Οι "Πέντε Φίλοι" της Eileen Soper

Οι "Πέντε Φίλοι" της Eileen Soper Facebook Twitter
7

Aπό τον Δημήτρη Καραΐσκο




Όσοι υπήρξαμε πιτσιρίκια στις δεκαετίες του '70 και '80, πιθανότατα περάσαμε ώρες και ώρες βουτηγμένοι μέσα στην χαρακτηριστική ατμόσφαιρα των βιβλίων της φοβερής Αγγλίδας Enid Blyton. ¨Οι Μυστικοί Εφτά",  τα "Πέντε Λαγωνικά" και οι "Πέντε Φίλοι" μας κράτησαν συντροφιά τα βαρετά καλοκαιρινά μεσημέρια, μας κάναν να ταυτιστούμε πλήρως με τους ανήλικους πρωταγωνιστές τους, και, κυρίως, μας έκαναν να διψάμε, μαζί με την καλοκαιρινή μας παρέα, να πάρουμε τους φακούς μας για να εξερευνήσουμε ένα παρατημένο σπίτι ή οτιδήποτε μπορεί να μας φαινόταν μυστηριώδες, ελπίζοντας να πέσουμε πάνω σε ένα κρυμμένο θησαυρό ή να εξιχνιάσουμε κάποιο φοβερό μυστήριο.

Μεγάλο κομμάτι της γοητείας των ιστοριών της Enid Blyton ήταν και οι εικόνες που τις συνόδευαν. Οι χαρακτηριστικές αυτές εικονογραφήσεις είναι της σπουδαίας Αγγλίδας Eileen Soper, που έμεινε διάσημη για το μεγάλο της έργο στο χώρο του παιδικού βιβλίου, και η οποία εμπλούτισε με τις εικόνες της και τα 21 βιβλία στη διάσημη σειρά "Πέντε Φίλοι" ("Famous Five").


Εδώ παρουσιάζεται μια σειρά εικονογραφήσεων που περιλαμβάνεται σε τρεις αυθεντικές Αγγλικές εκδόσεις της σειράς των "Πέντε Φίλων" που τυπώθηκαν στις αρχές της δεκαετίας του '50 στο Λονδίνο. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως μέχρι και οι ράχες των εκδόσεων είναι πανέμορφα σχεδιασμένες, καθώς και το πόσο εντυπωσιακά λειτουργεί η χρήση του μαύρου και ενός μόνο επιπλέον μελανιού.













































"Five on A Secret Trail" - Έκδοση του 1956, "Five Run Away Together", 1953, "Five on A Treasure Island", 1954.
Όλες εκδόσεις του οίκου Hodder & Saughton.


Design
7

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM
H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θέλει να ζήσει στην Αθήνα

Design / H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θα ήθελε να ζήσει στην Αθήνα

 H προσωπικότητα της αρχιτεκτόνισας και designer Paola Navone είναι πληθωρική, όσο και η ιστορία της ζωής της. Λίγο πριν εμφανιστεί ως ομιλήτρια το Σάββατο 5 Οκτωβρίου στο συνέδριο Hotel Experience στο Ωδείο Αθηνών μας μιλάει με πάθος για ένα πρόσφατο πρότζεκτ που υπέγραψε.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

6 σχόλια
*εξαιρετικές εννοούσα πριν(Παρεμπιπτόντως, εμείς, η γενιά των 80s, γνωρίσαμε τους «Πέντε Φίλους» με τη φοβερή, αλλά μεταγενέστερη, εικονογράφηση της Μπέτι Μάξι και όχι της Αϊλίν Σόπερ http://25.media.tumblr.com/tumblr_mc1k1uFVag1rissr1o3_1280.jpg )
Υπεροχες σειρες βιβλιων και οι 2.Ολο το πενιχρο μου χαρτζιλικι πηγαινε στην αγορα τους.Πρεπει να βρω που ειναι καταχωνιασμενα.Ελπιζω να τα διαβασει καποτε και ο γιος μου!
Μια στοιχειώδης αναζήτηση στο google ή στη βιβλιονέτ ή μια ερώτηση σε κάποιον που σήμερα είναι 30-40 ετών και ήταν παιδί στη δεκαετία του '80, θα σας έδειχνε ότι άλλη σειρά ήταν τα «Πέντε Λαγωνικά» ("The Five Find-Outers") και άλλη οι «Πέντε Φίλοι» ("The Famous Five"). Πρόκειται για δύο ΕΝΤΕΛΩΣ διαφορετικές σειρές βιβλίων της Ένιντ Μπλάιτον, με εντελώς διαφορετικούς πρωταγωνιστές. Και οι δυο εκδόθηκαν στα ελληνικά σε φτηνές εκδόσεις, από τον Gutenberg. Εσείς αναφέρεστε στους Πέντε Φίλους: http://bit.ly/Wb3BcbΟΧΙ στα Πέντε Λαγωνικά: http://bit.ly/153Dd8VΚαλό θα ήταν να το διορθώσετε. Οι εικονογραφήσεις, βέβαια, της Σόπερ, είναι εξαιρετική.
Απορώ από που προέρχεται η βεβαιότητα σας πως δεν είμαι 40 ετών και ότι όταν ήμουν παιδί στη δεκαετία του '80 δεν είχα όλη τη σειρά των φτηνών Gutenberg εκδόσεων της Enid Blyton.Προφανώς και δε θα καθόμουν να γράψω άρθρο για κάτι που θα μου είναι ανοίκειο. Προφανώς, επίσης, τα "Πέντε Λαγωνικά" και οι "Πέντε Φίλοι" δεν είναι δυο "τελείως διαφορετικές σειρές" όπως αναφέρετε. Είναι και οι δυο της Blyton κι έχουν παρόμοια θεματολογία, άρα είναι εύκολο να χαθεί κανείς στην μετάφραση - ιδίως αν έχουν περάσει τριάντα χρόνια και έχει στα χέρια του τις πρωτότυπες αγγλικές εκδόσεις. Παρ' όλο το αχρείαστο πατρονάρισμα στο ύφος σας θα σας ευχαριστήσω για τη διόρθωση η οποία θα γίνει άμεσα.