Οι 10 καλύτερες επαναλήψεις της θεατρικής σεζόν

Οι 10 καλύτερες επαναλήψεις της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter
0

 

Οι 10 καλύτερες επαναλήψεις της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter

 

 Δεκαήμερο

Μέσα από εκατό νουβέλες που γράφτηκαν από το 1349 έως το 1351 και συνθέτουν το Δεκαήμερο ο Βοκάκιος αποκαλύπτει ολοκληρωμένο τον ποιητικό του κόσμο, γεμάτο έρωτα, ευφυΐα και ουμανισμό.
Η μεταφορά του Νίκου Καραθάνου, που σκηνοθέτησε και διασκεύασε το κείμενο σε συνεργασία με τη Λένα Κιτσοπούλου, επιστρέφει στις 10 Οκτωβρίου στη Νέα Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου.


Διαβάστε τις εντυπώσεις της Αργυρώς Μποζώνη και του Χρήστου Παρίδη από την περσινή παράσταση, καθώς και τη συνέντευξη του Καραθάνου στην Τίνα Μανδηλαρά για τη στήλη «Αθηναίοι».

Εθνικό Θέατρο (Νέα Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος»), Αγ. Κωνσταντίνου 22-24, 210 5288173

4.48 Ψύχωση

Οι 10 καλύτερες επαναλήψεις της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter

Το τελευταίο έργο της Σάρα Κέιν μεταφέρθηκε την περσινή σεζόν από την Άντζελα Μπρούσκου στο υπόγειο του BIOS και επιστρέφει από τις 2 Οκτωβρίου για 8 μόνο παραστάσεις. Το έργο αναφέρεται στη συγκεκριμένη ώρα πριν από την ανατολή. Ένας χρόνος καταγεγραμμένος ως μία στιγμή ακραίας διαύγειας – οι πρωινές ώρες κατά τις οποίες στατιστικά διαπράττεται ένας μεγάλος αριθμός αυτοκτονιών. Τρεις ηθοποιοί βρίσκονται επί σκηνής καθώς και η μουσικός Nalyssa Green που παίζει και τραγουδάει ζωντανά στην παράσταση.

Η Ματίνα Καλτάκη έγραψε κριτική για την παράσταση, η Αργυρώ Μποζώνη ανέλυσε τη μανία με τη Σάρα Κέιν που έχει κατακλύσει τις αθηναϊκές σκηνές, η Παρθενόπη Μπουζούρη μίλησε στον M. Hulot για τη στήλη «Λεπτά» με αφορμή τη συμμετοχή της και η Nalyssa Green στη Μαρίνα Πετρίδου για το grekamag.gr.

Bios, Πειραιώς 84, Γκάζι, 210 3425335

Mέχρι 12/10, Πέμ.-Κυρ. 8.30 μ.μ.

Εισ.: € 10.

 

 

Μεφίστο

Οι 10 καλύτερες επαναλήψεις της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter

Ο Νίκος Μαστοράκης ανέβασε τον περασμένο Μάιο στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά το κλασικό έργο των Αριάν Μνουσκίν και Κλάους Μαν. Η παράσταση επαναλαμβάνεται στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου από τις 26 Σεπτεμβρίου.

Το μυθιστόρημα του Μαν, που γράφτηκε στο Άμστερνταμ το 1936, είναι εμπνευσμένο από τον μύθο του Φάουστ. Η Μνουσκίν το διασκεύασε για το θέατρο, κάνοντάς το γνωστό στο ευρύ κοινό. Η άνοδος του Χίτλερ στην εξουσία δοκιμάζει τις αντοχές, την ιδεολογία και την ηθική όλων των ηρώων μέσα στη δίνη καταιγιστικών ιστορικών εξελίξεων.

Διαβάστε τη συνέντευξη που έδωσε ο Μαστοράκης στον Χρήστο Παρίδη για τη στήλη «Αθηναίοι».

Εθνικό Θέατρο (Κεντρική Σκηνή), Αγ. Κωνσταντίνου 22-24, 210 5288170

Κυρ. 7.30 μ.μ. Τετ.-Σάβ. 8 μ.μ.

Εισ.: € 20, 15, 10. Κάθε Πέμ. € 13.

 

 

Εγώ ο Θουκυδίδης, ένας Αθηναίος

Οι 10 καλύτερες επαναλήψεις της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter

Ύστερα από τρεις παρατάσεις, το έργο της Άννας Κοκκίνου έκλεισε πέρσι μια επιτυχημένη σεζόν για το Θέατρο Σφενδόνη κι επιστρέφει σε αυτό από τις 3 Οκτωβρίου.

Ένα τολμηρό εγχείρημα που αποδίδει σκηνικά κάτι μέχρι πρότινος αδιανόητο: την Ιστορία του Θουκυδίδη. Η Κοκκίνου συνθέτει από το κλασικό ελληνικό κείμενο μια πυκνή αφήγηση μεγάλης και υποδόριας έντασης, που με φόντο τον Πελοποννησιακό Πόλεμο ουσιαστικά μιλά για τον ελληνικό χαρακτήρα και τη φύση των ανθρώπων.

Ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος έγραψε σε editorial του κάποιους συνειρμούς με αφορμή την παράσταση, ο Σπύρος Στάβερης τη φωτογράφισε, ενώ η Αργυρώ Μποζώνη μίλησε με την Άννα Κοκκίνου και μετέφερε τις εντυπώσεις της από αυτό που παρακολούθησε.

Θέατρο Σφενδόνη, Μακρή 4, Μακρυγιάννη 215 5158968

Παρ., Σάβ. 8 μ.μ. Κυρ. 7 μ.μ.

Εισ.: € 15, 10.

Από 4/10 

 

Ραμόνα travel / η γη της καλοσύνης

Οι 10 καλύτερες επαναλήψεις της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter

Η Γλυκερία Μπασδέκη γράφει, ο Γιάννης Σκουρλέτης σκηνοθετεί και η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη πρωταγωνιστεί στην παράσταση της bijoux de kant που άνοιξε το τελευταίο Φεστιβάλ Αθηνών.

Ένα κορίτσι της επαρχίας του ελληνικού Βορρά, η Ραμόνα, ταξιδεύει στα Βαλκάνια των μύθων, των θρύλων, των ηρωικών στιγμών και των θρησκευτικών εμμονών. Τραγουδά την ιστορία του τόπου της, κουβαλώντας, όμως, σαν άλλη Μπλανς Ντιμπουά, το φορτίο των ματαιωμένων προσδοκιών της. Στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων, από 1 Οκτωβρίου.

Η Γλυκερία Μπασδέκη έγραψε μερικές γραμμές για το έργο και η Λένα Δροσάκη μίλησε στον Αλέξανδρο Διακοσάββα και στο grekamag.gr με αφορμή τη συμμετοχή της στην παράσταση.

 

Οδού Κυκλάδων, Κυκλάδων 11 & Κεφαλληνίας, Κυψέλη, 210 8217877

Mέχρι 2/11, Κυρ. 7 μ.μ. Τετ.-Σάβ. 9 μ.μ.

Εισ.: € 18, 12, 10, 5.

 

 

Δυτική Αποβάθρα

Οι 10 καλύτερες επαναλήψεις της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter

Η ιδέα για τη Δυτική Αποβάθρα γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη, στις όχθες του ποταμού Χάντσον, όπου υπήρχε ένα μεγάλο, έρημο υπόστεγο που ανήκε στις παλιές αποβάθρες. Εκεί ο Μπερνάρ-Μαρί Κολτές οραματίστηκε έναν τόπο-πέρασμα όμοιο με σταυροδρόμι, ένα μετά-μοντέρνο γκέτο μύησης ή απώλειας για κάθε καρυδιάς καρύδι που ξεβράζεται δίπλα στο ποτάμι.

Η μεταφορά του Γάλλου σκηνοθέτη Ludovic Lagarde στο έργο του καταραμένου ποιητή του γαλλικού θεάτρου επιστρέφει στη σκηνή «Νίκος Κούρκουλος» του Εθνικού μέχρι τις 5 Οκτωβρίου.

Εθνικό Θέατρο (Νέα Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος»), Αγ. Κωνσταντίνου 22-24, 210 5288173

Mέχρι 5/10, Κυρ. 7.30 μ.μ. Τετ.-Σάβ. 9 μ.μ.

Εισ.: € 15, 10. Τετ. (απογ.), Πέμ. € 13.

Ο Μουνής

Οι 10 καλύτερες επαναλήψεις της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter

Μια ιστορία ακραία και απόκοσμα βίαιη σε ένα χωριό της ελληνικής επαρχίας κάπου την δεκαετία της «Αλλαγής». Όλοι ξέρουν, αλλά όλοι σιωπούν. Και όλα λύνονται με πολύ ξύλο πίσω από κλειστές πόρτες ή χορεύοντας ένα λεβέντικο τσάμικο στην κεντρική πλατεία του χωριού.

Η ομάδα 4frontal και ο σκηνοθέτης Παντελής Δεντάκης μετέφεραν το διήγημα της Λένας Κιτσοπούλου στη σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου κι έπειτα από την περσινή επιτυχία η παράσταση επαναλαμβάνεται από τις 11 Οκτωβρίου.

Διαβάστε τη συνέντευξη που έδωσε ο Δεντάκης στην Αργυρώ Μποζώνη.

Θέατρο του Νέου Κόσμου (Κάτω Χώρος), Αντισθένους 7 & Θαρύπου, 210 9212900

Μέχρι 2/11, Σάβ. 7 μ.μ. Κυρ. 9.30 μ.μ.
 

Ε_φυγα

Οι 10 καλύτερες επαναλήψεις της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter

Το Συνεργείο στο Μεταξουργείο θα μεταμορφωθεί και πάλι από τις 2 Οκτωβρίου σε μια πενταώροφη κατοικία με πολλά μικρά δωμάτια όπου θα ζήσουν άνθρωποι που έφτασαν στην Αθήνα από μακριά.

Μια πρωτότυπη παράσταση-περιήγηση στο σπίτι του καθένα από αυτούς. Νέοι άνθρωποι από το Αφγανιστάν, το Πακιστάν, το Μπαγκλαντές, φυγάδες που εξομολογούνται την προσωπική τους ιστορία και μας ξεναγούν στην προσωπική τους μνήμη και στο παρελθόν τους.

Η Αργυρώ Μποζώνη παρουσίασε πριν από μερικούς μήνες την παράσταση και μίλησε με τη δημιουργό της.

Συνεργείο, Κολωνού 31, Μεταξουργείο, 698 1802544

Πέμ.-Παρ. 2, 3, 9, 10, 16, 17/10 & Τετ.-Πέμ.-Παρ. 22, 23, 24, 29, 30, 31/10 & 5, 6, 7/11, 9.30 μ.μ.

Είσοδος ελεύθερη με σειρά προτεραιότητας κατόπιν τηλεφωνικής κράτησης.

Καταστρούπολη

Οι 10 καλύτερες επαναλήψεις της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter

Στη Μικρή Πόρτα, ο Μανώλης Μαυροματάκης, ως σκηνοθέτης, και η Ξένια Καλογεροπούλου σε έναν γοητευτικά παράδοξο ρόλο παρουσιάζουν, ύστερα από το Φεστιβάλ Αθηνών, το έργο του Φίλιπ Ρίντλεϊ.

Η συγκινητική ιστορία μιας παρέας παιδιών που, με την καθοδήγηση μιας γριάς μάγισσας, αποφασίζουν να φτιάξουν τον κόσμο από την αρχή θα κάνει πρεμιέρα στις 4 Οκτωβρίου.

Πόρτα, Μεσογείων 59, Αμπελόκηποι, 210 7711333

Μέχρι 22/11, Σάβ. 6 μ.μ. Δευτ. 9.15 μ.μ.

Εισ.: € 10.

 

 

Προσοχή! Ο πρίγκιπας λερώνει

Οι 10 καλύτερες επαναλήψεις της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter

Είκοσι χρόνια μετά την πρώτη τους συνεργασία, ο Νίκος Κυπουργός και ο Θωμάς Μοσχόπουλος συναντήθηκαν την περσινή σεζόν στην όπερα «Προσοχή! Ο πρίγκιπας λερώνει» που ανέβασε η Εθνική Λυρική Σκηνή.

Η ιστορία βασίζεται στο διάσημο παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, ενώ το θέαμα που αφορά εξίσου τα παιδιά και το ενήλικο κοινό επιστρέφει στο Θέατρο Ολύμπια από τις 7 Νοεμβρίου.

Διαβάστε τις εντυπώσεις της Αργυρώς Μποζώνη από την περσινή παράσταση.

Θέατρο Ολύμπια, Ακαδημίας 59-61, 210 3662100

7, 22/10, 24, 30/1/2015, 8 μ.μ.

11, 12, 16, 18, 19, 20, 21, 23/11, 21, 23, 24/12, 14, 15, 16, 18, 20, 21, 22, 23, 25, 27, 28, 29/1/2015, 1, 3, 8, 15, 17, 18, 19, 20/2/2015, 5, 6, 8/3/2015, 11 π.μ.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ