Πόσα sequels και remakes ταινιών μπορεί να αντέξει κανείς;

reboots Facebook Twitter
To Χόλιγουντ φαίνεται να έχει στερέψει από ιδέες και τα blockbusters απλά επαναλαμβάνουν και επεκτείνουν την ήδη υπάρχουσα θεματολογία.
0

Όνομα: Χόλιγουντ

Ηλικία: 134 ετών

Εμφάνιση: Ένας δήμος στο κέντρο του Λος Άντζελες στην Καλιφόρνια συνώνυμος της κινηματογραφικής βιομηχανίας της Αμερικής. Πάντως όχι η Πόλη των Αγγέλων.

Υποθέτω ότι δεν σου άρεσε το West Side StoryΓια να είμαι ειλικρινής, δεν το έχω δει ακόμη. Και η αλήθεια είναι ότι το σκέφτομαι επειδή έχω δει τόσες φορές το ορίτζιναλ του 1961, που το ξέρω απ’ έξω. Και από ό,τι συνειδητοποιώ, την ίδια άποψη φαίνεται ότι είχαν και αρκετοί άλλοι. Για ταινία Σπίλμπεργκ και για τις κριτικές που πήρε, δεν κατάφερε να προσελκύσει κόσμο στα σινεμά, όπως ήταν αναμενόμενο.

Πάτωσε δηλαδή; Δυστυχώς πάτωσε. Θεωρείται εισπρακτική αποτυχία, μια και στοίχισε 100 εκατομμύρια δολάρια και έφερε μόνο τα μισά. Σαν να έπεσε βόμβα στο box office, όπως χαρακτηρίζουν στο εξωτερικό αυτές τις περιπτώσεις. 

Δύο εκδοχές υπάρχουν, ή το κοινό δεν θέλει πια το καινούργιο ή το Χόλιγουντ δεν ποντάρει σε αυτό – και η δοκιμασμένη συνταγή πάντοτε είναι η πιο σίγουρη επιλογή.

Εντάξει, δεν μου κάνει εντύπωση. Ακόμη πανδημία έχουμε, γιατί να πάει ο άλλος σε μια κλειστή αίθουσα; Μπορείς να το δεις κι έτσι, αλλά δεν φαίνεται να έφταιξε αυτό. Mε το Spiderman: No Way Home π.χ. έγινε χαμός παγκοσμίως. Ποιος κορωνοϊός; Δεν φοβήθηκε κανείς να πάει να το δει στις αίθουσες. 

Δεν θέλω να κάνω σπόιλερ, αλλά έκαναν κάτι καταπληκτικό σε αυτήν την ταινία. Καλά, δεν ήταν και τίποτε που δεν έχεις ξαναδεί ή ξαναδιαβάσει στα κόμικς τουλάχιστον. Τελευταία, όμως, είναι σχετικά γνωστό ότι μόνο οι ταινίες της Marvel, της DC και το μοντέλο του «Star Wars» πουλάνε, που δεν τα λες και ακριβώς πρωτότυπο υλικό. Sequels των sequels είναι, αν αναλογιστείς τις καινούργιες ταινίες της Marvel που έχουν ανακοινωθεί, είναι λίγο απογοήτευση κι αυτές. Ειδικά το Black Widow ήταν λες και έκαναν χάρη στην Σκάρλετ Γιόχανσον. 

Δεν έχεις κι άδικο, αλλά πού στηρίζεις ότι το Χόλιγουντ έχει στερέψει από ιδέες; Ρίξε μια ματιά στις «μεγάλες» ταινίες που θα βγουν προσεχώς, αλλά και σε μερικές που βγήκαν το 2021. Επιστρέφουν ένα σωρό γνώριμοι τίτλοι, όπως το Indiana Jones –με ή χωρίς τον Χάρισον Φορντ–, το Top Gun –που μας πρήζουν εδώ και δυο χρόνια–, ενώ ήδη παίχτηκαν τα νέα Matrix και Halloween –το πρώτο με χλιαρή ανταπόκριση και το δεύτερο ως μέρος μιας τριλογίας που ολοκληρώνεται φέτος–, το Candyman –αλήθεια, πού το θυμήθηκαν αυτό;–, το Scream. Ξέχασα ότι έχουν επιβεβαιωθεί οι επιστροφές του Εξορκιστή και του Texas Chainshaw Massacre. To Χόλιγουντ φαίνεται να έχει στερέψει από ιδέες και τα blockbusters απλά επαναλαμβάνουν και επεκτείνουν την ήδη υπάρχουσα θεματολογία.

Ναι, αλλά οι ταινίες τρόμου που αναφέρεις γενικά γίνονται reboot. Κάνω λάθος; Όχι, σωστά τα λες. Έχουμε άπειρα παραδείγματα από παλιά. Είναι μια συνταγή που γίνεται συχνά. Πάρε για παράδειγμα το Ring, που ήταν remake του remake, πέρα από τα αγγλόφωνα φιλμ. Και τι έχεις να πεις για το Dune; Remake ήταν και αυτό.

tom cruise Facebook Twitter
Επιστρέφουν ένα σωρό γνώριμοι τίτλοι, όπως το «Top Gun».

Τίποτα δεν έχω να δηλώσω, μόνο ότι ήταν μια εξαιρετική ταινία! Θα σκάσω, όμως στα πιο εμπορικά φιλμ του 2019 τα εννέα από αυτά ήταν sequels, σουπερήρωες και live-action ταινίες της Disney, όπως τα Avengers: Endgame, Lion King, Frozen 2, Toy Story 4, Star Wars 15 κ.λπ. Το μόνο φιλμ που διέφερε κάπως ήταν το Joker, αλλά και αυτό ήταν prequel του Batman. Αν συγκρίνεις τι βλέπαμε μαζικά το 1998, με ταινίες όπως ο Τιτανικός, η Διάσωση του Στρατιώτη Ράιαν, το Κάτι τρέχει με τη Μαίρη, το λες και λίγο κατάντια. Καμία από αυτές δεν είχε αριθμούς στον τίτλο. Δύο εκδοχές υπάρχουν, ή το κοινό δεν θέλει πια το καινούργιο ή το Χόλιγουντ δεν ποντάρει σε αυτό – και η δοκιμασμένη συνταγή πάντοτε είναι η πιο σίγουρη επιλογή.

Σκας μόνη σου. Θα πω μόνο προς απάντησή σου ότι συνεχίζουν να βγαίνουν ενδιαφέρουσες ταινίες για όποιον αγαπάει πραγματικά το σινεμά. Τα Όσκαρ και τα μεγάλα φεστιβάλ έχουν ένα σωρό από δαύτες. Καλέ, δεν διαφωνώ, αλλά οι περισσότερες είναι ανεξάρτητες και καμιά από αυτές δεν είναι και τόσο εμπορική. Ακόμη και η Κλόι Ζάο, που πήρε το Όσκαρ για το Nomadland, απορροφήθηκε από τη βιομηχανία. Η επόμενη ταινία της ήταν το Eternals (πάλι Marvel) και τώρα φημολογείται ότι θα σκηνοθετήσει τον νέο Δράκουλα.

Μπλα, μπλα, δεν θα τελειώσει ποτέ η κουβέντα σχετικά με αυτό το ζήτημα. Τα ίδια δεν συζητάγαμε και παλιότερα; Η αλήθεια είναι ότι και μένα με έπιασε ένα déjà vu. 

Τι να πεις: Πήξαμε.

Τι να μην πεις: Τιτανικό 2, κανείς;

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Scream»: Ποια είναι η αγαπημένη σου ταινία τρόμου;

Οθόνες / «Scream»: Ποια είναι η αγαπημένη σου ταινία τρόμου;

Πώς η θρυλική ταινία του Γουές Κρέιβεν ανανέωσε ριζικά το είδος του τρόμου, πώς χειρίστηκαν το βάρος της ευθύνης οι συνέχειές της και τι περιμένουμε από το νέο, πέμπτο «Scream» που κάνει παγκόσμια πρεμιέρα σε λίγες μέρες.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Licorice Pizza: Είδαμε τη νέα πολυαναμενόμενη ταινία του Πολ Τόμας Άντερσον

Οθόνες / Licorice Pizza: Είδαμε τη νέα πολυαναμενόμενη ταινία του Πολ Τόμας Άντερσον

O Πολ Τόμας Άντερσον μας παρασύρει σε ένα υπνωτιστικό ‘70s ρομάντσο μετ’ εμποδίων, εφαρμόζοντας παραισθητικό ρεαλισμό σε μια δεκαετία που ο Κουέντιν Ταραντίνο αποθεώνει μυθολογικά – όταν δεν τη διορθώνει ιστορικά, όπως και τις υπόλοιπες άλλωστε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Γραμματικός: «Η τέχνη είναι το μεγαλύτερο αντίδοτο που εφηύρε ο άνθρωπος απέναντι στον θάνατο»

Οθόνες / Νίκος Γραμματικός: «Μα, σας είπα, δεν κάνω θέατρο!»

Ο σκηνοθέτης του «Βασιλιά» και των «Απόντων» επιστρέφει ανεβάζοντας την παράσταση «Ο Σαίξπηρ ζει στο καταφύγιο», τον μονόλογο-ρέκβιεμ του Γιώργου Σκούρτη, και εξηγεί γιατί έχει τόσα χρόνια να κάνει ταινία.
ΑΚΗΣ ΚΑΠΡΑΝΟΣ
Eno: Ένα μοναδικό ντοκιμαντέρ για έναν μέγα οραματιστή και δημιουργό

Daily / Eno: Ένα μοναδικό ντοκιμαντέρ για έναν μέγα οραματιστή και δημιουργό

Η εκδοχή του ντοκιμαντέρ για τον Brian Eno που είδαμε στις Νύχτες Πρεμιέρας ήταν μοναδική και αποκλειστική για τη συγκεκριμένη προβολή, αυτό που μένει όμως σε κάθε περίπτωση είναι η μαγνητικά χαρισματική και πάντα προσηνής προσωπικότητά του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Εμείς, το Τέρας»: Όλες οι ταινίες του μεγάλου αφιερώματος του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Οθόνες / «Εμείς, το Τέρας»: Όλες οι ταινίες του μεγάλου αφιερώματος του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Toντ Μπράουνινγκ, Ντέιβιντ Λιντς, Σαμπρόλ, Μιγιαζάκι, Κρόνενμπεργκ και Σπάικ Τζόνζι: Οι ταινίες που θα διερευνήσουν και θα διευρύνουν την έννοια του «τέρατος» στο φετινό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Disclaimer: Ο Κουαρόν ακολουθεί τους δικούς του ρυθμούς ακόμα και στην τηλεόραση

Pulp Fiction / Disclaimer: Ο Κουαρόν ακολουθεί τους δικούς του ρυθμούς ακόμα και στην τηλεόραση

Το αφήγημα και η αφήγηση μιας πολύπλοκης τραγωδίας στην πρώτη τηλεοπτική σκηνοθεσία, αν και ευτυχώς κινηματογραφικής προσέγγισης, του βραβευμένου με Όσκαρ Μεξικανού σκηνοθέτη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Apartment 7A»: Η Ρόζμαρι δεν μένει (ακόμα) εδώ

Οθόνες / «Apartment 7A»: Η Ρόζμαρι δεν μένει (ακόμα) εδώ

Άλλο ένα prequel εμβληματικής ταινίας τρόμου, αυτήν τη φορά του πολυσήμαντου «Μωρού της Ρόζμαρι», με τις Τζούλια Γκάρνερ και Νταϊάν Γουίστ σε ερμηνευτική φόρμα, αλλά το αποτέλεσμα να κινείται σε ρηχά νερά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Will & Harper: Μαθήματα αποδοχής, συμπερίληψης και βαθιάς φιλίας

Daily / Will & Harper: Μαθήματα αποδοχής, συμπερίληψης και βαθιάς φιλίας

Όταν η παλιά του φιλική επαφή από το Saturday Night Live αποκάλυψε στον έκπληκτο Γουίλ Φέρελ ότι έχει ξεκινήσει διαδικασία φυλομετάβασης, ο διάσημος κωμικός είχε την ιδέα να κάνουν μαζί ένα ταξίδι στην αμερικανική ενδοχώρα και να καταγράψουν την εμπειρία τους σ’ αυτή την ταινία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ο σκληρός ρεαλισμός του Sam Fuller στο φαντασιακό ρεπερτόριο της Cindy Sherman

Pulp Fiction / Ο σκληρός ρεαλισμός του Sam Fuller στο φαντασιακό ρεπερτόριο της Cindy Sherman

Η διάσημη φωτογράφος ξεχωρίζει μία από τις πιο αγαπημένες της ταινίες, το The naked kiss του Σάμιουελ Φούλερ, ένα σκανδαλώδες, παραγνωρισμένο, αλλά πάντα μοντέρνο κοινωνικό νουάρ από το 1964.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ