«Δεν μπορώ να διανοηθώ ότι θα πρέπει να έχω υπεύθυνη δήλωση και ταυτότητα για να πάω το παιδί μου στο σχολείο»

ΕΠΕΞ «Δεν μπορώ να διανοηθώ ότι θα πρέπει να έχω υπεύθυνη δήλωση και ταυτότητα για να πάω το παιδί μου στο σχολείο» Facebook Twitter
Πρέπει να είσαι ανοιχτός και δεκτικός, δεν είναι όλοι έτοιμοι για κάτι τέτοιο.
0


ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΟΥ είχα άτομα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας από μικρή, από το σχολείο ακόμη, συμμαθητές που μπαινόβγαιναν στο σπίτι μας, κοιμόμασταν ο ένας στο σπίτι του άλλου και κάποια στιγμή εκδηλώθηκαν. Δεν μας χώριζαν οι τίτλοι, γιατί τότε δεν ξέραμε καν ότι υπήρχαν. Ποτέ δεν με ενδιέφεραν οι τίτλοι. Στο λύκειο είχα μια κυρία που μου έκανε ιδιαίτερα μαθήματα, εξαιρετική, και αυτή μέλος της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, η οποία με πολύ ευγενικό τρόπο μου το εξήγησε κάποια στιγμή γιατί δεν ήθελε να το κρύψει – ήθελε να το γνωρίζω για να νιώθω άνετα. Στο άμεσο περιβάλλον μου πλέον έχω τις γειτόνισσές μου και η τριβή μαζί τους είναι καθημερινή. 

Ποτέ δεν διαφοροποιούνταν για μένα όσοι ήταν ΛΟΑΤΚΙ+, δεν τους κοιτούσα ποτέ διαφορετικά. Το μόνο που έμαθα με τον χρόνο, παρόλο που συναναστρέφομαι αυτή την κοινότητα πολλά χρόνια, είναι ότι δεν είχαν δικαίωμα στην τεκνοθεσία και στον γάμο – αυτό δεν το γνώριζα, θεωρούσα πως ήταν αυτονόητο. Μέχρι πρόσφατα αγνοούσα ότι χρειάζεται αγώνας για τα αυτονόητα.

Νομίζω ότι πλέον οι περισσότεροι άνθρωποι είναι πιο δεκτικοί και όταν εκφράζουν ακραίες απόψεις το κάνουν επειδή δεν ξέρουν, δεν έχουν επαφή με ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα. Ακόμα και όταν είναι αρνητικοί στις μεταξύ τους κουβέντες, όταν είναι μπροστά τους κάποιος ΛΟΑΤΚΙ+ ή ένα παιδάκι, αμέσως θα λειτουργήσει το φιλότιμο και η αγάπη, γιατί ως λαός έχουμε την τάση να τα λέμε και λίγο αλλιώς τα πράγματα παρασκηνιακά. Δεν μπορώ να μιλάω για το σύνολο, αλλά σε γενικές γραμμές, στη δική μου καθημερινότητα οι άνθρωποι είναι δεκτικοί.

Τα ίσα δικαιώματα αφορούν και τα παιδιά, ουσιαστικά διεκδικούν το δικαίωμα να αποκαλούν «μαμά» ή «μπαμπά» τον φυσικό γονέα και όχι μόνο τον βιολογικό. Είναι δυνατό να το συζητάμε αυτό;

Όλοι έχουν δικαίωμα να έχουν άποψη, δεν μπορώ να πω κάτι σε αυτούς που πιστεύουν το αντίθετο, είναι σεβαστό. Τι να πω σε κάποιον με τον οποίο έχουμε μεγάλη απόκλιση πνευματική; Απλώς ότι οι απόψεις αυτές πρέπει να εκφράζονται με αγάπη και ενσυναίσθηση, ειδικά τώρα που εμπλέκονται και παιδάκια, με αποδοχή στο διαφορετικό, γιατί το διαφορετικό είναι δίπλα μας – δεν καταλαβαίνω γιατί δεν το βλέπουν.

Υπάρχει, έτσι κι αλλιώς, και δεν είναι και τόσο διαφορετικό στην πραγματικότητα, διαφορετικό γίνεται όταν του βάζουμε ταμπέλα. Μπορεί να υπάρχει και μέσα στο περιβάλλον τους, και να είναι ok με αυτό, αλλά όταν βάλουμε την ταμπέλα του ΛΟΑΤΚΙ+ ή αναφερθούμε σε δικαιώματα, να γίνει «επανάσταση».

Τα ίσα δικαιώματα αφορούν και τα παιδιά, ουσιαστικά διεκδικούν το δικαίωμα να αποκαλούν «μαμά» ή «μπαμπά» τον φυσικό γονέα και όχι μόνο τον βιολογικό. Είναι δυνατό να το συζητάμε αυτό; Πίστευα ότι είχε λυθεί εδώ και χρόνια αυτό το θέμα. Στην περίπτωση των γειτόνων μου, πρόκειται για μια βιολογική και μια φυσική μητέρα, όμως και οι δύο είναι μαμάδες του παιδιού τους. Και δεν μπορώ να διανοηθώ ότι θα έπρεπε να έχω υπεύθυνη δήλωση και ταυτότητα για να μπορώ να πάω το παιδί μου στο σχολείο. Γιατί να πρέπει να το υποστεί αυτό μια μητέρα που το παιδί μεγάλωσε στην αγκαλιά της;  

Ευτυχώς, όσον αφορά την καθημερινότητα, ο κόσμος έχει πολλή κατανόηση, θα κάνει ό,τι μπορεί να βοηθήσει, δεν νομίζω ότι υπάρχουν κολλήματα σε αυτά. Π.χ. οποιαδήποτε μητέρα μπορεί να πάρει το παιδάκι από το σχολείο, χωρίς πρόβλημα. Αλλά το γεγονός ότι συνυπολογίστηκε το εισόδημα και των δύο μητέρων και δεν μπόρεσαν να πάρουν έξτρα voucher για τον παιδικό σταθμό μού φάνηκε ανήκουστο. Υπολογίζεις ως πολιτεία το εισόδημά της για να μη δικαιούται το voucher, αλλά ως μητέρα δεν την αναγνωρίζεις. Αυτό είναι τεράστια δυσκολία. Αν δεν αναγνωριστούν και οι δύο ως γονείς, τι θα γίνει το παιδί; Αυτήν τη στιγμή δεν μπορεί να πάει σε δημόσια δομή.

Και είναι κι άλλα παράδοξα, έχω δει πολλά μέσα από τα κορίτσια. Όσο είναι στο σύμφωνο συμβίωσης δεν μπορούν να προχωρήσουν τις διαδικασίες για υποβοηθούμενη αναπαραγωγή, να κάνουν στο παιδί τους ένα αδελφάκι και να μεγαλώσουν την οικογένειά τους.

Δεν επιτρέπεται, θα πρέπει να λύσουν το σύμφωνο. Δεν γίνεται, ως ελεύθερη, μια γυναίκα να μπορεί να τεκνοποιήσει και να μην μπορεί στο πλαίσιο του συμφώνου. Κοροϊδευόμαστε. Υπάρχει τρόπος να το κάνουν, αλλά υπάρχει λόγος να μπουν σε αυτήν τη διαδικασία;

Με τα κορίτσια ζούμε δίπλα εδώ και πέντε χρόνια και είμαι πολύ τυχερή που τις έχω γειτόνισσες. Ήρθαν έξι μήνες πριν από τον Covid και περάσαμε μαζί τις εγκυμοσύνες μας υπό συνθήκες καραντίνας, περάσαμε μαζί όλες τις γιορτές· δεν βλέπαμε τις οικογένειές μας, και γίναμε οικογένεια. Γεννήσαμε με έναν μήνα διαφορά, εγώ έκανα διδυμάκια. Τα παιδιά μας είναι ξετρελαμένα μεταξύ τους, γυρίζουν από το σχολείο και ανυπομονούν να δουν το ένα το άλλο. Είμαστε πάρα πολύ τυχεροί άνθρωποι που έχουμε αυτήν τη συνθήκη, που τα παιδάκια μας κάνουν παρέα κι εμείς μπορούμε να βοηθάμε ο ένας τον άλλο στα απλά, καθημερινά πράγματα.

Εύχομαι να δικαιωθούν, είναι τόσο αυτονόητα για τη δική μου νοοτροπία, για τη δική μου παιδεία όλα αυτά. Πρέπει να είσαι ανοιχτός και δεκτικός, δεν είναι όλοι έτοιμοι για κάτι τέτοιο. Έχω ανθρώπους στο περιβάλλον μου που δεν είναι καθόλου δεκτικοί, δεν έρχομαι όμως σε αντιπαράθεση, καταλαβαίνω ότι δεν είναι έτοιμοι. Έχει σημασία και πώς θα μας πασάρουν το νομικό πλαίσιο. Αν είχαν ψηφιστεί αυτά τα νομοσχέδια με πιο αθόρυβο τρόπο, θα υπήρχε αυτή η ποικιλία αντιδράσεων;

Η Καλιρρόη Καπερνέκα εργάζεται ως γραμματέας διοίκησης σε βιοτεχνία γυναικείων ενδυμάτων στη Θεσσαλονίκη και είναι φίλη και γειτόνισσα ζευγαριού γυναικών με ένα παιδί.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFΟ δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Τα “αόρατα” παιδιά – οι εμπειρίες ενηλίκων που μεγάλωσαν με ΛΟΑΤΚΙ+ γονείς στην Ελλάδα»

Lgbtqi+ / Τα «αόρατα» παιδιά: Εμπειρίες ενηλίκων που μεγάλωσαν με ΛΟΑΤΚΙ+ γονείς στην Ελλάδα

Η διδακτορική έρευνα της Έλενας-Όλγας Χρηστίδη, ψυχολόγου και επιστημονικά υπεύθυνης του Orlando LGBT, εστιάζει στα παιδιά κάποιων οικογενειών που δεν ήταν σαν τις άλλες και που υπήρχαν και στη χώρα μας πολύ πριν αρχίσουν να συζητιούνται δημόσια το σύμφωνο συμβίωσης και ο γάμος για όλ@, για τα παιδιά εκείνα που ήταν μέχρι πρότινος «αόρατα», όπως υπήρξε και η ίδια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Sex panics ή δράκοι χωρίς δόντια

Lgbtqi+ / Sex panics ή δράκοι χωρίς δόντια

Επικαλούμενοι τις ηθικές αξίες, κάποιοι επιχειρούν να πείσουν την κοινή γνώμη ότι κινδυνεύουμε κυρίως από την αναγνώριση των Ανθρώπινων Δικαιωμάτων στα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα και από τη Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση στο σχολείο.
ΕΛΕΝΑ ΣΚΑΡΠΙΔΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τις επόμενες μέρες Θα δούμε περισσότερη βία, συλλήψεις και οργή»

Ανταπόκριση από την Κωνσταντινούπολη / «Τις επόμενες μέρες θα δούμε περισσότερη βία, συλλήψεις και οργή»

Ερντογάν εναντίον Ιμάμογλου: Η αρχή ή το τέλος μιας σκληρής σύγκρουσης; O διευθυντής της Milliyet, ο ανταποκριτής της «Süddeutsche Zeitung» και πολίτες περιγράφουν την κατάσταση που επικρατεί στην πόλη και το χάος που απειλεί τη χώρα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Eνηλικίωση, αυτή η αναπόφευκτη

Οπτική Γωνία / «Όταν, μεγάλος πια, χάνεις έναν γονιό, είσαι πολύ μεγάλος για να μεγαλώσεις»

Βγάζεις ταυτότητα στα 12, παίρνεις δίπλωμα οδήγησης μετά το λύκειο, έχεις δικαίωμα ψήφου στα 17. Όμως η αληθινή ενηλικίωση έρχεται όταν δεν είσαι πια το παιδί κάποιου.
ΛΙΝΑ ΙΝΤΖΕΓΙΑΝΝΗ
Μιχάλης Τσιντσίνης: «Σοβαρή ενημέρωση δεν σημαίνει και ξενέρωτη» Ή «Δεν λείπει η άποψη αλλά η έρευνα και η νηφάλια σκέψη»

Συνέντευξη / Μιχάλης Τσιντσίνης: «Σοβαρή ενημέρωση δεν σημαίνει και ξενέρωτη»

Ο διευθυντής σύνταξης της κυριακάτικης έκδοσης της «Καθημερινής» δίνει την πρώτη του συνέντευξη και μιλά για το μέλλον των εντύπων, την ποιοτική δημοσιογραφία, τα social media αλλά και την κριτική που έχει δεχθεί κατά καιρούς το μέσο στο οποίο εργάζεται. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι ήθελε και τι πέτυχε με τον ανασχηματισμό ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Βασιλική Σιούτη / Τι ήθελε και τι πέτυχε με τον ανασχηματισμό ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Το Μέγαρο Μαξίμου πόνταρε στο επικοινωνιακό φρεσκάρισμα της κυβέρνησης, αλλά, αντί γι’ αυτό, βρέθηκε να αντιμετωπίζει νέες κρίσεις που προέκυψαν από τον ανασχηματισμό.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Ναυάγιο Sea Diamond: Νέα δικαστική συνέχεια από τον δήμο Θήρας

Ρεπορτάζ / Ναυάγιο Sea Diamond: Ξανά στις δικαστικές αίθουσες

Δεκαοκτώ ολόκληρα χρόνια από τη δραματική βύθιση του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond στην καλντέρα της Σαντορίνης, η υπόθεση εξακολουθεί να εξετάζεται. Την Πέμπτη, στο Αστικό Εφετείο Πειραιά, θα υπάρξει νέα συνέχεια.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Λυκούργος Πορφύρης: «Αν το βασικό σου κριτήριο στα σεξουαλικά σου θέλω είναι η ομορφιά, νομίζω ότι μάλλον κάνεις πολύ βαρετό σεξ»

Κοκέτα / Λυκούργος Πορφύρης: «Η ταμπέλα του όμορφου υπάρχει ως φετίχ για τον αλφισμό»

Ο Λυκούργος είναι καλλιτέχνης και queer ακτιβιστής γύρω από την αναπηρία που ζει μεταξύ Όσλο και Αθήνας, βασικά, είναι ένας πολύ ωραίος τύπος και μας τα είπε όλα έτσι ακριβώς όπως τα σκέφτεται. 
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
tsafos

Βασιλική Σιούτη / Η αντιπολίτευση ζητά κι άλλη αποπομπή μετά τον Δοξιάδη

Το θέμα του Αρίστου Δοξιάδη μοιάζει να κλείνει με την παραίτησή του, η αντιπολίτευση όμως τώρα ζητά την αποπομπή και του υφυπουργού Ενέργειας, Νίκου Τσάφου, στην οποία θα επιμείνει. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Η Χρυσαλένια- Ηλιοστάλαχτη θα πάει εκδρομή

Οπτική Γωνία / Γιατί όλο και περισσότεροι γονείς κάνουν τα πάντα για να στείλουν το παιδί τους σε ένα ιδιωτικό σχολείο

Τι μεσολάβησε και αυτήν τη στιγμή, παρά την οικονομική στενότητα, τα ιδιωτικά σχολεία (που κοστίζουν μαζί με τα μεταφορικά από 6.000 έως 16.000 ευρώ τον χρόνο) έχουν λίστα αναμονής;
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΤΡΙΒΟΛΗ