Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη Facebook Twitter
Ελένη Κρίκκη, Αυλή. Ξύλο, κερί, ύφασμα, χαρτί, χρώμα, σύρμα, 52x83x26 εκ.
0

Με τη λέξη Ma οι Ιάπωνες ορίζουν τον κενό χώρο που δημιουργείται στους γιαπωνέζικους κήπους ανάμεσα σε δύο δέντρα· τα κλαδεύουν έτσι ώστε να υπάρχει χώρος που να επιτρέπει τη συνομιλία τους. Ένα αόρατο δίχτυ συνδέσεων δημιουργείται στο Ma, το κενό που δεν είναι κενό. 

Με αυτήν τη λέξη ως τίτλο παρουσιάζεται από τις 16 Ιανουαρίου έως τις 16 Φεβρουαρίου στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» η ατομική έκθεση της Ελένης Κρίκκη, που περιλαμβάνει έργα της από το 2017 μέχρι σήμερα. 

«Στην έκθεση "Ma" ο αρνητικός χώρος έχει εξίσου μεγάλη σημασία και σε βοηθά να έρθεις σε εγγύτερη επαφή με τα υφασμάτινα "τόπια-τοπία" της Κρίκκη, που τώρα αποκτούν τον χαρακτήρα μιας ενιαίας εγκατάστασης. Μέσα από το κενό αντιλαμβάνεσαι τη διαφάνεια που οδηγεί στη ζωή, τα αποτυπώματα, το μαύρο και το κόκκινο, το φως που έρχεται από κάπου μακριά και συνυπάρχει με το σκοτάδι, τις εξισώσεις της αιωνιότητας, το πένθος όπως αυτό εκφράζεται σε ένα στρωμένο χαλί που σε γειώνει στο έδαφος. Ακούς ήχους από καμπανάκια, φαντάζεσαι μια κούνια να αιωρείται στον χώρο και θυμάσαι –δεν θα ξεχάσεις ποτέ– ένα απόσπασμα από το "Ημερολόγιο πένθους" του Roland Barthes: "Η Μαμά: (όλη της τη ζωή): χώρος χωρίς επιθετικότητα, χωρίς μικρότητα», λέει ο επιμελητής της έκθεσης Χριστόφορος Μαρίνος.

Η Ελένη Κρίκκη θυμάται «πολύχρωμα χαλιά ριγμένα στις πέτρινες μάντρες για να λιαστούν, αυλές με αργαλειούς, τοίχους με πολλαπλά στρώματα χρωματισμένου ασβέστη, όπου το λουλακί έβγαινε μέσα από τις ώχρες και τα ροζ, εσωτερικά σπιτιών με υφαντά και κεντήματα στους τοίχους, και μπάντες στρωμένες στο πάτωμα ή κρεμασμένες στον τοίχο πλάι στο κρεβάτι ή στο κεφαλάρι». 

Στο εικαστικό έργο της Ελένης Κρίκκη τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος. Τα χρωματιστά «τόπια-τοπία» της είναι πρωτίστως «τοπία καταγωγής», υπό την έννοια ότι τα έργα της πηγάζουν από την παιδική της ηλικία, από κάτι μακρινό και αρχαίο, από τόπους και καταγωγικές μνήμες που έχουν αποτυπωθεί έντονα στη συνείδησή της και κατ’ επέκταση στην πρακτική της. «Για μένα, είναι συγγενικές ενώσεις με το παρελθόν και την καταγωγή μου», δηλώνει η καλλιτέχνις για τα βαμμένα και κεντημένα της υφάσματα, που είναι γεμάτα βελονιές με πολύχρωμες κλωστές.

Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη Facebook Twitter
Ελένη Κρίκκη, Άθροισμα. Χρώμα, ξύλο, ύφασμα, χαρτί, σύρμα, 70x197x7 εκ.

Γεννημένη στα Τρίκαλα, μεγάλωσε μέσα στα υφάσματα. Ο πατέρας της ήταν έμπορος υφασμάτων και μέσα από τα τόπια, τις υφές και τα χρώματά τους που ανοίγονταν στους πάγκους του καταστήματος τής ανοιγόταν ένας μαγικός κόσμος, όπως και ο κόσμος των μοδιστράδικων που πήγαινε με τη μητέρα της.

Η Ελένη Κρίκκη
Η Ελένη Κρίκκη

Βλάχα στην καταγωγή, από ένα ορεινό χωριό της Πίνδου, στο οποίο πέρασε όλα τα καλοκαίρια της ως παιδί, διατηρεί τις εικόνες που της εντυπώθηκαν από  τα ψηλά βουνά, τα δάση και τη μεγάλη πεδιάδα του Θεσσαλικού Κάμπου. Ενώ σπούδασε Φυσική και Αρχιτεκτονική στο ΕΜΠ, με παρότρυνση της Βάνας Ξένου και του Βλάση Κανιάρη ασχολήθηκε με τη ζωγραφική. 

«Έτσι μπήκα στον χώρο των εικαστικών», λέει. «Τα πρώτα έργα, επιτοίχια και γλυπτά, ήταν συνθέσεις με φθαρμένα ξύλα και σίδερα, πανιά, χαρτιά και χρώμα. Η δουλειά μου έχει πολύ ύφασμα. Άλλοτε βάζω πάνω του στρώσεις από χαρτιά που στερεώνω με σμιχτές ραφές, άλλοτε το "κεντώ" με πολλές βελονιές. Η τελευταία ενότητα είναι πάνελ μεσαίων και μεγάλων διαστάσεων από επιχρωματισμένα και τροποποιημένα κομμάτια υφασμάτων, ενωμένα στα "σύνορά" τους, που δημιουργούν τοπία προσωπικής γεωγραφίας. Επίσης, υπάρχουν κατασκευές και εγκαταστάσεις. Ντύνω τους τοίχους, απλώνω στο πάτωμα υφάσματα και με κλωστές και τάματα φτιάχνω χώρους τελετουργικούς». 

Η Ελένη Κρίκκη θυμάται «πολύχρωμα χαλιά ριγμένα στις πέτρινες μάντρες για να λιαστούν, αυλές με αργαλειούς, τοίχους με πολλαπλά στρώματα χρωματισμένου ασβέστη, όπου το λουλακί έβγαινε μέσα από τις ώχρες και τα ροζ, εσωτερικά σπιτιών με υφαντά και κεντήματα στους τοίχους, και μπάντες στρωμένες στο πάτωμα ή κρεμασμένες στον τοίχο πλάι στο κρεβάτι ή στο κεφαλάρι». 

Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη Facebook Twitter
Ελένη Κρίκκη, Χίλιοι Κόμποι

«Η αγάπη της για τα μαθηματικά και οι σπουδές της στην αρχιτεκτονική εκδηλώνονται και στην εικαστική της παραγωγή, στα πεντάγραμμα αριθμητήρια από ξύλο, γύψο, ύφασμα, σύρμα και χρώματα, στις "προσωπικές γεωγραφίες", δηλαδή σε έργα που παραπέμπουν σε εκτάσεις, χάρτες και τοπογραφικές χαρτογραφήσεις, σε εξισώσεις ή παρτιτούρες, καθώς και στους χώρους που δημιουργεί από ξύλινα συρματωμένα πλαίσια για κηρήθρες. Στις επιτοίχιες υφασμάτινες συνθέσεις και εγκαταστάσεις της συνυπάρχουν ισότιμα το ρεαλιστικό με το μεταφυσικό, οι θετικές επιστήμες με τις ανθρωπιστικές, το συνειδητό με το ασυνείδητο.

Οι τίτλοι των έργων ("Επιθυμία", "Προσδοκία", "Περσεφόνη", "Αποτυπώσεις", "Αναδιπλώσεις", "Συντεταγμένες", "Τοιχογραφία", "Τότε") υποδηλώνουν ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με μια χαρτογράφηση συναισθημάτων και αναμνήσεων. Ο "Χειμώνας" αναδεικνύει τη σημασία των εποχών και του κύκλου του χρόνου, το ίδιο και το "Πολύχρονο", μια δοξαστική σύνθεση που περιλαμβάνει πολλούς χρόνους. Από την άλλη, το "Βυζαντινό', φτιαγμένο με ύφασμα, χρώματα και φως, είναι μια αναγωγή στο παρελθόν, ένας χώρος διαλογισμού και προσευχής», εξηγεί ο Χριστόφορος Μαρίνος. 

Τα έργα της Ελένης Κρίκκη «πέφτουν και ρέουν», όπως το γάργαρο νερό και τα πολύτιμα δάκρυα. Η καλλιτέχνις χρησιμοποιεί κομμάτια υφάσματος τα οποία βάφει, επιζωγραφίζει και κεντάει με σμιχτές ή αραιές βελονιές. Ενωμένα μεταξύ τους με χαρτί, γύψο και κόλλα τα έργα κρέμονται ελεύθερα στον χώρο, αποκαλύπτοντας τις δύο όψεις τους, την καλή και την ανάποδη. Σε αυτές τις πολύχρωμες συνθέσεις μεσαίων και μεγάλων διαστάσεων ξεδιπλώνονται ψυχικές καταγραφές και εντυπώσεις, «ενώσεις κομματιών ζωής καταγεγραμμένης στο ύφασμα».

Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη Facebook Twitter
Ελένη Κρίκκη, Αποτυπώσεις. Ύφασμα, πλαστικό, χρώμα, 205x95 εκ.

Επιλέγει τα υφάσματα για το χρώμα, την υφή και το σχέδιό τους. Αφού τα βάψει, ο τρόπος που θα τα στεγνώσει επηρεάζει την τελική μορφή τους. Αν τα απλώσει απευθείας, προκύπτει σχεδόν μια μονοχρωμία. Αν όμως τα ακουμπήσει σε μια οριζόντια επιφάνεια και τα διπλώσει, βγαίνουν άλλα μοτίβα, μια χρωματική παλέτα με πολλές αποχρώσεις του μπλε ή του πράσινου.

Στη συνέχεια, σιδερώνει τα υφάσματα και τα ενισχύει με ειδικό ύφασμα, αυτό που χρησιμοποιούν οι μοδίστρες, για να γίνονται πιο στέρεα και να μην τσαλακώνουν. Όλη αυτή η διαδικασία είναι μια άσκηση πάνω στην πολυχρωμία μέσα από βαφές. Οι συνθέσεις της ποικίλλουν: κάποιες περιέχουν γραφές, ενώ άλλες λειτουργούν ως τοιχοποιία με αρμούς. «Αυτά δεν είναι μόνο χρώματα αλλά μια ψυχική ενέργεια», τονίζει η καλλιτέχνις και η λέξη «ρυθμός» επανέρχεται στα λόγια της.  

Οι υφασμάτινες συνθέσεις, τα αριθμητήρια με τις σειρές από κομποσκοίνια, τα φυλαχτά-κεντήματα και τα χαλάκια προσευχής πλαισιώνονται από παλιά μπαούλα γεμάτα αναρίθμητα ρετάλια, τα οποία διαθέτουν «τεράστια ένταση», καθότι είναι η πηγή της δουλειάς. Κάποια από αυτά τα ρετάλια, κεντημένα, τοποθετούνται σε έναν καθρέφτη, σαν φωτογραφίες αγαπημένων προσώπων που έχουμε την ανάγκη να μας συντροφεύουν και να τους απευθύνουμε καθημερινά έναν «συνεχή χαιρετισμό». Όπως στους γιαπωνέζικους κήπους, που το κλάδεμα των δέντρων αναδεικνύει το κενό και τη σημασία του, έτσι και εδώ ο χώρος ανάμεσα στις υφασμάτινες φωτογραφίες, εκεί όπου το βλέμμα εμπεριέχει τους άλλους, παρόντες και απόντες, αποδεικνύεται καθοριστικός. 

Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη Facebook Twitter
Ελένη Κρίκκη, Λόγια της Σιωπής. Ύφασμα, κλωστές, ξύλο 80x78x78 εκ.
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη Facebook Twitter
Ελένη Κρίκκη, Βυζαντινό. Χρώμα, ξύλο, φως, 160x110 εκ.
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη Facebook Twitter
Ελένη Κρίκκη, Προγονικό ξύλο. Ύφασμα, χρώμα, 90x145x110 εκ.
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη Facebook Twitter
Ελένη Κρίκκη, Τα χέρια. Ύφασμα, κλωστές, κερί, χρώμα, ξύλο, 32x85x5εκ.
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη Facebook Twitter
Ελένη Κρίκκη, Τότε
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη Facebook Twitter
Ελένη Κρίκκη, Θάλασσα. Ύφασμα-χρώμα 260x450 εκ.

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση εδώ


 

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Εικαστικά / Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Η Tate Modern φέρνει στις αίθουσές της μια έκθεση για έναν «larger than life» περφόρμερ. Η πορεία του νεαρού αγοριού από το ήσυχο προάστιο Sunshine της Μελβούρνης που έγινε παγκοσμίως διάσημη προσωπικότητα στον χώρο του πολιτισμού, χάρη στον εξωφρενικό, πολύπλοκο και δημιουργικό χαρακτήρα του και άφησε ανεξίτηλο και αδιαμφισβήτητο αποτύπωμα στη σύγχρονη τέχνη και πέρα από αυτήν. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Εικαστικά / Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Η ανιψιά του μεγάλου ζωγράφου, Χριστίνα Μόραλη, ανοίγει για πρώτη φορά τις πόρτες του ανακαινισμένου εργαστηρίου του στην Αθήνα για να μας ξεναγήσει σε όλους τους χώρους αλλά και να μας δείξει άγνωστα έργα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Πολιτισμός / Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Η συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Musée du Quai Branly στο Παρίσι φέρνει στο σήμερα το μεγάλο ερώτημα, που προέκυψε τη δεκαετία του 1930 και απασχόλησε τους σουρεαλιστές αλλά και την επιστημονική κοινότητα της εποχής, σχετικά με το τι θεωρούμε αντικείμενο τέχνης. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Εικαστικά / Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Ένας από τους κορυφαίους εν ζωή καλλιτέχνες της Βρετανίας, και από τους πιο ακριβούς, θα δει στα 87 του χρόνια να οργανώνεται τον Απρίλιο η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα αναδρομική έργων του στη δεύτερη πατρίδα του, τη Γαλλία, στο Fondation Louis Vuitton.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Εικαστικά / Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Μια σύγχρονη και κριτική ανάγνωση των θαυμαστών ερμαρίων με αξιοπερίεργα αντικείμενα της Αναγέννησης από 78 σύγχρονους εικαστικούς, με «αφηγήσεις» ενός φανταστικού κόσμου και τις αντιστοιχίες του στις πραγματικότητες του σήμερα, στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Σοφία Ροζάκη / Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Η νεαρή εικαστικός Σοφία Ροζάκη μάς ξεναγεί στην έκθεσή της «that’s what she said», στην οποία διερευνά εναλλακτικές αφηγήσεις γύρω από το σώμα, το φύλο, τη μνήμη, το τραύμα και τη σεξουαλικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα

Εικαστικά / Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

Οι δημιουργίες της ελληνίδας σχεδιάστριας παρουσιάζονται ως εκθεσιακά γλυπτά στην Intermission. Ογκώδη, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ξεπερνούν τα όρια της μόδας και αγγίζουν την τέχνη. Πρόκειται με διαφορά για ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα στον χώρο της μόδας και αξίζει μια βόλτα στον Πειραιά για να τα δείτε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Εικαστικά / Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Μια έκθεση εργαστηριακού χαρακτήρα με εκθέματα καλούπια, εργαλεία, προπλάσματα, ημιτελή έργα, σχέδια αλλά και ολοκληρωμένα έργα που για πρώτη φορά βγαίνουν από το εργαστήρι του γλύπτη Γιάννη Παππά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Pulp Fiction / Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μιλά με τον ψυχίατρο, δραματοθεραπευτή και σκηνοθέτη Στέλιο Κρασανάκη για το αθέατο σύμπαν του ασυνείδητου στο σινεμά, το οποίο υπηρέτησε και απογείωσε ο Λιντς μέσα από το απαράμιλλο έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Εικαστικά / Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στην Αμερική αφιερωμένη στο έργο του Γερμανού ζωγράφου που στους πολλούς είναι γνωστός για τον πίνακα «Περιπλανώμενος πάνω από τη θάλασσα της ομίχλης».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αφρική ανάμεσά μας*

Εικαστικά / «Χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα για να ακουστούν ιστορίες ανθρώπων»

Στο Μουσείο Μπενάκη, η έκθεση «Η Αφρική ανάμεσά μας» αποτελεί έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε αντικείμενα, φωνές και μνήμες της ελληνο-αφρικανικής κοινότητας στην Ελλάδα, φωτίζοντας ταυτότητες, κληρονομιές και διασταυρώσεις πολιτισμών.
M. HULOT
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
CHECK Έκθεση Ephemeral Party

Εικαστικά / Ephemeral Party: Μια έκθεση εικαστικών σε ένα πάρκινγκ στη Βασιλίσσης Σοφίας

Οι χώροι στάθμευσης αποτελούν μόνιμο θέμα συζήτησης για τους Αθηναίους. Και τώρα, ένας τέτοιος χώρος θα συζητηθεί έντονα για εντελώς άλλους λόγους από τους γνωστούς και συνηθισμένους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ανεκτίμητα έργα ισλαμικής τέχνης απ’ τα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου 

Αποστολή στην Τζέντα / Ταξίδι στην Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών

Η LIFO ταξίδεψε στη Σαουδική Αραβία και επισκέφθηκε τη δεύτερη Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών, μια έκθεση που γεφυρώνει το χθες με το σήμερα και αναδεικνύει την καλλιτεχνική έκφραση της ισλαμικής κληρονομιάς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ψυχοπαίδης

Εικαστικά / Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης έφτιαξε μια πόλη από αναγεννημένα ερείπια στην γκαλερί Ζουμπουλάκη

Από ένα μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν ξεβρασμένα στο σήμερα, τα σπασμένα αυτά κομμάτια μάς κάνουν να ανακαλούμε με τη φαντασία μας την προϊστορία τους, μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το νέο μουσείο του Έντβαρντ Μουνκ στο Όσλο μαγνητίζει

Πέθανε Σαν Σήμερα / Έντβαρντ Μουνκ: Αυτό το μουσείο στο Όσλο φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων του

Ένα κάπως αμφιλεγόμενο αλλά σίγουρα εντυπωσιακό κτίριο-ορόσημο, δημιούργημα των Estudio Herreros, φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων ενός από τους σπουδαιότερους και πλέον επιδραστικούς καλλιτέχνες των μοντέρνων καιρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ