Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου

Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
2
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

«Κύριε δημοσιογρίφε, κύριε δημοσιογρίφε, θα μου πάρετε μια συνέντευξη;». Ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει μόλις ολοκληρώσει την πρώτη γενική πρόβα του νέου ανεβάσματος του Καρυοθραύστη του που απαθανατίστηκε φωτογραφικά από τον φακό του Πάρι Ταβιτιάν για τη LiFO. Η δημιουργική αναταραχή της πρόβας έχει κοπάσει και οι χορευτές φορούν τα καθημερινά τους ρούχα. Ο Κωνσταντίνος χαλαρώνει και με καλεί να τα πούμε, χρησιμοποιώντας ατάκα από τον Θάνο το Κολοκυθάκι, τον ήρωα της Φρουτοπίας του Ευγένιου Τριβιζά που αποτελεί το τρίτο κατά σειρά θεατρικό πρότζεκτ με το οποίο ασχολείται τη φετινή σεζόν, μετά και το Rocky Horror Show. Τον ρωτώ πότε ξεκινά η Φρουτοπία και μου λέει στις 14. «Γενάρη;» επισημαίνω. «Όχι! Τώρα! Τι μήνα έχουμε τώρα; Έχω χάσει τους μήνες. Έχω και Έντα Γκάμπλερ στα σκαριά για μετά, και κάτι ακόμα που το κρατώ ως έκπληξη προς το παρόν».

Δεν να το παίζω ότι εδώ κάνω τον βαθιά σκεπτόμενο και παραδίπλα τον ελαφρύ. Το ίδιο κάνω παντού, προσπαθώ να δημιουργώ εκείνο το χαοτικό περιβάλλον που θα κάνει τους καλλιτέχνες με τους οποίους συνεργάζομαι να αισθανθούν απόλυτα εκτεθειμένοι και να βγάλουν τον καλύτερό τους εαυτό.

Το 2010, το πρώτο ανέβασμα της δικής του, ενήλικης βερσιόν στο κλασικό μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι -ένα σχόλιο για τη μοναξιά και τον καταναλωτισμό των Χριστουγέννων όπως τον βιώνει η ενήλικη, πλέον, ηρωίδα του παραμυθιού, η Κλάρα- είχε παρουσιαστεί με επιτυχία στο θέατρο Θησείο. Τον ρωτώ γιατί αποφάσισε να επανέλθει σε αυτό το πρότζεκτ για έξι μόλις παραστάσεις, εν μέσω των άλλων του δουλειών. «Γουστάρω πολύ την τριλογία του Τσαϊκόφσκι με την οποία έχω ασχοληθεί, την Ωραία Κοιμωμένη, τη Μνήμη των Κύκνων και τον Καρυοθραύστη. Ανέβασα την Ωραία Κοιμωμένη στο Κρατικό το 1999 και ήταν ο λόγος που μετακόμισα εκεί στη συνέχεια. Έκτοτε, ψάχνω απεγνωσμένα πώς θα την ξαναπαρουσιάσω. Η Μνήμη των Κύκνων ανέβηκε στη Θεσσαλονίκη, στη Λυρική, περιόδευσε σε όλο τον κόσμο. Τον Καρυοθραύστη επίσης θέλω να τον παρουσιάζω συχνά, είναι ένα έργο τρελό και οριακό, δεν ξέρεις αν αυτό που βλέπεις είναι παρωδία ή πραγματικότητα. Ταυτόχρονα νομίζω ότι διαθέτει μια πολύ σκληρή εσωτερικότητα που, όταν αναδύεται στο τέλος, καταδεικνύει ότι οι κόσμοι που εμείς πλάθουμε, είναι εκείνοι που μπορούν να μας απελευθερώσουν αλλά και να μας καταστρέψουν».

Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Ο Κωνσταντίνος Ρήγος backstage... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

Το παραμύθι του Τσαϊκόφσκι πρωτοπαρουσιάστηκε στην Αγία Πετρούπολη το 1892 κι έκτοτε, κάθε χρόνο παίζεται σε όλο τον κόσμο σε δεκάδες διαφορετικές αναγνώσεις. Πώς ο Κωνσταντίνος οραματίστηκε τη δική του εκδοχή; «Ήταν σαν απάντηση στον ίδιο μου τον εαυτό. Τα άλλα δύο μπαλέτα τα έκανα σε "μεγάλο μέγεθος" κι έτσι ήθελα αυτό να το φέρω σε μικρό και κλειστοφοβικό χώρο, ώστε η σχέση της μουσικής με τα σώματα να μην έχει αναλογία. Και στο κλασικό μπαλέτο φυσικά, ο τεράστιος όγκος της μουσικής ερμηνεύεται πάντα από έναν χορευτή ή μία χορεύτρια ή ένα pas de deux. Τα μεγάλα σύνολα είναι συνήθως για πιο αρμονικά θέματα. Ήθελα να δω τον Καρυοθραύστη έτσι, όχι μέσα από ένα μεγάλο σύνολο 15-20 ατόμων. Είναι κι αυτή η αίσθηση της μελαγχολίας των Χριστουγέννων - ένας άνθρωπος μόνος πρέπει να ανοίξει τα δώρα του. Η Κλάρα φαντασιώνεται τα δώρα της, οι άνθρωποι μεταμορφώνονται σε παιχνίδια τα οποία πλάθει με τον δικό της τρόπο ενώ παρακολουθεί τα πάντα σαν να βρίσκεται μέσα σε έναν εφιάλτη προσπαθώντας να διαλέξει τον πρίγκιπα. Τελικά καταλήγει σε μια κίνηση αυτοχειρίας, όχι προσπαθώντας να σκοτωθεί αλλά για να βάλει τέλος στην έννοια της παρθενίας της».

Στη συνέχεια ο Κωνσταντίνος μου εξηγεί ότι κατά τη μεταφορά του έργου από το Θησείο στο Rex, δεν το έχει πειράξει κι ότι η ουσία του παραμένει η ίδια. Σκηνογραφικά θα αλλάξει κάποιες λεπτομέρειες, ενώ δεν έχει αποφασίσει ακόμα αν η τελική εκδοχή που θα δούμε θα είναι άσπρη όπως στο παλιό ανέβασμα ή μαύρη που ταιριάζει περισσότερο στη σκηνή του Rex. Στον θίασο, έχει κρατήσει δύο από τα πέντε μέλη κι έχει αλλάξει τα άλλα τρία, εκ των οποίων και την πρωταγωνίστρια, αφού την ταλαντούχα τρανσέξουαλ χορεύτρια Μυρτώ Κοντονή που υποδυόταν την παλιά Κλάρα, έχει αντικαταστήσει η νεαρή Ιωάννα Αντώναρου. Τον ρωτώ πώς είναι η μετάβαση από τη Μυρτώ στην Ιωάννα. «Φυσιολογική» μου λέει. «Το έργο δεν έχει κάποια ειδική ανάγκη ως προς αυτό το κομμάτι. Η πρωταγωνίστρια είναι μια κοπέλα που προσπαθεί να φαντασιωθεί τη ζωή της».

Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

Ο Κωνσταντίνος Ρήγος ασχολείται από την αρχή της πορείας του με πολλά διαφορετικά μεταξύ τους πράγματα, όμως τα τελευταία δυο χρόνια βρίσκεται, θα μπορούσαμε να πούμε, σε έναν θεατρικό δημιουργικό οργασμό. Από τα Κόκκινα Φανάρια, μέχρι το Καμπαρέ και την Αρκαδία, οι παραστάσεις του σχολιάζονται ποικιλοτρόπως, σίγουρα όμως δεν περνούν απαρατήρητες. Παράλληλα, αναλαμβάνει αδιάκοπα και την καλλιτεχνική επιμέλεια ζωντανών μουσικών προγραμμάτων, καθώς και τη σκηνοθεσία βιντεοκλίπ για τραγουδιστές όπως η Πάολα και ο Γιώργος Μαζωνάκης. Αναρωτιέμαι πώς καταφέρνει να απομονώνει δημιουργικά το καθετί από αυτά και να μην τα μπλέκει μεταξύ τους. «Μάλλον έτσι είναι η ψυχοσύνθεσή μου, δεν μου κάνει κόπο να τα απομονώσω γιατί λειτουργούν για μένα ως τελείως διαφορετικά πράγματα που τα αντιμετωπίζω με τον ίδιο τρόπο. Όταν δουλεύω για κάποιον τραγουδιστή δεν βαριέμαι και δεν κάνω ξεπέτες. Προσπαθώ να βρίσκω κάθε φορά στοιχεία που να κάνουν το αποτέλεσμα ιδιαίτερο και πετυχημένο. Κρίνομαι συνέχεια εξαιτίας των επιλογών μου και είναι φυσιολογικό. Δεν προσπαθώ πάντως να αποδείξω τίποτα σε κανέναν, εκτός από τον εαυτό μου για τον οποίο νιώθω σίγουρος. Όταν το 2000 έκανα την Τρελή Ευτυχία με την Oktana, συνειδητοποίησα ότι για μένα το πιο σημαντικό είναι να κάνω αυτό που θέλω, ανεξαρτήτως αν αυτό θα κριθεί πετυχημένο ή αποτυχημένο. Τότε ηρέμησα σε σχέση με τον ανταγωνισμό και με όλους τους εξωγενείς παράγοντες. Όταν συνέχισα στο ΚΘΒΕ κι έπειτα στη Λυρική και το Εθνικό, ήταν σαν να άνοιγε μια πιο μεγάλη πόρτα κάθε φορά που έκλεινε η προηγούμενη. Θεωρώ λοιπόν ότι οι επιλογές μου ήταν υπέροχα σωστές, υπό την έννοια ότι αν δεν είχα ασχοληθεί με τους τραγουδιστές, δεν θα είχα τη δυνατότητα να κάνω όλες αυτές τις παραστάσεις τύπου Καρυοθραύστη και να τις κάνω με τον δικό μου τρόπο. Η ενασχόληση με τη μουσική βιομηχανία ξεκίνησε ως το μέσο για τα υπόλοιπα, αλλά στην πορεία έγινε αγάπη. Αλλιώς δεν θα το συνέχιζα, δεν μπορώ να ασχολούμαι με πράγματα που δεν μου αρέσουν. Γι' αυτό έφυγα κι από το ΚΘΒΕ, γιατί δεν μπορούσα να μπω στη διαδικασία να κάνω αυτό που θέλουν οι άλλοι. Θέλω -και το έχω καταφέρει- σε οποιονδήποτε χώρο παρουσιάζω κάτι, αυτό να φέρει ουσιαστικά την υπογραφή μου. Δεν το παίζω ότι εδώ κάνω τον βαθιά σκεπτόμενο και παραδίπλα τον ελαφρύ. Το ίδιο κάνω παντού, προσπαθώ να δημιουργώ εκείνο το χαοτικό περιβάλλον που θα κάνει τους καλλιτέχνες με τους οποίους συνεργάζομαι να αισθανθούν απόλυτα εκτεθειμένοι και να βγάλουν τον καλύτερό τους εαυτό».

Ο Καρυοθραύστης παρουσιάζεται στη σκηνή του Rex τις ημέρες των γιορτών και θέλω να κλείσουμε την κουβέντα μας με ένα σχόλιο του Κωνσταντίνου για το νόημα και τον συμβολισμό τους. «Ο Καρυοθραύστης διαδραματίζεται παραμονή Χριστουγέννων, μιας γιορτής που μπορεί να συνδέεται με την παράνοια του απόλυτου κιτς ή με την απόλυτα μοναχική απλότητα. Τι είναι για σένα τα Χριστούγεννα αισθητικά;» τον ρωτώ. «Εγώ δεν έχω πρόβλημα με το κιτς, το αφομοιώνω μέσα στο έργο μου. Σίγουρα είναι γιορτή μοναξιάς τα Χριστούγεννα τα οποία ωστόσο δεν έχω ζήσει ποτέ μοναχικά. Έχουν τη μελαγχολία της λάμψης. Η λάμψη είναι ποπ. Γι' αυτό και λειτουργούν έτσι και ο κόσμος κινείται γύρω από αυτό τον μύθο. Και φυσικά υπάρχει πάντα η ελπίδα της αναγέννησης, είτε με τον χριστιανικό είτε με τον κοσμικό είτε με οποιονδήποτε άλλο τρόπο το δεις».

Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

Info

Καρυοθραύστης

15, 16, 22, 23, 29, 30/12, 21:30

Rex (Πανεπιστημίου 48, 211 8000080)

Εισ.: € 15, 10.

Η παράσταση είναι ακατάλληλη για άτομα κάτω των 18 ετών.

Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Ο Κωνσταντίνος Ρήγος στην πλατεία του Rex... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Ο Κωνσταντίνος Ρήγος backstage... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Ο Κωνσταντίνος Ρήγος backstage... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Αντικείμενα»: Μια παράσταση για τη υπόθεση των αδερφών Παπέν

Θέατρο / Μια παράσταση για τις εξουσιαστικές σχέσεις και ένα φρικτό έγκλημα

Στην παράσταση «Αντικείμενα», ο Γιάννης Αποσκίτης, ο Γιώργος Κατσής και ο Πάνος Παπαδόπουλος αφηγούνται με ένα δικό τους πρωτότυπο έργο μια ιστορία που κρύβεται στην υπόθεση των αδερφών Παπέν, αλλά δεν έχει ακόμα γραφτεί.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή

Πέθανε Σαν Σήμερα / Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή στο ελληνικό θέατρο

Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης κυκλοφόρησε έναν τόμο 535 σελίδων, αφιερωμένο στον σπουδαίο σκηνοθέτη, φιλόλογο, συγγραφέα και ακαδημαϊκό που άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια