Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου

Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
2
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

«Κύριε δημοσιογρίφε, κύριε δημοσιογρίφε, θα μου πάρετε μια συνέντευξη;». Ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει μόλις ολοκληρώσει την πρώτη γενική πρόβα του νέου ανεβάσματος του Καρυοθραύστη του που απαθανατίστηκε φωτογραφικά από τον φακό του Πάρι Ταβιτιάν για τη LiFO. Η δημιουργική αναταραχή της πρόβας έχει κοπάσει και οι χορευτές φορούν τα καθημερινά τους ρούχα. Ο Κωνσταντίνος χαλαρώνει και με καλεί να τα πούμε, χρησιμοποιώντας ατάκα από τον Θάνο το Κολοκυθάκι, τον ήρωα της Φρουτοπίας του Ευγένιου Τριβιζά που αποτελεί το τρίτο κατά σειρά θεατρικό πρότζεκτ με το οποίο ασχολείται τη φετινή σεζόν, μετά και το Rocky Horror Show. Τον ρωτώ πότε ξεκινά η Φρουτοπία και μου λέει στις 14. «Γενάρη;» επισημαίνω. «Όχι! Τώρα! Τι μήνα έχουμε τώρα; Έχω χάσει τους μήνες. Έχω και Έντα Γκάμπλερ στα σκαριά για μετά, και κάτι ακόμα που το κρατώ ως έκπληξη προς το παρόν».

Δεν να το παίζω ότι εδώ κάνω τον βαθιά σκεπτόμενο και παραδίπλα τον ελαφρύ. Το ίδιο κάνω παντού, προσπαθώ να δημιουργώ εκείνο το χαοτικό περιβάλλον που θα κάνει τους καλλιτέχνες με τους οποίους συνεργάζομαι να αισθανθούν απόλυτα εκτεθειμένοι και να βγάλουν τον καλύτερό τους εαυτό.

Το 2010, το πρώτο ανέβασμα της δικής του, ενήλικης βερσιόν στο κλασικό μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι -ένα σχόλιο για τη μοναξιά και τον καταναλωτισμό των Χριστουγέννων όπως τον βιώνει η ενήλικη, πλέον, ηρωίδα του παραμυθιού, η Κλάρα- είχε παρουσιαστεί με επιτυχία στο θέατρο Θησείο. Τον ρωτώ γιατί αποφάσισε να επανέλθει σε αυτό το πρότζεκτ για έξι μόλις παραστάσεις, εν μέσω των άλλων του δουλειών. «Γουστάρω πολύ την τριλογία του Τσαϊκόφσκι με την οποία έχω ασχοληθεί, την Ωραία Κοιμωμένη, τη Μνήμη των Κύκνων και τον Καρυοθραύστη. Ανέβασα την Ωραία Κοιμωμένη στο Κρατικό το 1999 και ήταν ο λόγος που μετακόμισα εκεί στη συνέχεια. Έκτοτε, ψάχνω απεγνωσμένα πώς θα την ξαναπαρουσιάσω. Η Μνήμη των Κύκνων ανέβηκε στη Θεσσαλονίκη, στη Λυρική, περιόδευσε σε όλο τον κόσμο. Τον Καρυοθραύστη επίσης θέλω να τον παρουσιάζω συχνά, είναι ένα έργο τρελό και οριακό, δεν ξέρεις αν αυτό που βλέπεις είναι παρωδία ή πραγματικότητα. Ταυτόχρονα νομίζω ότι διαθέτει μια πολύ σκληρή εσωτερικότητα που, όταν αναδύεται στο τέλος, καταδεικνύει ότι οι κόσμοι που εμείς πλάθουμε, είναι εκείνοι που μπορούν να μας απελευθερώσουν αλλά και να μας καταστρέψουν».

Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Ο Κωνσταντίνος Ρήγος backstage... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

Το παραμύθι του Τσαϊκόφσκι πρωτοπαρουσιάστηκε στην Αγία Πετρούπολη το 1892 κι έκτοτε, κάθε χρόνο παίζεται σε όλο τον κόσμο σε δεκάδες διαφορετικές αναγνώσεις. Πώς ο Κωνσταντίνος οραματίστηκε τη δική του εκδοχή; «Ήταν σαν απάντηση στον ίδιο μου τον εαυτό. Τα άλλα δύο μπαλέτα τα έκανα σε "μεγάλο μέγεθος" κι έτσι ήθελα αυτό να το φέρω σε μικρό και κλειστοφοβικό χώρο, ώστε η σχέση της μουσικής με τα σώματα να μην έχει αναλογία. Και στο κλασικό μπαλέτο φυσικά, ο τεράστιος όγκος της μουσικής ερμηνεύεται πάντα από έναν χορευτή ή μία χορεύτρια ή ένα pas de deux. Τα μεγάλα σύνολα είναι συνήθως για πιο αρμονικά θέματα. Ήθελα να δω τον Καρυοθραύστη έτσι, όχι μέσα από ένα μεγάλο σύνολο 15-20 ατόμων. Είναι κι αυτή η αίσθηση της μελαγχολίας των Χριστουγέννων - ένας άνθρωπος μόνος πρέπει να ανοίξει τα δώρα του. Η Κλάρα φαντασιώνεται τα δώρα της, οι άνθρωποι μεταμορφώνονται σε παιχνίδια τα οποία πλάθει με τον δικό της τρόπο ενώ παρακολουθεί τα πάντα σαν να βρίσκεται μέσα σε έναν εφιάλτη προσπαθώντας να διαλέξει τον πρίγκιπα. Τελικά καταλήγει σε μια κίνηση αυτοχειρίας, όχι προσπαθώντας να σκοτωθεί αλλά για να βάλει τέλος στην έννοια της παρθενίας της».

Στη συνέχεια ο Κωνσταντίνος μου εξηγεί ότι κατά τη μεταφορά του έργου από το Θησείο στο Rex, δεν το έχει πειράξει κι ότι η ουσία του παραμένει η ίδια. Σκηνογραφικά θα αλλάξει κάποιες λεπτομέρειες, ενώ δεν έχει αποφασίσει ακόμα αν η τελική εκδοχή που θα δούμε θα είναι άσπρη όπως στο παλιό ανέβασμα ή μαύρη που ταιριάζει περισσότερο στη σκηνή του Rex. Στον θίασο, έχει κρατήσει δύο από τα πέντε μέλη κι έχει αλλάξει τα άλλα τρία, εκ των οποίων και την πρωταγωνίστρια, αφού την ταλαντούχα τρανσέξουαλ χορεύτρια Μυρτώ Κοντονή που υποδυόταν την παλιά Κλάρα, έχει αντικαταστήσει η νεαρή Ιωάννα Αντώναρου. Τον ρωτώ πώς είναι η μετάβαση από τη Μυρτώ στην Ιωάννα. «Φυσιολογική» μου λέει. «Το έργο δεν έχει κάποια ειδική ανάγκη ως προς αυτό το κομμάτι. Η πρωταγωνίστρια είναι μια κοπέλα που προσπαθεί να φαντασιωθεί τη ζωή της».

Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

Ο Κωνσταντίνος Ρήγος ασχολείται από την αρχή της πορείας του με πολλά διαφορετικά μεταξύ τους πράγματα, όμως τα τελευταία δυο χρόνια βρίσκεται, θα μπορούσαμε να πούμε, σε έναν θεατρικό δημιουργικό οργασμό. Από τα Κόκκινα Φανάρια, μέχρι το Καμπαρέ και την Αρκαδία, οι παραστάσεις του σχολιάζονται ποικιλοτρόπως, σίγουρα όμως δεν περνούν απαρατήρητες. Παράλληλα, αναλαμβάνει αδιάκοπα και την καλλιτεχνική επιμέλεια ζωντανών μουσικών προγραμμάτων, καθώς και τη σκηνοθεσία βιντεοκλίπ για τραγουδιστές όπως η Πάολα και ο Γιώργος Μαζωνάκης. Αναρωτιέμαι πώς καταφέρνει να απομονώνει δημιουργικά το καθετί από αυτά και να μην τα μπλέκει μεταξύ τους. «Μάλλον έτσι είναι η ψυχοσύνθεσή μου, δεν μου κάνει κόπο να τα απομονώσω γιατί λειτουργούν για μένα ως τελείως διαφορετικά πράγματα που τα αντιμετωπίζω με τον ίδιο τρόπο. Όταν δουλεύω για κάποιον τραγουδιστή δεν βαριέμαι και δεν κάνω ξεπέτες. Προσπαθώ να βρίσκω κάθε φορά στοιχεία που να κάνουν το αποτέλεσμα ιδιαίτερο και πετυχημένο. Κρίνομαι συνέχεια εξαιτίας των επιλογών μου και είναι φυσιολογικό. Δεν προσπαθώ πάντως να αποδείξω τίποτα σε κανέναν, εκτός από τον εαυτό μου για τον οποίο νιώθω σίγουρος. Όταν το 2000 έκανα την Τρελή Ευτυχία με την Oktana, συνειδητοποίησα ότι για μένα το πιο σημαντικό είναι να κάνω αυτό που θέλω, ανεξαρτήτως αν αυτό θα κριθεί πετυχημένο ή αποτυχημένο. Τότε ηρέμησα σε σχέση με τον ανταγωνισμό και με όλους τους εξωγενείς παράγοντες. Όταν συνέχισα στο ΚΘΒΕ κι έπειτα στη Λυρική και το Εθνικό, ήταν σαν να άνοιγε μια πιο μεγάλη πόρτα κάθε φορά που έκλεινε η προηγούμενη. Θεωρώ λοιπόν ότι οι επιλογές μου ήταν υπέροχα σωστές, υπό την έννοια ότι αν δεν είχα ασχοληθεί με τους τραγουδιστές, δεν θα είχα τη δυνατότητα να κάνω όλες αυτές τις παραστάσεις τύπου Καρυοθραύστη και να τις κάνω με τον δικό μου τρόπο. Η ενασχόληση με τη μουσική βιομηχανία ξεκίνησε ως το μέσο για τα υπόλοιπα, αλλά στην πορεία έγινε αγάπη. Αλλιώς δεν θα το συνέχιζα, δεν μπορώ να ασχολούμαι με πράγματα που δεν μου αρέσουν. Γι' αυτό έφυγα κι από το ΚΘΒΕ, γιατί δεν μπορούσα να μπω στη διαδικασία να κάνω αυτό που θέλουν οι άλλοι. Θέλω -και το έχω καταφέρει- σε οποιονδήποτε χώρο παρουσιάζω κάτι, αυτό να φέρει ουσιαστικά την υπογραφή μου. Δεν το παίζω ότι εδώ κάνω τον βαθιά σκεπτόμενο και παραδίπλα τον ελαφρύ. Το ίδιο κάνω παντού, προσπαθώ να δημιουργώ εκείνο το χαοτικό περιβάλλον που θα κάνει τους καλλιτέχνες με τους οποίους συνεργάζομαι να αισθανθούν απόλυτα εκτεθειμένοι και να βγάλουν τον καλύτερό τους εαυτό».

Ο Καρυοθραύστης παρουσιάζεται στη σκηνή του Rex τις ημέρες των γιορτών και θέλω να κλείσουμε την κουβέντα μας με ένα σχόλιο του Κωνσταντίνου για το νόημα και τον συμβολισμό τους. «Ο Καρυοθραύστης διαδραματίζεται παραμονή Χριστουγέννων, μιας γιορτής που μπορεί να συνδέεται με την παράνοια του απόλυτου κιτς ή με την απόλυτα μοναχική απλότητα. Τι είναι για σένα τα Χριστούγεννα αισθητικά;» τον ρωτώ. «Εγώ δεν έχω πρόβλημα με το κιτς, το αφομοιώνω μέσα στο έργο μου. Σίγουρα είναι γιορτή μοναξιάς τα Χριστούγεννα τα οποία ωστόσο δεν έχω ζήσει ποτέ μοναχικά. Έχουν τη μελαγχολία της λάμψης. Η λάμψη είναι ποπ. Γι' αυτό και λειτουργούν έτσι και ο κόσμος κινείται γύρω από αυτό τον μύθο. Και φυσικά υπάρχει πάντα η ελπίδα της αναγέννησης, είτε με τον χριστιανικό είτε με τον κοσμικό είτε με οποιονδήποτε άλλο τρόπο το δεις».

Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

Info

Καρυοθραύστης

15, 16, 22, 23, 29, 30/12, 21:30

Rex (Πανεπιστημίου 48, 211 8000080)

Εισ.: € 15, 10.

Η παράσταση είναι ακατάλληλη για άτομα κάτω των 18 ετών.

Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Ο Κωνσταντίνος Ρήγος στην πλατεία του Rex... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Ο Κωνσταντίνος Ρήγος backstage... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Ο Κωνσταντίνος Ρήγος backstage... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια