Τι μας διαφεύγει από την υπόθεση του Νίκου Κοκλώνη;

Τι μας διαφεύγει από την υπόθεση του Νίκου Κοκλώνη; Facebook Twitter
Τα τελευταία χρόνια, και ειδικά από την πανδημία και μετά, ο επιχειρηματίας και παρουσιαστής πρεσβεύει και υποστηρίζει ένα παραμυθένιο lifestyle, που όμως στην Ελλάδα του market pass δεν μπορεί να εξετάζεται ξέχωρα από την πολιτική και την οικονομία της χώρας.
0

— Γιατί ο κόσμος έχει θυμώσει τόσο πολύ με τον Νίκο Κοκλώνη;
Αν και η σωστή ερώτηση θα ήταν «γιατί ο κόσμος έχει θυμώσει τώρα με τον Νίκο Κοκλώνη», η απάντηση που θα προέκυπτε θα αφορούσε το χρονικό των επιχειρηματικών του δραστηριοτήτων σε συνάρτηση με το πολύ ενδιαφέρον αφήγημα που παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια. Με απλά λόγια ο κόσμος θυμώνει τώρα, γιατί τώρα προέκυψε το πόρισμα της Αρχής Ξεπλύματος Μαύρου Χρήματος που αδιόρατα συνδέει το παρελθόν με το παρόν.

— Να το πούμε λίγο πιο απλά;
Φυσικά. Τα τελευταία χρόνια, και ειδικά από την πανδημία και μετά, ο επιχειρηματίας και παρουσιαστής πρεσβεύει και υποστηρίζει ένα παραμυθένιο lifestyle, που όμως στην Ελλάδα του market pass δεν μπορεί να εξετάζεται ξέχωρα από την πολιτική και την οικονομία της χώρας, από τα πρόσωπα που απασχολούν τα media και από τον τρόπο που τα τελευταία αλληλοεμπλέκονται με την καθημερινότητα του μέσου πολίτη.

— Δεν είναι κάπως ζηλόφθονη μία τέτοια εξήγηση;
Μακάρι να ήταν έτσι. Πέρα από τα λαϊκίστικα on air ξεματιάσματα, όλοι, μετά από χρόνια παρατεταμένης κρίσης, θέλουν να πιστέψουν σε ένα φαινόμενο επιχειρηματικής ανάπτυξης, σε κάποιον που κατάφερε το ακατόρθωτο: πακτωλό χρημάτων που μπορούν να υποστηρίζουν πλούσια shows και άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες, άνεση και άνθιση σε νέα επιχειρηματικά ανοίγματα. Ωστόσο, το παρελθόν του επιχειρηματία είναι σπαρμένο με αποτυχίες διάφορες και μπλεξίματα, που έχουν τελεσιδικήσει και άλλα επιχειρηματικά σχέδια που δεν πήγαν ακριβώς καλά, οπότε όσο να ‘ναι, η οργή δικαιολογείται. Κυρίως γιατί κοινός παρονομαστής αυτών των σχεδίων –και βάσει καταγγελιών– φέρεται να ήταν η εξαπάτηση ή οι αντικανονικές συνθήκες που τα διατηρούσαν στην ελληνική αγορά.

— Μιλάμε για την AirFast Tickets;
Μιλάμε και για την AirFast Tickets και για την Dealber.

Το εγχώριο celebrity system κινείται, δουλεύει και επιζεί ως «χαριτωμένη» εμπροσθοφυλακή προσώπων και καταστάσεων που και το ξεπερνούν και το σφραγίζουν. Το θέμα είναι τι δύναμη αποφασίζουν να του δώσουν (αυτού του celebrity system) και οι μηχανισμοί των καναλιών και οι πολίτες - τηλεθεατές.

— Τι συνέβη με τη μία και τι με την άλλη;
Μια απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο μπορεί να οδηγήσει σε αναλυτικά και γεμάτα λεπτομέρειες ρεπορτάζ και για τη μία εταιρεία και για την άλλη. Επί τροχάδην, η AirFast Tickets ήταν το πρώτο σοβαρό «κανόνι» σούπερ ελπιδοφόρας start-up που μάλιστα είχε βραβευθεί και από το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο. Όταν, ωστόσο, δημιουργήθηκε το 2009, ο Νίκος Κοκλώνης είχε πραγματικά βγει «με κόκκινο» στην ταξιδιωτική αγορά, προχωρώντας σε άνευ προηγουμένου προσφορές στα αεροπορικά εισιτήρια, στρατηγική που διαφήμισε με κάθε τρόπο (και με κάποιες από τις πιο πολυσυζητημένες –για την προσέγγισή τους– διαφημιστικές καμπάνιες). 4 χρόνια μετά, η εταιρεία εμφανιζόταν να έχει συσσωρευμένες οφειλές –σε εξωτερικό και εσωτερικό– ύψους άνω των 45 εκ. ευρώ.

Στη συνέχεια, όπως είναι γνωστό, ανέλαβε δράση η ΙΑΤΑ (Διεθνής Ένωση Αερομεταφορέων) και τα υπόλοιπα (αλλαγή ιδιοκτησίας, πλειστηριασμοί, αλλεπάλληλα οικονομικά και νομικά προβλήματα και τελικά πτώχευση) είναι ιστορία. Για την ακρίβεια ένα κομμάτι της επιχειρηματικής ιστορίας της σύγχρονης Ελλάδας που φόβισε πολλούς και έκανε άλλους τόσους να βλέπουν με επιφύλαξη τις start-ups. Κυρίως, όμως, άφησε εκατοντάδες ανθρώπους χωρίς δουλειά και χωρίς αποζημίωση, λόγω μίας σειράς χειρισμών προς το τέλος, που τους κράτησαν σε ομηρία.

H Dealber, από την άλλη, είναι μια εταιρεία η οποία «έφαγε» αρκετά πρόστιμα από τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή για παράβαση διάφορων διατάξεων που αφορούν την προστασία του καταναλωτή. Η Dealber στην ουσία ήταν μία διαδικτυακή πλατφόρμα στην οποία ο χρήστης μπορούσε να εντοπίσει προσφορές και εκπτώσεις σε προϊόντα και υπηρεσίες, που ξεκινούσαν από έπιπλα, για παράδειγμα, και κατέληγαν σε διακοπο-πακέτα.

Την εταιρεία είχε πρωτοδιαφημίσει ως ambassador ο γνωστός κομμωτής Τρύφωνας Σαμαράς, ωστόσο, πολύ σύντομα προέκυψαν καταγγελίες για εξαπάτηση, μη τήρηση των συμφωνηθέντων προς τους χρήστες της πλατφόρμας, αντιεμπορικές πρακτικές και άλλα. Από ένα σημείο και μετά ο αριθμός των καταγγελλόντων δημιούργησε και σχετικό γκρουπ στο Facebook για την καταγραφή των περιπετειών τους με την εταιρεία, αλλά και για την αποτροπή και την ενημέρωση άλλων καταναλωτών. Ας σημειωθεί πάντως ότι ο κ. Κοκλώνης δηλώνει ότι έχει αποχωρήσει από το εταιρικό σχήμα της εταιρείας εδώ και πολλά χρόνια.

— Μάλιστα. Έχει γίνει γνωστό το τι ακριβώς οδήγησε την Αρχή Kαταπολέμησης της Nομιμοποίησης Eσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες στο να αρχίσει να ερευνά τον κύριο Κοκλώνη και τις δραστηριότητές του;
Όχι ακριβώς. Ωστόσο, το ρεπορτάζ λέει ότι η Αρχή είχε εντοπίσει ύποπτες κινήσεις (αθρόα ροή εμβασμάτων) από το εξωτερικό και προς τραπεζικά καταστήματα της χώρας.

— Τελικά, πήρε χρήματα ο κ. Κοκλώνης κατόπιν του αιτήματος υπαγωγής του στον αναπτυξιακό νόμο;
Όχι. Εκείνο που έγινε δεκτό ήταν η αίτησή του, όμως, τα χρήματα δεν εκταμιεύθηκαν.

— Αν επρόκειτο για κάτι τόσο σοβαρό, θα έβγαινε κανονικά ο παρουσιαστής στο show του περασμένου Σαββάτου και μάλιστα κάνοντας δηλώσεις περί «600 οικογενειών» που συντηρούνται από το show και την εταιρεία του;
Είναι σοβαρό αυτό που συμβαίνει. Η γνωμοδότηση πρακτικά ζητά να ασκηθούν ποινικές διώξεις σε βάρος του επιχειρηματία και παρουσιαστή, αλλά και άλλων 7 συνεργατών του που τα ονόματά τους δεν έχουν δει το φως της δημοσιότητας. Το αίτημα για ποινική δίωξη για απάτη σε βάρος του Δημοσίου, για φοροδιαφυγή και φορολογική απάτη, για σύσταση εγκληματικής οργάνωση και ξέπλυμα μαύρου χρήματος είναι σοβαρότατα ζητήματα και δεν είναι η πρώτη φορά που σχετίζονται με τον χώρο της τηλεόρασης και ειδικότερα του lifestyle κομματιού της.

— Στο κανάλι στο οποίο δραστηριοποιείται και ως παρουσιαστής και ως παραγωγός ποια είναι η κατάσταση;
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Alpha την προηγούμενη εβδομάδα η εκπομπή «Super Κατερίνα», παραγωγής του ιδίου, και το μουσικό show «Just the 2 of Us» συνεχίζουν να προβάλλονται κανονικά. Ωστόσο, υπάρχει προβληματισμός για τις εξελίξεις, ο οποίος φαίνεται να επιβεβαιώθηκε από την απουσία τόσο του ιδίου όσο και της παρουσιάστριας, Κατερίνας Καινούργιου, από την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του καναλιού.

— Τι μας διαφεύγει από υποθέσεις σαν κι αυτές;
Το ότι μας «μιλάνε» πολύ πιο φλύαρα απ’ όσο νομίζουμε. Το ότι προσπερνάμε τις παραδοξότητες του δικτύου γνωριμιών, χωρίς κανένα σχόλιο, παρά μόνο όταν προκύπτουν τέτοιες εξελίξεις. Το ότι ξεχνάμε συστηματικά και συστημικά ότι το εγχώριο celebrity system κινείται, δουλεύει και επιζεί ως «χαριτωμένη» εμπροσθοφυλακή προσώπων και καταστάσεων που και το ξεπερνούν και το σφραγίζουν. Το θέμα είναι τι δύναμη αποφασίζουν να του δώσουν (αυτού του celebrity system) και οι μηχανισμοί των καναλιών και οι πολίτες - τηλεθεατές. Κυρίως, για να μη μένουν μετά με το αίσθημα της εξαπάτησης. Κατά τα λοιπά, για τη χρησιμότητα αυτών των shows τα έχουμε πει αναλυτικά εδώ.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπορεί μια φεμινίστρια να είναι χριστιανή; 

Οπτική Γωνία / Μπορεί μια φεμινίστρια να είναι χριστιανή; 

Υπάρχει τελικά ασυμβίβαστο μεταξύ χριστιανισμού και φεμινισμού; Μπορούν οι δύο ταυτότητες να συνυπάρξουν ή πρόκειται για έναν αδύνατο συνδυασμό; Δύο γυναίκες παραθέτουν τα επιχειρήματα κάθε πλευράς.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Το πράσινο της Αθήνας και τα πάθη του

Ρεπορτάζ / Το πράσινο της Αθήνας και τα πάθη του

Το πράσινο της πόλης μπορεί να είναι περιορισμένο, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις είναι αξιόλογο - και η άνοιξη το φέρνει ξανά στο προσκήνιο, μαζί με τα προβλήματά του. Λύσεις υπάρχουν· το ζητούμενο είναι να εισακουστούν.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ζωή, όπως Ζορό

Βασιλική Σιούτη / Ζωή, όπως Ζορό

Τιμωρός του κατεστημένου ή εκπρόσωπος μιας δήθεν αντισυστημικής ελίτ που παίζει με τα σπίρτα; Η δημοσκοπική εκτόξευσή της είναι γεγονός και όλοι προσπαθούν να μαντέψουν πόσο θα κρατήσει και ποιες θα είναι οι συνέπειες.   
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
«Πράγματι, μεγάλος αριθμός των Ένορκων Διοικητικών Εξετάσεων καταλήγουν σε απαλλακτικά πορίσματα»

Οπτική Γωνία / Οι ΕΔΕ στην Ελλάδα: Πόσες καταλήγουν σε απαλλακτικά πορίσματα;

Πότε διενεργείται μια Ένορκη Διοικητική Eξέταση; Είναι αλήθεια ότι μεγάλος αριθμός ΕΔΕ καταλήγουν στο αρχείο και τι πρέπει να αλλάξει στο ρυθμιστικό πλαίσιο; Μιλά στη LiFO ο δικηγόρος στον Άρειο Πάγο, Νίκος Βιτώρος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές Κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Ρεπορτάζ / Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Μια κραυγαλέα κατάχρηση του θεσμού των ενεργειακών κοινοτήτων στα Ακαρνανικά Όρη αμαυρώνει τον θεσμό, παρακάμπτει την περιβαλλοντική νομοθεσία και αποκαλύπτει την αδυναμία της διοίκησης να ελέγξει την επιχειρηματική δραστηριότητα που βλάπτει το περιβάλλον και την οικονομία.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Τελικά αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά θα σωθούν οι γυναίκες απ’ το trafficking; 

Οπτική Γωνία / Τελικά, αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά, θα σωθούν οι γυναίκες από το trafficking; 

Τι αλλάζει με την τροποποίηση Φλωρίδη για την παρένθετη κυοφορία και γιατί ο όρος «παρένθετη μητρότητα» είναι λάθος; Η νομικός Μαριάννα Βασιλείου λύνει όλες μας τις απορίες.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Οπτική Γωνία / Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Πολιτικός «παντός καιρού», κυνικός, αλαζόνας, οπορτουνιστής, οπισθοδρομικός με εκσυγχρονιστικό προσωπείο, γίνεται όλο και περισσότερο «βασιλικότερος του βασιλέως» μετά τη μετεγγραφή του στο κυβερνητικό στρατόπεδο, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τις δηλώσεις του για τα Τέμπη, τον νέο Π.Κ. και τη χρήση της παρενθεσίας από ζευγάρια ανδρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Οπτική Γωνία / «Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Η μαζική χρήση AI για τη δημιουργία εικόνων με την αισθητική του Studio Ghibli ανοίγει ξανά τη συζήτηση για το ποια είναι τα όρια της αντιγραφής στην τέχνη. Γιορτάζουμε την προσβασιμότητα ή κηδεύουμε τη δημιουργία;
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ