Η αστυνομική βία πρωταγωνιστεί στην καθηλωτική παράσταση του Ρ. Καστελούτσι στο κέντρο των Βρυξελλών

Η αστυνομική βία πρωταγωνιστεί στην καθηλωτική παράσταση του Ρ. Καστελούτσι στο κέντρο των Βρυξελλών Facebook Twitter
Romeo Castellucci, Buster. Φωτο: © Lucas Dragone
0

Στην Esplanade de la Cité, στις Βρυξέλλες,  ο Ρομέο Καστελούτσι, εξακολουθεί για άλλη μια φορά να σοκάρει και να εκπλήσσει με τη θεατρική γραφή του και στήνει τη δράση της νέας του site-specific παράστασης Buster που είναι και η πρώτη του δουλειά στο δημόσιο χώρο. Όλοι συζητούν ότι πρόκειται για την πιο καθηλωτική παράσταση του Kunstenfestivaldesarts που γίνεται κάθε Μάιο στις Βρυξέλλες,  για τον ρεαλισμό της, το σχόλιο πάνω στο βίαιο παρόν  αλλά και τον τόπο που έχει επιλεγεί να παρουσιαστεί,  έξω από την Ομοσπονδιακή Αστυνομική Διεύθυνση και μεταξύ των καθεδρικών ναών στο κέντρο της πόλης St Michael and St Gudula.

Η παράσταση του Καστελούτσι κάνει κατάληψη στον δημόσιο χώρο και έχει να κάνει με την αστυνομία. Καθώς διαδραματίζεται μπροστά στα κτίρια της αστυνομίας η μίμηση δε θα μπορούσε να είναι πιο πιστή, έντονη και πειστική. Επανεγγράφει τις ενέργειες των αστυνομικών στην επιφάνεια της πόλης και κάνει κάθε κίνηση και πράξη τους να αντικατοπτρίζεται όσο το δυνατόν πιο έντονα.

Δημιουργεί μια ισχυρή αλληλεπικάλυψη, δημιουργεί μια θεατρική οφθαλμαπάτη για το αληθινό και τη μίμηση που μας αποπροσανατολίζει, όπως είναι ο στόχος του.

Κάποιος περαστικός, βλέποντας τους ηθοποιούς του μπορεί απλά να σκεφτεί ότι πρόκειται για δεκάδες ένστολους που απλώς διασχίζουν την πλατεία ή κατευθύνονται προς τα γραφεία τους ή μόλις βγήκαν από το αστυνομικό τμήμα.

Σχεδιασμένο για το φεστιβάλ, το Buster με την πόλη σαν φόντο είναι ένας προβληματισμός σχετικά με το νόμο, τη βία και την κωμωδία, σχετικά με το ρόλο των ηθοποιών που προσδίδουν στο σώμα τους δράσεις δάνειες, που δεν είναι δικές τους, από επαγγέλματα άλλων.

Το νέο έργο του Romeo Castellucci, όπως γράφει το πρόγραμμα του φεστιβάλ βασίζεται σε εννέα αρχές.

«01. Η δράση απαιτεί τη συμμετοχή περίπου σαράντα ανδρών. 02. Δεν είναι ηθοποιοί, αλλά πρωταγωνιστές της σκηνής. 03. Δεν υπάρχουν πρόβες. 04. Σε κάθε έναν δίνεται μια στολή αστυνομικού και ένα ζευγάρι αόρατων ακουστικών. 05. Κάθε ένας από αυτούς λαμβάνει, σε πραγματικό χρόνο, συγκεκριμένες μεμονωμένες εντολές. 06. Κάθε αστυνομικός πρέπει να εκπληρώσει την οδηγία που έλαβε. 07. Δεν ζητείται αυτοσχεδιασμός από τους αστυνομικούς. 08. Ο αστυνομικός και ο ηθοποιός είναι το ίδιο πράγμα. 09. Η δράση πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια της νύχτας, στο κέντρο της πόλης των Βρυξελλών ».

Η αστυνομική βία πρωταγωνιστεί στην καθηλωτική παράσταση του Ρ. Καστελούτσι στο κέντρο των Βρυξελλών Facebook Twitter
Romeo Castellucci, Buster. Φωτο: © Lucas Dragone

Σχεδιασμένο για το φεστιβάλ, το Buster με την πόλη σαν φόντο είναι ένας προβληματισμός σχετικά με το νόμο, τη βία και την κωμωδία, σχετικά με το ρόλο των ηθοποιών που προσδίδουν στο σώμα τους δράσεις δάνειες, που δεν είναι δικές τους, από επαγγέλματα άλλων.

Ο Ρομέο Καστελλούτσι γεννήθηκε το 1960 στην Τσεζένα (Ιταλία). Σπούδασε ζωγραφική και σκηνογραφία στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Μπολόνιας. Το 1981, σε συνεργασία με την αδελφή του Κλάουντια Καστελλούτσι, την Κιάρα Γκουίντι και τον Πάολο Γκουίντι, ιδρύει τη Socìetas Raffaello Sanzio. Μαζί δημιουργούν ένα θέατρο που φιλοδοξεί να προτείνει μία νέα, πρωτόγνωρη σκηνική γραφή ενάντια στις συμβατικές μορφές τέχνης, αμφισβητώντας την πρωτοκαθεδρία του θεατρικού κειμένου και δίνοντας έμφαση στο εικαστικό στοιχείο.


 
Στις παραστάσεις του, που έχουν παρουσιαστεί σε περισσότερες από 50 χώρες, είναι ταυτόχρονα δραματουργός, σκηνοθέτης, σκηνογράφος, ενδυματολόγος και σχεδιαστής φωτισμού και ήχου. Έχει συγγράψει πλήθος θεωρητικών κειμένων για την τέχνη του θεάτρου.

Η αστυνομική βία πρωταγωνιστεί στην καθηλωτική παράσταση του Ρ. Καστελούτσι στο κέντρο των Βρυξελλών Facebook Twitter
Romeo Castellucci, Buster. Φωτο: © Anna Van Waeg | RHoK Academie
Η αστυνομική βία πρωταγωνιστεί στην καθηλωτική παράσταση του Ρ. Καστελούτσι στο κέντρο των Βρυξελλών Facebook Twitter
Romeo Castellucci, Buster. Φωτο: © Lucas Dragone
Η αστυνομική βία πρωταγωνιστεί στην καθηλωτική παράσταση του Ρ. Καστελούτσι στο κέντρο των Βρυξελλών Facebook Twitter
Romeo Castellucci, Buster. Φωτο: © Anna Van Waeg | RHoK Academie
Η αστυνομική βία πρωταγωνιστεί στην καθηλωτική παράσταση του Ρ. Καστελούτσι στο κέντρο των Βρυξελλών Facebook Twitter
Romeo Castellucci, Buster. Φωτο: © Anna Van Waeg | RHoK Academie
Η αστυνομική βία πρωταγωνιστεί στην καθηλωτική παράσταση του Ρ. Καστελούτσι στο κέντρο των Βρυξελλών Facebook Twitter
Romeo Castellucci, Buster. Φωτο: © Emily Coenegrahchts

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 26.5.2021

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Summer Preview – Θέατρο

Summer Preview / Οι παραστάσεις του καλοκαιριού: Μέρες χαράς για όλους τους θεατρόφιλους

Οι υπαίθριοι θεατρικοί χώροι ανοίγουν στις 28/5 και τα περιφερειακά φεστιβάλ ετοιμάζονται να υποδεχθούν νέες και παλαιότερες παραστάσεις μετά από μήνες καλλιτεχνικής απραξίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η αναγέννηση της επιθεώρησης από τον Φοίβο Δεληβοριά και τον Δημήτρη Καραντζά

Θέατρο / Η αναγέννηση της επιθεώρησης από τον Φοίβο Δεληβοριά και τον Δημήτρη Καραντζά

Η μεγάλη θεατρική παραγωγή του φετινού καλοκαιριού έρχεται τον Ιούνιο στο Βεάκειο, με μια πληθώρα ταλαντούχων συντελεστών, ανανεώνοντας το είδος της επιθεώρησης, με αφορμή την επέτειο των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821. Παρακολουθήσαμε τις πρόβες και μιλήσαμε με τους εμπνευστές της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι C for Circus ξεκίνησαν πρόβες για τον «Γλάρο» – κι ας μην ξέρουν πού θα τον ανεβάσουν

Θέατρο / Οι C for Circus ξεκίνησαν πρόβες για τον «Γλάρο» – κι ας μην ξέρουν πού θα τον ανεβάσουν

Μια από τις μακροβιότερες και πιο δραστήριες θεατρικές ομάδες της Ελλάδας εκτονώνει την ανάγκη της για καλλιτεχνική έκφραση μέσα στην πανδημία επιλέγοντας το κλασικό έργο του Τσέχοφ και κάνοντας μέρος των ασκήσεων και των προβών της στον Βοτανικό Κήπο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι δυο Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ

Όπερα / Οι δυο βραβευμένες Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ ανεβαίνουν σε περίοδο πολέμου

Λίγο πριν σηκωθεί η αυλαία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τις δύο εμβληματικές όπερες του Γκλουκ, ο σημαντικός Ρώσος σκηνοθέτης εξηγεί τις σύγχρονες παραμέτρους της θυσίας της αρχαίας τραγικής ηρωίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ