Ας μιλήσουμε για τη Μαρέβα και τον Καρβέλα

Ας μιλήσουμε για την Μαρέβα και τον Καρβέλα Facebook Twitter
Το έγκλημα των Τεμπών είναι μια κορυφαία υπόθεση για να περάσει σε δεύτερο επίπεδο. Εικονογράφηση: bianka/LIFO
0

TΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ, που έναν χρόνο αργότερα εξακολουθεί να αποτελεί κορυφαίο πρόβλημα, αφού αγγίζει το θυμικό σχεδόν όλων, δεν υπάρχει πια από χθες στην ειδησεογραφία, στον δημόσιο διάλογο, στις αναφορές των πολιτικών κομμάτων.

Κυριάρχησαν θέματα του αστυνομικού δελτίου και ενδιαφέροντος και η ιστορία γύρω από την περιουσιακή κατάσταση της συζύγου του πρωθυπουργού. Η ατζέντα άλλαξε. Το πιο ενδιαφέρον είναι πως δεν άλλαξε επειδή το επέλεξε η κυβέρνηση, η οποία είχε κάθε λόγο να μεταφέρει το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης μακριά από τα Τέμπη. Άλλαξε με πρωτοβουλία της αντιπολίτευσης, βουλευτής της οποίας το ανέδειξε, χωρίς καν να υπάρχει ένα νέο στοιχείο που να το δικαιολογεί.

Ο λαϊκισμός που, όπως αποδεικνύεται, βρίσκει πρόσφορο έδαφος σε αρκετούς, αν όχι όλους τους πολιτικούς χώρους μοιάζει ανίκητος.

Η συνέχεια είναι γνωστή, ακολούθησε η πρωθυπουργική αντίδραση, η οποία δεν είχε πολλή σοβαρότητα, από τη στιγμή μάλιστα που έλεγε ότι ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα καταθέσει προσωπικά στο δικαστήριο εναντίον της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ η οποία ανακίνησε το θέμα. Θα καταθέσει, δηλαδή, στη Δικαιοσύνη, την ηγεσία του οποίου διορίζει ο ίδιος και το υπουργικό συμβούλιο!

Ακολούθησε ακόμα η αντίδραση του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ο οποίος με λαϊκίστικο τρόπο συνέδεσε τη δήλωση του πρωθυπουργού με το γεγονός ότι ο πρώην υπουργός Κ. Καραμανλής δεν έχει καθίσει στο σκαμνί. Ακολούθησαν τα γνωστά τηλεοπτικά παράθυρα με βαρετούς διαξιφισμούς πολιτικών στελεχών γύρω από την επίθεση στη σύζυγο του πρωθυπουργού. Ακολούθησαν τα μίντια, που λατρεύουν το κουτσομπολιό. Η μπάλα χάθηκε.

TO EΓΚΛΗΜΑ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ  είναι μια κορυφαία υπόθεση για να περάσει σε δεύτερο επίπεδο. Έχει πολλά αναπάντητα ερωτηματικά και ανάλογες απορίες για τους υπεύθυνους και την απονομή ευθυνών. Όμως στη χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας ο δημόσιος διάλογος κινείται γύρω από τα ακίνητα της συζύγου του πρωθυπουργού, θέμα για το οποίο δεν υπάρχει το παραμικρό νέο στοιχείο, γύρω από μια τηλεοπτική συνέντευξη του Καρβέλα και μία ακόμα γυναικοκτονία, το μοναδικό θέμα που δικαιολογεί ανησυχία, φόβους και προβληματισμό.

Ένα συντριπτικά μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας, ιδιαίτερα μέσω των σόσιαλ μίντια, συζητά για τη Μαρέβα και τον Καρβέλα. Ο λαϊκισμός που, όπως αποδεικνύεται, βρίσκει πρόσφορο έδαφος σε αρκετούς, αν όχι όλους, τους πολιτικούς χώρους μοιάζει ανίκητος. Ο εκδότης Γ. Κουρής, που τον καθιέρωσε στη δημοσιογραφία αλλά και στον πολιτικό λόγο, από εκεί που βρίσκεται πρέπει να νιώθει ικανοποιημένος που βρήκε άξιους συνεχιστές…

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές Κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Ρεπορτάζ / Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Μια κραυγαλέα κατάχρηση του θεσμού των ενεργειακών κοινοτήτων στα Ακαρνανικά Όρη αμαυρώνει τον θεσμό, παρακάμπτει την περιβαλλοντική νομοθεσία και αποκαλύπτει την αδυναμία της διοίκησης να ελέγξει την επιχειρηματική δραστηριότητα που βλάπτει το περιβάλλον και την οικονομία.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Τελικά αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά θα σωθούν οι γυναίκες απ’ το trafficking; 

Οπτική Γωνία / Τελικά, αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά, θα σωθούν οι γυναίκες από το trafficking; 

Τι αλλάζει με την τροποποίηση Φλωρίδη για την παρένθετη κυοφορία και γιατί ο όρος «παρένθετη μητρότητα» είναι λάθος; Η νομικός Μαριάννα Βασιλείου λύνει όλες μας τις απορίες.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Οπτική Γωνία / Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Πολιτικός «παντός καιρού», κυνικός, αλαζόνας, οπορτουνιστής, οπισθοδρομικός με εκσυγχρονιστικό προσωπείο, γίνεται όλο και περισσότερο «βασιλικότερος του βασιλέως» μετά τη μετεγγραφή του στο κυβερνητικό στρατόπεδο, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τις δηλώσεις του για τα Τέμπη, τον νέο Π.Κ. και τη χρήση της παρενθεσίας από ζευγάρια ανδρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Οπτική Γωνία / «Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Η μαζική χρήση AI για τη δημιουργία εικόνων με την αισθητική του Studio Ghibli ανοίγει ξανά τη συζήτηση για το ποια είναι τα όρια της αντιγραφής στην τέχνη. Γιορτάζουμε την προσβασιμότητα ή κηδεύουμε τη δημιουργία;
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
ειρήνη

Οπτική Γωνία / Η αδιάκοπη βία και ο ορίζοντας που έχει εξαφανιστεί

«Αυτό που με έχει επηρεάσει περισσότερο μετά την επιστροφή μας δεν είναι οι ελλείψεις, αλλά η παντελής απουσία χρώματος. Τα πάντα είναι γκρίζα. Το μόνο που βλέπεις είναι σκόνη, μισοκατεστραμμένα σπίτια, σοκάκια κομμένα ανάμεσα στα μπάζα»¹.
ΧΑΡΗΣ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ
Γιατί η δίκη Φιλιππίδη θα πρέπει να διδάσκεται σε όλες τις νομικές σχολές;

Οπτική Γωνία / Γιατί η δίκη Φιλιππίδη θα πρέπει να διδάσκεται σε όλες τις νομικές σχολές;

Από τις ερωτήσεις του Εισαγγελέα έως την έμπρακτη στήριξη των ηθοποιών, η δίκη Φιλιππίδη βρίθει πατριαρχικών συμβολισμών και συμπυκνώνει ένα μέρος της φεμινιστικής θεωρίας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Δημοτικό Θέατρο Ολύμπια: Πού το πάει ο δήμος Αθηναίων;

Ρεπορτάζ / Τι περίεργο συμβαίνει με το Δημοτικό Θέατρο Ολύμπια;

Είναι fake news το νέο άνοιγμα που επιχειρεί ο δήμος Αθηναίων με μεγάλο όμιλο θεατρικών επιχειρήσεων; Τι επιδιώκει ο επιχειρηματίας και πόσο υπαρκτός είναι ο κίνδυνος για τον πολιτιστικό οργανισμό να μετατραπεί σε εμπορική επιχείρηση.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η ταινία του Λάνθιμου μάς πείραξε και όχι η σχέση μας με το παρελθόν;

Οπτική Γωνία / Η ταινία του Λάνθιμου μάς πείραξε και όχι η σχέση μας με το παρελθόν;

Η άρνηση του ΚΑΣ να παραχωρηθεί η Ακρόπολη στον Γιώργο Λάνθιμο για τα γυρίσματα της νέας του ταινίας εγείρει πολλά ερωτήματα για τον τρόπο που βλέπουμε τα μνημεία και το τι θεωρούμε πολιτιστικό κεφάλαιο σήμερα.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
ΕΠΕΞ Πεθαίνοντας στο πεζοδρόμιο…

Ακροβατώντας / Πεθαίνοντας στο πεζοδρόμιο

Το τραγικό περιστατικό στη Θήβα δεν είναι από αυτά που αποκαλούνται τυχαία γεγονότα. Πρόκειται για ένα από αυτά που συμβαίνουν συχνά, τα οποία απασχολούν την επικαιρότητα και τα ΜΜΕ, συνήθως επιδερμικά, μέχρι να ξεχαστούν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ