Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα

Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
4

Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Σιλβί Γκιλέμ - Ακραμ Καν

Είναι μια από τις μεγαλύτερες χορεύτριες όλων των εποχών. Η μεγαλύτερη της εποχής μας. Αντισυμβατική και ασυμβίβαστη η Σιλβί Γκιλέμ, δεν έπαψε ποτέ να εξελίσσεται. Είναι ίσως η μοναδική χορεύτρια κλασικού μπαλέτου που μεταπήδησε στο σύγχρονο χορό και υπηρετεί το είδος με τόση ένταση, πυκνότητα, ποιότητα και επιτυχία.

 

Για τη Σιλβί Γκιλέμ, πριν από κάθε εμφάνισή της, σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, γράφονται χιλιάδες σελίδες. Στην πραγματικότητα πέραν της εκρηκτικής εξόδου της από την Όπερα του Παρισιού και τις ηχηρές αρνήσεις της στην αρχή της καριέρας της, γνωρίζουμε πολύ λίγα για την ισχυρή προσωπικότητά της.

Τα χρόνια που μεσολάβησαν από τότε μέχρι σήμερα τα έχει περάσει μέσα σε ένα πυκνό πρόγραμμα σκληρής δουλειάς. Πότε-πότε αφήνει μια χαραμάδα για να μιλήσει για την Ιαπωνία, την αγγειοπλαστική, την κηπουρική, αυτά που θέλει να καταφέρει να κάνει όταν κάποια στιγμή αποσυρθεί.

Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
«Μαργαρίτα και Αρμάνδος»
Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Στην Ιαπωνία

Μπορεί να λέει όχι όποτε θέλει, να καθορίζει μόνη της τις εμφανίσεις και το πρόγραμμά της, να έχει απόλυτες απόψεις, αλλά είναι η πρώτη τη γυναίκα στο χορό που κατόρθωσε να αρθρώσει τις απαιτήσεις της. «Σε ολόκληρη την ιστορία του χορού οι χορεύτριες επιτρεπόταν να έχουν τα καπρίτσια τους, ενώ οι χορευτές είχαν τις πραγματικές απαιτήσεις. Από την άλλη, όταν μία γυναίκα εμφανίζεται ν' απαιτεί, της κολλάνε αμέσως ταμπέλες» δηλώνει συχνά.

 

Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Κεραμική η μεγάλη της αγάπη μαζί με την κηπουρική

Η Σιλβί Γκιλέμ θεωρεί τον κλασικό χορό μεγαλειώδη. Όμως, το ανήσυχο πνεύμα της δε μπορεί να περιοριστεί στο περιορισμένο ρεπερτόριό του. Ψάχνει πάντα για τον τέλειο ρόλο και στην περιπέτεια του σύγχρονου χορού προχωρεί με εφόδιο την πείρα και τα προσόντα της για να εκφράσει με μεγαλύτερη ελευθερία τα συναισθήματά της.

Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter

Γεννήθηκε το 1965 στο 11ο Διαμέρισμα, μία εργατική περιοχή στο Παρίσι, από πατέρα μηχανικό σε γκαράζ και μητέρα γυμνάστρια. Το 1976 το όνομά της είχε συμπεριληφθεί στη λίστα της εθνικής ομάδας ενόργανης γυμναστικής της Γαλλίας για τους Ολυμπιακούς του Μόντρεαλ.

 

«Όταν ήμουν παιδί, και έγινα 11 ήξερα ότι όλα θα τελείωναν με τη γυμναστική. Επιπλέον ήξερα ότι η καριέρα μου στη γυμναστική θα τελείωνε μετά την εφηβεία. Έτσι αποφάσισα να ασχοληθώ με το χορό που θα διαρκούσε περισσότερο, αν και δεν είχα το σκέρτσο που έχουν όλα τα μικρά κορίτσια όταν θέλουν να γίνουν μπαλαρίνες. Από τη γυμναστική είχα έτοιμο σώμα για μπαλέτο. Άρχισα να χορεύω πολύ σύντομα. Είχα δυνατά χέρια από τη γυμναστική και έτσι ανέπτυξα μια τεχνική για να κρατήσω λεπτά τα χέρια μου και να αναπτύξω την τέλεια σιλουέτα. Μακριά πόδια, ευελιξία, δύναμη, μαλακά χέρια, έκφραση. Αρμονία».

Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Γυμναστικές επιδείξεις

Μπαίνει στην Οπερα του Παρισιού και στα 19 της ανακηρύσσεται etoile από τον Νουρέγιεφ, μετά την ερμηνεία της στη «Λίμνη των Κύκνων». Το δίδυμο Νουρέγιεφ - Γκιλέμ φέρνει την Όπερα του Παρισιού στο προσκήνιο. Δυο ντίβες του χορού, εξίσου ταλαντούχες, συνεπαρμένες, επίμονες, απαιτητικές.

 

Τον Οκτώβριο του 1986 χορογραφεί ξανά την Cinderella. Μόνο για εκείνη. Την σκηνοθέτησε και ουσιαστικά έγινε ο Πυγμαλίωνάς της. Εκείνη όμως ήξερε ότι δε μπορούσε να είναι υπάκουη και πειθήνια. Ο Νουρέγιεφ λάτρευε τον ατίθασο τρόπο της, έναν τρόπο που του έμοιαζε.

 

Στη ζωή της ο Ρούντολφ Νουρέγιεφ ήταν τα πάντα: μέντορας, πατέρας. Δεν υπάρχει συνέντευξη να μην αναφέρεται σε αυτόν. Για την πίστη που της έδειξε, για τα μαθήματα που πήρε από αυτόν στην ζωή και τη σκηνή. Πάντοτε τον αποκαλεί «τελευταίο Θεό του χορού». 

Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Μάθημα χορού
Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Στη σχολή της Οπερας του Παρισιού


Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Λίμνη των κύκνων με τον Ρούντολφ Νουρέγιεφ

Η πόρτα για την ελευθερία της άνοιξε από δυο πρωτοπόρους καλλιτέχνες: τον Ουίλιαμ Φορσάϊθ και τον Μπομπ Ουίλσον, οι οποίοι δεν ήξεραν εκείνη τη στιγμή το δρόμο που της ανοίγουν. Με αυτές τις συνεργασίες συνειδητοποίησε τι θα μπορούσαν να προσφέρουν οι χωρίς όρια ευκαιρίες στο κλασικό μπαλέτο. Η μπαλαρίνα με την τιάρα μεταμορφώνεται σε μυστηριώδες πρόσωπο στο Μαρτύριο του Αγίου Σεβαστιανού, ενώ δίνει ζωή σε μια από τις ριζοσπαστικές χορογραφίες του Φορσάϊθ, το In the Middle somewhat elevated.

Νουρέγιεφ, Ουίλσον, Φορσάϊθ της δίδαξαν ότι δεν ανήκει σε κανέναν άλλο παρά στον εαυτό της. Το 1989 απλώς αποχώρησε από την Όπερα του Παρισιού. Έπρεπε να καθορίσει τη μοίρα και το πεπρωμένο της. «Είχα φτάσει σε τέτοιο σημείο ασυνεννοησίας με τους ανθρώπους της Οπερας, που δεν υπήρχε γυρισμός. Θα ήταν αυτοκτονικό. Για να επιβιώσω και να ανοιχτώ στον κόσμο θα έπρεπε να σπάσω τον τοίχο της ανοησίας που στεκόταν στο δρόμο μου και ποτέ να μην κοιτάξω πίσω».


Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Με τον Ρούντολφ Νουρέγιεφ σε διακοπές
 

Όταν μεταπήδησε στο London Royal Ballet της έδωσαν ό,τι ζήτησε. 25 παραστάσεις τον χρόνο. Η μετακίνησή της αυτή έγινε αιτία να ζητηθούν ευθύνες από τον Ζακ Λανγκ, τότε υπουργό Πολιτισμού. Η Σιλβί Γκιλέμ, 24 μόλις ετών, έγινε πολιτικό θέμα στη γαλλική βουλή. Όμως γίνεται και πρώτο θέμα στις αγγλικές εφημερίδες.

Οι Άγγλοι άρχισαν να την αποκαλούν «Miss No». Είναι το παρατσούκλι που της έδωσε ο διευθυντής του Royal Βallet Άντονι Ντόουελ, όταν αρνήθηκε να κάνει σχεδόν τα πάντα από όσα της πρότεινε.

Κλείνεται στον εαυτό της και για πολλά χρόνια δεν είναι προσβάσιμη. Της πήρε πολλά χρόνια να συνηθίσει να δίνει συνεντεύξεις.


Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Το μαρτύριο του Αγίου Σεβαστιανού/ σκηνοθεσία Μπομπ Γουίλσον
 


Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Με τις πουέντ
 

  

Η Γκιλέμ είναι πολύ μακριά από κάθε σύγκριση. Το ότι είναι ξεχωριστή αποτελεί ένα απλό γεγονός. Μόλις πατάει το πόδι της στη σκηνή, ό, τι κιτς και συναφές έχει να κάνει με το κλασικό μπαλέτο εξαφανίζεται σαν από θαύμα. Αυτό έχει να κάνει με την απόφαση να υιοθετήσει τη δική της προσωπικότητα, αντίθετη από την «κλασική» εικόνα των χορευτών του 19ου αιώνα.

Σε πολύ νεαρή ηλικία είχε δει τον Νουρέγιεφ να διασκευάζει μπαλέτα, να δέχεται σκληρή κριτική για τους νεωτερισμούς του στις παραδοσιακές χορογραφίες. Ο Νουρέγιεφ δεν έδινε δεκάρα για όλα αυτά. Η Γκιλέμ αποφάσισε να ακολουθήσει το παράδειγμά του.

Θέλει να είναι δημοφιλής αλλά με την πιο ευγενική έννοια του όρου. Κάθε φορά δηλώνει ότι δε θέλει να έχει σχέση με τη λέξη σταρ. Την ενδιαφέρει μόνο η σκληρή δουλειά.

Υπάρχει ένα μυστηριώδες παράδοξο στη ζωή της Γκιλέμ. Είχε ανεπτυγμένη την έκτη αίσθηση προκειμένου να επιβιώνει σε εχθρικά περιβάλλοντα. Παρόλα αυτά ήταν πάντα ντροπαλή και σιωπηλή. Η θέλησή της όμως πανίσχυρη. Δεν είναι εύκολο να είσαι η Σιλβί Γκιλέμ. Δεν είναι εύκολο να είσαι μια γυναίκα που λέει όχι σε καθετί ακόμα και στο χορό, όταν αισθάνεται ότι μια κατάσταση πηγαίνει ενάντια στην εσώτερή της φύση.

Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Στο Τσέλσι


Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter

«Οι άνθρωποι ίσως πιστεύουν ότι είμαι εγωπαθής». Αλλά δεν είναι αυτό για το οποίο φοβάται. Τα πράγματα εξελίσσονται γρήγορα γύρω της. Και είναι πολύ μοναχικά εκεί ψηλά. Δωμάτια ξενοδοχείων, αεροδρόμια, βαλίτσες. Φτιάχνει μόνη της το πρόγραμμα χορού της για να έχει την ελευθερία της επιλογής. Δεν έχει καμία σημασία αν δουλεύει στην Ιαπωνία, την Ιταλία, το Παρίσι, τη Νέα Υόρκη. Αυτό για το οποίο ενδιαφέρεται είναι να είναι σε τέλεια φυσική κατάσταση. Η ανατομία της είναι το πεπρωμένο της.

Μέχρι σήμερα ο προσωπικός διάλογος με το σώμα της μοιάζει με μάχη. «Αν θέλεις το τέρας να διαρκέσει θα πρέπει να το αφήσεις να ξεκουραστεί» λέει. «Είμαι εδώ για να επιβεβαιώσω ότι η μηχανή θα αποδώσει τα μέγιστα και όχι για να το παίξω πριμαντόνα». Το ίδιο το σώμα της την υποστηρίζει, αλλά όπως λέει, θα ήταν τελείως παράλογο να σκεφθεί ότι μια πενηντάχρονη θα εξακολουθούσε να είναι καλή στη «Λίμνη των κύκνων". Υπάρχουν πράγματα που πρέπει να σκέπτεσαι και να προετοιμάζεσαι γι' αυτά.

Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Με ένα κοστούμι του Μιγιάκε


Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter


Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter

Η Σιλβί Γκιλέμ φοβίζει τους χορογράφους. Όλοι όσοι έχουν έρθει σε επαφή μαζί της γνωρίζουν ότι η δύναμη της γοητείας της προέρχεται από την ικανότητά της να χορεύει το ρόλο της εύθραυστης ηρωίδας με τη δύναμη ενός αγοριού και την διανοητική δύναμη ενός ατόμου που εξουσιάζει απολύτως το σώμα και το πνεύμα της.

Οι μεγάλοι χορογράφοι τη λάτρεψαν. Περισσότερο από όλους ο Μορίς Μπεζάρ ο οποίος έμοιαζε με την Γκιλέμ. Και αυτός αναζήτησε την ελευθερία του μακριά από τη Γαλλία πρώτα στις Βρυξέλλες και μετά στη Λωζάνη. Και οι δυο ανήκουν στην τέχνη του χορού περισσότερο από όσο σε μια χώρα ή μια σχολή. Οι συνεργασίες τους έμειναν στην ιστορία.

 

 

Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter

 

Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Πρόβες στο Ηρώδειο

Ο χορός στην ωριμότητα; Γιατί δεν δημιουργεί μια ομάδα; Μια σχολή; Ακριβώς όπως οι δάσκαλοι του Καμπούκι, η Γκιλέμ υποστηρίζει ότι η αντίληψη του θανάτου είναι πολύ πιο σημαντική από τον πραγματικό θάνατο.

 

«Αυτοί οι δάσκαλοι καταλαβαίνουν τη δύναμη των λουλουδιών που βρίσκονται μέσα σε μια μπαλαρίνα. Λένε ότι τα πέταλα της κερασιάς πέφτουν απαλά, ενώ τα πέταλα της παιώνιας πέφτουν θαρραλέα και ξαφνικά».

 

Απόψε μηδενίζει και ξεκινά από την αρχή. Στη σκηνή με την εκπληκτική της τεχνική, τη χάρη, την εξωπραγματική ταχύτητα και ισορροπία της. Με την ισχυρή της προσωπικότητα.

 

Και είναι ίσως η μοναδική χορεύτρια του βεληνεκούς της που μπορεί να φορέσει σανδάλια, χωρίς να ντρέπεται για τα δάχτυλά της.

 

Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
La Luna σε χορογραφία Μορίς Μπεζάρ


Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter


Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Δον Κιχώτης σε χορογραφία Νουρέγιεφ

 

Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Bye σε χορογραφία Ματς Εκ
Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Mε τον Νικολά λε Ρις Στη χορογραφία του Φόρσάιθ Rearray
Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Wet woman σε χορογραφία Ματς Εκ
Το τελευταίο αντίο της Σιλβί Γκιλέμ στην Αθήνα Facebook Twitter
Με τον Ράσελ Μάλιφαντ Push

Σιλβί Γκιλέμ / Ματς Εκ / Smoke

Σιλβί Γκιλέμ / Ακραμ Καν / Sacred Monsters

Σιλβί Γκιλέμ/ Ράσελ Μάλιφαντ / Push

 


Μπολερό σε χορογραφία Μωρίς Μπεζάρ

 


Ένα φιλμ σε σύλληψη της Σιλβί Γκιλέμ

 

 

 

4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

3 σχόλια