To tweet του Έλον Μασκ για την Τέιλορ Σουίφτ είναι χειρότερο απ' ότι νομίζεις

Χχ Facebook Twitter
Απειλώντας την Taylor με εγκυμοσύνη, ο Elon παραδέχεται ότι η τελευταία έχει δίκιο.
0

Τα γεγονότα

13 Ioυλίου: Ο Elon Musk δηλώνει δημόσια την υποστήριξή του στον Donald Trump με το παρακάτω tweet. Oι Αμερικανικές εκλογές φαινόταν πως θα κρίνονταν από την ψήφο των πολιτών μεταξύ του Joe Biden και του Donald Trump. Λόγω debate που είχε προηγηθεί, η δημοφιλία του Trump έμοιαζε να αυξάνεται. Ο αντίπαλός του είχε απογοητεύσει πολύ κόσμο και έμοιαζε ανίσχυρος.

21 Ioυλίου: Ο Joe Biden παραιτείται απρόσμενα. Τον διαδέχεται η Kamala Harris. Η Harris διαθέτει μία σειρά ιδιοτήτων που είναι πολιτικά φορτισμένες στις ΗΠΑ: είναι νεότερη από τον προκάτοχό της -μέρος της καμπάνιας κατά του Biden είχε να κάνει με το ότι “τα’χει χάσει λόγω ηλικίας”-είναι Αμερικανίδα μικτής εθνικότητας με γονείς που κατάγονται από τη Τζαμάικα και την Ινδία και παράλληλα, είναι γυναίκα. Αυτό σημαίνει ότι η αφήγηση που είχε χτιστεί για να κατακερματιστεί το πρόσωπο του Biden δεν μπορεί απλώς να αλλάξει στόχο. Πρέπει ν’αλλάξει εξ ολοκλήρου και αυτό πρέπει να γίνει γρήγορα.

22 Ιουλίου: H αγαπητή μεταξύ γυναικείου/γκέι/κουήρ/ κοινού Charli XCX κάνει το tweet “Kamala IS brat” κάτι που οδήγησε σε μια τεράστια εκστρατεία στο TikTok υπέρ της Kamala από το λογαριασμό “Kamala HQ” οποίος στο παρελθόν έφτιαχνε περιεχόμενο σχετικά με τον Biden. H εκστρατεία αυτή συνδέει κοριτσίστικες και γκέι ποπ αναφορές σύγχρονης κουλτούρας με το πρόσωπο της Kamala. Μετά την Charli XCΧ, το πρόσωπο της υποψήφιας προέδρου των ΗΠΑ συνδέεται στο TikTok με την αδιανότη επιτυχία του κομματιού “Good Luck Babe” της Chapell Roan. Ένα σχόλιο αρχίζει να κάνει το γύρο του διαδικτύου: αν η Taylor Swift στηρίξει Kamala, οι εκλογές έχουν τελειώσει.

6 Αυγούστου: Το ίντερνετ, πεινασμένο για τη σύνδεση μεταξύ Taylor και Kamala, συνάγει την στήριξή της από την έβδομη φωτογραφία αυτού του carousel. Η φωτογραφία δείχνει μια γυναικεία φιγούρα που κατευθύνεται προς ένα σημείο του σκηνικού. Κατά πάσα πιθανότητα τραγουδίστρια ή εργαζόμενη στη συναυλία. Αν και μάλλον επρόκειτο περί ευσεβούς πόθου, γίνεται χαμός και η φωτογραφία θεωρείται αμέσως είτε “σαφής δήλωση”-απ’τις σκληροπυρηνικές Swifties-είτε προφητεία. Παρά το γεγονός ότι η φωτογραφία πιθανώς να ήταν απλή σύμπτωση, μέρος του ίντερνετ φέρεται σαν η στήριξη να έχει ήδη έρθει παράγοντας τα σχετικά memes και AI βίντεο.

11 Σεπτεμβρίου: Η Taylor Swift δηλώνει ότι θα ψηφίσει Kamala Harris. Το post έχει πάνω από 10εκ likes σε μία ημέρα. Στο κείμενο στήριξης δηλώνει ότι μεταξύ άλλων θα την υποστηρίξει επειδή επέλεξε τον Tim Walz για υποψήφιο Αντιπρόεδρο, ο οποίος “υποστηρίζει το ΛΟΑΤΚΙ+ κίνημα, την εξωσωματική γονιμοποίηση και το δικαίωμα της γυναίκας στην αυτοδιάθεση για δεκαετίες”. Υπογράφει ως “Childless Cat Lady”.

11 Σεπτεμβρίου: O Elon Musk αναρτά, μετά την ανάρτηση της Taylor Swift, και μετά από αρκετά tweets στον λογαριασμό του σχετικά με το πώς τα media στηρίζουν την “αριστερά”, το εξής: “Εντάξει Taylor… κέρδισες…θα σου δώσω ένα παιδί και θα προστατεύσω τις γάτες σου με τη ζωή μου”.

Eδώ τελειώνουν τα γεγονότα.

Συμβολισμοί και Culture Wars

Αυτή τη στιγμή, οι Αμερικανικές εκλογές θυμίζουν το “Αγόρια Ιππότες, Κορίτσια Μαύρες Κότες”. Οι Ρεπουμπλικάνοι φτιάχνουν βίντεο που βγάζουν υστερική την Kamala, γράφουν κατεβατά για την καταστροφή της οικογένειας, της πατρίδας και του Κοινοβουλίου αν βγει και ουσιαστικά σκιαγραφούν μια εικόνα “εκθήλυνσης” των ΗΠΑ σε περίπτωση εκλογής της.

Η δε Kamala και το επιτελείο της, αντί να κάνουν αυτό που κάνουν συνήθως οι γυναίκες υποψήφιες που είναι το να φανούν αρρενωπές και σεξουαλικά ουδέτερες, κάνουν ό,τι περνάει απ’το χέρι τους για να ταυτίσουν το πρόσωπο της Harris με το “κοριτσίστικο”. Η καμπάνια τους στα social είναι βασισμένη σε girlypop αναφορές, φτιάχνουν viral περιεχόμενο που είναι τρομερά relevant και επιτέλους, μιλάνε ορθάνοιχτα για τον “αναπαραγωγικό πόλεμο”. Οι γυναίκες έχουν χάσει το δικαίωμα στην έκτρωση.

Ενώ θα ήταν υπέροχο να είμαστε σε άλλο ιστορικό σημείο, οι Αμερικανικές εκλογές φαίνεται να είναι “άντρας vs γυναίκα” περισσότερο από ποτέ.

H Kamala είναι εντελώς υπέρ της έκτρωσης, υπέρ της γυναικείας αυτοδιάθεσης και δεν κρύβει καθόλου ότι είναι γυναίκα και ασχολείται με γυναικεία ζητήματα. Όταν της έγινε ένα ερώτηση από δημοσιογράφο για το skincare που ακολουθεί, αντί να απαντήσει ότι δεν είναι πολιτικό ερώτημα, αντί να πει ότι δεν θέλει ν’απαντήσει, απλώς είπε τι κάνει και προχώρησε τη συζήτηση. Δεν προσπαθεί να πάρει πόντους παρά το ότι είναι γυναίκα. Δεν θέλει ν’αποσυνδεθεί απ’τις “γυναικείες συμπεριφορές”. Βγαίνει στον πολιτικό στίβο προτάσσοντας τη γυναικότητά της.

Με αυτό τον τρόπο, έχει κερδίσει τις καρδιές των στρέιτ/γκέι/μπάι γυναικών και μερίδας των γκέι αντρών. Η δε σύνδεση με μπάι και λεσβίες διάσημες τραγουδίστριες της ποπ, σε συνδυασμό με το brat summer, της έδωσε μια γιγάντια ώθηση σε νεανικά κοινά. Και η Taylor, με ένα ιστορικό συχνής αλλαγής συντρόφων, που έχει χρησιμοποιηθεί πολύ εναντίον της, ήρθε και το επισφράγισε. Υπογράφοντας “Childless Cat Lady”, πήρε μια βρισιά που χρησιμοποιούν οι άντρες για να υποτιμήσουν τις γυναίκες και τη φόρεσε περήφανα δηλώνοντας ότι αδιαφορεί.

Άσχετα από το τι πρεσβεύει σε μια γκάμα πολιτικών ζητημάτων-τη στάση της απέναντι στο σωφρονιστικό σύστημα, για παράδειγμα ή το τι πιστεύει για τη διαχείριση της αγροδιατροφικής κρίσης στις ΗΠΑ, η Kamala-που θέλει να την λέμε Kamala όπως λέμε Madonna- έχει έρθει να στήσει ένα τεράστιο ιδεατό περήφανο μουνί με φούξια πον πον και φωτάκια απέναντι στον βαρύ, κουρασμένο φαλλό που θέλει να βάλει τις γυναίκες στην κουζίνα να γεννάνε παιδιά και να εγκυμονούν τους εργάτες της πατρίδας.

Taylor x Kamala

Και η Taylor συμφωνεί. Η καλλιτέχνιδα που ενισχύει το ΑΕΠ των περιοχών που επισκέπτεται και έχει βγάλει το “The Man” για να θίξει τον άνισο τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται οι άντρες και οι γυναίκες ως προς τη συμπεριφορά τους, κάνει λόγο για την σχέση μεταξύ εκλογής Kamala/Walz και γυναικών. Μόνο. Kαι το κάνει με μια οπτική αναφορά μεγάλης σημασίας: φωτογραφίζεται με τη γάτα της. Αυτό με το οποίο οι άντρες απειλούν τις γυναίκες. Ότι αν συνεχίσουν με το φεμινισμό και δε συμμορφωθούν, αν συνεχίσουν να είναι δύσκολες, θα μείνουν μόνες με τις γάτες τους. Παίρνει την πολιτισμική αναφορά και της αλλάζει το πρόσημο.

Αμέσως, η άλλη πλευρά, που εκπροσωπεί ο Elon Musk, κάνει αυτό που κάνει πάντα: πάει να βάλει την Taylor/γυναίκα στη θέση της. Και η θέση της είναι η εγκυμοσύνη και το να χρειάζεται προστασία. Ενώ θα ήταν υπέροχο να είμαστε σε άλλο ιστορικό σημείο, οι Αμερικανικές εκλογές φαίνεται να είναι “άντρας vs γυναίκα” περισσότερο από ποτέ. Οι γυναίκες δεν θέλουν να υποχρεώνονται να γεννάνε. Οι γυναίκες δεν θέλουν το project 2025. Oι γυναίκες θέλουν πρόσβαση σε αντισύλληψη. Και ο Εlon, ηθελημένα ή αθέλητα, “απειλεί” την Taylor με ένα tweet που μεταφράζεται σαν “χαχα θες αυτοδιάθεση, θα σ’αφήσω έγκυο, χαχα λολ”.

Το “σημαίνον” και η σημασία του context

To tweet του Elon ήδη έχει χαρακτηριστεί “ευφυές, πολυπίπεδο χιούμορ” απ’τους υποστηρικτές του. Είναι αναμενόμενο κάθε επίθεση προς γυναίκα να μεταφράζεται σε δεύτερο χρόνο σαν άκακο αστείο. Αυτό που μου φαίνεται διαφορετικό στην προκειμένη περίπτωση είναι το πόσο προφανής είναι αυτή η διαδικασία.

Η “άλλη πλευρά”, αυτή τη φορά, είναι άπειρος κόσμος. Δεν είναι μια μικρή μερίδα φεμινιστριών ή μια μικρή μερίδα Swifties. Με αφορμή τις αντιδράσεις στο tweet που έκαναν λόγο για “αηδιαστική απειλή” μέχρι “δήλωση απόπειρας βιασμού στο Twitter”, η επιθετικότητα δεν πείθει την κοινή γνώμη ότι πρόκειται γι’αστείο.

Το ποιος είναι και τι πρεσβεύει ο Elon Musk το ξέρουμε. Όμως από την απάντηση, μαθαίνουμε ποιες είναι και τι πρεσβεύουν άλλες μερίδες της κοινωνίας που -ειδικά οι νεότερες- δεν ασχολούνται τόσο πολύ με την καθημερινή πολιτική. Πάρα πολύς κόσμος μοιάζει μπουχτισμένος και ταυτόχρονα αποφασισμένος να μη δει επόμενη θητεία Trump. Απειλώντας την Taylor με εγκυμοσύνη, ο Elon παραδέχεται ότι η τελευταία έχει δίκιο.

Και το tweet του μεταφράζεται πια ευθέως σαν “εγώ και όσα υποστηρίζω είμαστε αυτού του επιπέδου. Ψηφίστε Kamala”.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Πράγματι, μεγάλος αριθμός των Ένορκων Διοικητικών Εξετάσεων καταλήγουν σε απαλλακτικά πορίσματα»

Οπτική Γωνία / Οι ΕΔΕ στην Ελλάδα: Πόσες καταλήγουν σε απαλλακτικά πορίσματα;

Πότε διενεργείται μια Ένορκη Διοικητική Eξέταση; Είναι αλήθεια ότι μεγάλος αριθμός ΕΔΕ καταλήγουν στο αρχείο και τι πρέπει να αλλάξει στο ρυθμιστικό πλαίσιο; Μιλά στη LiFO ο δικηγόρος στον Άρειο Πάγο, Νίκος Βιτώρος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές Κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Ρεπορτάζ / Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Μια κραυγαλέα κατάχρηση του θεσμού των ενεργειακών κοινοτήτων στα Ακαρνανικά Όρη αμαυρώνει τον θεσμό, παρακάμπτει την περιβαλλοντική νομοθεσία και αποκαλύπτει την αδυναμία της διοίκησης να ελέγξει την επιχειρηματική δραστηριότητα που βλάπτει το περιβάλλον και την οικονομία.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Τελικά αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά θα σωθούν οι γυναίκες απ’ το trafficking; 

Οπτική Γωνία / Τελικά, αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά, θα σωθούν οι γυναίκες από το trafficking; 

Τι αλλάζει με την τροποποίηση Φλωρίδη για την παρένθετη κυοφορία και γιατί ο όρος «παρένθετη μητρότητα» είναι λάθος; Η νομικός Μαριάννα Βασιλείου λύνει όλες μας τις απορίες.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Οπτική Γωνία / Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Πολιτικός «παντός καιρού», κυνικός, αλαζόνας, οπορτουνιστής, οπισθοδρομικός με εκσυγχρονιστικό προσωπείο, γίνεται όλο και περισσότερο «βασιλικότερος του βασιλέως» μετά τη μετεγγραφή του στο κυβερνητικό στρατόπεδο, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τις δηλώσεις του για τα Τέμπη, τον νέο Π.Κ. και τη χρήση της παρενθεσίας από ζευγάρια ανδρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Οπτική Γωνία / «Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Η μαζική χρήση AI για τη δημιουργία εικόνων με την αισθητική του Studio Ghibli ανοίγει ξανά τη συζήτηση για το ποια είναι τα όρια της αντιγραφής στην τέχνη. Γιορτάζουμε την προσβασιμότητα ή κηδεύουμε τη δημιουργία;
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
ειρήνη

Οπτική Γωνία / Η αδιάκοπη βία και ο ορίζοντας που έχει εξαφανιστεί

«Αυτό που με έχει επηρεάσει περισσότερο μετά την επιστροφή μας δεν είναι οι ελλείψεις, αλλά η παντελής απουσία χρώματος. Τα πάντα είναι γκρίζα. Το μόνο που βλέπεις είναι σκόνη, μισοκατεστραμμένα σπίτια, σοκάκια κομμένα ανάμεσα στα μπάζα»¹.
ΧΑΡΗΣ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ
Γιατί η δίκη Φιλιππίδη θα πρέπει να διδάσκεται σε όλες τις νομικές σχολές;

Οπτική Γωνία / Γιατί η δίκη Φιλιππίδη θα πρέπει να διδάσκεται σε όλες τις νομικές σχολές;

Από τις ερωτήσεις του Εισαγγελέα έως την έμπρακτη στήριξη των ηθοποιών, η δίκη Φιλιππίδη βρίθει πατριαρχικών συμβολισμών και συμπυκνώνει ένα μέρος της φεμινιστικής θεωρίας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Δημοτικό Θέατρο Ολύμπια: Πού το πάει ο δήμος Αθηναίων;

Ρεπορτάζ / Τι περίεργο συμβαίνει με το Δημοτικό Θέατρο Ολύμπια;

Είναι fake news το νέο άνοιγμα που επιχειρεί ο δήμος Αθηναίων με μεγάλο όμιλο θεατρικών επιχειρήσεων; Τι επιδιώκει ο επιχειρηματίας και πόσο υπαρκτός είναι ο κίνδυνος για τον πολιτιστικό οργανισμό να μετατραπεί σε εμπορική επιχείρηση.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η ταινία του Λάνθιμου μάς πείραξε και όχι η σχέση μας με το παρελθόν;

Οπτική Γωνία / Η ταινία του Λάνθιμου μάς πείραξε και όχι η σχέση μας με το παρελθόν;

Η άρνηση του ΚΑΣ να παραχωρηθεί η Ακρόπολη στον Γιώργο Λάνθιμο για τα γυρίσματα της νέας του ταινίας εγείρει πολλά ερωτήματα για τον τρόπο που βλέπουμε τα μνημεία και το τι θεωρούμε πολιτιστικό κεφάλαιο σήμερα.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
ΕΠΕΞ Πεθαίνοντας στο πεζοδρόμιο…

Ακροβατώντας / Πεθαίνοντας στο πεζοδρόμιο

Το τραγικό περιστατικό στη Θήβα δεν είναι από αυτά που αποκαλούνται τυχαία γεγονότα. Πρόκειται για ένα από αυτά που συμβαίνουν συχνά, τα οποία απασχολούν την επικαιρότητα και τα ΜΜΕ, συνήθως επιδερμικά, μέχρι να ξεχαστούν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ