Ο "Μυστικός δείπνος" του Βρετανικού θεάτρου

Ο "Μυστικός δείπνος" του Βρετανικού θεάτρου Facebook Twitter
0

Πάει και τελείωσε. Το χιούμορ, το πνεύμα, τον υπαιγιγμό των Βρετανών τον έχουν λίγοι.

Η National Portrait Gallery σνέθεσε στον φωτογράφο Άλιστερ Μόρισον να δώσει μια νέα μορφή σε ένα διάσημο έργο στην ιστορία της τέχνης.

Εκείνος, λοιπόν, συγκέντρωσε μια ομάδα λαμπρών ηθοποιών του βρετανικού θεάτρου καιτους ζήτησε να πάρουν θέση γύρω από ένα μακρύ τραπέζι και να ποζάρουν ως μαθητές του Ιησού στον Μυστικό Δείπνο, τον περήφημο πίνακα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι.

Το ρόλο του Ιησού -ως αυτονόητη επιλογή- κρατά ο Ρόμπερτ Πάουελ που ενσάρκωσε τον Υιό του Θεού στη θρυλική τηλεοπτική σειρά του Τζεφιρέλι «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ».


"Οι δύο πρώτες μου επιλογές ήταν ο Ρόμπερτ Πάουελ που είχε υποδυθεί το Χριστό και η Τζούλι Γουότερς ως Μαγδαληνή και οι δύο δέχτηκαν αμέσως. Ο ενθουσιασμός και η επιρροή τους με βοήθησαν να συγκεντρώσω αυτό το ξεχωριστό σύνολο για τη φωτογράφηση", είπε ο φωτογράφος στην Telegraph.

Οι απαραίτητες οδηγίες πριν από την φωτογράφηση:


Μοναδική γυναίκα της παρεάς είναι η Τζούλι Γουότερς ως Μαρία Μαγδαληνή. Στον πίνακα φυσικά του Ντα Βίντσι δεν υπήρχε γυναίκα καθώς στο πλάι του Ιησού, υπήρχε η φιγούρα του Απόστολου Ιωάννη. Ο Α.Μόρισον, όμως, φαίνεται πως με την επιλογή του παίρνει σαφή θέση και υποστηρίζει την θεωρία που αναπαράγεται εδώ και αιώνες ότι στην πραγματικότητα ο Ντα Βίντσι είχε απεικονίσει την Μαγδαληνή και όχι τον Ιωάννη.

Το πιο δύσκολο πράγμα -παραδέχτηκε ο φωτογράφος- δεν ήταν να τους πείσει αφού κανείς τους δεν δίστασε λεπτό. Ηταν να βρουν τρόπο να συντονίσουν το βαρύ τους πρόγραμμα και να καταφέρουν να βρουν κοινές ώρες για την φωτογράφηση.

Ο Μυστικός δείπνος σε παράταξη: 1. Τζον Αλντερτον (Βαρθολομαίος), 2. Σερ Ρίτσαρντ Έιρ (Ιάκωβος), 3. Στίβεν Μπέρκοφ (Aνδρέας), 4. Τιμ Πίγκοτ Σμιθ (Πέτρος), 5. Σερ Αντονι Σερ (Ιούδας), 6. Τζούλι Γούλτερς (Μαρία Μαγδαληνή), 7. Ρόμπερ Πάουελ (Ιησούς), 8. Κόλιν Φερθ (Iάκωβος), 9. Τομ Κόντι (Θωμάς), 10. Σερ Μάικλ Γκάμπον (Φίλιππος), 11. Σάιμον Κάλοου (Ματθαίος), 12. Πίτερ Έιρ (Ιούδας ο Θαδδαίος), 13. Αντονι Αντριους (Σίμων ο Ζηλωτής).

Να πούμε πως εκτός από τον Μυστικό Δείπνο ο φωτογράφος με το φακό του έχει απαθανατήσει στην ίδια σειρά την Κέιτ Μος, τον Μπομπ Ντίλαν, τον Ντέιβιντ Μπάουι.

*****

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Θέατρο / Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Πώς διαβάζουμε σήμερα τον «Γυάλινο Κόσμο» του Τενεσί Oυίλιαμς; Στην παράσταση του Θεάτρου Τέχνης ο Antonio Latella προσφέρει μια «άλλη» Λόρα που ορθώνει το ανάστημά της ενάντια στο κυρίαρχο αφήγημα περί επαγγελματικής ανέλιξης, πλουτισμού και γαμήλιας ευτυχίας.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ