10 Μουσεία Μέσα σε Ταινίες- με αφορμή την νέα ταινία του Αλεξάντρ Σοκούροφ, 'Η Κιβωτός των Ανθρώπων"

10 Μουσεία Μέσα σε Ταινίες- με αφορμή την νέα ταινία του Αλεξάντρ Σοκούροφ, 'Η Κιβωτός των Ανθρώπων" Facebook Twitter
3



Δεκατέσσερα χρόνια μετά την Ρωσική Κιβωτό, ο Αλεξάντρ Σοκούροφ με την Κιβωτό των Ανθρώπων, επισκέπτεται ξανά ένα μεγάλο μουσείο, του Λούβρου αυτή τη φορά, αναβιώνοντας μια ιδέα που είχε πριν χρόνια για μια σειρά ταινιών που θα έχουν ως θέμα αυτές τις κιβωτούς της τέχνης και τη σημασία που έχουν για την ανθρωπότητα. Δε ξοδεύει τώρα όλο τον φιλμικό χρόνο μέσα στο μουσείο, αλλά εμπνέεται από την ιστορία της προστασίας των μνημείων κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου για να φτιάξει κάτι που μοιάζει περισσότερο με φιλοσοφικό δοκίμιο.


 Φυσικά η περίπτωση του Σοκούροφ δεν είναι η μοναδική όπου μεγάλα μουσεία άνοιξαν τις πύλες τους για τις ανάγκες μιας κινηματογραφικής ταινίας ή αναπαραστάθηκαν μέσα σε στούντιο. Αξέχαστες σκηνές έχουν γυριστεί μέσα σε αυτά, μερικές από αυτές σε πολύ δημοφιλή φιλμ, με τη χρήση του χώρου να εξυπηρετεί από κουβέντες περί τέχνης μέχρι μυστήριο, ανθρωποκυνηγητά και φαντάσματα. Απολαύστε 10 τέτοιες παραδείγματα στην παρακάτω λίστα.

 

Blackmail (1929)

 Εξαιρετικό δείγμα ικανοτήτων από την πρώιμη εποχή του Χίτσκοκ, καθώς στην πρώτη ομιλούσα ταινία τού, περιλαμβάνει μια σκηνή καταδίωξης μέσα στο Βρετανικό Μουσείο. Η σκηνή δε γυρίστηκε εξολοκλήρου μέσα στο μουσείο, λόγω ελλιπούς φωτισμού και σε πολλά πλάνα της χρησιμοποιήθηκαν ως background φωτογραφίες που είχε πάρει ο Χίτσκοκ με το συνεργείο του. Το αποτέλεσμα πάντως είναι σε στιγμές εντυπωσιακό.

 

Δεσμώτης του Ιλίγγου (1958)

 Δεύτερος Χίτσκοκ, πασίγνωστη σκηνή, στο φιλμ που θα συναντήσετε σε αρκετές λίστες των καιρών μας ως το καλύτερο όλων των εποχών. Γυρισμένη στο Μουσείο Καλών Τεχνών της Λεγεώνας της Τιμής, στο Σαν Φρανσίσκο, δημιουργεί μια υπνωτιστική και μυστηριώδη ατμόσφαιρα όσο η Κιμ Νόβακ κοιτά εμμονικά το Πορτραίτο της Καρλόττα.

 


Bande à Part (1964)

Έφοδος μέσα στο Λούβρο. Τρία νέα παιδιά τρέχουν βλέποντας γύρω τους αριστουργήματα της τέχνης και σύμφωνα με το σενάριο σπάνε το παγκόσμιο ρεκόρ, γυρνώντας το μουσείο σε 9 λεπτά και 43 δευτερόλεπτα. Η σκηνή αναπαραστάθηκε 39 χρόνια αργότερα από τον Μπερτολούτσι και τους Ονειροπόλους του.

 


Τοπ Καπί (1964)

Οι ανεκτίμητοι θησαυροί του ομώνυμου μουσείου στην Κωνσταντινούπολη γίνονται στόχος κλέφτών στην ταινία του Ζυλ Ντασέν προσπάθησε να επαναφέρει την ατμόσφαιρα του προ 9ετίας Ριφιφί με την αύρα πάντως εδώ να είναι περισσότερο ανάλαφρη και τουριστική. Πολυεθνικό καστ, Μελίνα και μουσική από τον Μάνο Χατζιδάκι.

 


Μανχάταν (1979)

Ο Γούντι Άλεν και η Νταϊάν Κίτον, απολαυστικοί intellectual νεοϋορκέζοι, δε συμφωνούν σε τίποτα μετά από μια βόλτα στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης.



Η Πιο Κουφή Μέρα του Φέρις Μπιούλερ (1986)

 Η κοπάνα από το σχολείο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και μια περιήγηση στο Ινστιτούτο Τεχνών του Σικάγο, σε εποχές που η pop κουλτούρα δε φοβόταν να συμπεριλάβει τέτοιες αναφορές. Δίλεπτο μίνι-αριστούργημα, χωρίς διάλογο, με τη συνοδεία της διασκευής του Please, Please, Please, Let Me Get What I Want των Smiths, από τους Dream Academy, σε instrumental εκτέλεση.

 


Υπόθεση Τόμας Κράουν (1999)

Το Metropolitan Museum δύσκολα θα άφηνε να γυριστούν σκηνές από την ταινία μέσα σε αυτό, όταν αυτή έχει ως κεντρικό θέμα την κλοπή ενός πίνακα του Μονέ. Έτσι κι έγινε, όλα τα εσωτερικά πλάνα γυρίστηκαν σε στούντιο, σε αντίθεση όμως με τα κυνηγητά έξω από το μουσείο που γυρίστηκαν σε αληθινές τοποθεσίες της πόλης.

 


Ρωσική Κιβωτός (2002)

Σχεδόν ένα κινηματογραφικό είδος από μόνη της, σπάνιο υβρίδιο της art-house σκηνής με πρωτοποριακές τεχνολογικές καινοτομίες. Το ταξίδι του Σοκούροφ μέσα στο χρόνο και τους χώρους του Ερμιτάζ, παρουσιάστηκε μέσα από ένα αδιανόητο 90λεπτο μονοπλάνο, που γυρίστηκε ακριβώς έτσι, χωρίς εφέ δηλαδή που θα έδιναν την αίσθηση του μονοπλάνου, στις 23 Δεκεμβρίου του 2001, με την τέταρτη προσπάθεια του συνεργείου που έγραφε επί τόπου, όσο γυρνούσε, υψηλής ευκρίνειας βίντεο σε σκληρό δίσκο από μια Steadicam περίπου 35 κιλών προσαρμοσμένη πάνω στον διευθυντή φωτογραφίας-ήρωα Tilman Büttner, σε ένα από τα πιο κολοσσιαία εγχειρήματα από καταβολής κινηματογράφου.



Μια Νύχτα στο Μουσείο (2006)

Με αμφιλεγόμενο χιούμορ αλλά και 2 συνέχειες, δείγμα της μεγάλης εμπορικής απήχησης που είχαν οι περιπέτειες ενός νυχτοφύλακα στο μουσείο Φυσικής Ιστορίας της Νέας Υόρκης. Τα εκθέματα που εντυπωσιάζουν τους επισκέπτες τα πρωινά, ζωντανεύουν τα βράδια και κάπου εκεί ξεκινά το παραμύθι.


 

Museum Hours (2012)

Γυρισμένο στο Μουσείο Ιστορίας της Τέχνης της Βιέννης, κατάφερε να ξεφύγει από το φεστιβαλικό κύκλωμα στο οποίο αρχικά απευθύνθηκε και να προβληθεί τελικά σε αρκετές χώρες. Το φιλμ εξερευνά τη σχέση ενός φύλακα του μουσείου με μια μυστηριώδη καναδέζα επισκέπτρια και δίνει πρωταγωνιστικό ρόλο στο ίδιο το μουσείο, του οποίου τα εκθέματα μας ταξιδεύουν μέσα στο χρόνο, στοχεύοντας ωστόσο στη σύνδεσή του με την σημερινή εποχή.


 

Η ταινία Η Κιβωτός των Ανθρώπων προβάλλεται από την Πέμπτη 31 Μαρτίου στους κινηματογράφους από την Filmtrade.

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

3 σχόλια