Η αστυνομική βία πρωταγωνιστεί στην καθηλωτική παράσταση του Ρ. Καστελούτσι στο κέντρο των Βρυξελλών

Η αστυνομική βία πρωταγωνιστεί στην καθηλωτική παράσταση του Ρ. Καστελούτσι στο κέντρο των Βρυξελλών Facebook Twitter
Romeo Castellucci, Buster. Φωτο: © Lucas Dragone
0

Στην Esplanade de la Cité, στις Βρυξέλλες,  ο Ρομέο Καστελούτσι, εξακολουθεί για άλλη μια φορά να σοκάρει και να εκπλήσσει με τη θεατρική γραφή του και στήνει τη δράση της νέας του site-specific παράστασης Buster που είναι και η πρώτη του δουλειά στο δημόσιο χώρο. Όλοι συζητούν ότι πρόκειται για την πιο καθηλωτική παράσταση του Kunstenfestivaldesarts που γίνεται κάθε Μάιο στις Βρυξέλλες,  για τον ρεαλισμό της, το σχόλιο πάνω στο βίαιο παρόν  αλλά και τον τόπο που έχει επιλεγεί να παρουσιαστεί,  έξω από την Ομοσπονδιακή Αστυνομική Διεύθυνση και μεταξύ των καθεδρικών ναών στο κέντρο της πόλης St Michael and St Gudula.

Η παράσταση του Καστελούτσι κάνει κατάληψη στον δημόσιο χώρο και έχει να κάνει με την αστυνομία. Καθώς διαδραματίζεται μπροστά στα κτίρια της αστυνομίας η μίμηση δε θα μπορούσε να είναι πιο πιστή, έντονη και πειστική. Επανεγγράφει τις ενέργειες των αστυνομικών στην επιφάνεια της πόλης και κάνει κάθε κίνηση και πράξη τους να αντικατοπτρίζεται όσο το δυνατόν πιο έντονα.

Δημιουργεί μια ισχυρή αλληλεπικάλυψη, δημιουργεί μια θεατρική οφθαλμαπάτη για το αληθινό και τη μίμηση που μας αποπροσανατολίζει, όπως είναι ο στόχος του.

Κάποιος περαστικός, βλέποντας τους ηθοποιούς του μπορεί απλά να σκεφτεί ότι πρόκειται για δεκάδες ένστολους που απλώς διασχίζουν την πλατεία ή κατευθύνονται προς τα γραφεία τους ή μόλις βγήκαν από το αστυνομικό τμήμα.

Σχεδιασμένο για το φεστιβάλ, το Buster με την πόλη σαν φόντο είναι ένας προβληματισμός σχετικά με το νόμο, τη βία και την κωμωδία, σχετικά με το ρόλο των ηθοποιών που προσδίδουν στο σώμα τους δράσεις δάνειες, που δεν είναι δικές τους, από επαγγέλματα άλλων.

Το νέο έργο του Romeo Castellucci, όπως γράφει το πρόγραμμα του φεστιβάλ βασίζεται σε εννέα αρχές.

«01. Η δράση απαιτεί τη συμμετοχή περίπου σαράντα ανδρών. 02. Δεν είναι ηθοποιοί, αλλά πρωταγωνιστές της σκηνής. 03. Δεν υπάρχουν πρόβες. 04. Σε κάθε έναν δίνεται μια στολή αστυνομικού και ένα ζευγάρι αόρατων ακουστικών. 05. Κάθε ένας από αυτούς λαμβάνει, σε πραγματικό χρόνο, συγκεκριμένες μεμονωμένες εντολές. 06. Κάθε αστυνομικός πρέπει να εκπληρώσει την οδηγία που έλαβε. 07. Δεν ζητείται αυτοσχεδιασμός από τους αστυνομικούς. 08. Ο αστυνομικός και ο ηθοποιός είναι το ίδιο πράγμα. 09. Η δράση πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια της νύχτας, στο κέντρο της πόλης των Βρυξελλών ».

Η αστυνομική βία πρωταγωνιστεί στην καθηλωτική παράσταση του Ρ. Καστελούτσι στο κέντρο των Βρυξελλών Facebook Twitter
Romeo Castellucci, Buster. Φωτο: © Lucas Dragone

Σχεδιασμένο για το φεστιβάλ, το Buster με την πόλη σαν φόντο είναι ένας προβληματισμός σχετικά με το νόμο, τη βία και την κωμωδία, σχετικά με το ρόλο των ηθοποιών που προσδίδουν στο σώμα τους δράσεις δάνειες, που δεν είναι δικές τους, από επαγγέλματα άλλων.

Ο Ρομέο Καστελλούτσι γεννήθηκε το 1960 στην Τσεζένα (Ιταλία). Σπούδασε ζωγραφική και σκηνογραφία στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Μπολόνιας. Το 1981, σε συνεργασία με την αδελφή του Κλάουντια Καστελλούτσι, την Κιάρα Γκουίντι και τον Πάολο Γκουίντι, ιδρύει τη Socìetas Raffaello Sanzio. Μαζί δημιουργούν ένα θέατρο που φιλοδοξεί να προτείνει μία νέα, πρωτόγνωρη σκηνική γραφή ενάντια στις συμβατικές μορφές τέχνης, αμφισβητώντας την πρωτοκαθεδρία του θεατρικού κειμένου και δίνοντας έμφαση στο εικαστικό στοιχείο.


 
Στις παραστάσεις του, που έχουν παρουσιαστεί σε περισσότερες από 50 χώρες, είναι ταυτόχρονα δραματουργός, σκηνοθέτης, σκηνογράφος, ενδυματολόγος και σχεδιαστής φωτισμού και ήχου. Έχει συγγράψει πλήθος θεωρητικών κειμένων για την τέχνη του θεάτρου.

Η αστυνομική βία πρωταγωνιστεί στην καθηλωτική παράσταση του Ρ. Καστελούτσι στο κέντρο των Βρυξελλών Facebook Twitter
Romeo Castellucci, Buster. Φωτο: © Anna Van Waeg | RHoK Academie
Η αστυνομική βία πρωταγωνιστεί στην καθηλωτική παράσταση του Ρ. Καστελούτσι στο κέντρο των Βρυξελλών Facebook Twitter
Romeo Castellucci, Buster. Φωτο: © Lucas Dragone
Η αστυνομική βία πρωταγωνιστεί στην καθηλωτική παράσταση του Ρ. Καστελούτσι στο κέντρο των Βρυξελλών Facebook Twitter
Romeo Castellucci, Buster. Φωτο: © Anna Van Waeg | RHoK Academie
Η αστυνομική βία πρωταγωνιστεί στην καθηλωτική παράσταση του Ρ. Καστελούτσι στο κέντρο των Βρυξελλών Facebook Twitter
Romeo Castellucci, Buster. Φωτο: © Anna Van Waeg | RHoK Academie
Η αστυνομική βία πρωταγωνιστεί στην καθηλωτική παράσταση του Ρ. Καστελούτσι στο κέντρο των Βρυξελλών Facebook Twitter
Romeo Castellucci, Buster. Φωτο: © Emily Coenegrahchts

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 26.5.2021

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Summer Preview – Θέατρο

Summer Preview / Οι παραστάσεις του καλοκαιριού: Μέρες χαράς για όλους τους θεατρόφιλους

Οι υπαίθριοι θεατρικοί χώροι ανοίγουν στις 28/5 και τα περιφερειακά φεστιβάλ ετοιμάζονται να υποδεχθούν νέες και παλαιότερες παραστάσεις μετά από μήνες καλλιτεχνικής απραξίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η αναγέννηση της επιθεώρησης από τον Φοίβο Δεληβοριά και τον Δημήτρη Καραντζά

Θέατρο / Η αναγέννηση της επιθεώρησης από τον Φοίβο Δεληβοριά και τον Δημήτρη Καραντζά

Η μεγάλη θεατρική παραγωγή του φετινού καλοκαιριού έρχεται τον Ιούνιο στο Βεάκειο, με μια πληθώρα ταλαντούχων συντελεστών, ανανεώνοντας το είδος της επιθεώρησης, με αφορμή την επέτειο των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821. Παρακολουθήσαμε τις πρόβες και μιλήσαμε με τους εμπνευστές της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι C for Circus ξεκίνησαν πρόβες για τον «Γλάρο» – κι ας μην ξέρουν πού θα τον ανεβάσουν

Θέατρο / Οι C for Circus ξεκίνησαν πρόβες για τον «Γλάρο» – κι ας μην ξέρουν πού θα τον ανεβάσουν

Μια από τις μακροβιότερες και πιο δραστήριες θεατρικές ομάδες της Ελλάδας εκτονώνει την ανάγκη της για καλλιτεχνική έκφραση μέσα στην πανδημία επιλέγοντας το κλασικό έργο του Τσέχοφ και κάνοντας μέρος των ασκήσεων και των προβών της στον Βοτανικό Κήπο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα τετραήμερο με ψηφιακή και αναλογική τέχνη στη Νέα Υόρκη

Αποστολή στη Νέα Υόρκη / «Ο καλλιτέχνης δεν χρειάζεται να αποδείξει ότι είναι πιο έξυπνος από το AI, αλλά ότι μπορεί να γίνει πιο δημιουργικός»

Η LiFO παρακολούθησε τέσσερα έργα ψηφιακής τέχνης και χορού με τα οποία το Ίδρυμα Ωνάση και η πλατφόρμα Onassis ONX συμμετείχαν στο φημισμένο νεοϋορκέζικο φεστιβάλ «Under the radar».
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
O οdy icons τραγουδάει Λαπαθιώτη σε μια παράσταση του Γιάννη Σκουρλέτη και της bijoux de kant

Θέατρο / «Ο Λαπαθιώτης έφερνε τη νύχτα μέσα στη μέρα, κάτι που σήμερα αποκαλούμε "κουίρ"»

Ο περφόρμερ και δημιουργός της αβανγκάρντ μουσικής οdy icons ερμηνεύει ποιήματα του Ναπολέοντα Λαπαθιώτη μελοποιημένα από τον Χρίστο Θεοδώρου στη νέα παράσταση της bijoux de kant.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σημασία έχει ν’ αγαπάς (και να χορεύεις)

Θέατρο / Σημασία έχει ν’ αγαπάς (και να χορεύεις)

Η Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα «Το Συνέδριο για το Ιράν» του Βιριπάγιεφ, έναν ιδιότυπο αγώνα λόγου που είναι σμιλεμένος σκηνοθετικά με τέτοιον τρόπο, ώστε να μην μοιάζει με ακαδημαϊκή «εισήγηση».
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είναι ρομαντικό το ότι πέθανε τόσο νέα η Σάρα Κέιν, είναι βάναυσο και θλιβερό»

Θέατρο / «Δεν είναι ρομαντικό το ότι πέθανε τόσο νέα η Σάρα Κέιν, είναι βάναυσο και θλιβερό»

Τριάντα χρόνια μετά το εκρηκτικό ντεμπούτο της στη θεατρική σκηνή με το έργο «Blasted», συνάδελφοι και συνεργάτες της σπουδαίας συγγραφέως μιλάνε για την ίδια και το έργο της.
THE LIFO TEAM
Ο γαλήνιος και ανησυχητικός χορός του Χρήστου Παπαδόπουλου

Portraits 2025 / Ο γαλήνιος και ανησυχητικός χορός του Χρήστου Παπαδόπουλου

Εδώ και δέκα χρόνια ο Χρήστος Παπαδόπουλος χορογραφεί εικόνες γαλήνιες ή ανησυχητικές, με το μινιμαλιστικό του λεξιλόγιο να εκφράζει τη δύναμη της ανθρώπινης επαφής, την προσωπική ελευθερία στη συνθήκη της κοινής εμπειρίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζαβαλάς Καρούσος: Η θυελλώδης ζωή του ηθοποιού που είπε πρώτος το περίφημο «στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις»

Πέθανε Σαν Σήμερα / Τζαβαλάς Καρούσος: Ο ηθοποιός που είπε πρώτος το περίφημο «στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις»

Ηθοποιός, μεταφραστής, αγωνιστής της αριστεράς, ο Τζαβαλάς Καρούσος που πέθανε σαν σήμερα το 1969 είχε ως στόχο του τη βελτίωση της ζωής των συνανθρώπων του και τη δικαίωση του καθημερινού τους μόχθου μέσα από τον σοσιαλισμό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Το "δημοφιλής" είναι ό,τι πιο προσβλητικό έχουν πει για μένα»

Portraits 2025 / Η Ελένη Ράντου κάνει το πάρτυ της ζωής της. Και στο τέλος ξεσπά σε λυγμούς.

Με την παράσταση-φαινόμενο «Το πάρτυ της ζωής μου» η Ελένη Ράντου ξετυλίγει με χιούμορ και αφοπλιστική ειλικρίνεια πενήντα χρόνια «τραυμάτων» με φόντο τη μεταπολιτευτική Ελλάδα και αναζητά τους λόγους που αξίζει να ζεις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Portraits 2025 / Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Η χορογράφος και στενή συνεργάτιδα της Ελένης Φουρέιρα, αφού έφτιαξε την πιο viral χορογραφία της χρονιάς για το «Αριστούργημα», αποφάσισε να δοκιμαστεί και στη συναυλία της Άννας Βίσση στο Καλλιμάρμαρο. Και ναι, πήγε καλά αυτό.
ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ
Άκης Δήμου

Θέατρο / «Ζούμε σε καιρούς φλυαρίας· έχουμε ανάγκη τη σιωπή του θεάτρου»

Άφησε τη δικηγορία για το θέατρο, δεν εγκατέλειψε ποτέ τη Θεσσαλονίκη για την Αθήνα. Ο ιδιαίτερα παραγωγικός συγγραφέας Άκης Δήμου μιλά για τη Λούλα Αναγνωστάκη που τον ενέπνευσε, και για μια πόλη όπου η ζωή τελειώνει στην προκυμαία, δίχως να βρίσκει διαφυγή στο λιμάνι της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Θέατρο / Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Ο νεαρός σκηνοθέτης Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος ανεβάζει στην Πειραματική του Εθνικού το «ΜΑ ΓΚΡΑΝ'ΜΑ», μια ευαίσθητη σκηνική σύνθεση, αφιερωμένη στη σιωπηλή ηρωίδα της οικογενειακής ιστορίας μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ