Δάκρυα και αίμα: «Ο Πύργος του Κυανοπώγωνα» στη Λυρική

Δάκρυα και αίμα: «Ο Πύργος του Κυανοπώγωνα» στη Λυρική Facebook Twitter
Tα σκηνικά του Λέσλι Τράβερς για την παράσταση
0

Το Μάρτιο του 2023 θα παρουσιαστεί, υπό τη μουσική διεύθυνση του Βασίλη Χριστόπουλου, ένα δίπτυχο όπερας που θα περιλαμβάνει το δραματικό μονόπρακτο Ο πύργος του Κυανοπώγωνα του Μπέλα Μπάρτοκ, σε σκηνοθεσία Θέμελη Γλυνάτση, και το κωμικό Τζιάννι Σκίκκι του Τζάκομο Πουτσίνι, σε σκηνοθεσία Τζoν Φούλτζεϊμς.

Ο Πύργος του Κυανοπώγωνα βασίζεται σε παραμύθι του Σαρλ Περό του 1697 και στην ιστορία ενός ζευγαριού, της Ιουδίθ και του δούκα Κυανοπώγωνα: εκείνος την καλεί να μείνει μαζί του στον πύργο του. Εκείνη, θέλοντας να μάθει όλα του τα μυστικά, απαιτεί να ξεκλειδώσει καθεμία από τις επτά πόρτες του πύργου. Εκείνος αρχικά αντιστέκεται, αλλά τελικά υποκύπτει κι έτσι σταδιακά αποκαλύπτονται αμύθητα πλούτη, απέραντες εκτάσεις, όλη η δόξα του άντρα. Ωστόσο όλα έχουν κατακτηθεί με αίμα και δάκρυα. Μετά από δική της επιμονή ανοίγει και η τελευταία πόρτα, πίσω από την οποία εμφανίζονται οι τρεις προηγούμενες γυναίκες του φυλακισμένες.

Το συμβολιστικό κείμενο της μοναδικής αυτής όπερας που έγραψε ο Ούγγρος συνθέτης το 1911 είναι του Μπέλα Μπαλάς και θεωρείται από τα αριστουργήματα του εικοστού αιώνα.

O Θέμελης Γλυνάτσης, ο οποίος θα τη σκηνοθετήσει μας, σχολίασε: «Η παράσταση δεν θα έχει καμία σχέση με τη μυθολογία του serial killer που έχει ακολουθηθεί στο παρελθόν. Εστιάζει στην πρώτη νύχτα γάμου ενός άντρα και μιας γυναίκας οι οποίοι βυθίζονται σταδιακά σε ένα σύμπαν πολλαπλών πραγματικοτήτων και ψυχικών τραυμάτων.

Ενώ πρόκειται για ένα απολύτως κανονικό ζευγάρι και την πρώτη νύχτα του γάμου τους, ξαφνικά η πραγματικότητα αρχίζει να διολισθάνει προς διάφορες παράλληλες πραγματικότητες. Η κανονικότητα συνθλίβεται επειδή στην κεντρική πραγματικότητα αρχίζουν να παρεισφρέουν άλλες πραγματικότητες ψυχικής φύσης.

Σαφέστατα υπάρχει ψυχαναλυτική διάσταση. Την εποχή που γράφτηκε ήταν τόσο μεγάλη η επιρροή της ψυχανάλυσης, που νομίζω ότι δεν υπήρχε η δυνατότητα να το αποφύγει κανείς. Συχνά, σε άλλες παραστάσεις, υπερτονίζουν το άγριο, το βίαιο και το αιματηρό, χάνοντας το τραγικό και το απελπισμένο. Το έργο δεν είναι ούτε άγριο ούτε βίαιο, είναι η απόλυτη απόγνωση.

Ο τρόπος με τον οποίο έχω προσεγγίσει το έργο είναι ότι η γυναίκα δεν ανακαλύπτει μόνο αλλά διαδρά με αυτά που βλέπει, γίνεται μέρος του ψυχικού τοπίου του Κυανοπώγωνα. Αυτό για μένα είναι μια πάρα πολύ σημαντική πτυχή του έργου, ότι δηλαδή δεν κρατά μια παθητική στάση απέναντι σε μια ανακάλυψη. Είναι φοβερά ενεργητική σε σχέση με τον χώρο και τα ψυχικά ευρήματα που ανακαλύπτει κατά τη διάρκεια της αφήγησης.

Σαφέστατα υπάρχει ψυχαναλυτική διάσταση. Την εποχή που γράφτηκε ήταν τόσο μεγάλη η επιρροή της ψυχανάλυσης, που νομίζω ότι δεν υπήρχε η δυνατότητα να το αποφύγει κανείς. Συχνά, σε άλλες παραστάσεις, υπερτονίζουν το άγριο, το βίαιο και το αιματηρό, χάνοντας το τραγικό και το απελπισμένο.

Το έργο δεν είναι ούτε άγριο ούτε βίαιο, είναι η απόλυτη απόγνωση. Ωστόσο οφείλω να συμπληρώσω ότι πρόκειται για ένα βαθιά ερωτικό έργο. Αυτοί οι άνθρωποι είναι πολύ ερωτευμένοι και υπάρχει τρομακτική σωματική έλξη, κι αυτό το βλέπει κανείς και στο λιμπρέτο.

Όσον αφορά την αισθητική της σκηνογραφίας και των κοστουμιών, έχουμε πάρει στοιχεία από το Δεσμώτη του ιλίγγου του Χίτσκοκ, ο οποίος πιστεύω ότι έχει ασχοληθεί με τον Κυανοπώγωνα σε πολλές ταινίες του. Και στη συγκεκριμένη το ψυχικό εύρος που έχει εξερευνήσει είναι αναπάντεχο.

Πάντως, αν θέλεις να κάνεις δραματουργικές τρίπλες, πρέπει να είναι οργανικά συνδεδεμένες με τη μουσική. Ο Μπάρτοκ είχε πει ότι ο τρίτος χαρακτήρας είναι το κάστρο του Κυανοπώγωνα. Εγώ θα έλεγα ότι ο τρίτος χαρακτήρας είναι η μουσική. Η οποία δεν είναι απλώς μια υπόκρουση και μια ατμόσφαιρα, είναι όλη η δραματουργία».

Ο πύργος του Κυανοπώγωνα Facebook Twitter
Tα σκηνικά του Λέσλι Τράβερς για την παράσταση

Ο Βρετανός σκηνογράφος και ενδυματολόγος της όπερας Λέσλι Τράβις, ο οποίος έχει αναλάβει τα σκηνικά και τα κοστούμια και είναι η πρώτη φορά που καταπιάνεται με τον Κυανοπώγωνα, συμπληρώνει:

«Ο Μπάρτοκ δημιούργησε έναν πολύ ενδιαφέροντα και δυνατό, μεγάλης έντασης δεσμό ανάμεσα σε αυτούς τους δύο ανθρώπους. Γιατί δεν νομίζω ότι το έργο αυτό έχει να κάνει με τo ξεκλείδωμα μιας πόρτας. Νομίζω ότι πάει πολύ βαθύτερα, καθώς η γυναίκα ακολουθεί ένα πολύ δύσκολο “ταξίδι” ώστε να καταλάβει τον άντρα. Χρειάζεται γενναιότητα γι’ αυτό, αλλά το έχει ανάγκη και δεν χρειάζεται να εξηγηθεί περισσότερο. Τώρα, το θέμα είναι πώς θα πούμε εμείς αυτή την ιστορία.

Επιλέξαμε την ατμόσφαιρα των ταινιών του Χίτσκοκ, γιατί σου δίνουν αυτομάτως τη δυνατότητα μιας αντίστοιχα απειλητικής ατμόσφαιρας με απίστευτη ένταση, που καταφέρνει να την απελευθερώσει και να μας επιτρέψει να την κατανοήσουμε. Μπορεί ο τίτλος του έργου να αναφέρεται σε πύργο, αλλά δεν είναι απαραίτητο να το αποδώσουμε κυριολεκτικά. Υπάρχει ένα παλιό αγγλικό γνωμικό που λέει “το σπίτι του Άγγλου είναι ο πύργος του”.

Ο πύργος του Κυανοπώγωνα Facebook Twitter
Tα σκηνικά του Λέσλι Τράβερς για την παράσταση

«Το έργο αποκαλύπτει μια σειρά από ανοίκεια στοιχεία που η γυναίκα τα ξεκλειδώνει για εμάς. Μας επιτρέπει να βιώσουμε τις διεργασίες μιας σχέσης. Στην πραγματικότητα, δεν νομίζω ότι πρόκειται για κάτι τόσο ασυνήθιστο, αναγνωρίζει κανείς στο έργο όλων των ειδών τις σχέσεις που μπορεί να αναπτυχθούν μεταξύ ενός άντρα και μιας γυναίκας. Δεν μιλάει για κάτι εξιδανικευμένο αλλά για κάτι μάλλον οικουμενικό, για το τι είναι η αγάπη και οι σχέσεις.

Αυτό που είναι όντως ενδιαφέρον είναι ότι η ιστορία μπαίνει στο μικροσκόπιο και ο Μπάρτοκ τη φέρνει στην επιφάνεια, μετατρέποντάς τη σε μουσική. Οπτικά είναι κάτι εντελώς διαφορετικό απ’ ό,τι έχω κάνει μέχρι σήμερα, παρόλο που συνδέεται με έργα μικρής διανομής και ψυχολογικής ανάλυσης. Αυτό που με ενθουσιάζει είναι ότι πίσω από τις πόρτες υπάρχει πάντα κάτι που οδηγεί σε ανακαλύψεις για τη ζωή κάποιου άλλου. Παίζουμε, λοιπόν, με το ψυχικό τοπίο.

«Κάτι άλλο πολύ ενδιαφέρον είναι ότι το δωμάτιο έχει όρια, όπως κι ένας πύργος, και μέσα σε αυτά οι δυναμικές του χώρου έρχονται σε αντιπαράθεση. Η παράσταση θα διαδραματίζεται σε ένα δωμάτιο εντελώς κοινότοπο, σχεδόν κενό και ψυχρό, σαν νοσοκομείου, γεμάτο ψέματα και αναλήθειες, το οποίο θα επιπλέει μέσα σε έναν μεγαλύτερο, μυστηριώδη, σχεδόν επικό χώρο. Σαν να βρίσκεσαι μέσα σε ένα καράβι σε μια φουρτουνιασμένη θάλασσα.

Έχω βρεθεί στη μέση της θάλασσας με καταιγίδα και με ενθουσιάζει που θα το αποδώσω αυτό οπτικά. Ένας σκοτεινός ωκεανός, το “παλιό” αντιμέτωπο με το χάος, την απειλή, την άβυσσο και γύρω όλα όσα μας συνοδεύουν αδιάλειπτα, η σεξουαλικότητα και η θνησιμότητα. Ένα παγωμένο τοπίο που σταδιακά θα παίρνει ζωή γύρω από ένα σταθερό σημείο. Πρόκειται για τη σύνθεση μιας στατικής εικόνας που κυκλώνεται από απίστευτη δράση, ο ανταγωνισμός μεταξύ ενός άντρα και μιας γυναίκας υπό τη μεγαλειώδη μουσική του Μπάρτοκ. Ελπίζω ότι το κοινό θα κάνει το δικό του ταξίδι μέσα από το έργο».

Ο πύργος του Κυανοπώγωνα Facebook Twitter
Tα σκηνικά του Λέσλι Τράβερς για την παράσταση
Ο πύργος του Κυανοπώγωνα Facebook Twitter
Tα σκηνικά του Λέσλι Τράβερς για την παράσταση

Δείτε εδώ ώρες, μέρες παραστάσεων καθώς και πληροφορίες για τον Πύργο του Κυανοπώγωνα στην Εθνική Λυρική Σκηνή

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ολιβιέ Πι: «Θα έπρεπε να μας τρομάζει η Τζόρτζια Μελόνι, όχι οι τρανς γυναίκες»

Θέατρο / Ολιβιέ Πι: «Θα έπρεπε να μας τρομάζει η Τζόρτζια Μελόνι, όχι οι τρανς γυναίκες»

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης του παγκόσμιου θεάτρου μιλά στη Λουίζα Αρκουμανέα με αφορμή την επιστροφή του στο Ηρώδειο το καλοκαίρι του 2023 με το αριστούργημα του Πουτσίνι «Μαντάμα Μπατερφλάι».
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Όπερα | Άνταμ Σμιθ: «Η όπερα μπορεί να “μιλήσει” στον καθένα»

Αφιέρωμα Εθνική Λυρική Σκηνή / Άνταμ Σμιθ: «Η όπερα μπορεί να μιλήσει στον καθένα»

Μια συνομιλία με έναν από τους πιο χαρισματικούς Βρετανούς τενόρους με αφορμή την δημοφιλή όπερα του Ζακ Όφενμπαχ «Τα Παραμύθια του Χόφμαν» όπου πρωταγωνιστεί, και η οποία ανεβαίνει τον Δεκέμβριο στην Εθνική Λυρική Σκηνή σε συμπαραγωγή με την Όπερα Λα Μονέ των Βρυξελλών.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τιάγκο Μπορντίν: «Το μέλλον της τέχνης βρίσκεται στις συλλογικές δουλειές»

Αφιέρωμα Εθνική Λυρική Σκηνή / Ο Τιάγκο Μπορντίν χορογραφεί το Μπαλέτο της Λυρικής στον «Δον Κιχώτη»

Ο Γερμανοβραζιλιάνος σταρ χορογράφος που λατρεύει την Ελλάδα μιλά στη LiFO με αφορμή τη φιλόδοξη παραγωγή με την οποία η ΕΛΣ προσδοκά να κλείσει εντυπωσιακά το 2022.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τρεις παραγωγές της Λυρικής σε παγκόσμια τηλεοπτική μετάδοση από το Μezzo

Αφιέρωμα Εθνική Λυρική Σκηνή / Mezzo LIVE HD: Τρείς παραστάσεις της Λυρικής, ογδόντα χώρες, εκατομμύρια τηλεθεατές

Η «Φόνισσα», ο «Βότσεκ» και ο «Θρίαμβος της Ιουδίθ» θα προβληθούν σε παγκόσμια τηλεοπτική μετάδοση από το Mezzo LIVE HD, το διεθνές τηλεοπτικό κανάλι αφιερωμένο στην όπερα.
THE LIFO TEAM
Η «Μήδεια» σε μια μνημειώδη σημερινή υπερπαραγωγή

Αφιέρωμα Εθνική Λυρική Σκηνή / Η «Μήδεια» του Κερουμπίνι σε μια μνημειώδη υπερπαραγωγή στη Λυρική

H «Μήδεια» είναι η πρώτη μεγάλη συμπαραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με τη Μετροπόλιταν Όπερα της Νέας Υόρκης, την Όπερα του Καναδά και τη Λυρική Όπερα του Σικάγου, και εντάσσεται στο αφιέρωμα της ΕΛΣ για τα 100 χρόνια από τη γέννηση της Μαρίας Κάλλας.
M. HULOT

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ