Μήπως έχει παραγίνει το κακό με τα spoilers;

Μήπως έχει παραγίνει το κακό με τα spoilers; Facebook Twitter
Είναι μεγάλη η συζήτηση για το τι μπορεί να συνιστά spoiler και μόνο ad hoc μπορεί να κριθεί.
0

ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΠΟΥ Ο Ανρί-Ζορζ Κλουζό έβαζε μια κάρτα στο τέλος των «Διαβολογυναικών» του, παρακαλώντας τους θεατές να μη γίνουν διαβολικοί και αποκαλύψουν το φινάλε της ταινίας σε όσους δεν την έχουν δει, και ο δολοφόνος της «Ποντικοπαγίδας» στρεφόταν στο κοινό και τους έλεγε να κρατήσουν την ταυτότητά του «κλειδωμένη στην καρδιά τους», ήταν σαφής η ανάγκη διαφύλαξης κάποιων δημιουργιών από spoilers, που, τότε, φυσικά δεν λέγονταν έτσι.

Ο όρος spoiler καθιερώθηκε μαζί με τη διάδοση του ίντερνετ, αν και ιστορικά τον συναντάμε για πρώτη φορά στις αρχές των '70s, σε άρθρο του σατιρικού αμερικανικού περιοδικού National Lampoon που αποκάλυπτε σοκαριστικά φινάλε ταινιών.

Εκείνο που δεν χωρά αμφισβήτηση είναι ότι η μυθοπλασία που στηρίζεται στην αφηγηματική ανατροπή της ή στην αποκάλυψη ενός «μυστικού» στηρίζει πολλά και στη διαφύλαξη αυτού του μυστικού. 

Ταυτόχρονα, θα μπορούσε να πει κάποιος ότι και η ίδια η γνωστοποίηση της ύπαρξης ενός μυστικού είναι μιας μορφής spoiler, καθώς σε βάζει στη διαδικασία να το ανακαλύψεις πριν σου το πει ο δημιουργός. Πόσο εύκολο, όμως, είναι να διαφυλάξεις ένα μυστικό σήμερα;

Πάντα υπήρχε ο εξυπνάκιας που έβγαινε από την αίθουσα και φώναζε στους θεατές της επόμενης προβολής «ο κουτσός το ‘κανε», πάντα υπήρχε και ο κριτικός που δεν θα σεβόταν τα θέλω του δημιουργού και θα ξεκινούσε π.χ. την κριτική του γράφοντας ότι «το μοτέρ της μυθοπλασίας είναι ένας ψυχοπαθής (censored for spoilers)» για κάποια συγκεκριμένη ταινία του Ντε Πάλμα, όπου αυτή η ιδιότητα του χαρακτήρα συνιστά το μεγάλο twist του φινάλε. Ονόματα δεν λέμε, υπολήψεις δεν θίγουμε – γκουχ, γκουχ, ο Ραφαηλίδης.

Δυστυχώς, οι άνθρωποι που δουλεύουν για τις πλατφόρμες, ακόμα και για κολοσσούς όπως το Netflix, συχνά έχουν επιδερμική σχέση με το σινεμά, δεν έχουν δει τις ταινίες, δεν τους νοιάζει κιόλας να γράψουν κάτι ενδιαφέρον γι’ αυτές, ακριβώς επειδή δεν νοιάζει και τους εργοδότες τους – αν τους ένοιαζε γενικότερα το σινεμά, θα προσλάμβαναν και curators για να βάλουν τους καταλόγους τους σε τάξη και να κάνουν σωστές αγορές, θα έλεγε κανείς.

Γενικά, είναι μεγάλη η συζήτηση για το τι μπορεί να συνιστά spoiler και μόνο ad hoc μπορεί να κριθεί. Δεχόμαστε, πάντως, ότι σε μυστικοπαθείς δημιουργίες σαν τις προαναφερθείσες είναι σίγουρα spoiler να αποκαλύπτεις το μυστικό.

H «Έκτη Αίσθηση» ήταν η τελευταία τεράστια επιτυχία του είδους, επειδή βγήκε σε μια εποχή προ διαδεδομένης ιντερνετικής σύνδεσης και το μυστικό μπόρεσε να μείνει κρυφό για πολλούς μήνες – κάτι αδιανόητο σήμερα.  

Ένα πρώτο ερώτημα που γεννάται είναι το κατά πόσο η πάροδος του χρόνου από την έξοδο μιας ταινίας καθιστά την αποκάλυψή της ανατροπής της spoiler. Όταν το «Ocean’s 12», παρουσία του ίδιου του Μπρους Γουίλις μάλιστα, ή το «50 First Dates», δυο ταινίες που κυκλοφόρησαν λίγα χρόνια μετά την έξοδο της ταινίας του Σιάμαλαν, αναφέρονται ευθέως στη μεγάλη ανατροπή, η ίδια η βιομηχανία και οι καλλιτέχνες που δουλεύουν γι’ αυτή απαντούν ότι μπορούμε να μιλήσουμε ανοιχτά γι' αυτό μετά την πάροδο ενός ορισμένου χρονικού διαστήματος, ειδικά αν έχει γίνει αναπόσπαστο στοιχείο της pop κουλτούρας.

Η Τες (Τζούλια Ρόμπερτς) και το υπόλοιπο καστ προσπαθούν να μην αποκαλυφθούν, όταν ο Μπρους Γουίλις επισκέπτεται την «Τζούλια Ρόμπερτς».

Ο υπογράφων έχει μια μικρή ένσταση επί του θέματος, κυρίως επειδή οι μεγαλύτεροι και εμπειρότεροι σινεφίλ παίρνουμε ως δεδομένες κάποιες ταινίες αυτού του είδους που νεότεροι θεατές δεν έχουν δει και τους χαλάμε την αγνότητα της πρώτης προβολής.

Έχει, όμως, σημασία και το context. Άλλο π.χ. να γράψω εγώ σε μια κριτική για έναν «ρηξικέλευθο αφηγηματικό ελιγμό τύπου "Ψυχώ", όπου στο 1/3 της ταινίας σταματά η ταινία που βλέπαμε και ξεκινά μια άλλη», θεωρώντας ότι εκείνος που θα μπει πια στον κόπο να με διαβάσει έχει υπόψη του σε τι αναφέρομαι, κι άλλο να εργάζομαι για μια πλατφόρμα, να πρέπει να πλασάρω το «Ψυχώ» και να γράψω στη σύνοψη της ταινίας (σ.σ. ακολουθεί SPOILER για το «Ψυχώ») «ένας ψυχοπαθής ξενοδόχος που κρατά ταριχευμένη τη μητέρα του παρακολουθεί και δολοφονεί μια πελάτισσα, προκαλώντας απρόβλεπτες εξελίξεις» (τέλος SPOILER). Σας φαίνεται απίστευτο ένα τέτοιο ενδεχόμενο;

Μήπως έχει παραγίνει το κακό με τα spoilers τα τελευταία χρόνια; Facebook Twitter
Έχει, όμως, σημασία και το context.

Δυστυχώς, οι άνθρωποι που δουλεύουν για τις πλατφόρμες, ακόμα και για κολοσσούς όπως το Netflix, συχνά έχουν επιδερμική σχέση με το σινεμά, δεν έχουν δει τις ταινίες, δεν τους νοιάζει κιόλας να γράψουν κάτι ενδιαφέρον γι’ αυτές, ακριβώς επειδή δεν νοιάζει και τους εργοδότες τους – αν τους ένοιαζε γενικότερα το σινεμά, θα προσλάμβαναν και curators για να βάλουν τους καταλόγους τους σε τάξη και να κάνουν σωστές αγορές, θα έλεγε κανείς.

Η σύνοψη του Netflix για το «Usual Suspects» είναι η εξής: «Five criminals who sign in a dangerous heist come up against a notorious underworld kingpin. But does he even exist?». Ναι, μιλάμε για μια ταινία του 1995, άλλο όμως να γραφτεί κάτι τέτοιο σε ένα σύγχρονο κείμενο κριτικής για την ταινία κι άλλο στο σημερινό ανάλογο του «εξώφυλλου» της βιντεοκασέτας. Το διαβάζεις και, πραγματικά, τραβάς τα μαλλιά σου.

Μήπως έχει παραγίνει το κακό με τα spoilers τα τελευταία χρόνια; Facebook Twitter
Η σύνοψη του Netflix για το «Usual Suspects» είναι η εξής: «Five criminals who sign in a dangerous heist come up against a notorious underworld kingpin. But does he even exist?».

Αυτό, όμως, ίσως είναι απλά ένα παρακλάδι της γενικότερης κουλτούρας των spoilers. Μιας κουλτούρας που, για να λέμε του στραβού το δίκιο, πρώτα ενίσχυσαν τα ίδια τα στούντιο.

Eκεί, προς το τέλος των ‘90s, γεννήθηκε μια σχολή με πρωτεργάτη τον κατά τα άλλα συμπαθέστατο Ρόμπερτ Ζεμέκις, που θεωρούσε ότι ένα τρέιλερ πρέπει να δείχνει αποσπάσματα από όλη την ταινία, από την αρχή ως το τέλος, ώστε το κοινό να ξέρει ακριβώς τι θα δει, για να μην νιώσει εξαπατημένο. Για χρόνια έγινε η κυρίαρχη μόδα, ευτυχώς πολλοί αντιστάθηκαν, αλλά η ζημιά είχε γίνει.

Κι έπειτα ήρθε το ίντερνετ και η διαρροή των «μυστικών» επιταχύνθηκε. Στα πρώτα του δειλά ιντερνετικά βήματα μπορούσε κάποιος να διαβάσει μέσα από τα fora τι κρύβεται πίσω από τα τέρατα του «The Village» ή πώς στήνει το ταχυδακτυλουργικό κόλπο του ο Κρίστιαν Μπέιλ στο «Prestige», όχι απλά ώρες μετά την πρoβολή του έργου στις αμερικανικές αίθουσες, αλλά ενίοτε και μήνες πριν από την έξοδό του σ’ αυτές.

Ιστοσελίδες όπως το Αintitcoolnews έχτισαν τη δημοφιλία τους πάνω σε ανταποκρίσεις από δοκιμαστικές προβολές, με γάργαρα και δροσερά spoilers, για όποιον ήθελε να τα διαβάσει. Κι εδώ έγκειται μια διαφορά, σε σχέση με σήμερα: τουλάχιστον υπήρχε το δικαίωμα της επιλογής.

The Prestige: Official Trailer (2006) 

Το τελευταίο χάθηκε μαζί με τα social media. Αφενός από ένα σημείο κι έπειτα έγινε αδύνατο να ελέγξει κανείς τι εμφανίζεται στο newsfeed του. Αφετέρου, μέσα από το trend του ταυτόχρονου σχολιασμού επεισοδίων σειρών στα social media, το οποίο γιγαντώθηκε με την έλευση του «Game of Thrones», θέριεψε αυτή η περιβόητη κουλτούρα των spoilers, μια τάση σχολιασμού και άμεσης κοινοποίησης της πληροφορίας, πηγάζουσα σε μεγάλο βαθμό από τη βαθύτερη ανάγκη του ανήκειν.

Για να νιώσει relevant ο χρήστης, πρέπει να μοιραστεί την τραγική μοίρα του Hodor ταυτόχρονα με τους υπόλοιπους χρήστες. Και έτσι, αν δεν μένεις στις ΗΠΑ και περιμένεις να προβληθεί το επίμαχο επεισόδιο στη χώρα σου, μέχρι την ώρα της προβολής έχεις ήδη δει ίσαμε δεκαπέντε memes με stop πόρτας δαπέδου Hodor από τα ΙΚΕΑ.

Μόνη λύση για να αποφύγεις τα spoilers, είναι να αποσυνδεθείς. Για πόσο, όμως, σε μια εποχή που η πλειονότητα του (δυτικού) κόσμου είναι «συνδεδεμένη»;

Μήπως έχει παραγίνει το κακό με τα spoilers τα τελευταία χρόνια; Facebook Twitter
Η έλευση του «Game of Thrones» θέριεψε την κουλτούρα των spoilers. Για να νιώσει relevant ο χρήστης, πρέπει να μοιραστεί την τραγική μοίρα του Hodor ταυτόχρονα με τους υπόλοιπους χρήστες.

Βέβαια, από παραδείγματα της πρόσφατης μνήμης, παρατηρείς ότι αν η επίμαχη ταινία ή σειρά δεν αφορά τα νεαρότερα μέλη της fan κοινότητας, είναι ευκολότερο να διαφυλαχθούν τα μυστικά της.

Aυτό που συμβαίνει στην τελευταία ταινία Μποντ, το «No Time to Die», κατάφερε να μείνει κρυφό για μέρες μετά την πρεμιέρα, ακριβώς επειδή ο πράκτωρ 007 είναι μεν ένα franchise μεγάλου κοινού, μα ο σκληρός πυρήνας του κοινού του είναι άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας.

Για σκεφτείτε, αν συνέβαινε κάτι αντίστοιχο στον Thor, πόσο σύντομα θα γέμιζε το newsfeed σας στο facebook με σχετικά memes και αντιδράσεις από fanboys.

Η τρομερή αντίφαση είναι ότι οι τελευταίοι, που τροφοδοτούν τα social με spoilers και τα αναζητούν μετά μανίας, είναι, ταυτόχρονα, και οι πιο ευερέθιστοι με αυτά – πριν δουν το επίμαχο έργο οι ίδιοι, πάντα.

Μήπως έχει παραγίνει το κακό με τα spoilers τα τελευταία χρόνια; Facebook Twitter
Aυτό που συμβαίνει στην τελευταία ταινία Μποντ, το «No Time to Die», κατάφερε να μείνει κρυφό για μέρες μετά την πρεμιέρα.

Στο σημείο αυτό οφείλει να επισημανθεί και το εξής. Αν έχει παραγίνει το κακό με τα spoilers σήμερα, για τους λόγους που ήδη αναφέρθηκαν, έχει παραγίνει το κακό και με το τι θεωρείται spoiler. Για κάποιους είναι spoiler ακόμα κι αν γράψεις ότι το «Βlack Panther: Wakanda Forever» είναι ταινία μεγάλου μήκους.

Κριτικοί σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν την οργή της fan κοινότητας για πράγματα που μόνο υπό διασταλτική ερμηνεία του όρου μπορούν να θεωρηθούν ότι χαλάνε τη φιλμική εμπειρία.

Μπορεί να είναι spoiler π.χ. κάτι που συμβαίνει στα πρώτα δέκα λεπτά της ταινίας, αν δεν είναι κάτι τόσο ριζοσπαστικό σαν την ανατροπή του «Avengers: Endgame»; Μπορεί να είναι spoiler η αναφορά σε κάτι που το ίδιο το στούντιο επέλεξε να μοιραστεί, όπως η ταυτότητα των cameos στο «Doctor Strange in the Multiverse of Madness» ή ακριβώς επειδή το μοιράστηκε το στούντιο, αίρεται ο καταλογισμός;

Μήπως έχει παραγίνει το κακό με τα spoilers τα τελευταία χρόνια; Facebook Twitter
Για κάποιους είναι spoiler ακόμα κι αν γράψεις ότι το «Βlack Panther: Wakanda Forever» είναι ταινία μεγάλου μήκους.

Σύνθετο το ζήτημα, η απάντηση είναι διαφορετική κατά περίσταση. Έτσι κι αλλιώς για τον καθένα spoiler είναι κάτι διαφορετικό και κάποιες φορές ζήτημα προτεραιοτήτων.

Για τον υπογράφοντα είναι μεγαλύτερο spoiler η περιγραφή της μουσικής μονομαχίας στο φιλμ του Ρέιμι –από τα πιο πρωτότυπα ευρήματα που έχουμε δει σε υπερηρωική ταινία– παρά το ποιος υπερήρωας εμφανίζεται στους τίτλους τέλους. Για κάποιον fan που πηγαίνει πλέον κυρίως για αυτό, ισχύει το αντίθετο.

Το σίγουρο είναι ότι σήμερα κάποιος που δεν θέλει να ξέρει τίποτα για μια ταινία, μπορεί να προφυλαχθεί ευκολότερα, αν αυτή δεν ανήκει στα είδη που λατρεύει η fan κοινότητα.

Το ακόμα πιο σίγουρο και κάτι που θα έπρεπε να μας απασχολήσει σε δεύτερο στάδιο είναι ότι τα spoilers, ειδικά όταν δεν έρχονται σε ταινίες στηριγμένες πάνω στις ανατροπές τους, αφορούν σχεδόν πάντα το «τι». Σπάνια θα γκρινιάξει κάποιος ότι του spoilαραν το «πώς» και το «γιατί», γιατί σπάνια θα ασχοληθεί.

Θα μου πεις, αν δεν γνωρίζεις το «τι», τότε πώς θα περάσεις στο «πώς» και το «γιατί», θα σου πω ότι στην κριτική πάντα υπάρχει τρόπος – αυτή είναι και η ουσία της άλλωστε, αλλιώς κριτική θα ήταν τα κείμενα της Wikipedia που περιγράφουν αναλυτικά τι συμβαίνει στο έργο.

Μήπως έχει παραγίνει το κακό με τα spoilers τα τελευταία χρόνια; Facebook Twitter
Όταν το ίδιο το στούντιο της Marvel δίνει δυο μέρες πριν από την προβολή του «Doctor Strange in the Multiverse of Madness» στο πιάτο τα cameos της ταινίας, γνωρίζοντας ότι αυτό θα αυξήσει το awareness και θα επιστρατεύσει και τους διστακτικότερους φαν, δεν συνδράμει απλά στην περαιτέρω εδραίωση της κουλτούρας των spoilers, αλλά την εκμεταλλεύεται.

 Όταν ο κόσμος σκοτίζεται κι αφιερώνεται στο ποιος υπερήρωας περνά μισό λεπτό από τη x ταινία της Marvel και όχι στο τι εξυπηρετεί αυτό του το πέρασμα, χάνεται η ουσία. Ίσως τελικά και να μην υπάρχει ουσία, ακριβώς όμως αυτή η απουσία ουσίας, αν με έναν μαγικό τρόπο γινόταν το κυρίαρχο topic, θα φρόντιζε ώστε το επόμενο πέρασμα να έχει ουσία, θα γεννούσε δηλαδή καλύτερες ταινίες.

Όταν το ίδιο το στούντιο της Marvel δίνει δυο μέρες πριν από την προβολή της ταινίας του «Doctor Strange in the Multiverse of Madness» στο πιάτο τα cameos της ταινίας, γνωρίζοντας ότι αυτό θα αυξήσει το awareness και θα επιστρατεύσει και τους διστακτικότερους φαν, δεν συνδράμει απλά στην περαιτέρω εδραίωση της κουλτούρας των spoilers, αλλά την εκμεταλλεύεται.

Ίσως το χειρότερο πράγμα που έχει κάνει η σχετική κουλτούρα και η lato sensu θεώρηση του τι συνιστά ένα spoiler να είναι ότι έχει μετατρέψει σε μείζον το έλασσον, ότι έχει γεννήσει ένα αυτοτροφοδοτούμενο και μυωπικό μοντέλο στο πώς προσλαμβάνουμε και αντιλαμβανόμαστε το σινεμά, που, θα το ξαναπούμε, ελάχιστη σχέση με το σινεμά έχει, στο οποίο το σημαίνον είναι το «πώς» και το «γιατί» – αλλιώς δεν θα βλέπαμε εικόνες, θα διαβάζαμε υπότιτλους. Κι αυτό μπορεί να είναι το μεγαλύτερο spoiler όλων.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μιλώντας για τη λατρεία του σινεμά με αφορμή τρεις νέες ταινίες

Pulp Fiction / Μιλώντας για τη λατρεία του σινεμά με αφορμή τρεις νέες ταινίες

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μαζί με τον Λουκά Κατσίκα κάνουν μια αναδρομή στις σημαντικότερες σινεφίλ ταινίες των τελευταίων εκατό ετών με αφορμή το «Fabelmans», το «Babylon» και το «Empire of light».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Υπάρχει ακόμα η έννοια του movie star;

Οθόνες / Υπάρχει ακόμα η έννοια του movie star;

Με αφορμή τις ήπια αφοριστικές δηλώσεις του Κουέντιν Ταραντίνο και τον επαναπροσδιορισμό ταπεινότητας της Τζένιφερ Λόρενς, η βιομηχανία ψάχνει πάντα ελκυστικά πρόσωπα για να ταΐσει τις πανάκριβες συνταγές της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

‘CHAOS: The Manson Murders’: Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Daily / «CHAOS: The Manson Murders». Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Το νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Έρολ Μόρις επιχειρεί ένα διαφορετικό προφίλ του «σατανικού μεσσία», φωτίζοντας κάποιες από τις λιγότερο ίσως προβεβλημένες εκδοχές, αιτιάσεις και εικασίες γύρω από μια υπόθεση που μοιάζει με σταυροδρόμι του Κακού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bong Joon Ho: «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος»

Μπονγκ Τζουν-Χο / «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος»

Μετά τα πολυβραβευμένα «Παράσιτα», ο Μπονγκ Τζουν-Χο επιστρέφει με το «Mickey 17», μια σάτιρα επιστημονικής φαντασίας, και μιλά στη LiFO για τις ιστορίες που επιλέγει να αφηγείται.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«To Magnolia με κάνει να νιώθω ότι η καρδιά μου θα εκραγεί»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Κατσή

Μυθολογίες / «To Magnolia με κάνει να νιώθω ότι η καρδιά μου θα εκραγεί»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Κατσή

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης μοιράζεται μια λίστα με ταινίες που έχει δει δεκάδες φορές και του έχουν προκαλέσει έντονα συναισθήματα, όπως εκείνη που κάνει τη ζωή του πιο υποφερτή και αυτή που τον έφερε αντιμέτωπο με τη φθορά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Movies

Οθόνες / Οι ταινίες της εβδομάδας: «Mickey 17» και 7 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μαζί με τον Μπονγκ Τζουν-Χο που επιστρέφει δυναμικά μετά τα «Παράσιτα», αυτή την εβδομάδα στις αίθουσες προβάλλεται ένα καλοδουλεμένο θρίλερ, και ένα ντοκιμαντέρ που θα μιλήσει στην καρδιά των Αθηναίων – και δη των Εξαρχειωτών και των σκακιστών.
THE LIFO TEAM
15 επιλογές από το 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, 6-16/3/25

Οθόνες / 15 πολύ καλά ντοκιμαντέρ που έρχονται στο 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Το φεστιβάλ-θεσμός επιστρέφει από τις 6 έως τις 16 Μαρτίου με μια ποικιλία από συναρπαστικά ντοκιμαντέρ, που καλύπτουν επίκαιρα και διαχρονικά κοινωνικά ζητήματα, καθώς και προσωπικές ιστορίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Οθόνες / «Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Παρά τη μεταγραφή της στη Disney από το Netflix, η σειρά διατηρεί τον βλοσυρό τόνο και τα αιματοβαμμένα set-pieces, επιχειρώντας, παράλληλα, να μιλήσει για κάτι πέρα από το είδος της – σπάνιο αυτό για δημιουργία της Marvel.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Οθόνες / «Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Γοητεύτηκε ξαφνικά από το θέατρο και διάβαζε γι' αυτό ενώ εργαζόταν σε ένα περίπτερο. Όταν, δίχως να ξέρει τι τον περιμένει, ο Γιάννης Καράμπαμπας βρέθηκε μπροστά από την κάμερα της Πέννυς Παναγιωτοπούλου στο «Wishbone», διακρίθηκε με το βραβείο του πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

Οθόνες / Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

«Αν δεν ξέρεις το όνομα Keyser Söze, τότε έχεις ένα σοβαρό κινηματογραφικό κενό» - Είναι δυνατόν μια συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων να μην ξέρει από ατμόσφαιρα που κόβει την ανάσα και σασπένς; Αποκλείεται.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

OSCARS 2025 / H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

Ο Σον Μπέικερ έσπασε τα κοντέρ κερδίζοντας 4 προσωπικά Όσκαρ για την άγρια κωμικοτραγική κινηματογραφική του χειροτεχνία. Η Μάϊκι Μάντισον χάλασε το πάρτι της Ντέμι Μουρ. Και η ιστορία της σεξεργάτριας, έδωσε ηχηρό μήνυμα για την ανάγκη του σινεμά να φτιάχνει ταινίες θαρραλέες και αυθεντικές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching

Οθόνες / 11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching (και πού να τις δείτε)

Καθώς πλησιάζει η 97η απονομή των Όσκαρ, επιλέγουμε 11 νικήτριες του Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας που μπορείτε να βρείτε σε streaming πλατφόρμες και στη συνδρομητική τηλεόραση, για να κάνετε προθέρμανση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
CHECK Gene Hackman 1930-2025

Απώλειες / Τζιν Χάκμαν (1930-2025): Ο πιο ευαίσθητος σκληρός του αμερικανικού σινεμά

Ήθελε να τον θυμούνται ως τίμιο ηθοποιό, που έντυσε με ειλικρίνεια τους χαρακτήρες που υποδύθηκε. Ο Τζιν Χάκμαν πέτυχε πολύ περισσότερα, αφού κατάφερε να γίνει ο σπουδαιότερος καρατερίστας του αμερικανικού σινεμά από την εποχή του Σπένσερ Τρέισι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στην καρδιά του ταύρου - στην κοιλιά του καλλιτέχνη

Οθόνες / «Η καρδιά του ταύρου»: Ένα ντοκιμαντέρ για την πίστη στην ψευδαίσθηση

Σε παραγωγή Onassis Culture, η Εύα Στεφανή επιχειρεί μια κατάδυση στον σαγηνευτικό κόσμο του Δημήτρη Παπαϊωάννου και της προετοιμασίας της παράστασής του «Εγκάρσιος Προσανατολισμός».
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Oscar stories: Οι «ξένοι» στα Όσκαρ

Pulp Fiction / Οι «ξένοι» στα Όσκαρ

Από το αριστούργημα του Ζαν Ρενουάρ μέχρι τη σαρωτική διάκριση της Εμίλια Πέρεζ με τις 13 υποψηφιότητες, η πορεία των ξενόγλωσσων ταινιών στα Όσκαρ είναι γεμάτη από σταθμούς που αμφισβητούν και αναμορφώνουν τα όρια του κινηματογράφου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μετά τα 35 κατάλαβα τον Αντονιόνι»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Βεσλεμέ

Μυθολογίες / «Μετά τα 35 κατάλαβα τον Αντονιόνι»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Βεσλεμέ

Παραγνωρισμένα διαμάντια, ένας Σουηδός ημίθεος και χαρακτήρες που ξεπερνούν τα βιβλία από τα οποία γεννήθηκαν: ο σκηνοθέτης μοιράζεται τις ταινίες που τον σημάδεψαν καθώς και την αγαπημένη του αφίσα για καθεμιά από αυτές.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
12 ταινίες κάτω των 90 λεπτών για streaming

Οθόνες / 12 ταινίες κάτω των 90 λεπτών για streaming

Για όσους δεν έχουν αρκετό χρόνο, αλλά θέλουν να τηρήσουν τη σινεφιλική τους δίαιτα, και για παραπονούμενους ότι η διάρκεια των ταινιών «έχει μεγαλώσει πολύ», ξεψαχνίσαμε τις πλατφόρμες και τους καταλόγους τους και παρουσιάζουμε 12 ταινίες που δεν υπερβαίνουν τη μιάμιση ώρα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ