20 χρόνια «Dogville»: Οι πρωταγωνιστές θυμούνται τα επεισοδιακά γυρίσματα

20 χρόνια “Dogville”: Οι πρωταγωνιστές θυμούνται τα επεισοδιακά γυρίσματα Facebook Twitter
O Στέλαν Σκάρσγκαρντ και η Νικόλ Κίντμαν στο Dogville. Φωτ.: Getty Images/Ideal Image
0



ΟΠΟΙΑ ΓΝΩΜΗ
κι αν έχει κανείς για τον αμφιλεγόμενο δημιουργό – ο οποίος δήλωσε πριν από λίγο καιρό ότι θα περιορίσει την παραγωγικότητά του καθώς διαγνώστηκε με τη νόσο του Πάρκινσον – το “Dogville” αποτελεί ένα τεράστιο επίτευγμα με ένα εκπληκτικό καστ: Νικόλ Κίντμαν, Πολ Μπέτανι, Στέλαν Σκάρσγκαρντ, Λορέν Μπακόλ, Χάριετ Άντερσον, Κλοέ Σεβινί, Μπεν Γκαζάρα, Τζέιμς Κάαν, Ούντο Κίερ και άλλοι/ες… Πριν από λίγο καιρό η ταινία του Λαρς Φον Τρίερ κυκλοφόρησε ξανά και μάλιστα σε αποκατεστημένη 4Κ εκδοχή από την πλατφόρμα MUBI. Με αφορμή αυτή την επανακυκλοφορία και τα είκοσι χρόνια που συμπληρώνονται φέτος από την πρεμιέρα της, το Indie Wire ζήτησε από δύο εκ των πρωταγωνιστών της – τον Στέλαν Σκάρσγκαρντ και την Κλόε Σεβινί – να θυμηθούν τα επεισοδιακά γυρίσματα σ΄ ένα παγωμένο σουηδικό πλατό.  

Συμπαθεί τις γυναίκες. Οι γυναικείοι ρόλοι είναι αυτός ο ίδιος. Είναι ένας από τους καλύτερους συγγραφείς γυναικείων ρόλων στον κόσμο. Γράφει για τον εαυτό του ως γυναίκα. Είναι πολύ πιο εύκολο να βάλεις μια γυναίκα σε μια ευάλωτη κατάσταση, απ' ό,τι έναν άντρα. Μια γυναίκα δείχνει την τρωτότητά της με έναν τρόπο που ένας άνδρας δεν μπορεί να την δείξει.

— Ο Λαρς φον Τρίερ είχε πει ότι έγραψε το σενάριο της ταινίας στη διάρκεια μιας αδιάκοπης κραιπάλης δώδεκα ημερών με ναρκωτικά. Ποια ήταν η εντύπωσή σας από την κατάστασή του στα γυρίσματα;
Σκάρσγκαρντ:
Έμοιαζε να είναι σε εξαιρετική φόρμα. Μπορεί να αποσύρθηκε για μερικές μέρες ή μια εβδομάδα με ένα σακουλάκι κόκα και να έγραφε. Τίποτα από αυτά δεν ήταν φανερό κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. Δεν υπήρχαν ναρκωτικά. Υπήρχε όμως πολύ αλκοόλ. Είχαμε εξαντλητικό γύρισμα πέντε μέρες την εβδομάδα και τα Σαββατοκύριακα κάναμε μεγάλα πάρτι στην πανσιόν που μέναμε και διασκεδάζαμε πολύ.

Σεβινί: Είναι άλογο της δουλειάς. Είναι εξαιρετικά παραγωγικός. Είναι σαν δάσκαλος. Δεν μπορείς να το κάνεις αυτό χωρίς να είσαι συγκεντρωμένος και νηφάλιος. Του αρέσει, δυστυχώς, να προκαλεί με τρόπους που κάνουν τους ανθρώπους να αισθάνονται πραγματικά άβολα αλλά μόνο τον εαυτό του έχει βλάψει μ’ αυτό. Του άρεσε επίσης να κάνει αυτές τις μεγάλες προπόσεις, οπότε πίναμε πολλά Schnapps. Βοηθούσε τους ανθρώπους να αισθάνονται μέρος κάποιου πράγματος. Ήταν σα να φέρνει μαζί του μια ενέργεια. Ναι, γινόντουσαν πολλά πάρτι. Η Νικόλ [Κίντμαν] έκανε ένα πάρτι με μεξικάνικο θέμα όπου έφερε σεφ να μας μαγειρέψουν επειδή όλοι είχαμε βαρεθεί το σουηδικό φαγητό. Και σε ένα άλλο πάρτι έφερε στρείδια και χαβιάρι. Έπαιζε πραγματικά το ρόλο της σταρ. Αυτή η γυναίκα είναι πραγματικό classy, σκεφτόμουν. Ξέρει πώς να το κάνει.

20 χρόνια “Dogville”: Οι πρωταγωνιστές θυμούνται τα επεισοδιακά γυρίσματα Facebook Twitter
H Κλόε Σεβινί.

— Στέλαν, εσένα ποια ήταν η εντύπωσή σου για τη Νικόλ Κίντμαν;
Μόλις είχε πάρει διαζύγιο από τον Τομ Κρουζ και φαντάζομαι ότι ήταν δύσκολο γι' αυτήν. Είναι επίσης εξαιρετικά γενναία. Είναι μια γυναίκα που ήταν έφηβη σχεδόν ακόμα όταν γνώρισε τον Τομ Κρουζ και είχε έκτοτε απομονωθεί στη φούσκα του Χόλιγουντ, και ξαφνικά βγήκε για να κάνει κάτι σαν το "Dogville".  

— Στη συνέντευξη Τύπου στις Κάννες, ένας δημοσιογράφος είχε ρωτήσει τον Λαρς γιατί όλες οι ταινίες του περιλαμβάνουν τον βασανισμό γυναικών. Απάντησε ότι το να βλέπεις άνδρες να βασανίζονται είναι βαρετό. Εσύ που έχεις συνεργαστεί τόσες φορές μαζί του, έχεις νιώσει ποτέ ως ηθοποιός να σε βασανίζει;
Σκάρσγκαρντ:
Όχι. Το θέμα είναι ότι τον αντιλαμβάνονται, ειδικά οι Αμερικανοί δημοσιογράφοι, ως μισογύνη που κάνει φρικτά πράγματα στις γυναίκες. «Δεν συμπαθεί τις γυναίκες». Συμπαθεί τις γυναίκες. Οι γυναικείοι ρόλοι είναι αυτός ο ίδιος. Είναι ένας από τους καλύτερους συγγραφείς γυναικείων ρόλων στον κόσμο. Γράφει για τον εαυτό του ως γυναίκα. Είναι πολύ πιο εύκολο να βάλεις μια γυναίκα σε μια ευάλωτη κατάσταση, απ' ό,τι έναν άντρα. Μια γυναίκα δείχνει την τρωτότητά της με έναν τρόπο που ένας άνδρας δεν μπορεί να την δείξει.

— Βρέθηκε σε μπελάδες όμως το 2011, όταν αστειευόμενος αποκάλεσε τον εαυτό του Ναζί στη συνέντευξη Τύπου για τη «Μελαγχολία» στις Κάννες, πριονίζοντας έτσι τις προοπτικές της ταινίας στις ΗΠΑ μαζί με τις ελπίδες της Κίρστεν Ντανστ για Όσκαρ.
Σκάρσγκαρντ: Το πρόβλημα είναι ότι ο υπόλοιπος κόσμος είναι τόσο φοβισμένος ώστε δεν δέχεται τα λόγια γι' αυτό που σημαίνουν, αλλά γι' αυτό που είναι. Είναι ηλίθιο. Όλοι ήξεραν ότι δεν ήταν Ναζί, όμως για τους ρεπόρτερ του Χόλιγουντ, υπήρχε μόνο ο Λαρς φον Τρίερ που είπε «Είμαι Ναζί». Μιλούσε για κάτι άλλο. Ήταν τόσο ανόητο όλο αυτό.

20 χρόνια “Dogville”: Οι πρωταγωνιστές θυμούνται τα επεισοδιακά γυρίσματα Facebook Twitter
Η Λορίν Μπακόλ και ο Λαρς Φον Τρίερ στα γυρίσματα της ταινίας. Φωτ.: Getty Images/Ideal Image

— Η Λορίν Μπακόλ δεν φάνηκε να πέρασε καλά στα γυρίσματα της ταινίας, παρότι επέστρεψε για το [σίκουελ] "Manderlay". Η ίδια είχε δηλώσει σε συνεντεύξεις ότι ο Λαρς δυσκολευόταν να την «ανεχτεί». Πώς θα χαρακτηρίζατε τη σχέση τους, όπως την είδατε, και ποια ήταν η εντύπωσή σας για εκείνη;
Σκάρσγκαρντ:
Ξέρω ότι ο Λαρς αισθανόταν άσχημα επειδή υπήρχαν στην ταινία δύο από τις μεγαλύτερες σταρ στην ιστορία του κλασικού κινηματογράφου – την Λορίν Μπακόλ και τη Χάριετ Άντερσον – αλλά δεν είχαν και πολλά να κάνουν. Συχνά φαινόντουσαν απλά να σκουπίζουν το πάτωμα στο background. Ένιωθε τόσο ντροπιασμένος γι' αυτό. «Λαρς, δεν μπορείς να μου δώσεις κάτι;» τον ρώταγε με τον επιτακτικό τρόπο της η Λορίν Μπακόλ. Δεν μπορούσε όμως να της δώσει κάτι παραπάνω. Ήθελε όμως να ξαναδουλέψει μαζί της. Και εκείνη το ίδιο. Πέρασα πολύ χρόνο μαζί της, επειδή ο Λαρς δεν είχε αρκετό χρόνο για εκείνη. Ένιωθε εγκαταλελειμμένη.

Σεβινί: Ήταν, εννοώ, χωρίς να θέλω να μιλήσω άσχημα, αλλά ήταν λίγο ιδιότροπη. Νομίζω ότι δεν με συμπαθούσε επειδή έκανα παρέα με τον Στέλαν, αλλά εκείνη ήθελε όλη την προσοχή του πάνω της. Θυμάμαι ότι ήταν πολύ δύσκολη με το μακιγιάζ. Με την απουσία μακιγιάζ, δηλαδή.

Mε στοιχεία από το IndieWire

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Μπακογιαννόπουλος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπακογιαννόπουλος: «Η δημοσιότητα που έχω είναι μεγαλύτερη από την αξία μου»

Τη δεκαετία του '50 έβγαλε το πιο φτηνό εισιτήριο, βρέθηκε στο Παρίσι και κοιμόταν στο πάτωμα, προκειμένου να γνωρίσει το «μαγικό σύμπαν» του κινηματογράφου. Ο Βούλγαρης τον φωνάζει ακόμα «δάσκαλο», ενώ κάποτε του έλεγαν ότι οι κριτικές του έμοιαζαν να απευθύνονται μόνο στους φίλους του. Όμως εκείνος παρέμεινε πιστός στον δικό του δρόμο. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
10 όχι και τόσο προβλέψιμες ερωτικές ιστορίες για streaming

Οθόνες / 10 όχι και τόσο προβλέψιμες ερωτικές ιστορίες για streaming

Ξεψαχνίσαμε τον κατάλογο που προσφέρουν οι πλατφόρμες streaming και σας παρουσιάζουμε δέκα ταινίες κατάλληλες για την πιο αγαπησιάρικη μέρα του χρόνου, ώστε να μη χρειαστεί να καταφύγετε ξανά στις συνηθισμένες επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Oscar Stories: Οσκαρικό σκάνδαλο, χωρίς ελαφρυντικά

Pulp Fiction / Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Οσκαρικό σκάνδαλο, χωρίς ελαφρυντικά

Οι οσκαρικές φιλοδοξίες του Netflix για το Emilia Pérez έπεσαν στο κενό, καθώς η πρώτη τρανς υποψήφια στην ιστορία του θεσμού κατηγορείται για πολιτική ανορθογραφία και εξοστρακίζεται.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Πώς μια ιστορική πρωτιά μετατράπηκε σε ιστορικό εφιάλτη

Οθόνες / Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Πώς μια ιστορική πρωτιά μετατράπηκε σε ιστορικό εφιάλτη

Το να είσαι τρανς είναι ζήτημα προσωπικής ταυτότητας, όχι πολιτικών πεποιθήσεων. Και το να προϋποθέτουμε ότι τα τρανς άτομα είναι μονολιθικά στις απόψεις τους ή ανίκανα να έχουν συντηρητικές ή αντιδραστικές απόψεις, είναι απλά παράλογο.
THE LIFO TEAM
Μαύροι Πίνακες: Σίριαλ κίλερ κουλτουριάρης, αστυνομικοί ευφυέστατοι

Νέα στήλη/ Κριτική τηλεόρασης / Μαύροι Πίνακες: Σίριαλ κίλερ κουλτουριάρης, αστυνομικοί ευφυέστατοι

Κριτική της Πόπης Διαμαντάκου για το αστυνομικό θρίλερ του Star, για μια ελληνική παραγωγή που προσπαθεί να ανεβάσει τον πήχη και να συγκριθεί με ξένες παρόμοιες.
ΠΟΠΗ ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΟΥ
«Θολός βυθός», μια ταινία για τις παιδουπόλεις της Φρειδερίκης

Οθόνες / Οι παιδουπόλεις της Φρειδερίκης γίνονται ταινία

Βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Γιάννη Ατζακά, η νέα ταινία της Ελένης Αλεξανδράκη «Θολός Βυθός» είναι μια βουτιά στις ζωές των παιδιών που έγιναν έρμαια της προπαγάνδας και πιόνια σε έναν πόλεμο που δεν καταλάβαιναν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Οθόνες / 10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Δέκα ξεχωριστές οικιακές προβολές, από το διαχρονικό μυστήριο του «Ονόματος του Ρόδου» ως τον ξεσηκωτικό χορό του «Αnother Round» κι από τις weird κωμικές αναζητήσεις του «Chevalier» ως το τρυφερό ντοκιμαντέρ για τον Γιάννη Σπανό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ