική για τον «Ορέστη» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα

«Ορέστης» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και μετάφραση Γιώργου Χειμωνά στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου Facebook Twitter
0

Σε καμία θεατρική παράσταση δεν υπάρχουν ουδέτερα ή περιττά μέρη. Από το υπέρβαρο ή το λιπόσαρκο σώμα ενός ηθοποιού έως το τελευταίο σκηνικό αντικείμενο, –μια φθαρμένη πορσελάνη, μια μισάνοιχτη πόρτα, ακόμη και η σκόνη ή τα  ψίχουλα που μένουν σ' ένα τραπέζι, η τονικότητα των χρωμάτων με το πλήθος  των ψυχικών εντάσεων που απηχούν–, αλλά και μια χειρονομία που επιμένει, ένα ρεφρέν, μια χορδή που σπάει στις έξι ακριβώς το απόγευμα, μια λωρίδα φωτός που μοιάζει να μπαίνει τυχαία από το παράθυρο, όλα, τα πάντα, διαδραματίζουν ζωτικό και κρίσιμο ρόλο συμμετέχοντας σε αυτό που αποκαλούμε θεατρική ατμόσφαιρα. 

Είναι αυτά τα στοιχεία που θα υφάνουν τον πυκνό, πολύσημο ιστό μιας παράστασης. Με αυτά ο σκηνοθέτης θα ντύσει τις ιδέες του, με αυτά θα καταστούν ορατές οι αόρατες δυνάμεις της αγάπης, της ενοχής, του φόβου, και της αγωνίας που ρέουν ανάμεσα στις γραμμές ενός κειμένου, με αυτά θα τραφούν οι εικόνες των ονείρων και των συνειρμών μας, μ’ αυτά θα προσκληθεί ο Θάνατος σε μια παρτίδα σκάκι. Αρκεί, βέβαια, να ενορχηστρωθούν με αίσθηση ρυθμού και γνώση. 

Το τελευταίο πράγμα που χρειάζεται το αρχαίο δράμα σήμερα είναι η μικροαστική νοοτροπία του «πλήρους σετ επίπλων» πεταμένων φύρδην μίγδην σε μια σκηνή, με τα κορίτσια να σερβίρουν σαμπάνιες στο Ματωμένο Δείπνο μιας ψευτομπαρόκ αισθητικής.

Γιατί η Σκηνή είναι μια Επικράτεια όπου όλα «σημαίνουν». Ακόμη και οι διαστάσεις ενός τραπεζιού, το είδος, η μυρωδιά και η παλαιότητα του ξύλου από το οποίο είναι φτιαγμένο, η απαλότητα ή η τραχύτητα ενός υφάσματος, η βραχνάδα μιας φωνής ή η οξύτητα ενός ήχου, όλα επηρεάζουν την αισθητική του αποτελέσματος, όλα μαζί οικοδομούν μια αρχιτεκτονική των «σημείων». Κάθε ένα από αυτά έχει το δικό του ειδικό βάρος και όλα μαζί, συναρμοσμένα, επιφορτίζονται με μια κοινή αποστολή: να κινητοποιήσουν το βλέμμα, τη νοητική και συναισθηματική αντίληψη του θεατή, ώστε να βυθιστεί στις αποχρώσεις και στους κραδασμούς, να οσφρανθεί τις λέξεις, ν’ αγγίξει το δέρμα, να νιώσει την ανάσα των ηθοποιών, να συνδεθεί δηλαδή με το θεατρικό συμβάν σε όλα τα επίπεδα. 

«Ορέστης» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και μετάφραση Γιώργου Χειμωνά στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου Facebook Twitter
Υπάρχει άραγε κάποιο προϊόν της τέχνης της επιλοποιίας που δεν τιμήθηκε στην παράσταση αυτή; Φωτ.: Σταύρος Χαμπάκης

Η συναρμογή των σημείων, όμως, δεν είναι απλή υπόθεση. Η δράση, οι λέξεις, το χρώμα, οι γραμμές, ο ρυθμός, τα σώματα καλούνται να συνυπάρξουν με τέτοια ένταση και ακρίβεια, ώστε να επιφέρουν τη μέγιστη παραγωγή νοήματος και απόλαυσης παρασύροντας τον θεατή σε μια κατάσταση διέγερσης και αλληλεπίδρασης. 

Φανταστείτε, λοιπόν, τη σφοδρότητα της απογοήτευσής μας απέναντι στο σκηνικό συνονθύλευμα που κατέλαβε την ορχήστρα του αρχαίου θεάτρου της Επιδαύρου την περασμένη εβδομάδα στην παράσταση του «Ορέστη».

Αν στο ένα επίπεδο δράσης –στο βάθος πίσω από την ορχήστρα– είχαμε σαλονάκι, βιβλιοθήκη, μπερζέρες, λαμπατέρ, τραπεζάκια για ν’ ακουμπούν τα λαμπατέρ, σκαλάκια, βάζα και καθρέφτη, τότε στο άλλο, στην ορχήστρα δηλαδή, είχαμε ένα σετ τραπεζαρίας. Υπάρχει άραγε κάποιο προϊόν της τέχνης της επιλοποιίας που δεν τιμήθηκε στην παράσταση αυτή; 

«Ορέστης» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και μετάφραση Γιώργου Χειμωνά στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου Facebook Twitter
Φωτ.: Σταύρος Χαμπάκης

Επιπλέον, αξίζει να μνημονεύσουμε το παχύ στρώμα λάσπης που κάλυπτε την επιφάνεια της ορχήστρας. Το υλικό αυτό, σύμβολο της Γης, του αρχέγονου, του ενστίκτου, του ασυνείδητου, του ρύπου αλλά και της γονιμότητας, είναι από μόνο του ένα χρυσωρυχείο νοημάτων, διαθέτει τόσο μεγάλη δύναμη ως προς την γέννηση συνειρμών και σκέψεων, ώστε δεν χρειάζεται κανένα διακοσμητικό στοιχείο για να «αναδειχθεί». Ούτε όμορφα στάχυα, ούτε προβολείς μέσα στα στάχυα, ούτε τραπέζια με άσχετες καρέκλες, ούτε τίποτε άλλο που ανούσια προστιθέμενο προώρισται να αφαιρέσει νόημα. Ο ιδιοφυής Ίβο βαν Χόφε το απέδειξε περίτρανα στον δικό του «Ορέστη» (που είδαμε το 2019, στο ίδιο θέατρο), αφήνοντας τη λάσπη γυμνή, χωρίς κεράκια και συμπράγκαλα, έτσι ώστε οι ήρωες, συγκεντρωμένοι κι ανεμπόδιστοι, να επιτελέσουν τις καθόδους και τις ανόδους τους από την καρδιά του σκότους. 

Μονάχα αισθητική σκοτο-δίνη υπήρξε στην παράσταση του Γιάννη Κακλέα, η οποία αυξανόταν μαρτυρικά κάθε λεπτό της ώρας. Οι έρμες κοπέλες του Χορού, ενδεδυμένες με μαύρα μπουστάκια, μινάκια και μποτάκια, πηγαινοέρχονταν ενώπιόν μας αμήχανες, με βλέμμα άδειο, στερημένες από κάθε εσωτερικό κίνητρο, συμμετέχοντας, εν αγνοία τους θα νόμιζε κανείς, σε μια κακόγουστη φάρσα, στην αναβίωση, δηλαδή, ενός θλιβερού έιτις μιούζικαλ σχολικής επινόησης, με βασικά αξεσουάρ –ό,τι βρέθηκε πρόχειρο; ό,τι ταίριαζε με τα ρούχα τους;—βεντάλιες, κηροπήγια και κόκκινες χαρτοπετσέτες.

Το τελευταίο πράγμα που χρειάζεται το αρχαίο δράμα σήμερα είναι η μικροαστική νοοτροπία του «πλήρους σετ επίπλων» πεταμένων φύρδην μίγδην σε μια σκηνή, με τα κορίτσια να σερβίρουν σαμπάνιες στο Ματωμένο Δείπνο μιας ψευτομπαρόκ αισθητικής. Στο θέατρο οι φόρμες λειτουργούν ή δε λειτουργούν ως Έννοιες (ένα παλτό δεν μετατρέπεται αυτομάτως σε «πουκάμισο αδειανό», ούτε ένα τραπεζομάντηλο με κόκκινους λεκέδες προσδίδει αναγκαστικά σαιξπηρικό μεγαλείο σ’ ένα δείπνο). Αν οι δημιουργοί κατορθώσουν να συνδεθούν με την ουσία της πρωταρχικής αναφοράς, τότε η παραπομπή αυτή αναζωογονεί τη σχέση μας με την εστία και τη διαχρονική αξία της. Αντίθετα, εάν Εικόνες-Σημεία-Έννοιες (Πιετά, Αίμα, Δείπνος) χρησιμοποιηθούν προς επίδειξη και κατανάλωση, τότε όχι μόνο δε λειτουργούν υπέρ της παράστασης αλλά, αποσυνδεδεμένα πλήρως από την καταγωγή τους, γελοιοποιούνται. Αντί για συμπύκνωση ύλης, μνήμης και συναισθήματος, έχουμε αραίωση μέχρις διαλύσεως. Και τελικά, μέσα σε τόση φλυαρία, σύγχυση και επιπολαιότητα, μέσα σ’ έναν αχταρμά από σπουδαίες αναφορές και «σημεία» το κέρδος είναι μια Α-σήμαντη παράσταση.

«Ορέστης» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και μετάφραση Γιώργου Χειμωνά στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου Facebook Twitter
Διεκπεραιωτικός και ξύλινος ο Πάνος Βλάχος ως Μενέλαος. Φωτ.: Σταύρος Χαμπάκης
«Ορέστης» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και μετάφραση Γιώργου Χειμωνά στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου Facebook Twitter
Ένα κούφιο σόου υποκριτικής εκ μέρους του Πυλάδη (Αιμιλιανός Σταματάκης). Φωτ.: Σταύρος Χαμπάκης

Το μόνο θετικό που καταφέραμε να βιώσουμε στη διάρκεια αυτής της αισθητικής παρωδίας –εκτός φυσικά από τη μετάφραση του Γιώργου Χειμωνά– ήταν συμπόνοια για τους ηθοποιούς. Κυρίως για τον Άρη Σερβετάλη και τη Μαίρη Μηνά, που έδωσαν μάχη για να διασωθούν. Ο πρώτος βρήκε διέξοδο μέσα από το σώμα του: οι χορογραφημένοι «σπασμοί» του, η νευρικότητα και ταραχή των κινήσεών του μετέδωσαν μέχρι ενός σημείου την αγωνία που βιώνει ο Ορέστης υπό το άχθος της επερχόμενης (;) τρέλας, συναίσθημα που δεν υπηρετήθηκε, όμως, από την αβαθή, μονοδιάστατη χροιά της φωνής του. 

Η δεύτερη, συμπαθής και παλλόμενη Ηλέκτρα, γεμάτη από ένα βασανιστικό συναίσθημα που όμως δεν ήξερε τι να το κάνει, πώς να το διοχετεύσει, με αποτέλεσμα να γυροφέρνει ακαθοδήγητη σκορπίζοντας εις μάτην την ενέργειά της. 

Από εκεί και πέρα, ξανά το χάος: μια αδιάφορη Ελένη (Νικολέτα Κοτσαηλίδου), ένας διεκπεραιωτικός, ξύλινος Μενέλαος (Πάνος Βλάχος), ένα κούφιο σόου υποκριτικής εκ μέρους του Πυλάδη (Αιμιλιανός Σταματάκης), και ας σταματήσουμε εδώ, επειδή δεν έχει νόημα οποιοδήποτε περαιτέρω σχόλιο γι’ αυτή την παράσταση που σπατάλησε τον χρόνο και τη σκέψη μας.

«Ορέστης» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και μετάφραση Γιώργου Χειμωνά στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου Facebook Twitter
Η Μαίρη Μηνά συμπαθής και παλλόμενη Ηλέκτρα, γεμάτη από ένα βασανιστικό συναίσθημα που όμως δεν ήξερε τι να το κάνει, πώς να το διοχετεύσει, με αποτέλεσμα να γυροφέρνει ακαθοδήγητη σκορπίζοντας εις μάτην την ενέργειά της. Φωτ.: Σταύρος Χαμπάκης

Ορέστης του Ευριπίδη

Σκηνοθεσία/Δραμ. επεξεργασία: Γιάννης Κακλέας

Μετάφραση: Γιώργος Χειμωνάς

Σκηνικά: Ηλένια Δουλαδίρη / Γιάννης Κακλέας

Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη

Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος

Κίνηση: Άρης Σερβετάλης

Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου
 

ΗΘΟΠΟΙΟΙ

ΑΡΗΣ ΣΕΡΒΕΤΑΛΗΣ (Ορέστης)

ΜΑΙΡΗ ΜΗΝΑ (Ηλέκτρα)

ΠΑΝΟΣ ΒΛΑΧΟΣ (Μενέλαος)

ΑΙΜΙΛΙΑΝΟΣ ΣΤΑΜΑΤΑΚΗΣ (Πυλάδης)

ΓΙΩΡΓΟΣ ΨΥΧΟΓΥΙΟΣ (Τυνδάρεως)

ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΚΟΤΣΑΗΛΙΔΟΥ (Ωραία Ελένη)

ΖΕΡΟΜ ΚΑΛΟΥΤΑ (Φρύγας)

Σταθμοί & ημερομηνίες περιοδείας

22 Ιουλίου -  ΧΑΝΙΑ- ΘΕΑΤΡΟ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΤΑΦΡΟΥ

23 Ιουλίου - ΗΡΑΚΛΕΙΟ-ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ Ν.ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ

24 Ιουλίου - ΗΡΑΚΛΕΙΟ-ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ Ν.ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ

26 Ιουλίου - ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ-ΔΗΜΟΥ ΠΑΠΑΓΟΥ- ΧΟΛΑΡΓΟΥ

27 Ιουλίου - ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ-ΔΗΜΟΥ ΠΑΠΑΓΟΥ- ΧΟΛΑΡΓΟΥ

28 Ιουλίου - ΒΕΑΚΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΑ

29 Ιουλίου - ΒΕΑΚΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΑ

31 Ιουλίου - ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΦΙΛΙΠΠΩΝ

1 Αυγούστου - ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΦΙΛΙΠΠΩΝ

2 Αυγούστου - ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΔΙΟΥ(ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΟΛΥΜΠΟΥ)

4 Αυγούστου - ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΝΔΡΟΥ

7 Αυγούστου - ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΗΛΙΔΑΣ (31ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΗΛΙΔΑΣ)

23 Αυγούστου - ΛΑΡΙΣΑ-ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ ΑΛΚΑΖΑΡ

24 Αυγούστου - ΒΟΛΟΣ-ΑΝΟΙΧΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ

25 Αυγούστου - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΘΕΑΤΡΟ ΔΑΣΟΥΣ

26 Αυγούστου - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΘΕΑΤΡΟ ΔΑΣΟΥΣ

27 Αυγούστου - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΘΕΑΤΡΟ ΔΑΣΟΥΣ

29 Αυγούστου - ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΠΑΛΑΙΟ ΕΛΑΙΟΥΡΓΕΙΟ

30 Αυγούστου - ΑΧΑΡΝΕΣ-ΘΕΑΤΡΟ Μ.ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ

1 Σεπτεμβρίου - ΑΙΓΑΛΕΩ - ΘΕΑΤΡΟ ''ΑΛΕΞΗΣ ΜΙΝΩΤΗΣ''

2 Σεπτεμβρίου - ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ-ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΤΡΑΣ

3 Σεπτεμβρίου - ΘΕΑΤΡΟ ΒΡΑΧΩΝ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ

4 Σεπτεμβρίου - ΘΕΑΤΡΟ ΒΡΑΧΩΝ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ

6 Σεπτεμβρίου - ΒΡΙΛΛΗΣΙΑ-ΘΕΑΤΡΟ ''ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ''

8 Σεπτεμβρίου - ΝΙΚΑΙΑ-ΚΑΤΡΑΚΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟ

13 Σεπτεμβρίου - ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ-ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ Δ. ΚΙΝΤΗΣ

14 Σεπτεμβρίου - ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ-ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ Δ. ΚΙΝΤΗΣ

15 Σεπτεμβρίου - ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ-ΘΕΑΤΡΟ ''ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΕΓΓΟΣ''

17 Σεπτεμβρίου - ΘΕΑΤΡΟ ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΠΠΑ

18 Σεπτεμβρίου - ΘΕΑΤΡΟ ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΠΠΑ

19 Σεπτεμβρίου - ΘΕΑΤΡΟ ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΠΠΑ

4 Οκτωβρίου - ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ

5 Οκτωβρίου - ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Άρης Σερβετάλης: «Ο άνθρωπος έχει ανάγκη την επαφή του με το απόλυτο μυστήριο, που είναι ο Θεός»

Θέατρο / Άρης Σερβετάλης: «Ο άνθρωπος έχει ανάγκη την επαφή του με το απόλυτο μυστήριο, που είναι ο Θεός»

Για τα ανθρώπινα μέτρα, τι συνθήκες που μας ξεπερνούν και την επιβίωση σε έναν τόπο με θλίψη και σκοτάδι αλλά και την ελπίδα της λύτρωσης μιλήσαμε με τον Άρη Σερβετάλη, που θα υποδυθεί τον Ορέστη στην ομώνυμη τραγωδία του Ευριπίδη, την οποία σκηνοθετεί στην Επίδαυρο ο Γιάννης Κακλέας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ιφιγένεια η εν Ταύροις» του Ευριπίδη στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου σε σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη και μετάφραση Γιώργου Ιωάννου

Λουίζα Αρκουμανέα / «Ιφιγένεια η εν Ταύροις»: Πώς επέρχεται η σωτηρία στους ανθρώπους;

Κριτική για την παράσταση «Ιφιγένεια η εν Ταύροις» του Ευριπίδη που παρουσιάστηκε στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, σε σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη και μετάφραση Γιώργου Ιωάννου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Γιώργος Νανούρης: «Εγώ δεν πάω ποτέ να πω “γεια, είμαι ο σκηνοθέτης”»

Θέατρο / Γιώργος Νανούρης: «Εγώ ποτέ δεν πάω να πω “γεια, είμαι ο σκηνοθέτης”»

Ο ηθοποιός Γιώργος Νανούρης κατάφερε μέσα σε λίγα χρόνια ένα σερί «χειροποίητων» σκηνοθετικών επιτυχιών και πλέον δηλώνει έτοιμος –αν και φοβερά αγχωμένος– για την πρώτη του Επίδαυρο, με την «Ιφιγένεια εν Ταύροις» του Ευριπίδη και τρεις αγαπημένους του πρωταγωνιστές (Λένα Παπαληγούρα, Χάρις Αλεξίου, Μιχάλης Σαράντης) να τον συνοδεύουν.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ