Η Κόρα Καρβούνη και οι Τρωάδες

Η Κόρα Καρβούνη και οι Τρωάδες Facebook Twitter
0

 

Πριν από τις διακοπές του Αυγούστου, η Κόρα Καρβούνη ήρθε στα αναστατωμένα λόγω ανακαίνισης γραφεία μας, και αφού έμαθε τα μυστικά των καινούργιων πατωμάτων, κάθισε υπομονετικά και φωτογραφήθηκε από τον M. Hulot, απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις μας για το κανούργιο μαγιώ που έψαχνε και για το μέρος στο οποίο θα έκανε τα πρώτα της μπάνια, μας μίλησε για τις Τρωάδες. Είναι η παράσταση στην οποία συμμετέχει στο χορό και παίζει το ρόλο της θεάς Αθηνάς. Ζητήσαμε να μας πει 10 ενδιαφέροντα σημεία της παράστασης και του έργου. Τι σημαίνουν οι Τρωάδες για εκείνη. Μας είπε 15. Τα σημειώσαμε και σας τα μεταφέρουμε.

1. Οι Τρωάδες είναι ένα έργο που έχει να κάνει με την ήττα. Ποιός είναι ο νικητής; Ποιός είναι ο ηττημένος;

2. Είναι ένα έργο σε απόλυτη συνάφεια με το πως είναι οι Ελληνες σήμερα.

3. Η Υβρις είναι μια λέξη κλειδί. Βλέποντας το έργο αναρωτιέσαι για την ή τις ύβρεις που έχεις διαπράξει.

4. Για μένα ύβρις σημαίνει να μη σέβεσαι τον εαυτό σου και τα συναισθήματά σου.

5. Το έργο αρχίζει με τους θεούς να εγκαταλείπουν την πόλη. Οι θεοί σε εγκαταλείπουν. Είναι η πρώτη ένδειξη, το πρώτο σήμα για το πόσο σημαντικό είναι το θείο.

6. Οπως και εμείς, έτσι και οι Τρώες βίωσαν την απόλυτη χλιδή και την απόλυτη καταστροφή.

7. Πιστεύω ότι καθεμιά παράσταση που ανεβαίνει πρέπει να έχει συνάφεια, σχέση με το σήμερα, με τη σύγχρονη κατάσταση, έτσι ώστε να ταυτίζεται ο θεατής.

8. Η Εκάβη, είναι για μένα το κορυφαίο πρόσωπο σε αυτό το έργο. Είναι και η βασίλισσα, και η κορυφαία του χορού ουσιαστικά, και ο μέσος άνθρωπος με μια μεγάλη συγκινητική δύναμη για να μπορέσει να συνεχίσει.

9. Το κορυφαίο συμβάν είναι κατά τη γνώμη μου ο θάνατος του Αστυάνακτα. Το να μην υπάρχει διάδοχος.

10. Αυτό που θεωρώ πιο κρίσιμο από τα λόγια του χορού είναι αυτό για τον Γανυμήδη. Τον πιο ωραίο νέο που ερωτεύθηκε ο Δίας και τον είχε για να βάζει κρασί στους θεούς. Γανυμήδη εγκατέλειψες τη χώρα σου του λέει ο χορός, για να βάζεις κρασί στο Δία.

11. Μέσα από τα λόγια του έργου ακούει κανείς πολύ καθαρά, ότι η αναδρομή στο παρελθόν δεν ωφελεί, δε βοηθάει, απλώς έχεις ανάγκη να γυρίζεις πίσω.

12. Το παρελθόν σου δίνει απαντήσεις, αρκεί να μην αρνηθείς να τις δεις και να τις αποδεχτείς.
13. Εκτός από την ανάγνωση της καταστροφής, το αισιόδοξο μήνυμα είναι η δύναμη με την οποία αντιμεωπίζουν οι Τρωάδες ένα σήμερα χωρίς αύριο.

14. Στην παράσταση υπάρχει μια ορχήστρα 32 μουσικών. Η παράσταση στηρίζεται στη μουσικότητα.

15. Τα πρόσωπα των Τρωάδων ένα -ένα με συγκινούν πολύ. Το πως η απόγνωση και η ήττα επηρεάζουν κάθε χαρακτήρα διαφορετικά.

Σε αυτή την σύγχρονη πρόταση του Θοδωρή Αμπαζή αξιοποιείται η μουσικότητα του λόγου και η δομή της Τραγωδίας με την σύμπραξη τριάντα-δύο μουσικών και δεκαπέντε ηθοποιών . Μπορείτε να δείτε την παράσταση στην Επίδαυρο, στις 23 και 24 Αυγούστου.

Συντελεστές:
Μετάφραση: Έλσα Ανδριανού
Σκηνοθεσία: Θοδωρής Αμπαζής
Σκηνικό-κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου
Μουσική: Θοδωρής Αμπαζής
Χορογραφία- Κίνηση: Ζωή Χατζηαντωνίου
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Επεξεργασία Μουσικού υλικού: Μιχάλης Παπαπέτρου
Βοηθοί Σκηνοθέτη: Ελεάννα Τσίχλη, Κύνθια Βουκουβαλίδου
Βοηθός Σκηνογράφου: Τίνα Τζόκα
Βοηθός Μουσικού: Μιχάλης Παπαπέτρου

Διανομή:
Εκάβη: Άννα Κοκκίνου
Ελένη: Κατερίνα Διδασκάλου
Αθηνά: Κόρα Καρβούνη
Ανδρομάχη: Δανάη Σαριδάκη
Κασσάνδρα: Τζωρτζίνα Δαλιάνη
Μενέλαος: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης
Ταλθύβιος: Απόστολος Πελεκάνος
Ποσειδώνας (φωνή): Μιχαήλ Μαρμαρινός

Χορός:
Κέλυ Γιακουμάκη
Αναστασία Κατσιναβάκη
Κατερίνα Λάττα
Φιλιώ Λούβαρη
Μαρία Παρασύρη
Ελίνα Ρίζου
Αντιγόνη Φρυδά
Συμμετέχει ο Γιώργος Ζυγούρης

Δημήτρης Χουντής: Σοπράνο-Σαξόφωνο

Ορχήστρα Νυκτών Εγχόρδων Πάτρας «Θανάσης Τσιπινάκης»
Βάγια Ζεππάτου: Υπεύθυνη Ορχήστρας

*****

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Θέατρο / Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Πώς διαβάζουμε σήμερα τον «Γυάλινο Κόσμο» του Τενεσί Oυίλιαμς; Στην παράσταση του Θεάτρου Τέχνης ο Antonio Latella προσφέρει μια «άλλη» Λόρα που ορθώνει το ανάστημά της ενάντια στο κυρίαρχο αφήγημα περί επαγγελματικής ανέλιξης, πλουτισμού και γαμήλιας ευτυχίας.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ