Υπάρχουν οδηγίες στον έρωτα; O πρωταγωνιστής της παράστασης «Σεξ Λεξικόν», Γιώργος Αμούτζας, απαντά

Υπάρχουν οδηγίες στον έρωτα; O πρωταγωνιστής της παράστασης «Σεξ Λεξικόν», Γιώργος Αμούτζας, απαντά Facebook Twitter
Για να ανακαλύψεις τον έρωτα πρέπει να περάσεις από σαράντα κύματα και με αυτόν τον τρόπο ο Τάκης και η Κάτια θα κάνουν τη βουτιά τους σε αυτή την τρικυμία του έρωτα.
0

Το έργο του Σπύρου Δ. Μιχαλόπουλου ανεβαίνει στο θερινό θέατρο Λαμπέτη σε σκηνοθεσία Σταύρου Σβήγκου, σε μια παράσταση που απαντά στην ερώτηση: «Υπάρχουν οδηγίες στον έρωτα;» Κάποτε υπήρχαν, με ένα «Σεξ Λεξικόν»! Βρισκόμαστε στο 1978, μια εποχή προσδοκιών, διεκδικήσεων και μετασχηματισμών και δύο νέοι είναι έτοιμοι να γνωρίσουν την υπέροχη τρικυμία του έρωτα. Μέσα από αυτό το ταξίδι, που οργανώνουν καιρό, με προορισμό την πρώτη τους φορά οι δύο ήρωες θα αναμετρηθούν και θα μετρήσουν τα «εγώ» τους. Ο πανικός της άγνοιας θα τους οδηγήσει σε ένα ηθικοπλαστικό λυσάρι παλαιών αρχών, στο Σεξ Λεξικόν που ανακαλύπτουν σε μια βιβλιοθήκη.

Αυτό το «αναχρονιστικό, οπισθοδρομικό, παλιομοδίτικο λεξικό» θα τους βάλει σε μεγάλους μπελάδες. Εκείνο που σχεδίαζαν τόσο καιρό θα τους φέρει αντιμέτωπους με πολλά ευτράπελα και θα κληθούν να ξεπεράσουν τις δυσκολίες μιας ολόκληρης ζωής μέσα σε μία ώρα. Η ιστορία των δυο παιδιών μάς θυμίζει με απόλυτη τρυφερότητα και χιούμορ εκείνη την πρώτη φόρα, η οποία διέπεται από τα ίδια συναισθήματα, είτε είμαστε στην εποχή της Μεταπολίτευσης είτε στη σύγχρονη.

Ο πρωταγωνιστής Γιώργος Αμούτζας μας μιλά για τον έρωτα αλλά και για τις προκλήσεις του ρόλου του σε μία από τις πιο γλυκές κωμωδίες που θα απολαύσουμε φέτος το καλοκαίρι.

Η παράσταση είναι σαν ένα ταξίδι για τον ηθοποιό. Μετά την υπόκλιση αισθάνομαι πως έχουμε κάνει μια πραγματική κατάθεση ψυχής και μου παίρνει αρκετές ώρες για να ηρεμήσω σωματικά και πνευματικά.

— Τι σημαίνει έρωτας για τους πρωταγωνιστές του έργου και πώς διαχειρίζονται την πρωτόγνωρη γι' αυτούς κατάσταση;

Για να ανακαλύψεις τον έρωτα πρέπει να περάσεις από σαράντα κύματα και με αυτόν τον τρόπο ο Τάκης και η Κάτια θα κάνουν τη βουτιά τους σε αυτή την τρικυμία του έρωτα.

  

— Τι προκλήσεις συνάντησες σε σχέση με τον ρόλο σου;

Ο ρόλος του Τάκη είναι ιδιαίτερα απαιτητικός. Θα μπορούσα να πω πως πρόκειται για το πιο δύσκολο υποκριτικό στοίχημα που έχω βάλει μέχρι σήμερα. Στη σκηνή ξεδιπλώνεται μια μεγάλη γκάμα συναισθημάτων. Υπάρχουν πολλές διακυμάνσεις στις εντάσεις αλλά και στη ρυθμολογία του έργου, καθώς και μια μόνιμη συνεργασία ανάμεσα στον ηθοποιό, τα φώτα και τις μουσικές.

— Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να είσαι συνέχεια πάνω στη σκηνή μαζί με τη συμπρωταγωνίστριά σου επί δύο ώρες;

Δεν ξέρω αν είναι δύσκολο, ξέρω πως σίγουρα δεν είναι εύκολο, αλλά δεν έχει ιδιαίτερη σημασία γιατί το συναίσθημα είναι μοναδικό και από τα πρώτα λεπτά μπαίνεις ολόψυχα σε αυτή την ιστορία. Η παράσταση είναι σαν ένα ταξίδι για τον ηθοποιό. Μετά την υπόκλιση αισθάνομαι πως έχουμε κάνει μια πραγματική κατάθεση ψυχής και μου παίρνει αρκετές ώρες για να ηρεμήσω σωματικά και πνευματικά.

— Υπάρχει λεξικό για τον έρωτα; Τι είναι αυτό που μπορεί να αγγίξει τους θεατές αυτής της παράστασης;

Στην παράστασή μας υπάρχει λεξικό, που οι ήρωές μας αποδεικνύουν πως δεν χρησιμεύει πουθενά. Στη ζωή η θεωρία απέχει πολλές φορές από την πραγματικότητα. Έτσι και στον έρωτα, οφείλεις να αφεθείς και να ζήσεις κάθε στιγμή. 

Θέατρο Λαμπέτη, λεωφ. Αλεξάνδρας 106, 2106435706, Facebook, Instagram, Παραστάσεις: 22-26/7/20

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Θέατρο / Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Πώς διαβάζουμε σήμερα τον «Γυάλινο Κόσμο» του Τενεσί Oυίλιαμς; Στην παράσταση του Θεάτρου Τέχνης ο Antonio Latella προσφέρει μια «άλλη» Λόρα που ορθώνει το ανάστημά της ενάντια στο κυρίαρχο αφήγημα περί επαγγελματικής ανέλιξης, πλουτισμού και γαμήλιας ευτυχίας.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ