Από πού ήρθαν όλες αυτές οι cringe χριστουγεννιάτικες ταινίες;

Από πού ήρθαν όλες αυτές οι cringe χριστουγεννιάτικες ταινίες; Facebook Twitter
Η Εμίλια Κλαρκ στην ταινία «Last Christmas». Φωτ.: Universal Pictures
0

ΓΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟ ΡΕΠΕΡΤΟΡΙΟ της ελληνικής τηλεόρασης στις γιορτές ήταν συγκεκριμένο: κλασικές χολιγουντιανές ταινίες, από το Scrooged και τo Die Hard μέχρι το Ηοme Alone και το Love Actually, ολίγη Φιλαρμονική της Βιέννης και εμβόλιμα μερικά μπουζούκια για το ντιριντάχτα.

Δεν είμαι σίγουρη πότε ακριβώς ξεκίνησαν να προβάλλονται οι χριστουγεννιάτικες ταινίες - παραγωγές συνδρομητικών καναλιών.

«Πόσες χριστουγεννιάτικες ταινίες είναι πάρα πολλές χριστουγεννιάτικες ταινίες;» αναρωτιόταν ένα άρθρο των Νew York Times το 2019, για να εξηγήσει το φαινόμενο της βιομηχανίας των χριστουγεννιάτικων ταινιών παραγωγής κυρίως συνδρομητικών καναλιών (Hallmark, Lifetime) που έμοιαζαν να κατακλύζουν την αμερικανική αγορά.

Τέσσερα χρόνια μετά οι ταινίες αυτές έχουν αρχίσει να παίζονται ασταμάτητα και στις ελληνικές συνδρομητικές πλατφόρμες, ενώ η ελληνική βερσιόν του Netflix φιλοξενεί 46 χριστουγεννιάτικες ταινίες – από αυτές μόνο 3 είναι χολιγουντιανές παραγωγές. Οι ταινίες αυτές έχουν φανατικό κοινό και δύο μόνο σενάρια.

Οι δύο τους θα συνεφέρουν το κάστρο/ την έπαυλη στην Τοσκάνη και θα αναστήσουν το ταλαιπωρημένο γενεαλογικό δέντρο του γαλαζοαίματου πρίγκιπα ενώνοντας για πάντα τον παλιό και τον νέο κόσμo με ένα αγνό φιλί. Γιατί αν υπάρχει κάτι που δεν γίνεται ποτέ σε αυτές τις ταινίες είναι το σεξ. Οι πρωταγωνιστές μας περνούν υπέροχα πίνοντας ζεστή σοκολάτα, πλέκοντας και κάνοντας βόλτες στο δάσος.

Σενάριο πρώτο: Η Ρεμπέκα είναι σχεδόν 30, έχει πλούσια, ίσια μαλλιά και είναι πάρα πολύ επιτυχημένη ως χρηματίστρια/ φωτογράφος κατοικιδίων/ ιδιοκτήτρια ανθοπωλείου με ειδίκευση στις ορχιδέες, σε κάποια εχθρική μεγαλούπολη, όταν επιστρέφει στην κωμόπολη όπου μεγάλωσε στo Μέιν για να σώσει την οικογενειακή επιχείρηση που είναι ένα οικογενειακό πανδοχείο με πολύχρωμα κουβερλί στους καναπέδες/ ένα καφέ με ροζ καπκέικ που λέγεται Rosie’s/ μια φάρμα με χριστουγεννιάτικα δέντρα. Εκεί, αποκλεισμένη από το χιόνι, κι ενώ το κινητό της πεθαίνει από μπαταρία μπροστά από κάποιο στολισμένο τζάκι, η ηρωίδα μας συναντάει τον πρώτο της έρωτα/ έναν θλιμμένο χήρο που μεγαλώνει μόνος του ένα αξιολάτρευτο κοριτσάκι που ειδικεύεται στις sassy ατάκες. Ας τον πούμε Τομ.

Η Ρεμπέκα (η γκαρνταρόμπα της οποίας αποτελείται από μοβ και πράσινα σετ ζακέτα-φούστα και τακούνια που τη χτυπάνε όταν οδηγεί την καρότσα του μπαμπά της μέσα στο δάσος με τα έλατα) και ο Τομ που είναι ανεμοδαρμένος, αξιόπιστος και δεν μιλάει πολύ, αρχικά μισιούνται. Μπορεί ο Τομ να έχει μια ανταγωνιστική επιχείρηση με χριστουγεννιάτικα δέντρα ή ένα ζαχαροπλαστείο που λέγεται Τommy’s και είναι «η καρδιά της πόλης» γιατί σερβίρει την καλύτερη ζεστή σοκολάτα με μαρσμάλοουζ σε όλη την πολιτεία. Στην πορεία, και ενώ η μικρή τους πόλη ετοιμάζεται πυρετωδώς για ένα φεστιβάλ με φώτα και πυροτεχνήματα/ μια χριστουγεννιάτικη αγορά με ξύλινα χειροποίητα στολίδια και πουπουλένιους άγιους Βασίληδες, ερωτεύονται και μένουν για πάντα μαζί στην αμερικάνικη επαρχία φτιάχνοντας μαζί τα ροζ καπκέικ της αγάπης τους.

Σώζοντας το οικογενειακό πανδοχείο/ πριγκίπισσα σε κάστρο στη Σκωτία   Facebook Twitter
Στην ταινία «Ένα κάστρο για τα Χριστούγεννα», η συγγραφέας μπεστ-σέλερ Sophie Brown (Brooke Shields) συναντά τον Myles (Cary Elwes), έναν δούκα με ένα κάστρο στη Σκωτία. Φωτ.: Mark Mainz/Netflix

Σενάριο δεύτερο: Η Ρεμπέκα είναι 35, έχει πλούσια ίσια μαλλιά και είναι πάρα πολύ επιτυχημένη ως συγγραφέας ή ξεναγός σε κάποια εχθρική αμερικάνικη μεγαλούπολη όταν αποφασίζει να πάει στην Ευρώπη για τα Χριστούγεννα γιατί, όπως εξηγεί και στην ατζέντισσά της στο τηλέφωνο, «χρειάζεται μια αλλαγή μετά το διαζύγιο». Βρίσκεται σε ένα χαριτωμένο χωριό στα Χάιλαντς της Σκωτίας/ στη Ρώμη/ σε κάποια φαντασιακή χώρα που ονομάζεται Μονρόβια/ Σεγκόβια. Η Ρεμπέκα είναι πολύ μπερδεμένη από το πανάρχαιο σύστημα θέρμανσης (ενίοτε και από την αποχέτευση) στο σκωτσέζικο κάστρο που μένει, αλλά γοητευμένη από την τοπική χριστουγεννιάτικη αγορά και τη χαριτωμένη προφορά των ντόπιων που την αγκαλιάζουν γλυκά στην ευρωπαϊκή αγκαλιά τους.

Εκεί γνωρίζει τον Τόμας, έναν ντόπιο λόρδο/ πρίγκιπα με καταπιεσμένα συναισθήματα και sidekick κάποια ψυχρή νταντά/ οικονόμο με ξανθό κότσο. Οι δύο τους θα συνεφέρουν το κάστρο/ την έπαυλη στην Τοσκάνη και θα αναστήσουν το ταλαιπωρημένο γενεαλογικό δέντρο του γαλαζοαίματου πρίγκιπα ενώνοντας για πάντα τον παλιό και τον νέο κόσμo με ένα αγνό φιλί. Γιατί αν υπάρχει κάτι που δεν γίνεται ποτέ σε αυτές τις ταινίες είναι το σεξ. Οι πρωταγωνιστές μας περνούν υπέροχα πίνοντας ζεστή σοκολάτα, πλέκοντας και κάνοντας βόλτες στο δάσος. 

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΤΑΡΤΗ Όλες οι κλασικές άλλες και πιο οι ανορθόδοξες Χριστουγεννιάτικες ταινίες που πρέπει να ξέρεις 

Pulp Fiction / Κλασικές και ανορθόδοξες χριστουγεννιάτικες ταινίες που πρέπει να ξέρεις

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος επιχειρεί, μαζί με τον Λουκά Κατσίκα, μια αναδρομή στις ταινίες με θέμα ή φόντο τα Χριστούγεννα και σχολιάζει πώς αυτά απεικονίζονται στη μεγάλη οθόνη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πώς θα επηρεαστεί η Ελλάδα από το νέο δόγμα Τραμπ;

Οπτική Γωνία / Πώς θα επηρεαστεί η Ελλάδα από το νέο δόγμα Τραμπ;

Το μπρα ντε φερ ΗΠΑ – Ουκρανίας, η Ε.Ε. και οι ευρύτερες συνέπειες. Μιλά στη LiFO ο δρ. Ευρωπαϊκής Ασφάλειας και Νέων Απειλών και κύριος ερευνητής του ΕΛΙΑΜΕΠ, Τριαντάφυλλος Καρατράντος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
μαρκο ρούμπιο

Daily / Σταυροί στο μέτωπο 

Ο σταυρός στο μέτωπο του Αμερικανού ΥΠΕΞ, μεταξύ άλλων δυσοίωνων σκέψεων, έφερε στο μυαλό τον βανδαλισμό από Χριστιανούς των αρχαίων αγαλμάτων, συχνά με την χάραξη ενός σταυρού στη μορφή τους, όπως η κεφαλή της Αφροδίτης στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Εμπόλεμος «φιλελευθερισμός» ή για το τωρινό μας αδιέξοδο 

Οπτική Γωνία / Εμπόλεμος «φιλελευθερισμός» ή για το τωρινό μας αδιέξοδο 

Οι καταιγιστικές εξελίξεις μετά την εκλογή Τραμπ και το αδιέξοδο στην Ουκρανία, οδηγούν πλέον σε έναν ιδιόμορφο ευρωπαϊσμό της θωράκισης, της στρατιωτικοποίησης και των αντίστοιχων τεράστιων επενδύσεων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ιωάννα - Μαρία Γκέρτσου: «Δεν ξέρω πώς είναι ο κόσμος για τα μη τυφλά άτομα. Για μένα είναι αυτός που αντιλαμβάνομαι»

Κοκέτα / Ιωάννα - Μαρία Γκέρτσου: «Δεν ξέρω πώς είναι ο κόσμος για τα μη τυφλά άτομα. Για μένα είναι αυτός που αντιλαμβάνομαι»

Η ψυχολόγος στην παιδοψυχιατρική κλινική του νοσοκομείου παίδων «Αγία Σοφία» και συνιδρύτρια της πρώτης σχολής σκύλων οδηγών στη χώρα μας μιλά στην Κοκέτα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Αμαλία Κωβαίου: «Κανείς δεν είναι άσxημος. Πάντα όμορφες είμαστε, και στα 80. Την αγάπη μου από τη Δονούσα, ώρα σας καλή»

Κοκέτα / Αμαλία Κωβαίου: «Κανείς δεν είναι άσxημος. Πάντα όμορφες είμαστε, και στα 80. Την αγάπη μου από τη Δονούσα, ώρα σας καλή»

Ακούγοντας τους πολύ μεγάλους: Ένα τηλεφώνημα στη γιαγιά της φίλης μου, στην Αμαλία Κωβαίου που μας στέλνει την αγάπη της από τη Δονούσα.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Βασιλίσσης Όλγας: Ένα σίριαλ που δεν λέει να τελειώσει

Ρεπορτάζ / Βασιλίσσης Όλγας: Ένα σίριαλ που δεν λέει να τελειώσει

Το επόμενο δίμηνο θα κλείσει ο κύκλος ενός έργου που ξεκίνησε να μελετάται πριν από 28 χρόνια. Πρόκειται για την ανάπλαση της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας που έχει γίνει σίριαλ με παλιά και νέα επεισόδια. Άραγε, ετοιμάζεται να παιχτεί το τελευταίο; Ή μήπως όχι; 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
STREAMING

Οπτική Γωνία / Πόσο εύκολο είναι να εντοπιστούν οι χρήστες παράνομου streaming στην Ελλάδα;

Ο χημικός μηχανικός και συγγραφέας του βιβλίου «Τεχνητή Νοημοσύνη: Άνθρωπος - Φύση - Μηχανές» Αντώνης Μαυρόπουλος μιλά στη LiFO για τις δυσκολίες εφαρμογής του νέου νομοσχεδίου σε όσους παρακολουθούν παράνομα ταινίες και αγώνες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τέμπη: «Μία ιστορική συγκέντρωση χωρίς προηγούμενο»

Οπτική Γωνία / Τέμπη: «Μία ιστορική συγκέντρωση χωρίς προηγούμενο». Πόσες χιλιάδες διαδήλωσαν τελικά;

Μία ιστορική συγκέντρωση χωρίς προηγούμενο. Από ένα μεγαλειώδες κοινωνικό σώμα  χωρίς ταξικά, ηλικιακά, κομματικά χαρακτηριστικά, που απαιτεί Δικαιοσύνη και ασφαλείς μεταφορές.  
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ