Θα μπορούσε το 2022 να είναι η χρονιά του ΠΑΣΟΚ (αλλά δεν ήταν)

Ήταν το 2022 χρονιά ΠΑΣΟΚ; Facebook Twitter
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το 2022 πολιτικά ξεκίνησε με την ανάδειξη του Νίκου Ανδρουλάκη στην ηγεσία του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛ.
0

ΤΟ 2022 ΗΤΑΝ η τρίτη χρονιά πανδημίας και η ελληνική κυβέρνηση ήταν αποφασισμένη από την αρχή του έτους να ποντάρει στο θετικό σενάριο του τέλους της, ό,τι κι αν παρουσίαζαν οι δείκτες. Ο στόχος ήταν η επιστροφή στην «κανονικότητα» για να μην πληγεί κι άλλο η οικονομία και να μη χρειαστούν ξανά περιοριστικά μέτρα, τα οποία δεν επιθυμούσε ούτε η πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας.

Ο Ιανουάριος του 2022, όμως, βρήκε τις ΜΕΘ γεμάτες και το δημόσιο σύστημα υγείας υπερφορτωμένο, τόσο που καμία αισιοδοξία δεν ήταν δικαιολογημένη.

Παρ’ όλα αυτά, η κυβέρνηση έκρυψε την πανδημία «κάτω από το χαλί», σαν να μην υπήρχε, σχεδόν με διακομματική συναίνεση, αφού η κριτική στην οποία εστίαζε η αντιπολίτευση ελάχιστα ενοχλούσε την κυβέρνηση και όλοι μαζί ήταν αντίθετοι σε μέτρα.

Η χρονιά κλείνει με 150 απώλειες εβδομαδιαίως, γεγονός που δεν επιτρέπει στην πολιτική ηγεσία να μιλάει για επιτυχή διαχείριση. Το 2022 φεύγει, αλλά ο Covid-19 παραμένει. Μπορούμε να πούμε όμως ότι ο πολιτικός στόχος της «επιστροφής στην κανονικότητα» το 2022 επετεύχθη, αφού και ο κορωνοϊός έγινε μέρος της. 

Το 2022 μας θύμισε ότι το ΠΑΣΟΚ είναι εδώ, μπορεί να μην είναι ενωμένο και δυνατό, αλλά εξακολουθεί να βρίσκεται παντού. Στη Νέα Δημοκρατία και στον ΣΥΡΙΖΑ επίσης.

Όμως το 2022 υπήρξε και μια γενικότερη επιστροφή στην ελληνική πολιτική κανονικότητα, έτσι όπως την ξέραμε πριν από την κρίση: επέστρεψε το ΠΑΣΟΚ ως τίτλος δίπλα στο μεταλλαγμένο από την κρίση ΚΙΝ.ΑΛ. και τώρα έχουμε το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛ., επέστρεψαν τα σκάνδαλα, οι υποκλοπές και όλα όσα ζούσαμε πριν από την κρίση, αν και στην πραγματικότητα δεν σταμάτησαν ποτέ και κανένας δεν πήρε το μάθημά του. 

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το 2022 πολιτικά ξεκίνησε με την ανάδειξη του Νίκου Ανδρουλάκη στην ηγεσία του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛ. Κάποια στιγμή φάνηκε να απειλεί τον δικομματισμό και το παιχνίδι να γίνεται για τρεις.

Η δυναμική που πήγε να αποκτήσει στην πορεία, όμως, κόλλησε. Η αποκάλυψη της παρακολούθησής του τον έκανε για λίγο πρωταγωνιστή στην κεντρική πολιτική σκηνή και έστρεψε τα φώτα πάνω του. Και αυτή η ευκαιρία όμως χάθηκε, όταν ο ΣΥΡΙΖΑ κατάφερε να τον στριμώξει και να πάρει το παιχνίδι των υποκλοπών πάνω του, φέρνοντάς το στα δικά του μέτρα.

Οι υποκλοπές επέστρεψαν στο γήπεδο του δικομματισμού με συμψηφισμούς και ελεγχόμενες αποκαλύψεις. Προς το τέλος της χρονιάς είχαμε την αποκάλυψη του σκανδάλου με την Εύα Καϊλή που ανάγκασε την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ να τη διαγράψει, αλλά η εκ των υστέρων διαγραφή της δεν απέτρεψε την κριτική ούτε τις κακές εντυπώσεις που άφησε αυτή η ιστορία.

Την ώρα που το ΠΑΣΟΚ προσπαθούσε να πείσει ότι έμαθε από τα λάθη του παρελθόντος και επιστρέφει ανανεωμένο, οι Έλληνες διαπίστωσαν πόσο ευάλωτο παρέμεινε στη διαφθορά. Η σχέση της Καϊλή με το λόμπινγκ ήταν κοινό μυστικό και στις Βρυξέλλες και στην πολιτική και κομματική ηγεσία, όπως και ο πλουτισμός της. Αλλά όλα αυτά ήταν ανεκτά απ’ όλους αυτούς που πριν από λίγες μέρες έπεφταν από τα σύννεφα.

Το 2022, πάντως, άνοιξε με το ΠΑΣΟΚ και με το ΠΑΣΟΚ κλείνει, ξεκίνησε με ένα αισιόδοξο νέο και τελειώνει με μια απαισιόδοξη είδηση. Μας θύμισε, όμως, ότι το ΠΑΣΟΚ είναι εδώ, μπορεί να μην είναι ενωμένο και δυνατό, αλλά εξακολουθεί να βρίσκεται παντού. Στη Νέα Δημοκρατία και στον ΣΥΡΙΖΑ επίσης.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Οπτική Γωνία / Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Πολιτικός «παντός καιρού», κυνικός, αλαζόνας, οπορτουνιστής, οπισθοδρομικός με εκσυγχρονιστικό προσωπείο, γίνεται όλο και περισσότερο «βασιλικότερος του βασιλέως» μετά τη μετεγγραφή του στο κυβερνητικό στρατόπεδο, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τις δηλώσεις του για τα Τέμπη, τον νέο Π.Κ. και τη χρήση της παρενθεσίας από ζευγάρια ανδρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Οπτική Γωνία / «Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Η μαζική χρήση AI για τη δημιουργία εικόνων με την αισθητική του Studio Ghibli ανοίγει ξανά τη συζήτηση για το ποια είναι τα όρια της αντιγραφής στην τέχνη. Γιορτάζουμε την προσβασιμότητα ή κηδεύουμε τη δημιουργία;
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
ειρήνη

Οπτική Γωνία / Η αδιάκοπη βία και ο ορίζοντας που έχει εξαφανιστεί

«Αυτό που με έχει επηρεάσει περισσότερο μετά την επιστροφή μας δεν είναι οι ελλείψεις, αλλά η παντελής απουσία χρώματος. Τα πάντα είναι γκρίζα. Το μόνο που βλέπεις είναι σκόνη, μισοκατεστραμμένα σπίτια, σοκάκια κομμένα ανάμεσα στα μπάζα»¹.
ΧΑΡΗΣ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ
Γιατί η δίκη Φιλιππίδη θα πρέπει να διδάσκεται σε όλες τις νομικές σχολές;

Οπτική Γωνία / Γιατί η δίκη Φιλιππίδη θα πρέπει να διδάσκεται σε όλες τις νομικές σχολές;

Από τις ερωτήσεις του Εισαγγελέα έως την έμπρακτη στήριξη των ηθοποιών, η δίκη Φιλιππίδη βρίθει πατριαρχικών συμβολισμών και συμπυκνώνει ένα μέρος της φεμινιστικής θεωρίας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Δημοτικό Θέατρο Ολύμπια: Πού το πάει ο δήμος Αθηναίων;

Ρεπορτάζ / Τι περίεργο συμβαίνει με το Δημοτικό Θέατρο Ολύμπια;

Είναι fake news το νέο άνοιγμα που επιχειρεί ο δήμος Αθηναίων με μεγάλο όμιλο θεατρικών επιχειρήσεων; Τι επιδιώκει ο επιχειρηματίας και πόσο υπαρκτός είναι ο κίνδυνος για τον πολιτιστικό οργανισμό να μετατραπεί σε εμπορική επιχείρηση.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Τα φανταστικά πτώματα του Λάνθιμου είναι το πρόβλημα ή η «θανατίλα» μας;

Οπτική Γωνία / Τα φανταστικά πτώματα του Λάνθιμου είναι το πρόβλημα ή η «θανατίλα» μας;

Η άρνηση του ΚΑΣ να παραχωρηθεί η Ακρόπολη στον Γιώργο Λάνθιμο για τα γυρίσματα της νέας του ταινίας εγείρει πολλά ερωτήματα για τον τρόπο που βλέπουμε τα μνημεία και το τι θεωρούμε πολιτιστικό κεφάλαιο σήμερα.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
ΕΠΕΞ Πεθαίνοντας στο πεζοδρόμιο…

Ακροβατώντας / Πεθαίνοντας στο πεζοδρόμιο

Το τραγικό περιστατικό στη Θήβα δεν είναι από αυτά που αποκαλούνται τυχαία γεγονότα. Πρόκειται για ένα από αυτά που συμβαίνουν συχνά, τα οποία απασχολούν την επικαιρότητα και τα ΜΜΕ, συνήθως επιδερμικά, μέχρι να ξεχαστούν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πρακτικά Νομικά: Θα πάω φυλακή αν σκοτώσω τον θύτη μου; 

Οπτική Γωνία / Θα πάει φυλακή μια γυναίκα που θα σκοτώσει τον κακοποιητή της;

Μια συζήτηση με τη δικηγόρο Μαριάννα Βασιλείου για το «Σύνδρομο Κακοποιημένης Γυναίκας», τη δευτερογενή θυματοποίηση, και τη σημασία της άμυνας στο ελληνικό ποινικό δίκαιο.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Ο γιατρός της Σερίφου που έδωσε τα πάντα, μέχρι που δεν άντεξε άλλο

Οπτική Γωνία / Ο γιατρός της Σερίφου που έδωσε τα πάντα, μέχρι που δεν άντεξε άλλο

Ο Θανάσης Κοντάρης ήρθε από τη Σουηδία για να συμβάλει στη βελτίωση των υπηρεσιών υγείας στις Κυκλάδες, μετέτρεψε την κλινική της Σερίφου σε μια πρότυπη μονάδα, αλλά αναγκάστηκε να φύγει ξανά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ