«Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη

«Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη Facebook Twitter
Ο Toby Jones δίνει μια αριστουργηματική ερμηνεία ως Άλαν Μπέιτς, ενσαρκώνοντας τη σιωπηλή αποφασιστικότητα και το ηθικό σθένος ενός ανθρώπου που αρνείται να σωπάσει.
0


ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΕΙ η ζωή σου σε λίγα μόλις λεπτά; Τι κάνεις όταν σε κατηγορούν για μια οικονομική ατασθαλία για την οποία δεν είσαι υπαίτιος; Και με ποιον τρόπο μπορείς να αντιμετωπίσεις μια αδιανόητη αδικία; Εξαιτίας ενός ελαττωματικού συστήματος πληροφορικής, εκατοντάδες άτομα στη Βρετανία καταδικάστηκαν για ένα έγκλημα που δεν διέπραξαν. Ζωές καταστράφηκαν και διαλύθηκαν μονομιάς. Άλλοι οδηγήθηκαν στη φυλακή και κάποιοι στην αυτοκτονία. Στα χρονικά της βρετανικής τηλεόρασης, λίγα δράματα έχουν καταφέρει να αιχμαλωτίσουν τη φαντασία του κοινού και να προκαλέσουν τη συλλογική οργή τόσο αποτελεσματικά όσο η μίνι σειρά «Mr Bates vs The Post Office». 

Η τηλεοπτική σειρά τεσσάρων επεισοδίων του ΙTV, που προβάλλεται στην Ελλάδα αποκλειστικά από το Cinobo, δραματοποιεί μια κατάφωρη αδικία και παράλειψη της βρετανικής Δικαιοσύνης, γνωστή και ως σκάνδαλο «Post Office Horizon». Με ένα εξαιρετικό καστ που έχει ως επικεφαλής τον Toby Jones, συνθέτει μια αφήγηση που ισορροπεί ανάμεσα στην ανθρώπινη τραγωδία και την ψυχρή αδιαφορία της εταιρικής κακοδιαχείρισης. Η σειρά χαρακτηρίστηκε ένα καθηλωτικό δράμα αληθινού εγκλήματος και αποτελεί ορόσημο στη συνείδηση του βρετανικού κοινού, προκαλώντας, παράλληλα, πολιτικές εξελίξεις.  

Όταν προβλήθηκε στη Βρετανία, ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων και μέσα σε λίγες ημέρες από την πρεμιέρα πάνω από ένα εκατομμύριο άνθρωποι υπέγραψαν ένα αίτημα που απαιτούσε δικαιοσύνη για τα θύματα.

Στον πυρήνα του, το «Mr Bates vs The Post Office» είναι μια κλασική ιστορία που κινείται στο δίπολο «Δαβίδ εναντίον Γολιάθ» και περιγράφει τη στωικότητα ενός ταπεινού πολίτη που παλεύει για την αποκατάσταση της αξιοπρέπειάς του και τη λειτουργία ενός κράτους δικαίου. Ο Άλαν Μπέιτς (Toby Jones) είναι ένας υποδιευθυντής ταχυδρομείου που κατηγορείται άδικα για οικονομική κακοδιαχείριση και εξελίσσεται στον απροσδόκητο ηγέτη ενός κινήματος που επιμένει για την αποκάλυψη της αλήθειας. Η σειρά εξιστορεί πώς ο Μπέιτς και εκατοντάδες άλλοι διασύρθηκαν, διώχθηκαν και καταστράφηκαν οικονομικά λόγω δυσλειτουργιών στο σύστημα πληροφορικής Horizon, που αναπτύχθηκε από τη Fujitsu και επιβλήθηκε από το Ταχυδρομείο. 

«Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη Facebook Twitter
Με ένα εξαιρετικό καστ που έχει ως επικεφαλής τον Toby Jones, συνθέτει μια αφήγηση που ισορροπεί ανάμεσα στην ανθρώπινη τραγωδία και την ψυχρή αδιαφορία της εταιρικής κακοδιαχείρισης.

Η δύναμη της σειράς έγκειται στην ικανότητά της να εξανθρωπίζει τα θύματα, απεικονίζοντας τον φόβο, τη συναισθηματική τους κατάσταση, την ανθεκτικότητα και τον τελικό τους θρίαμβο με αμείλικτη ειλικρίνεια. Ουσιαστικά, πρόκειται για την ιστορία ενός 20ετούς δικαστικού αγώνα, όταν χιλιάδες υποδιευθυντές ταχυδρομείων κατηγορήθηκαν για οικονομική κακοδιαχείριση, εκατοντάδες διώχθηκαν, άλλοι φυλακίστηκαν και άλλοι αποφάσισαν να δώσουν τέλος στη ζωή τους. Σε μόλις τέσσερις ώρες, η σειρά δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές να εμπλακούν ενεργά στην αγωνία και το άγχος των συμπολιτών τους που βρέθηκαν χρεοκοπημένοι, συκοφαντημένοι και καταδικασμένοι για αδικήματα που δεν είχαν διαπράξει.

Ο Toby Jones δίνει μια αριστουργηματική ερμηνεία ως Άλαν Μπέιτς, ενσαρκώνοντας τη σιωπηλή αποφασιστικότητα και το ηθικό σθένος ενός ανθρώπου που αρνείται να σωπάσει. Η Monica Dolan, ως Τζο Χάμιλτον, ταχυδρόμος ενός χωριού, της οποίας η ζωή ανατρέπεται από τις ψευδείς κατηγορίες, είναι σπαρακτική στον ρόλο της. Είναι η αγαπημένη της κοινότητας που διατηρεί στον ίδιο χώρο με το ταχυδρομείο έναν φούρνο-καφέ. Μια από τις πιο δυνατές σκηνές της σειράς είναι όταν αντιλαμβάνεται ότι κάτι δεν πάει καλά στο κλείσιμο των βιβλίων και όταν καλεί την τηλεφωνική εξυπηρέτηση της Horizon την κατευθύνουν να διορθώσει μόνη της το λάθος. Το ποσό διπλασιάζεται και ο τρόμος είναι εμφανής στο πρόσωπό της. Είναι το σοκ του αθώου ανθρώπου απέναντι στον καφκικό, απρόσωπο κρατικό μηχανισμό. 

Το σύνολο των ηθοποιών, συμπεριλαμβανομένων των Julie Hesmondhalgh, Will Mellor και Lia Williams, απογειώνει τη σειρά, κάνοντας τη γραφειοκρατική αδιαφορία ακόμα πιο εξοργιστική. Η σειρά όχι μόνο δραματοποίησε το σκάνδαλο αλλά και αναζωπύρωσε τη δημόσια οργή. Όταν προβλήθηκε στη Βρετανία, ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων και μέσα σε λίγες ημέρες από την πρεμιέρα πάνω από ένα εκατομμύριο άνθρωποι υπέγραψαν ένα αίτημα που απαιτούσε δικαιοσύνη για τα θύματα, οδηγώντας στην αφαίρεση του τίτλου CBE, του Διοικητή του Άριστου Τάγματος της Βρετανικής Αυτοκρατορίας (τιμή που της απένειμε η βασίλισσα το 2019), από την πρώην διευθύνουσα σύμβουλο του Ταχυδρομείου Paula Vennells και στη θέσπιση νέας νομοθεσίας για την αθώωση των εκατοντάδων καταδικασθέντων αδίκως.  

«Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη Facebook Twitter
Η Monica Dolan, ως Τζο Χάμιλτον, ταχυδρόμος ενός χωριού, της οποίας η ζωή ανατρέπεται από τις ψευδείς κατηγορίες, είναι σπαρακτική στον ρόλο της.

Η Επιτροπή Επανεξέτασης Ποινικών Υποθέσεων της Μεγάλης Βρετανίας αποκάλεσε την υπόθεση αυτή «την πιο εκτεταμένη κακοδικία» που έχει δει ποτέ, ενώ ο πρώην Βρετανός πρωθυπουργός Rishi Sunak μίλησε για «μία από τις μεγαλύτερες αποτυχίες της Δικαιοσύνης στην ιστορία του έθνους». Η δημόσια αγανάκτηση και ο αντίκτυπος που είχε η σειρά αφενός υπογράμμισαν τη δύναμη της τηλεόρασης και αφετέρου κινητοποίησαν την κοινή γνώμη, θέτοντας τους θεσμούς προ των ευθυνών τους. Μετά από 20 χρόνια σκανδαλώδους καθυστέρησης, οι πολιτικές αποφάσεις της βρετανικής κυβέρνησης ήταν μια σημαντική απάντηση στον θυμό και την ενσυναίσθηση που ένιωσε το βρετανικό έθνος βλέποντας τη σειρά.   

Οι κριτικοί έχουν επαινέσει τη σειρά για τη συναρπαστική της αφήγηση και το συναισθηματικό της βάθος. Ο «Guardian» εξήρε την ικανότητά της να απλοποιεί ένα πολύπλοκο σκάνδαλο και να το μετατρέπει σε καταιγιστικό ανθρώπινο δράμα. Το πολυβραβευμένο «Mr Bates vs. The Post Office» είναι προφανώς κάτι περισσότερο από ένα απλό τηλεοπτικό δράμα − είναι μια κραυγή συσπείρωσης για δικαιοσύνη και μια απόδειξη της ψυχικής ανθεκτικότητας των απλών ανθρώπων απέναντι στην αδικία και τα πολιτικά συμφέροντα. Σε πολλούς θα θυμίσει πτυχές της γραφειοκρατικής αλαζονείας και άλλων χωρών αλλά και τη γνωστή απροθυμία των θεσμών να παραδεχτούν και να διορθώσουν τα λάθη τους. 

Ρίχνοντας φως σε ένα γιγαντιαίο σκάνδαλο που είχε θαφτεί για δεκαετίες, η σειρά όχι μόνο ψυχαγωγεί και λυτρώνει τον τηλεθεατή αλλά κυρίως τον προβληματίζει και του δείχνει τον τρόπο να αντιστέκεται. Σε μια εποχή όπου εταιρικά σκάνδαλα αποκαλύπτονται, συζητιούνται και μένουν ατιμώρητα, η σειρά χρησιμεύει ως υπενθύμιση του ανθρώπινου κόστους που έχει η συστημική αποτυχία αλλά και του πόσο ουσιαστική μπορεί να καταστεί η ανάληψη ευθύνης από την εξουσία. Όποιος ενδιαφέρεται για ιστορίες θάρρους, επιμονής και σκληρής αλήθειας, επιβάλλεται να την παρακολουθήσει.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λόρεν Γκρίνφιλντ: «Μόλις αποκτήσουμε ξανά χρήματα, επιστρέφουμε στις ίδιες συμπεριφορές»

Οθόνες / «Είμαστε εθισμένοι, θέλουμε παραπάνω χρήματα, παραπάνω ομορφιά, παραπάνω νιότη»

Με αφορμή το αφιέρωμα του 27ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης στο έργο της, μια δημιουργός που ξέρει πώς να φτιάχνει σωστά crowdpleasers, η Λόρεν Γκρίνφιλντ μιλά στη LiFO για την απροθυμία μας να διδαχτούμε από τις οικονομικές κρίσεις και εξηγεί γιατί βλέπει τις ταινίες τεκμηρίωσης ως μηχανές ενσυναίσθησης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
‘CHAOS: The Manson Murders’: Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Daily / «CHAOS: The Manson Murders». Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Το νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Έρολ Μόρις επιχειρεί ένα διαφορετικό προφίλ του «σατανικού μεσσία», φωτίζοντας κάποιες από τις λιγότερο ίσως προβεβλημένες εκδοχές, αιτιάσεις και εικασίες γύρω από μια υπόθεση που μοιάζει με σταυροδρόμι του Κακού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bong Joon Ho: «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος»

Μπονγκ Τζουν-Χο / «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος»

Μετά τα πολυβραβευμένα «Παράσιτα», ο Μπονγκ Τζουν-Χο επιστρέφει με το «Mickey 17», μια σάτιρα επιστημονικής φαντασίας, και μιλά στη LiFO για τις ιστορίες που επιλέγει να αφηγείται.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«To Magnolia με κάνει να νιώθω ότι η καρδιά μου θα εκραγεί»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Κατσή

Μυθολογίες / «To Magnolia με κάνει να νιώθω ότι η καρδιά μου θα εκραγεί»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Κατσή

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης μοιράζεται μια λίστα με ταινίες που έχει δει δεκάδες φορές και του έχουν προκαλέσει έντονα συναισθήματα, όπως εκείνη που κάνει τη ζωή του πιο υποφερτή και αυτή που τον έφερε αντιμέτωπο με τη φθορά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Movies

Οθόνες / Οι ταινίες της εβδομάδας: «Mickey 17» και 7 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μαζί με τον Μπονγκ Τζουν-Χο που επιστρέφει δυναμικά μετά τα «Παράσιτα», αυτή την εβδομάδα στις αίθουσες προβάλλεται ένα καλοδουλεμένο θρίλερ, και ένα ντοκιμαντέρ που θα μιλήσει στην καρδιά των Αθηναίων – και δη των Εξαρχειωτών και των σκακιστών.
THE LIFO TEAM
15 επιλογές από το 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, 6-16/3/25

Οθόνες / 15 πολύ καλά ντοκιμαντέρ που έρχονται στο 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Το φεστιβάλ-θεσμός επιστρέφει από τις 6 έως τις 16 Μαρτίου με μια ποικιλία από συναρπαστικά ντοκιμαντέρ, που καλύπτουν επίκαιρα και διαχρονικά κοινωνικά ζητήματα, καθώς και προσωπικές ιστορίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Οθόνες / «Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Παρά τη μεταγραφή της στη Disney από το Netflix, η σειρά διατηρεί τον βλοσυρό τόνο και τα αιματοβαμμένα set-pieces, επιχειρώντας, παράλληλα, να μιλήσει για κάτι πέρα από το είδος της – σπάνιο αυτό για δημιουργία της Marvel.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Οθόνες / «Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Γοητεύτηκε ξαφνικά από το θέατρο και διάβαζε γι' αυτό ενώ εργαζόταν σε ένα περίπτερο. Όταν, δίχως να ξέρει τι τον περιμένει, ο Γιάννης Καράμπαμπας βρέθηκε μπροστά από την κάμερα της Πέννυς Παναγιωτοπούλου στο «Wishbone», διακρίθηκε με το βραβείο του πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

Οθόνες / Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

«Αν δεν ξέρεις το όνομα Keyser Söze, τότε έχεις ένα σοβαρό κινηματογραφικό κενό» - Είναι δυνατόν μια συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων να μην ξέρει από ατμόσφαιρα που κόβει την ανάσα και σασπένς; Αποκλείεται.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

OSCARS 2025 / H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

Ο Σον Μπέικερ έσπασε τα κοντέρ κερδίζοντας 4 προσωπικά Όσκαρ για την άγρια κωμικοτραγική κινηματογραφική του χειροτεχνία. Η Μάϊκι Μάντισον χάλασε το πάρτι της Ντέμι Μουρ. Και η ιστορία της σεξεργάτριας, έδωσε ηχηρό μήνυμα για την ανάγκη του σινεμά να φτιάχνει ταινίες θαρραλέες και αυθεντικές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching

Οθόνες / 11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching (και πού να τις δείτε)

Καθώς πλησιάζει η 97η απονομή των Όσκαρ, επιλέγουμε 11 νικήτριες του Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας που μπορείτε να βρείτε σε streaming πλατφόρμες και στη συνδρομητική τηλεόραση, για να κάνετε προθέρμανση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
CHECK Gene Hackman 1930-2025

Απώλειες / Τζιν Χάκμαν (1930-2025): Ο πιο ευαίσθητος σκληρός του αμερικανικού σινεμά

Ήθελε να τον θυμούνται ως τίμιο ηθοποιό, που έντυσε με ειλικρίνεια τους χαρακτήρες που υποδύθηκε. Ο Τζιν Χάκμαν πέτυχε πολύ περισσότερα, αφού κατάφερε να γίνει ο σπουδαιότερος καρατερίστας του αμερικανικού σινεμά από την εποχή του Σπένσερ Τρέισι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στην καρδιά του ταύρου - στην κοιλιά του καλλιτέχνη

Οθόνες / «Η καρδιά του ταύρου»: Ένα ντοκιμαντέρ για την πίστη στην ψευδαίσθηση

Σε παραγωγή Onassis Culture, η Εύα Στεφανή επιχειρεί μια κατάδυση στον σαγηνευτικό κόσμο του Δημήτρη Παπαϊωάννου και της προετοιμασίας της παράστασής του «Εγκάρσιος Προσανατολισμός».
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ